پیشنهادهایی که می تواند شاهزاده را به پیک آزادی میهنمان تبدیل کند ۳۳

وضع اندوهبار کنونی کشورمان

بر کسی پوشیده نیست که هرماه و هرروز مملکتمان بیشتر و تندتر به سوی ویرانی و سراشیبی سقوط پیش می رود. مردم در بند ایران نیز با نبودن تغدیه درست، هوای کشنده، ترافیک روزافزون، گرانی بی حد و حصر، و بالاتر از همه برنامه های تبلیغاتی و کشنده رژیم، از دیدگاه تن و روان، در حال فرسایش و زمین گیر شدند. امنیت اجتماعی از میان مردم رخت بر بسته، کلک، دروغ گویی، بی تفاوتی، و کینه توزی جای آن را گرفته است.

اتحاد و همبستگی درمان دردها

در چنین شرایطی، به یک هم بستگی فوری میان گروههای فعال سیاسی، مردم درون کشور، و اقوام ایرانی لازم و ضروری است. هرچند ماه و سالی که این یک رنگی و یک کاسگی دیر تر انجام پذیرد، زیان و پیامد های ناگوار آن برای میهنمان به شدت افزاده گشته، و به جایی می رسد که جبران اشتباهات غیر ممکن خواهد بود.

شعارهایی در راه همبستگی گروهها و آزادی و دموکراسی کشورمان.  شعار هایی که مورد خواست و تأیید شاهزاده و بسیاری از آزادی خواهان ایران است.

شعارهایی در راه همبستگی گروهها و آزادی و دموکراسی کشورمان.  شعار هایی که مورد خواست و تأیید شاهزاده و بسیاری از آزادی خواهان ایران است.

نقش کنونی فعالان سیاسی

اگر شاهزاده و گروههای فعال سیاسی دیگر به روش کنونی یعنی به حالت تک گروهی و تک حزبی عمل کنند، هیچکدام هرگز به تنهایی به جایی نخواهند رسید. گروههای کنونی تاکنون عمومن تک رو بوده، و سوای سخنرانی برای شمار کمی از دوستان خود، کاری به جایی نبردند. چنانکه منشور شورای ملی نیز جلسات خود را بی سر و صدا و بدون اطلاع و آگاهی افراد خود تشکیل دادند، و در پشت درهای بسته، تصمیم گرفتند، و اساسنامه ای تصویب کردند.

نقش شاهزاده چه خواهد بود؟

شاهزاده می تواند نقش هم آهنگی و گره زدن به گروههای پراکنده، و مردم سرگردان و بی برنامه کشورمان را داشته باشد. برای کاربرد سریع، و جلب حمایت دیگران، نکات زیادی است که ضروری است ایشان در رفتار و گفتار خود به کار برد. در این جا به چند نکته اشاره می شود، و چنانچه شاهزاده علاقمند به همه نظریات و پیشنهاد های ما بود، یک نفر از گروه فضول محله با تعیین وقت قبلی به واشنگتن می رود تا در یک و یا دو جلسه نشست با نامبرده، به ارزیابی همه مسائل و پیش بینی ها پرداخته شود.

حضور شاهزاده رضا پهلوی در پارلمان اروپا، و گفتگوی وی با رئیس پارلمان

حضور شاهزاده رضا پهلوی در پارلمان اروپا، و گفتگوی وی با رئیس پارلمان

چند نکته پیشنهادی گروه ما

گروه ما کمترین توقع و انتظاری از شاهزاده و یا فرد و گروه دیگری ندارد، و این را یک پیشنهاد ملی و مردمی می داند که با شاهزاده در میان می گذارد. چند نکته مهم و ضروری از این گونه است:

۱- گرچه شاهزاده تا کنون نشان داده که فردی بی آلایش و مردمی است، ولی بازهم نیاز بر آن است که به خود اجازه دهد با کسانی که از او انتقاد می کنند، به گفتگو نشیند و افکار و اندیشه آنان را نیز مورد مطالعه و بررسی قرار دهد.
۲- شاهزاده باید خود را از گذشته سیاسی خانواده اش کنار بکشد. هرگونه جانبداری از رفتار سیاسی پدرشان، نامبرده را نیز در اشتباهات و دیکتاتوری گذشته شریک می سازد.

۳- شاهزاده باید از هرگونه ادعایی برای رسیدن به تاج و تخت خودداری کند. بلکه باید به عنوان پیک آزادی بخش میهنمان، همگان را به گرد هم آورد. چنانچه در فردای آزاد ایران، مردم جمهوری سکولار دموکراتیک را برگزیدند، شاهزاده می تواند داوطلب آن باشد. و اگر مردم به رژیم مشروطه  سلطنتی رأی  دادند، بازهم می تواند داوطلب باشد و نه این که آن را حق قانونی خود بداند. راه و روش های رسیدن به این هدف ملی، موضوع بحث و گفتگو در نشست آینده ما خواهد بود.

گرچه شاهزاده تاکنون در فرصت هایی عنوان کرده که به دنبال پادشاهی نبوده، و تنها تلاشش برای آزادی و دموکراسی ایران است، ولی چند گفتار ضد و نقیص نامبرده به ویژه گفتگو با مجله آلمانی فوکوس در ماه ژوئن سال پیش که خود را وارث نظام پادشاهی می داند، شک و تردید را در میان مردم به وجود آورده، و مردم با بدبینی و سوء ظن به گفته های ایشان می نگرند.

شاهزاده در نشستی با تلویزیون بی بی سی فارسی از منشور شورای ملی و دیدگاههای خود گفتگو می کند. منشور شورای ملی که  نتوانست و نخواست ملی باشد. بلکه عملکرد آن تاکنون خصوصی و ویژه چند نفر است.
شاهزاده رضا پهلوی در یک گردهم آیی، به  تشویق مردم  برای اتحاد و همبستگی سخنرانی می کند.
  • Yaldamehravar1956

    درو بر هرآنکه برای آبادانی ایران بکوشدچه کوروش بزرگ باشد چه رضا پهلوی وچه انکس که برای آزادی خرمشهر جنگید.

    • Mostarab Arjhang

      چند گوشزد به نویسندگان و بعضی‌ نظر دهندگان این سایت:هر وقت اسم ترک مردم ترک تاریخ ترک زبان ترک یا هر موضوع که هرچند بسیار کم به ترک مربوط می‌شه  در نوشتهاتون میارید تصویر گرگ سفید با عظمت را به ذهن بیارید که با گردنی افراشته بر توله سگی‌ سیاه و ریقو نگاهی‌ سهمگین دارد که کوچکترین خطایی به دریده شدن این توله پارس کثیف منجر خواهد شد.با احترام و خضوع به مالکان این سرزمین سومری‌ها ترک‌های اصیل از عظمت ما بهرمند شوید.

      • Tirakhtoorchi

        عرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
        عررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

      • Mehrnazbikas

        آنگیرماخ تورکون گئجه گوندوزلوخ ایشیدی.

      • ایرانزاد خنیاگر

         تو «یک مادر چهل پدر»، بهتر است بروی و از میان ِ چهل پدرت، آن یکی را که به راستی شوند پیدایش «تفاله و انگل بی سَر ِ یک مادر چهل پدر اهریمن زاده ی ددمنش بی شرم
        گستاخ بی خرد نادان ناپاک پلید پلشت گجسته ی تورک زاده ی جدایی خواهی» مانند تو شده است، بیابی.

        • مستراب الدنگ(سهراب ارژنگ)

          توله پارس پیدا کردن پدر از بین چهل پدر خیلی اسانتر است از اینکه معلوم نباشه زایده گایده پدر با دخترش ، برادر با خواهرش ، پدر و برادر با مادرش باشی . توله سگ پارس یا با زبان خوش استخوان به دهان له له کنان میروید افغانستان یا چنان تو سر پارس کثیفتان میزنیم که عو عو کنان تا کوهای هندکش افغان بدوید و انجا هر غلطی میخواهید بکنید مادرتونو خواهرتونو دخترتونو بکنید . شیر فهم شد دم تکون بده یا پارس کن

  • Javedaniran

    می ستاییم فر ایران را-فر ایران بهتر از جان را

  • Tabrizpaniranism

    همگی بگویید این جمله در گوش باد-چو ایران نباشد تن من مباد

  • Poonehkami

    رضا پهلوی هم جای خوددارد ولی از دید من اسفندیار رحیم مشایی برترین گزینه برای ریاست جمهوری است.

    • ladan

      مشاعی هم  جزعی از رانت خواران ج ا است

    • Ela

       ها ها جک با حالی بود کلی خندیدیم

  • babak

    Akhe ozgal mashai agar adam bod v delesh be hale in mamlekat va in mardom meysokht to in damo dasgahe jombori adam khor kar nemeykard bazam be jek mard ke peyda shodeh va say meykone in op. Be ham bechasboneh

  • Mostarab Aldang

    ما در این سرزمین  فارس زبان  داریم ولی‌ پارس(با پارس سگا اشتباه گرفته شود) نداریم.اینها هموطنان  ترک ما هستند که فارس زبان شدند که صاحبان اصلی این سرزمین هستند(سومری ها) طرح صهیونیست بود که چند تیکه سنگ یونانی را تاریخ این پارس‌ها قرار داد و ۸۰ ساله که دارند پاچیه ترک‌ها را میگیرند. یه چخی سهمگین اینا را فراری میده تا کوه‌های هندکش در افغانستان

    • چخی ترک تجزیه طلب

      چخی ترک تجزیه طلب 

    • Gottourk

      عرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

    • Tabrizlipaniranist

      بابا این افغان هایی که ازشون میگی همون هایی نیستند که شکل میمون اند  اون هم از تبار اصیل ترین ترک های تاریخ(مغولان)
      وگرنه مردم خراسان شبیه این ترک های اصیل دو غوز نیستند.

  • Sahameddinghiassi

    حساب دولتها را از حساب ملتهایمان جدا سازید. در همه ملتها هم انسانهای خوب و بد فراوان هستند و از جز به کل قضاوت کردن درست نیست. در ضمن گول این تفرقه ها را نخورید تا همه ما بازیچه دست شیطانها نشویم. آنان با تفرقه ملتهای ما را از هم جدا کرده و بعد هم بما نفرت و تفرقه تزریق کرده و همان طوریکه میدانیدیک مشت دزد رشوه خوار و شیاد را حمایت میکنند که مارا با هم ضد بسازند. ورگرنه سعدی فرماید که بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند. متاسفانه اکنون یک مشت انسان های خود خواه طماع و سر نشدنی در تحت حمایت شرکتهای عظیم تولید اسلحه و مواد مخدر و سایر مصنوعات کشورهای مارا برده و بنده خودشان کرده اند و همه مارا غارت علمی معنوی و مادی میکنند. دلالان و آدمکهای آنان در لباس های دیکتاتور مثل صدام وقذافی بجان ملت های ما افتاده اند. ما هم بجای نشان رفتن به هدف اصلی پادوهای آنان را نشانه میگیریم که آنان هم در زیر لوای ملت و دولت پنهان شده اند. مشگل ما بیسوادی عمومی وابستگی بی نهایت تفرقه طمع دزدی فساد نداشتن مدیریت غارتگری شهوت رانی و فساد است. اینان… دشمنان اصلی ما هستند. هرکه سرکار بیاید متاسفانه مثل قبلی ها میشود که مردم باید بگویند رحمت به کفن دزد قبلی. امیر در ایران هم اگر یک افغان یا یک تبعه کشور افغانستان خراسان به یک دختر تجاوز کند آنوقت مردم بی خرد به خانه سایر افغانان خراسانیان بی گناه حمله کرده آنان را آزار میدهند. مواظب باشید که تفرقه و نفرت بین کشورهای ما و مردمان ما به نفع غارتگران بین المللی و پادوهای ملی محلی آنان است. تفرقه بین شیعه سنی عرب عجم ترک فارس کرد ترک و… هزاره و پشتون و… افغانی خراسانی ایرانی تورانی … و… بهایی مسلمان یهودی مسلمان و… همه ساخته دست استعمار و استحمار بین المللی است وگرنه یک کارگر مسلمان با یک کارگر حتی اسراییلی چه برخورد منافعی دارد؟ یا یک کودک فلسطینی با یک کودک اسراییلی چه دشمنی میتواند داشته باشد. داستانهای واقعی که برپایه نفرت و بی خردی نگاشته شده است مارا از این ماجری بایست باز دارد. داستان رومو ژولیت که فدای قربانی نفرت های کور شدند و… میلیونها جوان معصوم دیگر فدای همین خود خواهی ها و انحصار طلبی ها و وابستگی های غیر انسانی شده اند و متاسفانه هنوز هم میشوند. ما نباید دین ملیت مذهب نژاد را وسیله اختلاف و دشمنی قرار بدهیم معیارها بایست انسانی دوستی فداکاری عدالت مساوات برابری برادری و خواهری باشد. عطار هفت شهر عشق را گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم. چراغی که بخانه روا به مسجد بردنش حرام است . مولوی فرماید ای بی خبران کجایید کجایید محبوب همین جاست بیایید بیایید. به حاجیان و…شیخ مسلمان عرب در ماشین ساخته شده از تلا مسافرت میفرماید و در هواپیمای ساخت از تلا پرواز میکند و زیبا ترین دختران دنیا را در قصرساخته شده خود از عاج زندانی ثروت خودش میکند و آنوقت کودک عرب فلسطینی آب ندارد؟ آنوقت دانشجوما از دست دادن یک زن مسلمان با یک مرد میخواهد خودش را هلاک کند. وی چشمش را به روی همه مشگلات بسته و به یک دست دادن ساده خیره میشود. و برای وعده بهشت با حوریان بهشتی دوستان خود را هم لو میدهد و خودش هم مثلا شهید میشود. مشگل ما در بی خردی عمومی ملی اکثر مردم کشورهایمان است این دشمن اصلی است. بیخردی و بی دانشی و نداشتن اخلاق سلیم و عقل سلیم و انسان بودن کامل؟

  • Sahameddinghiassi

    ن داستان در شصت سال پیش نوشته شده است و شاید مربوط به شرایط آمریکای آن زمان باشد که قانون و زندگی تنها مال اشرافهای بوده است. در آمریکای امروز هم طبقه متوسط و فقیر ثروت منفی دارند یعنی بیشتر از آنچه دارند به بانکها بدهکارند و قانون هم در اختیار ثروتمندان است. این داستان به شهر بلخ واقع در کشور زیبای ما افغانستان ندارد. و بیشتر به جامعه بیهوده آمریکا و دولت و سیستم بلند بالا و بیهوده آن مربوط میشود.
    در آمریکا دولت محلی اشتباه میکند و اموالت از بین میرود و به هیچ جا دستت بند نیست چکهای برگشتی ات هیچ ارزشی ندارند. مردم مالت را میخورند شرکتهای بیمه غارت میکنند مهم نیست. اگر ۲۰۰۰ دلار درآمدی داری برایت ۴۰۰۰ دلار مخارج دست پا میکنند کشور آزادی در کانگستری است. سرمنشا همه دزدیهای کلان در اینجاست. کسی چهل سال کار میکند سرمایه او منفی است زیرا بانکها با بهره های سنگین شرکتهای بیمه و مالیات هرچه داری غارت میکنند. بهرحال خواندن این داستان از زندگی مردم آمریکا خالی از تفریح نیست. خانواده ها در آمریکا از هم می پاشند و تنها معیار پول است وبس؟

    داستان شهر بلخ تلخ نمیدانم که آیا شما نام آقای پرویز خطیبی را شنیده اید یا نه او یک سری داستانهای فکاهی سیاسی مینوشت بنام شهر بلخ. وی مثلا آژدان شهر بلخ را به تصویر میکشید. که مردی سیبیلو بد اخم و احتمالا شیره ای و دست به دهان و منتظر گرفتن پول از دست مردم و تیغ زدن مردم میباشد. حالا مثلا اگر اکنون میبود در باره رییس جمهور شهر بلخو مینوشت. مردی که هیچی حالیش نیست بو گند میدهد بلد نیست که انگلیسی حرف بزند. دست بوس و پابوس و چاکر و غلام بالا دستی هاست . همه چیز شهر بلخو را خراب کرده است. همه مردم بیکار و گدا شده اند. درآمد شهر بلخ را با تریلی از شهر خارج میکنند. با دست بوسی هایش اجازه میگیرد که اجناس خارج از رده و مسموم را برای مردم وارد شهر بلخو کند. مردمان شهر اکثرا شیره ای و متعاد هستند ویا کار ندارند و بیکاره شده اند. در مدرسه ها فقط شکل اشیا را میکشند و نوشتن را یاد نمیدهند. مردم را خرافه پرست کرده است. هرکس بلند حرف بزند داروغه شهر یک گلوله به قلبش نشانه میرود . زنان و دختران مردم را به بهانه های پوچ میگیرند و یا آنها را میکشند و یا بی آبرو میکنند و به آنها تجاوز میکنند. همسایگان شهر بلخو بسیار راضی هستند و هر قرارداد ی را که دیکته کنند رییس جمهور بو گندو امضا میکند. مال پدرش نیست که دلش بسوزد و میگوید جهنم بمن چه. ضنایع شهر بلخو را داغون میکند و با وارد کردن اجناس بنجول همه صنایع شهر بلخو را به ورشکستگی میکشاند و مردم مجبور میشوند که در کارخانه را تخته کنند.

    کک آقای رییس جمهور هم نمیکزد. او حتی زنان و پسران شهر بلخو را برای درآمد بیشتر به ثروتمندان بادیه نشین میفروشد تا آنان کنیزبرای شهوت رانی و غلام دست بسینه داشته باشند. به یک سری از جوانان شهر بلخو پول و عده بهشت با حوریان بکارت دار میدهد و به آنان قمه و تفنگ میدهد تا برادران خود را که اعتراض میکنند بکشند و کتک بزنند. آقای رییس جمهور نماز هم میخواند و سواد خوبی برای ترجمه ندارد. او نمیتواند حتی عربی که زبان مادریش هست را خوب حرف بزند. به گفته خودش مادرش حوری بهشتی بوده است و برای همین دور سرش یک حلقه نور همیشه وجود دارد. منتهی کسانی که به حضرت آقا ایمان ندارند نمیتوانند این حلقه نور را ببینند. تنها مومن ها میتوانند حلقه نور را ببینند. در خراب کردن کشور استادی بی همتا است. هیچ کس را قبول ندارد و میخواهد به تنهایی تمامی شهر را ویرانه ای کند. مردم از ترس جرات لب گشودن را ندارند. هر که انتقادی کند فورا کشته میشود. جوانان شهر که استخدام در نیروهای ویژه نشده اند برای گدایی به شهر های دیگر میروند. همه مردم را آواره کرده است. براحتی دروغ میگوید و براحتی زیر حرفش میزند. میگویند نمازش هیچوقت قضا نمیشود. ولی در تقیه کردن خیلی استاد است. میگویند قبلا رفتگر بوده است و سپوری میکرده است که ناگهان باز شاهی بر سرش مینشیند. مردم خیلی خوشحال بودند که آنقدر آنان ترقی کرده اند که یک رفتگر رییس جمهور میشود. ولی خیلی زود فهمیدند که خوبی و بدی انسان ها به فقیر بودن و یا نبودن آنان بستگی ندارد. شاید آن کسی که باز شاهی را چیز خور کرده است که روی سر رفتگر بنشیند برنامه ای داشته است. آن برنامه ویران کردن شهر بلخو بوده است. بیشتر مردمش فقیر شده اند. صنایع شهر از کار افتاده . ثروت شهر با تریلی ها ی غول پیکر از شهر خارج میشوند مکتب ها را بسته اند و یا فقط دروس چاپلوسی در آنجا تدریس میشود. بیشتر طبقه فقیر جوانان از بیچارگی متعاد شده اند. تعدادی از جوانان آواره شهر های دیگر شده اند و در آنجا به کارگری ساده مشغول شده اند. فحشا را رونق داده اند و از آنان مالیاتهای سنگین میگیرند تا سنگسارانشان نکنند. جوانان را طبقه بندی کرده اند و آنان را بجان هم میاندازند. کشور شهر بلخورا حراج کرده اند تا هر کسی که میخواهد دزدی و فساد کند آزاد باشد. بشرطی که حق داروغه ها را بدهد. در شهر بلخو دروغ گفتن و غدعه کردن و بیشرمی و بی حرمتی و ظلم هیچ عیب نیست بشرط آنکه در راه دین باشد و نماز آن کار خوانده شده باشد. مثلا میشود لواط کرد بشرط اینکه نماز لواط خوانده شده بشود. کارخانه ها بسته شده کارگران بیکار شده اند و به اعتیاد پناه میبرند. مکتب ها را بسته و یا خراب کرده اند و یا اجازه ورود به کسی را نمیدهند مبادا مردم بتوانند آ را از ب شناسایی کنند. جوانان که نه کار دارند و نه مکتب به دزدی و بدکاریها پرداخته اند و یا کشته شده و یا از شهر فرار کرده و یا متعاد شده اند. آن تعدادی هم که خواستند خوب و با انسانیت باشند به زندانها فرستاده میشوند. و یا به آنان تجاوز جنسی میکنند تا از رو بروند. دین مردم شهر شیاطین پرستی است. شیطان های ظلم کشتار و شیطان بد جنسی و دزدی و تقیه و آزار رسانی و کشتن بی گناهان و شیطان پول پرستی و شهوت پرستی و حیوان پرستی از بت های ارجمند آنان است. آنان میخواهند که همه دنیا شیطان پرست بشوند. ولی استاد های آنان نظری دیگر دارند آنان میخواهند سرمایه مردم کشور را به غارت ببرند و خودشان را برده کنند و صنایع شهر بلخو را داغون کنند تا همیشه مردم شهر به آنان محتاج باشند.

    و چون این چنین رییس جمهوری مورد تایید آنهاست به او فحش میدهند بد میگویند ولی باز با او سر میز مذاکره مینشینند و او را بعنوان ریاست معظم محترم مستطاب شهر بلخو قبول دارند. زیرا هرچه که باو دیکته کنند او مینویسد و قبول میکند و امضا مینماید. به مردم میخواهند بقبولانند که عکس رییس جمهور در ماه است و او نظر کرده میباشد. قدرت شیطانی دارد. همه بایست از او بهراسند. به او چپ هم نگاه نکنند. مردم بایست سر اینکه چهره او را در ماه دیدند و یا ندیده اند با هم جنگ کنند. تمامی دانشمندان شهر بلخو جمع شده و روزها مباحثه علمی کرده اند که چهره او را در قرص ناقص ماه دیده اند. بعضی از دانشمندان شهر بلخ فتوی داده اند که چهره او را در ماه ندیده اند و برخی اصرار دارند که چهره او را در ماه تابان دیده اند. هم در قرص کامل و هم در قرص ناقص. علمای اعظم شهر بلخ روزها وهفته ها در سر این موضوع بحث و جدل کرده و کتابها مرقوم فرموده اند و هر کدامشان هم مقلدان بسیاری دارند. این علم عظیم آنان است که بتوانند و یا نتوانند ثابت کنند که چهره رییس جمهور در کره ماه قابل رویت هست و یا نیست. به نظر این فقها و دانشمندان این موضوع از رفتن به کره ماه هم مهم تر است که آیا چهره وی در ماه دیده شده است و یا دیده نشده است. قرار است یک دانشگاه بزرگ هم برای ادامه اینکار تاسیس کنند و بودجه خروار دلاری برایش در نظر گرفته اند و قرار است بهترین استادان این رشته که رویت ماه در حالت ناقص و کامل و قرص و بریده ماه است را با حقوق های گران استخدام کنند تا این علوم را به دانشجویان تدریس کنند. علمای شهر بلخو قسم خورده اند که اگر واجب شود فتوی به کشته شدن آن دانشمندانی را میدهند که بگویند چهره رییس را در ماه ندیده اند. استادانی که دلقک و بزمجه خود را در اثر تبلیغات سر سام آوری به ریاست ابدی جمهوری و موروثی نشانده اند از خوشحالی در پوست خود نمیگنجند که دست آموز آنان دارد کل شهر بلخو را ویرانه میکند و آشفتگی را بسر حد جنون میرساند. آنان ظاهرا با دست آموز خود جنگ زرگری میکنند ولی او را بعنوان رییس مردم میشناسند و همه پولها را در اختیار او میگذارند تا همه را به باد دهد. آنان میخواهند که شهر بلخو را به ماتم کده تبدیل کنند. آنچه مورد نظر استادان دلقک بوده است همانا تفرقه بیانداز وحکومت بکن است که آقای رییس با همه بی خردی این قسمت را خیلی خوب اجرا کرده است و رضایت استادان را بخود متوجه کرده است. و فکر میکند تا دنیا دنیا است وی رییس شهر بلخو باقی خواهد ماند. آمین.

  • Esteghlali

    مشایی بهترین گزینه هست نه برترین گزینه .
    هرکی تو حرفاش شکوه ایران به چشم بخوره  شایسته ترینه.

    • ladan

      اینها از ایران و فرهنگش تنفر دارند
      اینه به شکوه جیبشان فکر می کنند

    • Ela

       بهترین گزینه تحریم انتخابات

  • ladan

    درود بر رضا پهلوی
    به امید حاکمیت صندوق های رای در ایرانی با حکومت سکولار

    • Masihneynava

      فقط مشایی پان ایرانیست

      • ladan

        اگر علی و حسین و عمر پان ایرانیست بودند مشایی هم پان ایرانیست است

  • Freedominiran

    mota-as-sefane hanooz shoma ha be in bi orze cheshm dookhtid, in ham mesle babash va amoo gholam-rezash khod forooshe .Az in shakhs hich-goone entezar nadashte bashid.

  • Faramarzgharib

    اقای رضا پهلوی: ۱-صریحا به دوستداران خود متذکر شوید از اغراق در مورد شما پرهیزکنند. ۲-بهتر است شما را به عنوان قبلی یعنی ولیهد یاد کنند و مادر عزیز شما و ملت (ملکه دیبا پهلوی) که دارای سابقه سیاسی دموکراتیک هستند و مردم قبایل و احزاب ایشان را بیشتر از شما میشناستد و قبول دارند جلو دار حرکت نجات کشور باشند. اگرچه کهولت سن را ممکن است بعضی یاد کنند ولی باید بگویم ایشان پیش تر هم از جان خود و حتی بچه های خود در راه راست دریغ نکرده اند. 

  • مهمان

    این بهترین راه نجات ایرانه . از صمیم قلب امیدوارم به مرحله عمل برسه و دست این آخوندهای خونخوار و رژیم فاسدشون از مملکت من کوتاه بشه. نگران جیره خواران ساندیس دوست هم نباشید ، از همه زودتر رنگ عوض خواهند کرد ، اینایی که سینه چاک میدن فقط بنده ی پول و منفعت هستن و خودشونم به این رژیم اعتقاد ندارن 🙂

  • Mostarab aldang

    در مورد علت نامیده شدن این قوم کثیف به اسم پارس اسناد یا مدارکی در دست نیست ولی رفتار سگ گونه این نجس ها این نظریه شباهت پارس کردن سگ با این قوم را تقویت میکند .یک نظریه که استاد بزرگ ناصر پورپیرا مطرح میکند و بسیار نزدیک به واقعیت است این است که قوم یهود برای آزادی خود از بابل این قوم وحشی های هند وکش را اجیر میکند و پس از رهایی از بابل در کشتار فجیح به نام پوریم دست به قتل و کشتار خود این قوم اجیر شده میپردازند و این قوم به این اسم پارس یا پاسبان که همان پارس سگ برای پاسبانی است متداول میشود .در حادثه پوریم قریب به اتفاق این پارسبانان سگی یهودیان با خیانت استر غافلگیر شده به قتل میرسند و در اصل کلمه پارس با سگ بدین صورت عجین میشود . در نوشته های بعدی به علل ازدواج با محارم این مجوس ها میپردازیم

    • ایرانزاد خنیاگر

      تو «یک مادر چهل پدر»، بهتر است بروی و از میان ِ چهل پدرت، آن یکی را که به راستی شوند پیدایش «تفاله و انگل بی سَر ِ یک مادر چهل پدر اهریمن زاده ی ددمنش بی شرم گستاخ بی خرد نادان ناپاک پلید پلشت گجسته ی تورک زاده ی جدایی خواهی» مانند تو شده است، بیابی.

    • Mardaiaziran

      ادبیات هر شخص نشانه شعور و فهم آن شخص است 

  • ایرانزاد خنیاگر

    درود!
    چرا یاوه گویی ها و شکر خوردن های «یک مادر چهل پدرانه ی» این «تفاله ها و انگل های بی سَر ِ یک مادر چهل پدر اهریمن زاده ی ددمنش بی شرم گستاخ بی خرد نادان ناپاک پلید پلشت گجسته ی تورک زاده ی جدایی خواه» را پاک نمی کنید؟! وگرنه ما وادار می شویم که خودمان، در دهان های گندآلوده شان بکوبیم و خودمان، پاسخ یاوه گویی ها و شکر خوردن های این «تفاله ها و انگل های بی سَر ِ یک مادر چهل پدر اهریمن زاده ی ددمنش بی شرم گستاخ بی خرد نادان ناپاک پلید پلشت گجسته ی تورک زاده ی جدایی خواه» را بدهیم.

    پ ن: مباد به نادرست، «تورک» با «آذری» به نادرست (اشتباه) گرفته شود! «خواهران و برادران آذری ما»، تاج سر ِ ما، و فرزندان ِ گرامی «ایران بزرگ باستانی» هستند.

  • bijan bijani

    that is very true , he should accept and criticise his father’s mistakes to prove that he doe
    sn;t approve them and won’t follo that policy . that he has learnt lessons from his fathers mistakes . he should decide to be honest with himself and with the people and act accordingly .he should know that lie cheat and deceit won;t get him anywhere. he should come to believe that” honesty is the best policy”. he should think more abouthis name in history than himself.

  • داغ دیده

    گروهای سیاسی ابتدا باید جدال فکری خودشون را با هم به توافق اجمالی برسن …نه مثل عن قلاب ۵۷ که تمامی حزبها و گروه ها نقش موثرتری داشتن بعد یک مشت اخوند عرب زده از اعتقادات این ملتی که از یک میلیونیم مغز خود کار نمیکشن و نمیکشیدن و دین نقلی از اجداد خود را یدک میکشند.تحت تاثیر دینی که خمینی دست نشانده اورده قرار گرفته وریشه هر چه حزب و گروه وفرقه بود کندن….نتیجه اینکه به امید رای مردم نباشید چون مردم نتنها در طول این سالیان دیدگاه عقلی شون بهتر نشده بلکه خوی وحشی گری .درنده خویی.ودر کل به گونه ای دچار زوال عقل هم شدن .خواهشم از روشنفکران سیاسی .اقتصادی.ملی گرا این است که با هم به یک ایدال فقط به فقط برای نجات ایران از منجلاب باشند و مطمین باش اگر هدف پاک باشه.به نتیجه خواهند رسید.واگر به فکر منافع هستن باز یقین داشته باشند ثروت ملی ما اینقدر هست که اشباه شون کنه………به امید ایرانی سربلند و سر افراز