گوشت قرمز عامل مهم ایجاد سرطان است ۴

پیش گفتار:

بدن انسان از غذا ساخته شده. بنابراین، نوع و میزان مصرف غذا می تواند در سرنوشت، طول و کیفیت عمر، چگونگی بافت سلولها و در نتیجه تندرستی و یا بیماری انسان نقش سازنده  داشته باشد. غذاهای گوشتی و چرب موجب تنگی و گرفتگی رگهای قلب و سایر رگهای بدن شده جریان خون را در بخشی و یا بیشتر تن انسان دشوار می سازد. در نتیجه دردهای موضعی و به دنبال آن سکته های قلبی و یا مغزی را به دنبال خواهد داشت.

چاقی، خستگی، بی حالی و ناتوانی به دلیل خوردن غذاهای چرب گوشتی حساب نشده است. تا آنجا که پژوهش های علمی نشان می دهد بهترین نوع تغذیه، حفظ تندرستی و عمر زیاد خوردن خوراکهای گیاهی و پرهیز از گوشت خواری و خوردن لبنیات است. امروزه در کشورهای باختری به سرعت گیاهخواری جایگزین گوشت شده و روز به روز بر شمار فروشگاههای خوراک گیاهی و رستوران های آن افزوده می شود.

گوشت قرمز یک ماده بیماری زا

روزنامه تلگراف The Telegraph در شماره دوشنبه ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵ خود در باره خوردن گوشت قرمز گزارشی نوشته که بدینگونه است:

از چند دهه پیش تاکنون رابطه مصرف گوشت قرمز و ایجاد سرطان برای بشر شناخته شده وجای هیچگونه تردیدی نیست. پژوهش های علمی نشان می دهد که خوردن زیاد گوشت خوک، گاو، و گوسفند ریسک افزایش سلول های سرطانی را زیاد می کند.

دانشمندان براین باورند که برای نخستین بار دلیل ایجاد سرطان را با مصرف گوشت قرمز شناخته اند. این چنین به نظر می آید که بدن انسان گوشت قرمز را یک عنصر مهاجم خارجی شناخته و برای دفاع در برابر آن ناچار است یک ماده سمی تولید کند. پژوهشگران همواره در شگفت بوده اند که چرا حیواناتی که گوشت قرمز می خورند خطر بیماری برایشان وجود ندارد.

بدن انسان گوشت قرمز را به عنوان یک عنصر متجاوز خارجی می پندارد که باید از شر آن در امان ماند.

بدن انسان گوشت قرمز را به عنوان یک عنصر متجاوز خارجی می پندارد که باید از شر آن در امان ماند.

ترشح ماده سرطان زا

علت را باید در این دانست که بدن انسان در برابر مصرف گوشت قرمز ماده دفاعی بنام Neu5Gc  از خود تولید می کند که یک نوع تورم و برآمدگی به وجود می آید و در نهایت به سرطان تبدیل می گردد. دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا توانستند از تولید ماده دفاعی Neu5Gc در بدن موش  جلوگیری کنند و در نتیجه موش مورد آزمایش دچار بیماری سرطان شده است. همچنین، خوردن گوشت قرمز می تواند موجب بیماری های دیگری مانند برآمدگی و تورم رگها شده، و شخص را به بیماری قند دچار کند.

مرگهای زودرس در انسان

مصرف گوشت قرمز از این روی انتقاد پذیر است که ۱۰٪ مرگهای غیر طبیعی و زودرس را موجب می شود. گرچه مصرف کم و متعادل گوشت قرمز می تواند منبع خوب پروتئین، تولید انرژی و تغذیه انسان باشد ولیکن زیاده روی در آن، بیماری زا و زیان آور است. کارشناسان حفظ سلامت و تندرستی پیشنهاد می کنند که خوردن ۷۰ گرم گوشت قرمز در روز با یک چاپس بره  lamb chops ویا دو تکه گوشت گوسفند سرخ کرده roast beef برابر است.

پژوهش های علمی نشان می دهد خوردن گوشت قرمز نباید از ۴۲ گرم در روز بیشتر شود تا از ۱۰٪ مرگ های زودرس در مردان و  یک در میان ۱۳ نفر ‍زنان جلوگیری به عمل آید.

پژوهش های علمی نشان می دهد خوردن گوشت قرمز نباید از ۴۲ گرم در روز بیشتر شود تا از ۱۰٪ مرگ های زودرس در مردان و یک در میان ۱۳ نفر ‍زنان جلوگیری به عمل آید.

سرطان سینه زنان

پژوهش های دانشگاه هارواردHarvard University نشان می دهد که خوردن زیاد گوشت قرمز ۲۲٪ سرطان سینه زنان را به وجود می آورد. همچنین از بررسی های علمی در سال ۲۰۰۵ چنین برآمد که خوردن مدام ۱۶۰ گرم گوشت قرمز در روز می تواند فرد را دچار سرطان روده بزرگ کند.

از آنچه گفته شد:

بدن انسان از غذا ساخته شده. بنابراین، نوع و میزان مصرف غذا می تواند در سرنوشت، طول و کیفیت عمر، چگونگی بافت سلولها و در نتیجه تندرستی و یا بیماری انسان نقش سازنده  داشته باشد. از چند دهه پیش تاکنون رابطه مصرف گوشت قرمز و ایجاد سرطان برای بشر شناخته شده وجای هیچگونه تردیدی نیست. پژوهش های علمی نشان می دهد که خوردن زیاد گوشت خوک، گاو، و گوسفند ریسک افزایش سلول های سرطانی را زیاد می کند.

چنانچه مصرف گوشت قرمز خود را به دو قطعه در هفته کاهش دهیم، از تغیر جو و آب و هوای محیط جلوگیری خواهیم کرد.

چنانچه مصرف گوشت قرمز خود را به دو قطعه در هفته کاهش دهیم، از تغیر جو و آب و هوای محیط جلوگیری خواهیم کرد.

نکته پایانی:

پژوهش های علمی نشان می دهد که مصرف مدام و زیاد از حد  گوشت قرمز موجب مرگهای زودرس، تولید غده  های سرطانی در بدن،  گرفتگی و تورم رگها، بیماری قند، سرطان روده بزرگ، و سرطان سینه زنان می شود.

  • سرطان کم ترین سزای خردباختگان

    مسلمونا زود تر گوشتای قرمزی که از غدیر ذخیره کردید بخورید میگنده

  • یک ایرانی

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ. چوسلمونا گوشت قرمز نخورید سکته مغزی میکنید اونموقع عسلام تو خطر میفته . هههههههههههههههههههههههههه

  • Farshid

    beharhal aksare melateh Iran ke faghat khabeh goshto meybiynad

  • شهروند

    مرگ بر خامنه ای خر