صیغه ضد ارزشی که اسلام به آن مشروعیت می بخشد
در بحث تاریخی صیغه پس از توجیه زیادی خواهیهای محمدابن عبدالله از کنیزانش می رسیم به فراوانی ثروت مسلمانان پس ازغارت و چپاول کشورهای بزرگِ غنی و افزایش اسرای زن که زیبایی های نژادی آنها چشمان حریص و شهوت آلود سپاهیان اسلام را درنده خو میساخت.
صیغه از چه زمانی متداول شده؟
متعه یا ازدواج موقت ویا روسپیگری شرعی که به صیغه نیز معروف است، برای مدت معین و پرداخت مبلغی معلوم، بین زن و مرد بسته میشود و با پایان آن با داشتن تنها رابطه سکس میان دونفر، خودبهخود منقضی میشود.
صیغه یا متعه از مسلمات فقه شیعه بوده و هیچ جای انکار و تردید در آن وجود ندارد در کتاب وسائل الشیعه ج ۱۴ تحت ۴۶ باب حدود ۲۱۹ حدیث در مورد متعه و احکام مربوط به آن جمع آوری شده است.
و اما صیغه، رسمیت بخشیدن به تعدد همسر در یک زمان برای مرد است، قانونی که در کودکانهترین وسادهترین بررسیها هم مشخص کننده مرد سالار بودن قانون گذار، جامعه و قدرت حاکم است. مردی که به خود اجازه می دهد هرشب و یا هربار با زنی به هرشکل و عنوان هم بستر شود، رل یک روسپی و هرجایی را انجام می دهد.
صیغه نقض کامل آزادیهای جنسی و خیانت به زن است
وقتی از آزادیهای جنسی سخن به میان میآید در ابتداییترین حالت شکل روابط درغرب و جهان اول به ذهن خطور می کند. البته نام غرب و فرهنگ آن همیشه ابزار تبلیغاتی مناسبی برای حکومت های اسلامی بوده است که داد سخن از بی بندو باری و آزادیهای جنسی بدون مرز سر می دهند.
اما نکته قابل توجه که عمدا به فراموشی سپرده می شود آن است که در دنیا اصطلاح آزادی جنسی به معنای خاص، داشتن شرکای جنسی هم زمان نیست. بلکه اختیار در داشتن حق انتخاب در ارتباط با شریک جنسی، زمان ارتباط و موارد اینگونه است. و اگر درخانواده ای یکی از طرفین درگیر انتخاب دیگر شود حق آشکار نمودن رابطه جدید خود دارد و دیگر رابطه گذشته خود را غیر قابل ادامه میداند و در غیر این صورت و عدم اطلاع شریک جنسی اول شکل نامتعارفی بوجود می آید که در هیچ جای دنیا پسندیده نخواهد بود و نمود کامل خیانت شکل میگیرد که در تمامی فرهنگها عملی نسنجیده و ناپسند است.
امامان شیعه و مشروعیت بخشیدن به صیغه
در باب فواید و ثوابهای متعه امامان شیعه توصیههای فراوانی داشتند. همین طور که امام ششم شیعیان می گوید: “یستحب للرجل أن یتزوج المتعه ما أحب للرجل منکم أن یخرج من الدنیا حتی یتزوج المتعه و لو مره” مستحب است بر هر کس متعه گرفته باشد و دوست ندارم که فردی از شما از دنیا برود، مگر اینکه یک مرتبه هم شده متعه و صیغه گرفته باشد!
در ادامه فرمایشات این امام شهوت ران و صیغه طلب، می رسیم به حکایت پر مفهوم صالح بن عقبه که از پدرش نقل میکند: به امام صادق گفتم: ” آیا متعه ثواب هم دارد؟ گفت: اگر شخص متعه کننده با این کار، رضایت خداوند و مخالفت با منکران این کار را خواسته باشد، خداوند برای هر کلمه ای که با متعه صحبت می کند، یک حسنه برایش می نویسد.
با هر بار که دست خود را به سویش دراز می کند، یک حسنه برایش ثبت می شود و هنگامی که نزدیکش می شود، خداوند یک گناه از او پاک میگرداند و در هنگام غسل، خداوند به اندازه آبی که از موهایش می گذرد، گناه او را پاک می کند” پرسید : به اندازه موهایش؟ گفت” آری به اندازه موهایش” – وسائل ج ۱۴/ لئالی ج۳/من لا یحضر ج ۳ .
در این ویدیو یکی از پژوهشگران اسلام از روسپیگری اسلامی و یا صیغه شدن گفتگو می کند و شرح می دهد که صیغه در حقیقت زنا و روسپیگری رسمی است.
نقل است از محمد پیامبر مسلمین که هر که یک بار متعه کند، ایمن شود از خشم خدای تعالی و هر که دو بار متعه کند، با نیکوکاران محشور شود و هر که سه بار متعه کند، در درجه روضه جنان با من خواهد بود.
همچنین نقل است از امام صیغه دوست ششم که هنگامی که پیامبر به معراج رفت، فرمود: جبرئیل نزد من آمده و گفت: ای محمد خداوند تبارک و تعالی می فرماید: “من گناهان زنانی که از امت تو متعه شوند را بخشیدم. رسائل ج ۱۴/ لئالی ج ۳ / من لا یحضر ج ۳.”
یا که در وقت نیاز پیک پیام آور محمد به فریادش میرسد و در پستوی امن، درد آتشین وی را با آیهای دیگر درمان میکند؛ در “خلاصة الاخبار” نقل شده که محمد یک روز به یارانش گفت: “برادرم جبرئیل، از پروردگارم برایم هدیهای آورد که خداوند به هیچ یک از پیامبران پیش از من هدیه نکرده بود و آن متعه است. لئالی ج ۳ ص ۲۴۳
و در جای دیگر محمد می گوید: یک درهم ( خرج برای ) متعه، از هزار درهمی که درراه خدا خرج شود برتراست به خدا سوگند که متعه برتر است و آن چیزی است که قرآن درباره آن سخن گفته و سنت بر آن جاری شده است. لئالی الاخبار ج ۱ ص ۲۴۴. و در روایت دیگر می گوید: مومن، کامل نمی شود تا این که متعه انجام دهد. من لا یحضر ج ۳ / وسائل ج ۱۴.
با این چند نمونه و این چند مثال و حدیث، به خوبی آشکار می شود که دین اسلام بر پایین تنه و بر اساس سکس و شهوت رانی بنا شده و اگر پایین تنه را حذف کنند، اساس دین اسلام به هم میخورد و شیرازه آن از هم می پاشد. نکته قابل بیان آن که به دلیل افزایش فسادهای ناشی از آزادی صیغه، عمربن خطاب مجبور به حرام اعلام کردن آن شد.
صیغه و بهانههای حامیان آن
صیغه اما بیشتر از آنکه راهکاری باشد برای رهایی جوانان از تنگنای هزارتوی ازدواج و هزینههای آن، بیشتر فرصتی ست برای بهره کشی جنسی شکم گنده های حریص، حاجی آقاهای تسبیح به دستِ دزد!
ادعای شکل گیری خانواده ای که در واقع خانواده نیست، چرا که مفهوم ازدواجی که بر پای علاقه و عشق بوجود آمده باشد، چه نیاز به ثبتِ اتمام تاریخ مصرف دارد؟. ازدواجی که اصولی را زیر پا نمیگذرد یا حقی را نابود نمی کند چرا باید به یک معامله بیشتر شبیه باشد؟.
مدافعان اصطلاحا این نوع ازدواج، معمولا از حق آزادی و انتخاب در رابطه و پذیرش دو طرفه و تساوی زن ومرد سخن میگویند! اما آنچه که این دلیل را زیر سوال می برد آزادی مرد در دوران تاهل به داشتن تعدد صیغهها در یک زمان که ناقض هر نوع تساوی است و بوجود آورنده فرصت نابرابری و به زیر پا کشیدن روحیه زنانگی در غالب ترس، نگرانی و پذیرش شریک و رقیب عاطفی و جنسی نمود پیدا میکند.
از سوی دیگر بهترین بهانه اسلام، جهت رضایت زن برای صیغه شدن کمک و سرپرستی وی عنوان شده است که این آلودهترین بهانهای است که دفاع از آن، بیشترین ضربه نابود کننده را به خود مدافعان آن می زند. چرا که ادعای سرپرستی، کمک یا سرپناه با بهای جنسی فروخته می شود یا به عکس یک رابطه جنسی به بهانه نان و زندگی فروخته می شود، که این خود نوعی از استثمار جنسی ست که رسمیت مییابد، چرا که زیستن و نیاز، زن را وابسته به صیغهای دوباره و دوباره میکند.
اما دولت مردان جمهوری اسلامی که با جدیت تلا ش می کنند تا بیکفایتیهای خود را در ارائه آموزشها و خدمات به جوانان برای هدایت این نیاز طبیعی با تشویق به ازدواج موقت بپوشانند، تا هم راه فراری باشد از مسوولیتهایشان و هم امکان شرعی و بهانه ای باشد برای تداوم خدمت رسانیشان به زنان بیسرپرست و تجاوز و در اختیار گرفتن آنان.
تشویق اسلام به داشتن زندگی پنهانی و دروغین
از سوی دیگر ترویج فرهنگ دروغ و داشتن زندگی پنهانی به دور از چشمان همسر وخانواده خود روشنترین دلیل بر بی حرمتی به کانون خانواده و بی ارزش نمودن جایگاه زن است همانطور که در حدیثی دیگر آمده است:
عبد الله بن عطاء ازمحمد باقر امام پنجم شیعیان درباره آیه “و إذا أسر النبی…” ( آیه ۳ سوره تحریم ) پرسید؟ پس وی جواب داد: رسول خدا با حره ازدواج موقت کرد، بعضی از زنان رسول خدا از این ازدواج مطلع شدند و به پیامبر نسبت زنا دادند. پیامبر در جواب آنها گفت: اینکار بر من حلال است این یک نکاح موقت بود درنتیجه آنرا مخفی کردم ( پس باید نکاح موقت را مخفی نگه داشت بر خلاف نکاح دایمی ) ولی برخی از زنان محمد بر آن اطلاع پیدا کردند.
یکخانم چاق و چله صیغه را یک قانون طلایی دین اسلام می داند که برای ثبات اجتماع ضروری است. حال باید از این گشنیز خنام پرسید تا کنون چند صدبار با طلبه ها و آخوند محل هم بستر شده است و آیا چگونه به درجه طلایی دین اسلام آگاهی یافته ؟!.
پیامد پنهان کاری و کار زشت “تقیه” در مذهب شیعه
البته به علت وجود “تقیه” که خود نیازمند مبحث گستردهای است، در مورد ازدواجهای صاحبان دین روایات کمی در دست است! که گویا خودشان چنین ترجیح داده اند و اقدام به این کارنموده اند. البته ادامه این پنهان کاریها در دنیای کنونی چه بسا منجر به بوجود آمدن آسیبهای روانی متعدد همچون چند شخصیتی، دروغ پردازی، ریاکاری، پنهان کاری، فریب و ترس از بیآبرویی و… را برای افراد جامعه به همراه دارد و علاوه بر موارد ذکر شده در بعد اجتماعی نیز، تحقیرشخصیت زن یکی ازنخستین پیامدهای اجتماعی صیغه است.
در ساختار جمهوری اسلامی با سرکوب و کنترل روابط دو جنس از کودکی تا بزرگسالی سعی در ایجاد نوعی تشنگی وتقویت تصورات ذهنی دوراز واقعیت از ماهیت وجودی هریک ازآنها کمک بسیاری بر افزایش عقدهها و بیماریهای جنسی نموده است.
تمامی این اقدامات به همراه فشارهای آشکار رفتارهای دینی به وجود آورنده جامعه ای با انواع پیچیدگیهای رسمی و غیر رسمی روابط جنسی شده است که تنها راهکارهایشان گرفتن دوش آب سرد، نپوشیدن لباس تنگ وفکر نکردن به فعل حرام است!
از سوی دیگر کتمان واقعیتها مشکلی را حل نمی کند در حقیقت گرچه آمار واقعی و دقیقی از رابطۀ جنسی افراد متاهل سوای از چارچوب خانواده وجود ندارد، ولی شواهد حاکی از آن است که بخشی از مردان و زنان متاهل ایران به صورت متعددی رابطه جنسی دارند.
یکخانم چاق و چله صیغه را یک قانون طلایی دین اسلام می داند که برای ثبات اجتماع ضروری است. حال باید از این گشنیز خنام پرسید تا کنون چند صدبار با طلبه ها و آخوند محل هم بستر شده است و آیا چگونه به درجه طلایی دین اسلام آگاهی یافته ؟!.
مردان فاحشه ودراختیار داشتن زنان متعدد
اسلام با مطرح کردن بحث مجاز بودن مرد در داشتن همسران متعدد ( ۴ زن ) در زمان واحد و تعداد زنهای صیغهای بیشمار، از عاملین اصلی گسترش فرهنگ غیر اخلاقی به شمار می آید و از مسببین اصلی فساد و نابرابری در جامعه است. جامعه ی که پدر را صاحب عنان و اختیار زنان و کودکان می داند و آنها را بخشی از اموال وی میشمارد.
مردانی که با آزادی کامل می توانند دست در جیب نموده و یک رابطه جنسی با محدوده زمانی دلخواه خریداری کنند، و زن جنس دومی ست که باید صیغه را لطف خدای رحمان بداند برای آن که استثمار جنسیش رنگ رسمی بیابد و وی را از کنیزی به همخوابگی برساند.
البته ساختن و ترویج قبح اجتماعی برای این رفتار، تنها سلاح زنانی شد که زندگیشان با انتخابهای بعدی شوهرانشان به تباهی کشیده شده بود، چرا که نقش مادر خانواده پس ازاین به یک جنس مستهلک شده تغییرهویت می یافت.
صیغه کلاه شرعی و تجارتی پرسود برای دکانداران دین
اما صیغه کلاه شرعی ست برای تغییر نام یک رابطه ی دارای تابو درفرهنگ دینی چرا که دینی که زنا را رد نکند که دین نیست! اما از سوی دیگر در زیرکانه و آلودهترین نوع استثمار باید راه فراری برای مردان نویسنده دین باقی گذاشته می شد.
اما تجارت سکس چنان سود آور است که چشم پوشی از آن غیر ممکن می نماید. همانطور که در بسیاری از زیارتگاههای بزرگ بخصوص در شهرهایی نظیر مشهد و قم دفترهای مخصوص خدمات رسانی به مسافرین مختلف و زائران مرد فعالیت می کنند، موسساتی که مجوز ساخت فایلهای اطلاعاتی برای دریافت پورسانتهای مطلوب دارند و این همان نمود فرهنگ همسان سازی قوی اسلامی با تغییرات نسلها و قدرت تکنولوژی روز است!
البته در کشوری که کوچکترین تلاشی برای بهبود خدمات اجتماعی، تحت پوشش قرار دادن زنان و فرزندان بیسرپرست و… نمیشود و حتی در تازهترین افتخارات خود در تصویب قوانین بهره کشی جنسی از فرزندان بیسرپرست در قالب و عنوان ازدواج کوتاهی نمی کند، بیش از این هم انتظاری نمیرود.