کردهای سلحشور و گرانمایه، همبستگی خود را با دیگر هم میهنان نشان دادند ۴۱

در این فرتور یک بانوی گرامی کرد، یک ایرانی اصیل، با پوشش محلی خود دیده می شود.

در این فرتور یک بانوی گرامی کرد، یک ایرانی اصیل، با پوشش محلی خود دیده می شود.

کشورمان ایران، گلستانی است که گلهای گوناگون رنگارنگ و خوشبو سرتاسر آن را پوشانده است. از هرسوی غنچه، گل، و شکوفه های زیبا به چشم می خورد، و بوی خوش آنان فضا را دلچسب و شاد می سازد. به راستی، از هر شهری به شهری، و یا از دهی به بخشی و یا دهی دیگر پای می گذاریم با مردمانی نیک سرشت، آداب و رسومی نو، خوراک و پوشاکی متفاوت روبرو می شویم که هر کدام برایمان آموزنده و دلپذیر است.

یک گروه از هم میهنان وارسته و گرامی ما کردها هستند که بنیان گذار و سازنده اصلی این سرزمینند. همه ویژگی های درستی، پاکی، راستگویی، شجاعت و بی باکی در این گروه از هم وطنانمان به آشکار دیده می شود. صفاو صمیمیت، میهمان نوازی و نوعدوستی از دیگر ویژگی های این ایرانیان است. نخستین دودمان پادشاهی به نام خاندان ماد در این کشور از سوی کردها  پایه گذاری شد و شاهان بزرگی مانند دیااکو، فره فرتیش و هوخشتر در آن دوران جهل و بربریت، قوانین، اجتماعی و انسانی را میان افراد پراکنده پیاده کردند، و درس مدنیت و شهری گری را به آنان آموختند.

بدبختانه، زمامداران خودکامه و نادان ما که به مردم توجهی نداشتند و همه را برده و رعیت خود می دانستند، کردهای باغیرت و دلسوزمان را نیز مورد بی مهری قرار دادند. شاهان قاجار با داشتن حرمسرا دارای فرزندان زیادی می شدند که بیشتر آنان نازپرورده و ناآگاه دربار بودند. آنگاه هرکدام از آنهارا به عنوان حاکم به منطقه ای از ایران می فرستادند. این حاکمان بی سواد و خودکامه در منطقه خود ظلم و ستم های فراوانی روا می داشتند و کمتر به مردم و یا آبادانی ایالت زیر نفوذ و قدرت خود رسیدگی می کردند. کردستان ما نیز یکی از آن ایالت هایی است که از این بی مهری و بی توجهی برکنار نمانده است.

از هنگام انقلاب و سلطه آخوند ضد ایرانی بر این سر زمین، ظلم و ستمی ناگفتنی در باره همه هم وطنان ما از جمله کردهای میهن دوست روا رفت. خلخالی، جلاد خمینی، کردان دلاور، فرزندان عزیز این آب و خاک را به خاک و خون کشانید. ستم بیکران رژیم در مورد افراد فعال و سرزنده کردستان گویای جنایت پیشگی و خودکامی گردانندگان این حکومت است. حمله به رستوران میکونوس در برلین و کشتن  صادق شرفکندی دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران  و همایون اردلان نماینده حزب دمکرات کردستان و یا ترور دکتر عبدالرحمن قاسملو روز ۲۲ تیر ۱۳۶۸  در وین مایه ننگ و رسوایی برای حیوانات درنده ای است که از سوی رژیم ضد بشری اسلامی مأموریت داشتند و نام انسان را بر خود گذاشته، و به چنین فاجعه ای دست زدند.

۲۳ سال پیش، دکتر عبدالرحمن قاسملو دبیرکل حزب دمکرات که برای یافتن راهی مسالمت آمیز برای حل مسئله کرد در پای میز مذاکره با نمایندگان جمهوری اسلامی در وین آمده بود، به وسیله مزدوران جنایتکار رژیم ترور شد.

۲۳ سال پیش، دکتر عبدالرحمن قاسملو دبیرکل حزب دمکرات که برای یافتن راهی مسالمت آمیز برای حل مسئله کرد در پای میز مذاکره با نمایندگان جمهوری اسلامی در وین آمده بود، به وسیله مزدوران جنایتکار رژیم ترور شد.

اعدام شیرین علم هولی، احسان فتاحیان، فرزاد کمانگر، موجب اندوه هر ایرانی و برگ دیگری است بر کتاب جنایات بیشمار رژیم اسلامی. بی تردید مردم ایران از هرگوشه و کنار، با آن که هرکدامشان در بند دژخیمان رژیم گرفتار و در شکنجه و آزارند، با این وجود ستم و بیدادگری نسبت به هم میهنان کرد خود را هرگز فراموش نخواهند نمود. ملت ایران از هرگروه و با هرباور دینی، این جنایت های بیشمار رژیم اسلامی را هرگز فراموش نخواهند کرد و سرگذشت زشت آن در سر برگ تاریخ کشورمان به رنگ سیاه و تار به ثبت خواهد رسید.

شوربختانه در دوران کنونی که رژیم ضد ایرانی کشورمان را به لب پرتگاه و نابودی رسانده، شماری فرصت طلب و مزدور برای خودکامگی خود به دنبال جدایی کردستان و یا بخش های دیگر از پیکر مام میهنند. بی تردید، این گونه خیانت های ملی و میهنی و خنجر به پشت برادران و خواهران خود زدن، راهی به جایی نمی برد، و تیر اینگونه خودکامگان هرگز به هدف نخواهد خورد.

شیرین علم هولی، احسان فتاحیان، فرزاد کمانگر، و پیکر به خون افتاده دکتر عبدالرحمن قاسملو  و همکار او، عبدالله قادری پنج تن از هزاران  انسان پاک سرشت، و پاکباز میهنمان که در راه بالا بردن فرهنگ و آزادی کشورمان، جانفشانی کردند در این فرتور دیده می شوند. یاد این عزیزان و دیگر فرزانگان کشورمان که جان خود را در برابر رژیم جهل و جنایت سپر بلا قرار داده اند، همیشه گرامی خواهیم داشت.

شیرین علم هولی، احسان فتاحیان، فرزاد کمانگر، و پیکر به خون افتاده دکتر عبدالرحمن قاسملو  و همکار او، عبدالله قادری پنج تن از هزاران  انسان پاک سرشت، و پاکباز میهنمان که در راه بالا بردن فرهنگ و آزادی کشورمان، جانفشانی کردند در این فرتور دیده می شوند. یاد این عزیزان و دیگر فرزانگان کشورمان که جان خود را در برابر رژیم جهل و جنایت سپر بلا قرار داده اند، همیشه گرامی خواهیم داشت.

آنچه بدیهی است، هم میهنان گرامی کرد ما با ما هم عقیده و هم پیمانند و هرگز نمی خواهند تا از خواهران و برادران دیگر ایرانی خود جداشوند. باید هدف و برنامه کلی آن باشد که همه ما باهم و در کنار هم از کرد، لر، ترک، عرب، بلوچ، فارس و دیگر گروههای ایرانی با همبستگی و همدلی بکوشیم تا رژیم ضد ایرانی اسلامی را بر کنار نموده، و با دستیابی به آزادی و دموکراسی، همگی با بهره بردن از امکانات مادی و معنوی کشور، در شادی و غم یکدیگر عملاً شریک و سهیم باشیم.

از آنچه گذشت؛

برای آن که نوشته بالا که از اعتقاد و باور نگارنده بر همبستگی همه ایرانیان است بیشتر آگاه و نزدیک شده باشیم به مقاله ای که دیروز شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ در “پایگاه تحلیلی کردها” به چاپ رسیده و پخش شده است اشاره نموده و خواندن آن را به هم میهنانمان سفارش می کنیم:

‫”‬شمار زیادی از فعالان سیاسی فرهنگی،حقوق بشری و مدنی و روزنامه نگاران کُرد با انتشار بیانیه ای ضمن تأکید بر پیوندهای تاریخی،فرهنگی و اجتماعی دیرین مردم کُرد با دیگر ایرانیان ،هر گونه تلاش برای ایجاد اختلاف میان ایرانیان و رودر قرار دادن اقوام ایرانی را محکوم کرده اند.در میان امضا کنندگان بیانیه نام بسیاری از روشنفکران، نویسندگان  و فعالان کُرد از طیف های مختلف فرهنگی و سیاسی به چشم می خورد. امضای افرادی چون احسان هوشمند،ایرج قبادی،علی لیمویی،بابک معبدی ، خسروخان سلیمی،ابراهیم عبدالله زاده،حسن گل محمدی ،روح اله باقر آبادی،علی پرندین،علی غفاری،فرهاد نصیریان،لطیف عباس پناه،علی دانشور،نجات بهرامی،اشکان مسیبیان،حاج ابراهیم فتاحی،سامان منبری،سامان عابری،سلمان زندی،شهاب تجری،فرزاد پور مرادی،جمال پاکزاد،عبدالمجید طبیبی ،اصغر آقا میرزایی و محمد رضا عظیمی در پای بیانیه ثبت شده است…”

نکته پایانی؛

ما ضمن ستایش و سپاس بیکران از این دلاوران و فرهیختگان کرد، هم میهنان گرانمایه و بزرگوارمان، بر این میهن پرستی و نوعدوستی یکایک امضاء کنندگان درود فرستاده، بدانان افتخار می کنیم، و دست همگان را می فشاریم، به آنان آفرین می گوییم، و سوگند یاد می کنیم تا زنده هستیم در راه آزادی ایرانی سربلند، ایرانی یک پارچه و پویا، برای همه ایرانیان و کردستانی آباد و پرافتخار گام برداریم.

در این ویدیو خانم نسرین قاسملو همسر گرانمایه دکتر قاسملو چگونگی توطئه رژیم اسلامی در کشاندن دکتر قاسملو و همراهانش به وین به عنوان مذاکره و پیداکردن راه حل مسالمت آمیز میان رژیم و کردها، و آنگاه کشتار وحشیانه این فرزندان پاک سرزمینمان را بیان می کند. یاد آن عزیزان از دست رفته گرامی باد.
  • Kumarikurd

    ain asami hichkodam kord nistand balke mozdurane axundha hastand va salian sal be axundha xedmat mikonand va hich rabti be kord budan nadarand

  • Ardalan Goran

    در یک کشور دمکرات وازاد مردم تصمیم میگیرند واگر روزی ایران به این مرحله رسید خودملت کرد وتمام ملتهای درون ایران فعلی حق انتخاب دارند که از ایران جدا شوند ویک کشور مستقل تشکیل بدند یانه پس بهتر است فاشیستا ی فرست طلب این را بفهمند وحق اننخاب با مردم است نه با انها

    • کسی به دنبال جدا شدن نیست. همیشه جدایی بدبختی می آورد. پاکستان و بنگلادش از  هندوستان جدا شدند و هم اکنون در کثافت خود غوطه ورند. افغانستان را هم از ایران جدا کردند و وضع خوبی ندارد. تنها  خیانت کاران، مزدوران، و جیره خواران به دنبال تجزیه و جداشدنند. امیدوارم شما در زمره این تعداد انسان نماها نباشی- سهراب ارژنگ

      • Hozan277

        نیست کردستان، بلوچستان و .. با بودن در مرزهای فعلی خیلی خوشبختند!؟ عزیز من بحرین رو نگاه کن که جدا شد چه نفس راحتی کشید از دست متعصبین مذهبی و آنان که افتخارشون به ۲۵۰۰ سال قبل بر میگرده و از خودشون چیزی ندارند.

    • kave

      magar ma chand melatim melat melat melat jani tajzie  man khodam lor hastam  wa melatam iran

    • iran

       «ملت کرد» (!) وجود ندارد و امثال تو باید از جنازه ما رد بشید.

      • SHAHREYARSAFA

         ما! منظورت از ما کیان؟ اونایی که سالهاست از روی جنازه کردها رد میشوند، آسیاب به نوبته، نوبت ما هم میشه که رد بشیم.

        • iran

           چه کسی از جنازه کردها رد شد؟ همان کسانی که مردم ایران را فارغ از هر قومیتی به خون می کشد و آن حاکمان ایران هستند که اصولا با ایرانی و تاریخ ایران و با کرد و ترک و لر و فارس و همگی عناد دارند و دچار آپارتاید مذهبی هستند. این تفکرات امثال تو همان تفکرات پیشه وری و صربهای بوسنی است.

      • SHAHREYARSAFA

         ایران تنها نامیست ( البته با کمی تغییر در زمانهای مختلف) که در طول تاریخ به قسمتی از منطقه ای که امروز خاور میانه مینامند اطلاق میشده است، هیچ لزومی ندارد یک حکومت واحد در تمام این مناطق بر قرار باشد چون ملتهای گوناگون با ویژگیهای متفاوت در این منطقه زندگی میکنند و نیازهای متفاوت ممکن است داشته باشند، همچنان که اکنون قسمتهای از آن نامهای دیگر و حکومتهای جدا دارند. شما که اجاره نمی دهید دیگران حق خود را مطالبه کنند حتی به قیمت جانتان، چگونه انتظار دارید دیگران به مطالبات شما اهمیت بدهند.   

        • iran

           
          خط قرمز هر کشوری تمامیت ارضی آنست و در هیچ جای دنیا بر سر تمامیت ارضی مذاکره و گفتگو وجود ندارد. ایران کشوری است از یک ملت با قومیت های مختلف که همگی با هم ایران را می سازند. هرگونه جدایی یعنی تبدیل ایران به جهنم و کشتار و چیزی مثل بوسنی و صربستان و یا در بهترین حالت بنگلادش و پاکستان. سرنوشت امثال شما تجزیه طلبان چیزی بهتر از پیشه وری و دارودسته اش نیست.   

        • Hashemi255

          میشه لطف کنید بفرمایید این حق را که زمین مشاع ۸۰ میلیون ایرانی داخل و خارج کشور را بخواهید تفکیک کنید از کجا آوردید؟یه سری به گلزار شهدای شهرهای کردستان بزن ببین بهترین فرزندان کردستان اونجا خوابیدن.

          • asad

            بهترین فرزندان ما گلوله شما فاشیستهارا در سینه دارند.

          • Iran

            منظور از «بهترین فرزندان» همان مزدوران تجزیه طلب نجس هستند؟  

    • Hashemi255

       باشه قبوله هر وقت تونستید یه انتخابات زیر نظر سازمان ملل برکزار کنید و مردم  سراسر  ایران توی اون شرکت کنند اگه شما تجزیه طلبها بیشتر از ۴٫۷ درصد رای آوردید منا به دار بکشید. شماها مثل اعضای سازمان مجاهدین توی اوهام به سر می برید و اتفاقا همه گفتار ، کردار و رفتارت این دو گروه (یعنی مجاهدین و تجزیه طلب ها ) در طی این ۳۳ سال به جز ضرر و خسارت برای هموطنان کرد و سایر اقوام ایران به دنبال نداشته. (اگه داشته بفرمایید ما هم بدونیم).  

      • Hozan277

        هاشمی عزیز، انتخابات ارکان خود را دارد و همه پرسی در خود آن منطقه انجام می‌شود مانند بحرین یا سکاتلند. وجود شما لازم است و فکر نمی‌کنم کسی قصد به دار کشیدن شما را داشته باشد.

        این ٣٣ سال تمامی احزاب کرد صحبت از خودمختاری و و بعد بعلت فشار افکار عمومی کردستان، سیستم فدرالی را در چهارچوب ایران مطرح کرده و می‌کنند که تمامی اساسنامه احزاب کرد در اینترنت موجود است و می‌توانید آنرا مطالعه کنید. آنچه ضرر و خسارت ٣٣ ساله می‌نامید، به شما و حاکمیتتان برمی‌گردد که هر ندای حق طلبی ملت کرد را تجزیه طلبی نامیدید و با بمباران مناطق مسکونی، کشتن و اعدام و رعب و وحشت،  بخش عظیمی از مردم کرد را به فکر استقلال انداخته.
        ضمنا اگر سیستم فدرالی در ایران به رای گذاشته شود، تمامی ملیتها – کردها، آذریها، عربها، بلوچها، ترکمن‌ها و.. به آن رای مثبت می‌دهند.

      • asad

        ای خدا  پدرت را بیامرزد 
        امثال ما هم همین میگیمچرا از یک همه پرسی درمورد فدرالیسم یا استقلال اینقدر می ترسید؟

  • Mardin_r85

    مرگ بر هر چه دروغ گو و مردم فریبه……
    هیچ ایرانی فارسی یا ترکی یا غیره  و غیره به فکر ملت کرد نیست و این حرفها هم فقط برای سواستفاده کردنه نه برای آشتی با ملت کرد.

    • بی تردید شما یکی از جیره خواران جدایی طلب هستی که در سخن گفتن ادب و منش انسانی نداری. ما آنچه را نوشتیم با همه قلب و وجودمان بود. حال، اگر تفرقه انگیزی مانند شما بخواهد آشوب طلبی کند و همه را بهم بیاندازد، به جایی نخواهد رسید. بهتر است سایت ما را ترک کنید چون ما نمی خواهیم با دشمن مردم ایران در تماس باشیم- سهراب ارژنگ

      • Mohemnist

         درود به شما هموطن عزیز. کسانی که بر طبل جدایی می کوبند و صحبت از نژاد می کنند باید نگاهی به سرنوشت بوسنی و صربستان و بنگلادش و پاکستان و .. بیندازند. در ضمن خودمختاری در کشوری مثل ایران مقدمه تجزیه است. زنده باد ایرانی و ملت ایران

    • Hashemi255

      ما با کردها قهر نبودیم که حالا بخواهیم آشتی کنیم. اگر فکر می کنی با فحاشی کردن به فارس ها و ترک ها و لر ها و … آرام می گیری. این کار را بکن. اصلا آدرس بدید همگی بیاییم حضورتون چندتا کشیده و مشت و لگد هم بهمون بزنید.

    • شما یک تفرقه افکن و آشوب طلب بیش نیستی. کردها عموماً خود را ایرانی می دانند،  و علاقمند به یک پارچگی کشورند. ما با کردهای بسیاری در تماس بوده ایم. امضاء نامه ای که در مقاله از آن یاد شده دلیل خوبی بر این ادعا و مشت محکمی بر دهان فرصت طلبانی مانند شما است.
      در تاریخ گدشته تا کنون کم و بیش همه مردم ایران از هر قشر و گروهی از دیکتاتوری و ظلم و جور ستمگران حاکم رنج برده اند و این منحصر به کرد ها نبوده است.وانگهی کردها نیز مانند گروههای دیگر در همه ابعاد زندگی، کار، شغل، حرفه، در سرتاسر کشور پراکنده اند. دیوار و مرزی نبوده که کرد را از دیگر ایرانیان جدا کند.  کردها نیز در سراسر ایران پراکنده اند.تنها عاملی که کردها را کمی منزوی می کند پیرو مذهب تسنن بودن است که از حاکمان شیعه در رنجند. ولی آیا شیعیان هم از دست این رژیم های خودکامه تا کنون در امان بوده اند؟.ما دست دوستی و همکاری به سوی هم میهنان کرد خود دراز می کنیم و می خواهیم با کمک یکدیگر در ایران آزادی و مساوات، دموکراسی، و جدایی دین از سیاست پیاده کنیم تا همه هم میهنان از ترک، لر،کرد، بلوچ، فارس و دیگر گروهها با هر برداشت دینی بتوانند در صلح و آرامش به سر برند و از همه هستی های موجود در کشور بهره مند شوند. ما به امید آن روز تلاش می کنیم. شما نیز اگر ریگی ته کفشتان نیست، با ما همکاری خواهید کرد. با درود به همه ایرانیان از هرگروه- سهراب ارژنگ

  • Hozan277

    نویسنده گرامی،

    بیانیه مورد نظر شما از طریق سایت وزارت اطلاعات (پایگاه تحلیلی کردها) منتشر شده و نام حتی یک نفر از امضا کنندگان این بیانیه، برای جامعه کرد آشنا نیست. افرادی که نه نوشته‌ای، نه تحقیقی، نه فریادی از مظالمی که در حق “ملت کرد” سر نداده‌اند و هیچ نامی در جامعه روشنفکری کردی ندارند، نمایندگی یک درصد آن جامعه را هم نمی‌کنند.
    با طرح چنین نامه‌هایی از افرادی بی‌نام، فقط سعی در پاک کردن صورت مسئله می‌شود. تجزیه طلب نه کردها که حاکمان و متعصبین مرکز گرا هستند که نه می‌توانند ببینند و نه بشنوند. ملت کرد، نه با هیچ ملتی سر جنگ دارد و نه زمین کسی را تصاحب کرده اما این متعصبین، با کسانی که در طول تاریخ پر ظلم و استبداد زده ایران باعث و بانی کشتارهای وسیعی مانند کشتار ۶۷ و.. هستند، چنین کینه توزانه برخورد نمی‌کنند.
    کوتاه سخن، آینده اسقرار نظامی دموکراتیک بر پایه حقوق بشر و انتخاباتی سالم بر اساس موازینی بین‌المللی، همه چیز را روشن خواهد کرد. 

    • ریبوار

      بنده خودم کرد هستم از اهالی استان کرمانشاه و همسرم از استان کردستان تا اونجا که بنده در میان خویشان و نزدیکان خود می بینم هیچ کس دم از تجزیه ایران نمی زند و چند نفری از کسانی که اینجا دم از جدایی طلبی می زنند بهتر است که نظرات شخصی خود را برای خود نگهدارند
      بنده به شخصه حاضرم جانم را برای ایران بدهم و عاشق وطنم هستم و تمام کردهایی که من می شناسم چنین احساسی دارند
      به کسان معدود  که مدعی جدایی از مام وطن هستند هم می گویم این اتفاق هیچ وقت روی نخواهد داد چون امسال من نخواهند گذاشت

      چو ایران مباشد تن من مباد

      بژی ایران بژی کردستان

      • من نگارنده قربان شما کرد عزیز مهربان بروم و جانم فدای شما باد که می دانید چه اهریمن هایی در لباس کرد و یا ترک به آشوب طلبی می پردازند و طبل جدایی می زنند.  خواننده عزیز  Hozan277 که ادعا دارد این لیست از سوی وزارت اطلاعات رژیم جهل و جنایت منتشر شده، بی تردید ادعای پوچ و تفرقه افکنی است. زیرا نخست برای رژیم تجزیه شدن و یا نشدن چندان مهم نیست زیرا این رژیم شناسنامه ایرانی ندارد. دیگر این که این لیست برای سایت ” پایگاه تحلیلی کردها” فرستاده شده، و مورد تأیید آنان است. بنابراین، کار ما نه تنها مبارزه با رژیم اسلامی است، بلکه با مزدوران و خودفروشان کاسه لیس بیگانه است که خنجر به پشت براداران و خواهران خود می زنند- سهراب ارژنگ

  • Ahmad

    no

  • Koroushe/saghir

    (دروغگو ,فریبکار,جعل کننده,از خود راضی,بیشرف)تر از پارس در دنیا نیست.

  • 12435rrrr

    جالبه که کسانی که ادعای دمکراسی رو دارند حتی حاضر نیستند به مردم کرد اجازه بدهند که طی یک انتخابات آزاد در مورد فدرالیسم تصمیم بگیرند. ملت کرد سالهاست نیت ناپاک شما رو متوجه شدن و بزرگترین دلیل عدم مشارکت در جنبش سبز همین بود. افسوس که شما هیچ تجدید نظری نمیکنید و همین کردهارو بیشتر متقاعد میکنه که راهشون جداست. واقعا فرق شما با رژیم فعلی چیه؟ برای کردا چه فرقی میکنه که آخوند بر ایران حکومت کنه یا جنبش سبز که در بهترین حالت سیستمی مثل ترکیه میشه (که با توجه به مذهب غالب غیر ممکنه) . 

    • شما هم بادیگر تفرقه اندازان و سودجویان تفاوتی نمی کنی. مملکت در زیر یوغ و مردم اسیر یک مشت آخوند جنایت پیشه هستند. حال شما چند نفر سر به آخور بیگانه گذاشته به جای همکاری در راه رهای و آزادی کشور به دنبال دریدن لاشه بیجان و پیکر ناتوان این سر زمینید.به راستی پاسخ شما خیانت کاران را چگونه می توان داد؟. چون با مزدور و فرصت طلب نمی توان با صلح و آشتی رفتار کرد.و اما،  خواننده عزیز  Hozan277 که ادعا دارد این لیست از سوی وزارت اطلاعات رژیم جهل و جنایت منتشر شده، بی تردید ادعای پوچ و تفرقه افکنی است. زیرا نخست برای رژیم تجزیه شدن و یا نشدن چندان مهم نیست زیرا این رژیم شناسنامه ایرانی ندارد. دیگر این که این لیست برای سایت ” پایگاه تحلیلی کردها” فرستاده شده، و مورد تأیید آنان است. بنابراین، کار ما نه تنها مبارزه با رژیم اسلامی است، بلکه با مزدوران و خودفروشان کاسه لیس بیگانه است که خنجر به پشت براداران و خواهران خود.. سهراب ارژنگ.ادامه مطلب: کردهای سلحشور و گرانمایه، همبستگی خود را با دیگر هم میهنان نشان دادند | فضول محله  

  • peiman

    خب اگر درد شما با همه پرسی درمان میشود بهتر نیست که جزایر ایران و اذربایجان و ترکمن صحرا و خوزستان و سیستان راهم به همه پرسی بگذاریم که جزو خاک ایران باشند یا خیر؟ اخه احمق مزدور یکم فکر کن چرا این انگلیسی ها بعد اینهمه سال از ایرلند و اسکاتلند و ولز و بقیه جزایر مستقل در اقیانوس ازاد بیرون نمی کشند ؟ اونوقت ما باید نقش یک احمق را بازی کنیم و خاک کشور خودمان را به همه پرسی بگذاریم مثل بحرین که الان شده خار توی چشم ما ایرانیها .مهمترین دلیل عدم پیشرفت ما و بدبختی های ما وجود احمق ها ومزدورهایی مثل امثال شماست.

  • علی بداغی

    علی بداغی
    هیچ کس نمیتواند برای کردها تعین تکیلف کند، غیر از خود کردها و این برای سایر ملیتهای دیگر ایران نیز صدق می کند، مردم کردستان ساڵیان درازی است برای دمکراسی و حقوق خود مبارزه‌ میکنند، آزادی حق آنهاست، از این گذشته‌ حق تعین سرنوشت، حتی اگر در قالب استقلال آنها نیز باشد، حقی مسلم، قانونی و انسانی آنهاست. مگر سهم کردها در مشارکت و جایگای آنها در تاریخ ایران چقدر بوده‌ است که‌ باید آنهارا ملزم به‌ حفظ این مرزها کرد، غیر از کشتار، غیر از زندان، غیر از یورش، غیر از اعدام، غیر از توسعه‌ نیافتگی ، و ….. 
    کردها تاکنون صحبت از جدایی از ایران نکرده‌اند، ولی همه‌ باید این را بدانند که‌ حق تعیین سرنوشت برای همه‌ محفوظ است، مگر میشود به‌ زور اسلحه‌ من کرد را ناچار به‌ ماندن در کنار خود کرد؟؟ 

    • کردهای اصیل و مهربان که اکثریت را تشکیل می دهند و در نامه ای عده ای از
      نمایندگان آنان نوشته اند هرگز نمی خواهند از مام میهن جدا شوند .تنها
      شماری مزدور، بی وطن، فرصت طلب، خائن مانند شما هستند که می خواهند از آب
      گل آلود ماهی بگیرند. شما تعداد کم خیانت کار هرگز و هرگز به نیت شوم خود
      نخواهید رسید. این را بدانید و در گوش کرتان فرو کنید.  کردها از بهترین
      افراد ایرانی اند، و ما همه آنان را ستایش می کنیم. در ایران آزاد فردا نیز
      در سرنوشت کل مملکت شریک و سهیم خواهند بود.  نوشته خیانت آمیز شما را نیز
      ما در بایگانی خود نگاه خواهیم داشت.  سهراب ارژنگ

  • Koroushe/saghir

    تو را به گور اون بابات کورش قسمت میدم نوشته های منو حذف نکن .اجرت با امام فردوسی(ع)

    • Iran

       شما هم سلام ما را به برادر الهام علی اف و و برادر مسعود! و خواهر مریم!  و رفیق استالین برسان. اجرتان هم با حضرت امام خمینی و رفیق پیشه وری!!!!! سلام ما را هم به خواهر مکرمه تان برسانید

  • Koroushe/saghir

    تعداد قتلها و خیانتهای برادر,فرزند,پدر و نزدیکان که در دربار شاهان پارس اتفاق افتاده در طول تاریخ هیچ جا نبوده ,

    • Iran

       شما نمیخواد برای پادشاهان پارسی پستان به تنور بچسبانی. می خواهی چه نتیجه ای بگیری احمق؟ حداقل یک چیزی بگو که ربط به موضوع داشته باشه

  • درود بر هر چی کرد با شرفە کە خواهان ازادی طلبی هست…تا جدا نشید از این ایران ازادی رو بە چشم خود نخواهید دید…از این های کە میان اینجا حرف از زندگی اقوام با هم میکنید بر حذر باشید کە تاریخ پر از حرف های این مارهای خوش خط خالە..بعنوان یک کرد کە در اربیل زندگی میکنم و با ازادی زندگی میکنم هیچ ما با قوم های دیگە نمیتونیم زندگی کنیم

  • درود بر هر چی کرد با شرفە کە خواهان ازادی طلبی هست…تا جدا نشید از این ایران ازادی رو بە چشم خود نخواهید دید…از این های کە میان اینجا حرف از زندگی اقوام با هم میکنید بر حذر باشید کە تاریخ پر از حرف های این مارهای خوش خط خالە..بعنوان یک کرد کە در اربیل زندگی میکنم و با ازادی زندگی میکنم هیچ ما با قوم های دیگە نمیتونیم زندگی کنیم

    • Reza

      قربون شما خودته خیلی ناراحت نکن و نمی خواهد سنگ کردهای ایرانی را به سینه برنی! برو توی همون جایی که هستی بتمرگ! وای بروزی که امثال شما نژادپرستها حاکم شوید، بلایی بر سر ملت بیچاره عراق و ایران می آورید که صدام و اخوند نیاوردند

  • Adnansadegi

    ma dar tule tarikh be joz vahshigari chize digari az malet kord nadidim bara mesal chandin bar enfejar khat luleye saderati gaz be keshvare torkiye ya boridan sare sarbazan bigonah ke fagat bara sarbazi rafte budan ina hata be ham noane khod niz rahm nemikonan dar beyne jamiyat dar ruze rah peymayi dar mahabad hamashun ham gachagchi hastan  koshtan va shekanjeye afkhaniha be vadeye obur az marz  be on var chizhayi ke man nagl kardam fagat nemuneye kuchaki az vahshigarihaye kordast

  • REZA613TAHA

    کدوم کس شکی گفته کردها پایه گذار ایرانن گه خوردی عوضی  کردهای بدبخت نمی تونن شهر وروستای خودشونو بسازن چه برسه به کشور؟؟؟؟؟

  • فرهاد

    سلام به خدمت تمامی دوستان عزیزم .ترک ولر وترکمن وکرد وعرب و خلاصه همه ملیتهای عزیز که کشور عزیز ایران رو تشکیل میدن.
    دوستان من یک کرد هستم اهل سنندج .خیلی چیزها دیده وشنیده ام.چندین سال بین هم میهنان فارس و ترک زندگی کردم ..با تمام احترام به همه فکر نمیکنم هیچ کسی در بین هم میهنانم دیگه راضی به اذیت وازار کسی باشند .همه روشن شده براشون .همه جا کسانی هستند که حاضرند برای امیالخود هر کاری بکنند .بنده با تمام احترام وبا تجربه شخصی ام احساسم اینه که با جدایی مشکلی حل نخواهد شد.بلکه در سایه یک حکومت دموکراتیک و با تعریف مسیولیتها میشه در کنار هم زندگی کرد .هیچ فارس ازاده ای راضی نمیشه که به همنوعان خودش ظلم کنه.دیگه مردم هوشیار شدند واجازه نمیدند که قدرت خانم دست کسی بمونه .ایران باید برای همه باشه .یادمون باشه هرچی کوچکتر بمونیم اسیب پذیر تر ایم.هم میهان عزیزم به همه ظلم شده .به کردها بیشتر .ولی یادمان باشه نباید برای انتقام لحضه شماری کنیم.در کنار هم زندگی کنیم به نفع همه است.در غیر اینصورت باید منتظر قتل عام و خونریزیهای دیگری باشیم ..تورو خدا .به فکر اینده باشیم.از ظلمهایی که به مان شده عبرت بگیریم .امیدوارم در اینده کسانی که بر مسند کار میان تمام ایران رو یک جور ببینند .امیدوارم.