چرا تا زمانی که دین اسلام مقدس است، اعلامیه جهانی حقوق بشر لگد مال می شود؟ ۱۵

این یک واقعیت دردناک است که در کشور ایران، هنوز دین اسلام مقدس است و برتر از تمامی قوانین جامعه قلمداد می شود و تمامی عرف جامعه بر اساس آن تدوین می گردد و وقتی می بینیم که دین اسلام با ساده ترین اصول انسانی و اعلامیه جهانی حقوق بشر،  در تناقضِ کامل است، تازه در می یابیم که مشکل این کشور مصیبت زده از کجا نشات می گیرد.

در اعلامیه جهانی حقوق بشر و دنیای مدرن، چند مولفه اساسی، زیربنای تمامی قوانین و عرف جامعه است، که عبارتند از:

فرتور ماده ای از اعلامیه جهانی حقوق بشر را بیان می کند که می گوید: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد؛ به راستی کدام یک از این موارد در قوانین قرون وسطایی اسلامی رعایت می شوند؟!

فرتور ماده ای از اعلامیه جهانی حقوق بشر را بیان می کند که می گوید:
هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد؛ به راستی کدام یک از این موارد در قوانین قرون وسطایی اسلامی رعایت می شوند؟!

– هیچ چیزی برتر از حرمت یک انسان نیست. این را کرامت ذاتی انسان ها می نامند.

– هر انسانی محترم است و باید حقوق انسانی آن پاس داشته شود،

– هر انسانی دارای شعور ذاتی است، و حق دارد درباره خود و آینده خود تصمیم بگیرد.

عقل جمعی انسان ها (که حاصل تصمیم گیری جمعی آنها است)، بهترین تصمیم گیری ممکن است، چرا که تمامی ابعاد آن تصمیم، توسط اعضای جامعه بررسی می شود.

– تمامی انسان ها (اعم از زن و مرد و هر نژادی)، برابر هستند.
اما در جوامع اسلامی (چون ایران)، بنا به آموزه های اسلامی، تمامی قانون ها و  عرف جامعه، از مولفه های زیر تشکیل می گردد:

یک کتاب خیالی، به نام قرآن که پر از ایراد و اشکال است، برتر از تمامی قوانین است.

– دستورات اسلام و قران، باید به هر قیمتی اجرا شود.
– اکثر انسان ها بی شعور هستند (!)؛ چون در قران به صراحت می گویم: “اکثرهم لایعقلون”! لذا به جای دموکراسی  و عقل جمعی، باید قوانین مضحک اسلامی را اجرا کرد!
– انسان ها، حرمتی ندارند. حرمت آنها محدود می شود به همان چارچوبی که در قران آمده است.
>- انسان ها به چند درجه تقسیم می شوند، اولا مردان برتر از زنان هستند (آیه سی و چهار نسا) و حتی اجازه کتک زدن آنها را نیز دارند. برخی از انسان ها را نیز می توان به عنوان برده، به مانند گوسفند خرید و فروش کرد…!

برای بسیاری، پذیرفتن این نکته که اسلام با حقوق بشر و دموکراسی در تناقض است، هنوز کار سختی است و لذا تلاش می کنند چشم خود را بر واقعیت ببندند و بگویند اسلام واقعی، این چیزی نیست که آخوندها اجرا می کنند…!

اصل برابری زن و مرد در ادیان ابراهیمی و به خصوص در اسلام کم ترین جایگاهی ندارد و اجرای قوانین موهوم آسمانی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان نقض آشکار حقوق بشر می باشند.

اصل برابری زن و مرد در ادیان ابراهیمی و به خصوص در اسلام کم ترین جایگاهی ندارد و اجرای قوانین موهوم آسمانی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان نقض آشکار حقوق بشر می باشند.

برای عبور از اسلام و پذیرفتن نقش بسیار منفی و بد اسلام در جامعه، باید شجاعت داشت و بدون واهمه واقعیت را گفت: تا زمانی که اسلام مقدس است و قوانین مضحک و غیر انسانی آن، برتر از اعلامیه جهانی حقوق بشر و قانون قلمداد می شود، این کشور مصیبت زده به جایی نمی رسد…!

  • مستراب الدنگیان

    اصل برابری زن ومرد تنها در پارسیان ر هخامنشیان رعایت میشد که با دخترو خواهر ومادر خود هم از اون خاک تو سری ها میکردند

    • cyrus

        نمیدانم که به عرب زاده  بی سر و پایی چون تو چه میتوان گفت. تف بر تو که در میهن ایرانیان و از سفره آنها میخوری و از دهانت گوه بیرون میدهی. چرا نمیری پیش آن هم نژادان بیابان گردت و با آنها زندگی کنی؟  

  • Cadqoda

    درست است اسلام به طور صریح با برده داری مخالفت نکرده اما از راه بهتری وارد شده است. در آن زمان چون برده یکی از ارکان مهم زندگی بوده و کنار گذاشتن و مخالفت صریح با آن موجب حرج و مرج میشده، برای مثال (البته فقط مثال) اگر دینی بیاید و استفاده از گوشی همراه را ممنوع اعلام کند، آیا این کار با استقبال مردم روبرو میشود؟ برای همین خداوند آمده و برای آزاده برده ها راه های دیگری قرار داده مانند: آزاد کردن برده در کفاره روزه، و در کفارات دیگر، و همچنین ثوابی که برای آزدی برده ها قرار داده که به مرور زمان موجب آزادی برده های زیادی شده بود.

    • Taboo shekan

       به این حرف میگن قیاس مع الفارغ شما دارید برده داری رو با تلفن همراه مقایسه میکنید؟!!!
      میشد این رو با دزدی مقایسه کرد اینو همه میدونن که برده داری کار ضد بشری هست لطفا از چیزی که امکان دفاع ازش وجود نداره دفاع نکنید مثل این که بگیم چون الان توی جامعه دزدی زیاد شده پس ما نباید دزد ها رو دستگیر کنیم چون با استقبال جماعت دزد روبرو نمیشه بعدش ایشون قرار بوده به عنوان آخرین پیامبر بیاد و بهترین برنامه رو در اختیار بشر قرار بده خوب وقتی الله مبارزه با برده داری رو توی برنامه ی کارش قرار نداده پس چه انتظاری از کامل بودن این دین می توان داشت؟بعدش کجای قرآن درمورد آزاد کردن برده ها آیه ای ذکر شده؟
      اگر قرار بود برده ها با دستور اسلام آزاد بشن امامان معصومی که سنگشون رو به سینه میزنید برده نداشتن برید تاریخ رو بخونید خیلی هاشون با برده های زن سکس میکردن و در احادیثشون سکس با کنیز رو بلامانع میدونن. واقا واستون متاسفم با این استدلال بی پایتون

    • سیل

      اولا که هرج درسته ثانیا اگه در ان زمان برده داری خوب می بود پس نباید اون رو به الان تعمیم داد چون الان دیگه برده داری معنایی نداره و در نتیجه مکتب اسلام فقط برای اون زمانه نه قرن ۲۱

  • Behrooz-bruce

    البته باید اعتراف کرد که در مورد اکثرهم لایعقلون قران درست میگوید چون اگر این طور نبود در مملکتی که روزانه صدها میلیون دلار به مدت حدود چهل سال درامد داشته باید وضع طور دیگری میبود!

  • Cadqoda

    ۱- آیا همه جا مساوی بودن نشان از عدالت است. برای مثال اگر پدری بیاید و به یک فرزند خود که دانشجو است و به فرزند دیگرش که  هنوز مدرسه نمی رورد و یا اگر میرود ابتدایی یا راهنمایی است، به طور مساوی پول بدهد و بگوید شما هر دو فرزند من هستید پس باید دارای حقوق مساوی باشید. آیا این نشان از عدالت پدر دارد. مشخص است که نه. در جامعه اسلامی چون هزینه ی خانواده اغلب با مردان است بخاطر همین اسلام آمده و در ارث بری یا دیه حقوق بیشتری برای مردان قرار داده است. چون بنای اسلام در تشکیل خانواده است و مرد باید خرج و مخارج این خانواده را تأمین کند.
    حرف شما زمان درست بود که دین اسلام میگفت هر کس در خانواده باید مخارج خود را خودش تأمین کند، همسر خودش، شوهرش خودش، فرزند خودش و …اما این کار را نکرده.

    ۲- قرآن تنها زمانی زدن زن را جایز دانسته که آن زن به شوهر خود خیانت کند و شوهر قبلا در مرحله ی اول با او صحبت کرده و او را از عاقبت کارش پند داده باشد و در مرحله دوم با او قهر کند تا او از کارش پشیمان شود و در مرحله سوم اگر دو راه قبلی موثر واقع نشد زدن را جایز شمرده اما شما به طور مطلق گفته اید که قرآن گفته زدن زن جایز است و نام این کار شما تهمت و دروغ است.

    ۳- قرآن در آیات زیادی مردم را به فکر کردن و اندیشیدن فرا خوانده است تا جایی که در احادیث آمده یک ساعت فکر کردن بهتر از ۷۰ سال عبادت کردن است. و این آیه «اکثرهم لا یعقلون» گر قبلش هم آورده میشد مربوط به کسانی است که پیامبر را با بی احترامی و با الفاظ ناسزا  صدا میکردند و  خدا به پیامبر میگوید اکثر این افرادی که با تو اینگونه رفتار میکند افراد بی فکر هستند.

    ۴- درست است فکر کردن و نظر عموم مردم بهتر از نظر یک فرد است اما باز نمی توان گفت که بی عیب و اشکال است. برای مثال قبل از اسلام عموم مردم ربا و نزول دهی را درست و حلال میشمردند اما خداوند با این کار مخالفت کرد که امروزه طبق نظر اقتصاد دانان بزرگ جهان ربا و نزول دهی اقتصاد یک کشور را فلج میکند.
    اسلام میگوید خداوند انسان را آفریده و عقلا نیز امکان این وجود ندارد که انسان و موجودات دیگر خود به خود به وجود آمده باشند و طبق حکم عقل آفریننده و مخترع یک چیز بیشتر از دیگران مصالح و مفاسد آن چیز را میداند پس خدا که انسان را آفریده بهتر از خود انسانها میداند که چه چیزی به زیان و سود اوست.

    • Taboo shekan

       حرف شما غیر منطقی و سراسر پر جهله آخه این مزخرافات رو شما از کجا درمیارید؟؟؟ آقا ،برادر من ، حاجی ،مؤمن هرچی هستی ،زن با مرد برابره به جز ویژگی های جنسی هیچ فرقی با هم ندارند هر دو انسان و دارای حقوق برابر هستن دوباره اومدید یک چیز نامربوط به بحث رو با موضوع اصلی بحث مقایسه کردید و این یعنی مغالطه.آخه این چیزی که شما مقایسه کردید مربوط به سنه به نظر شما یک فرد ۱۰ ساله همونقدری آزاد هست که یک فرد ۱۸ ساله هست مسلما نه و برای مقایسه اصلا مناسب نیست. برای مقایسه صحیح باید فرض کرد ((شما یک دختر و یک پسر تقریبا هم سن دارید آیا میان آن ها باید فرق گذاشت؟ آیا شما روزانه به پسر ۱۰۰۰ تومان میدهید اما به دخترتان ۵۰۰ تومان ؟ این عدالته؟ یا مثلا شما به پسرتان حق تلویزیون دیدن رو بدید ولی به دخترتون این اجازه رو ندید در هر دو حالت شما میان دو انسان با جنس های مختلف فرق گذاشتید)) و دفاع از این همون قدری زشت و ناپسنده که انجام اون.
      درضمن اون قرون وسطی بود که مرد کار میکرد و زن می نشت داخل خونه و غذا میپخت توی کشور های پیشرفته یا درحال توسعه زنان دوش به دوش مردان در معنای حقیقی زندگی مشترک کار میکنن و نیاز های خانواده رو برطرف میکنن و در تصمیم گیری های و حق و حقوق کاملا با هم برابر هستن و زن بیکار خیلی کم پیدا میشه برعکس کشور های جهان سوم که به لطف امثال شما ها ایران هم جزء اون کشور هاست یکم باید سعی کنیم پیشرفت کنیم تا ابد که نباید جاهل باشیم!

  • Cadqoda

    انصافا مخترع یک روبات، درباره ی آن روبات، بیشتر میداند یا عقل جمعی و عموم مردم؟؟؟؟؟؟
     خدایی که انسان را خلق کرده، بهتر زیان و سود انسان ها را میداند یا عقل جمعی؟؟؟؟
    نکند شما قائل به این هستید که انسان و موجودات دیگر، خود به خود به وجود آمده اند؟!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Taboo shekan

       میشه مزخرف نگید دوباره دارید قیاس مع الفارغ میکنید آخه مخترع روبات چه ربطی به مردم داره؟
      حداقل واسه استدلال میشد بگید مخترع روبات و خود روبات بعدش وقتی الله که ادعای همه چیز دانی و خالقی میکنه بعدش میاد کاتالوگ زندگی محمد رو توی قرآن میاره انتظار دارید الگو قرار دادن یک بیابانی ۱۴۰۰ سال پیش اصلا جامعه بتونه به سمت پیشرفت جلو بره؟کجای دنیا دیدید که با کشتن مخالفان و تحمیل دستورات قرون وسطیی بتونن پیشرفت کنن؟پس از رنسانس ارزش ها و آرمان های بشریت تغییر کرده الان آزادی و سکولاریسم و حقوق بشر و آزادی بیان و دموکراسی ارزش های جوامع هستن
         اصلا یک حرف علمی و منطقی داخل این قرآن هست که بدرد بشریت بخوره؟؟؟
      شما برای نوشتن این عقاید فاسد به علم پناهنده میشید برای رفتن به سر کار به علم پناهنده میشید برای گرم کردن خود به علم پناهنده میشید جتی برای رفتن به مکه برای زیارت به علم پناهنده میشید.
      انسان به کمک علم تونست به جایگاهی که هم اکنون به اون قرن مدرن گفته میشه برسه به کمک ریاضی به کمک فیزیک به کمک منطق و فلسفه به کمک شیمی با مزخرفات دینی کی تاحالا دانشمند شده؟ این مسلمونا چنتا دانشمند دارن ؟ به تعداد انگشتان دست هم نمی رسه اما خردمندان چی؟؟ برو لیست بلند بالای دانشمندان اروپایی و آمریکایی رو ببین سرت سوت میکشه بعدش خجالت بکش .