مجازات شلاق و سنگسار برای لخت شدن امینه دختر تونسی ۹

ندا ی برخاک و خون خفته، نتیجه جنایت طالبان ایرانی، و ملاله (ندای پاکستانی) غرقه به خون، نتیجه جنایات طالبان پاکستا

ندا ی برخاک و خون خفته، نتیجه جنایت طالبان ایرانی، و ملاله (ندای پاکستانی) غرقه به خون، نتیجه جنایات طالبان پاکستان

خیزش و قیام زنان علیه قوانین ارتجاعی اسلامی

زنان در جهان اسلام اسیر و دربند قوانین ضد انسانی شریعت و دکانداران دینند. بدبختانه سکوت زنان، در این کشورها، همیشه نشانه رضایت آنان بوده و به جامعه اجازه داده تا ستمگری و ظلم بیکران خود را بر آنان که نیمی ازجمعیت را تشکیل می دهند، تحمیل و هموار کنند. در میان همه زنان، گهگاهی بانویی دلاور و مبارز دیده می شود که غران و خروشان، در برابر این بی عدالتی ها به پای می خیزد، و با قوانین کذایی دین و اهریمنان دکاندار آن به چالش می پردازد. از میان این سالار زنان، می توان چند نمونه را نام برد:

۱- طاهره قرة العین

این بانوی فداکار، در زمان دیکتاتوری ناصرالدین شاه به پا خاست، و پس از مبارزات طولانی به دست دژخیمان اسلامی و مزدوران حکومتی به طرز غیر انسانی کشته شد.

۲- لخت شدن دختر جوان مصری

به دنبال سرنگونی مبارک و روی کار آمدن حکومت اسلامی علیا ماجده المهدی دختر جوان مصری به عنوان اعتراض به پایمال شدن حقوق زنان، جامه از تن بر درید و در میدان التحریر اعتراض خود را با نشان دادن بدن لخت خود به جهانیان نشان داد.

۳- حمله به دختر نوجوان پاکستان

ملاله یوسف ری دختر نوجوان پاکستانی که در برابر زن ستیزی طالبان ایستادگی کرد. جنایت کاران اسلام، با شقاوت و بی رحمی به این دختر نازنین یورش بردند و او را به سر حد مرگ رساندند. خوشبختانه انسان های نیکو کار جهان به یاری اش رسیدند، و پس از مدتها بستری بودن در بیمارستان، سرانجام سلامت خود را بازی یافت.

۴- خیزش و قیام امینه دختر تونسی

رسانه های جهان از لخت شدن دختری از تونس و حکم سنگسار رهبران مذهبی آن خبر می دهند. دیجیتال ژورنال Digital Journal در شماره ۲۴ مارس خود  گزارش می دهد که آمنه ۱۹ ساله دختر جوان تونسی به عنوان اعتراض به قوانین ضد انسانی شریعت اسلامی و دفاع از حقوق پایمال شده زنان در کشورش، گویا در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۱۳ (۳۰ اسفند ۱۳۹۱)، سینه خود را برهنه نموده، بر روی آن به زبان عربی می نویسد: “تن من برای خودم و به خودم تعلق دارد و وسیله آبرو و افتخار فرد دیگری نیست”. امینه آنگاه فرتور نیمه برهنه خود را در وبلاگی که برای دفاع از حقوق زنان تونس نوشته بود به چاپ رسانده و آن را پخش می کند.

امینه ۱۹ ساله به عنوان مخالفت و دهن کجی به قوانین زن ستیز اسلام حاکم بر زنان کشورش، لخت شده، سیگار می کشد، و اختیار تن و اندام خود را از خود می داند.

امینه ۱۹ ساله به عنوان مخالفت و دهن کجی به قوانین زن ستیز اسلام حاکم بر زنان کشورش، لخت شده، سیگار می کشد، و اختیار تن و اندام خود را از خود می داند.

واکنش اسلام زدگان و رهبران دینی

پس از پخش تصویر نیمه لخت امینه، علمی عادل، یکی از فاشیست ترین رهبران مذهبی تونس حکم شلاق زدن و سنگسار او را می دهد. عادل، در حکم جنایت بار خود می گوید که چنانچه جلو این فساد گرفته نشود، مانند بیماری مسری و خطرناک میان زنان دیگر تونسی نیز اشاعه و رواج می یابد. به دنبال این حکم ضد انسانی رهبر مذهبی تونس، وبلاگ مبارزه زنان تونس او را پاک کرده، و خود وی ناپدید شده است. آنچنان که رسانه های گزارش می دهند، گویا خانواده و بستگان امینه به بهانه آن که او بیمار روانی است، او را به تیمارستانی تحویل داده اند.

واکنش جهانی در برابر این جریان چیست؟

پیامد جبهه گیری دین فروشان تونس و مردم مذهبی آن، به دفاع از این دختر شجاع و آزادی خواه، از چهار گوشه جهان گروههای گوناگون و شمار زیادی افراد عادی به پشتیبانی و حمایت وی ونکوهش قوانین ضد انسانی شریعت پرداختند. در این جا به چند نمونه اشاره می شود:

۱- در تویتر صفحه ای به نام Amina# به وجود آمده و هرلحظه شماری از خوانندگان در حمایت و پشتبانی وی، ثبت نام می کنند.

۲- ریچارد دوکینز Richard Dawkins نویسنده کتاب پر فروش The God Delusion در سال ۲۰۰۶، حمایت خود را از امینه اعلام نموده و جهانیان را به پشتیبانی هدف انسانی امینه دعوت نموده است.

۳- خانم مریم نمازی، طرفدار حقوق زنان، در وبلاگ خود بنام Free Thought Blogs، از همگان دعوت نموده که در کمپین جهانی ۴ آوریل ماه آینده برای دفاع از حقوق قانونی امینه شرکت و همکاری نمایند.

قوانین شریعت حاکم بر اندیشه و عمل

شریعت اسلام دام گسترده و وبال گردن بشر امروزی است که او را از هرگونه آزادی و خرداندیشی باز می دارد و در طلسم خرافات، خشونت، بی رحمی، و تبعیض خود اسیر می سازد. هراندازه یک جامعه اسلامی تر باشد، دام شریعت بیشتر و محکم تر به دست و پای مردم آن می پیچد و آنان را به سوی خرافات، نفهمی، رانده و آماده هرگونه جرم و جنایت می سازد. عربستان، پاکستان، افغانستان، اندونزی از جمله کشورهای اسلامی اند که بسیاری از مردم آن از خود اراده و اختیاری نداشته، و در برابر قوانین ارتجاعی و ضد انسانی شریعت مطیع و محکومند.

از آنچه گذشت

زنان، بزرگترین قربانیان و اسیران دام اسلامند. اسلام، یک زن را به عنوان فردی آزاد و مستقل، نمی شناسد. از دید اسلام و دکانداران این دین، زنان، وسیله ای برای راحتی و آسایش و در خدمت مردانند. برای خوش گذرانی، پخت و پز وکارهای خانه، و یا ماشین جوجه کشی، بازهم برای لذت بردن مردان. رفتار محمدابن عبدالله بنام به اصطلاح پیامبر اسلام، آخوندهای تازی، و تازی منش، از گذشته تا کنون، در این تفکر و برداشت فکری همه با هم یکسان بوده اند و چندان تفاوتی میان آنان نیست. حال، هنگامی که دختر بیباک و جان بر کفی مانند امینه در فضای سربسته و خرافاتی تونس به چنین قیامی علیه بی عدالتی و ظلم و ستم جامعه نسبت به زنان دست می زند، موجب افتخار هرفرد نیک اندیش، به ویژه بانوان گرانمایه هرجامعه است.

(۱) Femen
(۲) – ۴ April 2013: International Day to Defend Amina; she represents us

حمایت و پشتیبانی از امینه در سرتاسر جهان همچنان ادامه دارد.

حمایت و پشتیبانی از امینه در سرتاسر جهان همچنان ادامه دارد.

حمایت و پشتیبانی از امینه در سرتاسر جهان همچنان ادامه دارد.

حمایت و پشتیبانی از امینه در سرتاسر جهان همچنان ادامه دارد.

  • bita

    از دید من لخت شدن وبرهنگی کار ناشایستی است ولی کسی حق ندارد تنها برای لخت شدن کسی حکم سنگسار بدهد
    مرگ بر تاریک اندیشی زنده باد روشنی

  • Bahramپس از یورش اعراب مسلمان

    شریعت قانونیست ضدّ انسانی و کثیف بدست اسلام پناهها برای تسلط ٔبر جوامع
    اسلامی با رعب و وحشت.و تسلط به قدرت و ثروت.درود به زنان قهرمانی که با
    این حرکت نمادین قوانین شریعت را بچالش کشیده اند.هر انسان شافتمندی باید
    از این بانوان از خود گذشته دفاع کند.

    • سارا

      گه نخور….
      دیوث کونی!

  • mahsa

    بی بند وباری و مذهب دو روی یک سکه اند در این میان تنها گام نهادن درراه راست و احترام به دیگران است که

    بخردانه ترین راه می تواند باشد برای رسیدن به بهاری انسانی در جهان و برپایی آرمانشهری سراسر زیبایی

  • amene

    Vagehan dame in khanomhaye shojah garm khob hale in jakesharo migirand ina fekr mekonad ke ensanhaye 21 koskhonnd

  • ﺍﻥ ﺁﺧﻮﻧﺪﯼ ﮐﻪ ﺣﮑﻢ ﺳﻨﮕﺴﺎﺭ ﺍﻣﯿﻨﻪ ﺭﺍ ﺻﺎﺩﺭ ﻣﯿﮐﻨﺩ ﺩﺭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺑﺎ ﺧﺮﺩ ﮔﺮﺍﯾﯽ ﻭ ﺩﮔﺮ ﺍﻧﺪﯾﺸﯽ ﮐﻪﺑﺎ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﺩﺭ ﺩﺭ ﺗﻀﺎﺩ ﻣﯿﺒﺎﺷ ﺩ ﺍﺷﮑﺎﻝ ﻋﻤﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﺮﺱ ﻭ ﻭﺣﺸﺖ ﻫﻤﻪ ﺭﻭﺣﺎﻧﯿﻮﻥ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﺍﺯ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﻣﻠﺘﻬﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﭘﯿﺪﺍﯾﺸﺸﺎﻥ ﺳﻌﯽ ﺑﺮ ﺍﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺟﻬﻞ ﻭ ﺧﺮﺍﻓﻪ ﻧﮕﻬﺪﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺭﺗﺰﺍﻕ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﻥ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﻧﯿﺎ ﺑﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺑﺎﻭﺭﻣﻨﺪﺍﻥ ﺑﻔﺮﻭﺷﻨﺪ .ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﻪ ﺭﻭﺍﺝ ﺟﻬﻞ ﻭ ﺧﺮﺍﻓﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪﺍﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪﺍﻥ ﻭ ﺩﮔﺮ ﺍﻧﺪﯾﺸﺎﻥ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﺩﺭ ﻫﺮﺍﺱ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺣﯿﺎﺕ ﻧﻨﮕﯿﻦ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ. ﺣﮑﻢ ﺍﺭﺗﺪﺍﺩ ﻭ ﺳﻨﮕﺴﺎﺭ ﻭ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﯼ ﺁﺯﺍﺩﻩ ﻭ ﺩﮔﺮ ﺍﻧﺪﯾﺶ ﺻﺎﺩﺭ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺯﯾﺮﺍ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻣﻬﻢ ﻫﻤﻪ ﮔﯿﺮ ﺷﻮﺩ ﺑﺴﺎﻁ ﺩﯾﻦ ﻭ ﺷﯿﺎﺩﺍﻥ ﺩﯾﻨﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺧﻮﺍﻫﺪ ﭼﯿﺪ ﻭ ﺩﯾﺮ ﯾﺎ ﺯﻭﺩ ﺍﯾﻦ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺍﻓﺘﺎﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﻣﺮﻭﺯﯼ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﺰﺍﺭﻩ ﺳﻮﻡ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﻣﺮﻭﺯﯼ ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﺩﯾﻦ ﻭ ﺷﯿﺎﺩﺍﻥ ﺩﯾﻨﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﺸﻨﻪ ﺩﺍﻧﺴﺘﻦ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﻭ ﺧﻮﺍﻫﺎﻥ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻇﻠﻤﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﻭ ﺩﮐﺎﻥ ﺩﺍﺭﺍﻥ ﺩﯾﻨﯽ ﻭ ﺷﯿﺎﺩﺍﻥ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺗﺤﺖ ﻫﺮ ﻋﻨﻮﺍﻧﯽ ﺑﺮ ﻧﺴﻠﻬﺎﯼ ﭘﯿﺸﯿﻦ ﺭﻭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺮ ﻧﻤﯽ ﺗﺎﺑﺪ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺳﻬﻢ ﺧﻮﺩ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﮑﻢ ﻏﯿﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺷﺪﯾﺪﺍ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻋﻼﻡ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺳﺮﯾﻌﺘﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻧﻮﯼ ﺁﺯﺍﺩﻩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺑﺎﻧﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻭ ﺩﺭ ﻫﺮ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﯾﻦ ﺯﺩﻩ ﻣﯿﺒﺎﺷﻢ

  • aryoubarzan

    کره‌شمالی‌ اعلام وضعیت‌جنگی راتکذیب کرد

    http://www.irdiplomacy.ir/fa/

    هجوم افکار ترس آور تو را راحت نمیگذارد . باز میبینی که :

    در این مملکت کهنسال چیزی سر جایش نیست . هیچ چیزی سر جایش نیست

    بالای سرت دسته های غاز ها را میبینی که بدون هیچ راهبری هماهنگ به سوی مقصدی معلوم پیش میروند . غریزه زندگی آنها را به سوی زندگی میرا ند . هر با ر یکی از آنها در راس قرار میگیرد و اندکی بعد جا به بعدی میدهد .

    به اطراف خود نگاه میکنی گله ای گاومیش رم کرده را میبینی که بدون هدف ، مرگ آور و سهمگین میدوند . کسی میگوید که دارید به طرف دره میروید او را له میکنند . سوارانی کنار گله به تیر اندازی و هیاهو مشغول اند آنها هم گله را به طرف دره مرگ میرانند . به لباس ها شان و چهره هاشان که خیره میشوی شبیه سوارکاران عا قلی نیستند که قصدشان هدایت گله به سمت آرامش باشد. خاطرت می اید جایی آنها را قبلا دیده ای . به راندن گله به سوی دره به نفع صاحب مزرعه شمالی شهرت دارند . کرکس هایی میبینی که در آسمان چرخ میخورند و صدای کفتار های جنگل شمالی که اینک جای سگ ها را گرفته اند گوشت را آ زا ر میدهد .

    احساس میکنی در یک کشتی نشسته ای که قرنها در اقیانوس ها پیش میرا ند و نام آور بود اما اینک در جریان یک رودخانه وحشی گرفتار است که قبلا بارها کشتی های دیگری در ان افتاده و از آبشار انتهایی سا قط شده اند .

    کشتی های دیگری میبینی که در همسایگی تو با سرعت به طرف مخالف میروند ، چهره ناخدای آنها مصمم و بادبانها قوی و سرنشینان با امید پیش میرانند . به یکباره همه در کشتی تو فریاد میکنند دزد دریایی ! ان کشتی در دست دزد دریایی است و به ان سنگ پرتاب میکنند . به چهره اینها که نگاه میکنی و زبان آنها اما شباهت بیشتری به دزدان دریایی دارد . به عرشه نگاه میکنی تا ببینی آیا ناخدا اینها را میبیند ؟ ناخدایی نیست عده ای دور کسی که میگویند ناخدا بوده جمع شده و به او نقشه هایی نشان میدهند از کشتی هایی که قبلا شکسته شده در همین مسیر و از آنها جز خاطره ای مبهم چیزی باقی نیست به عنوان نقشه نجات با او صحبت میکنند .

    همه از آمدن دزدان دریایی هراسانند . میگویند انها به زن و بچه رحم نمیکنند همه چیز را میبرند و میسوزانند . اما به اطراف که نگاه میکنی میبینی که ملوانان به سوزاندن و سوراخ کردن کشتی و شکستن دکل مشغول هستند . آنها هم که قبلا سابقه ملوانی داشته اند آنها را به همین کارها برای نجات از دست دزدان دریایی دعوت میکنند . هر کاری که مانع از حرکت وحشیانه این کشتی به سمت ان آبشار باشد خیانت تلقی میشود و مجازات سهمگین دارد .

    کسی اما قبل تر ها گفته بود که دزدان دریا یی در پایان همین رودخانه منتظر شکسته شدن کشتی هستند تا از قطعات ان برای خود کشتی بزرگتری بسازند او قبلا با همین توهمات ترس آور مدتی با آنها همکاری کرده بود اما بعد فهمیده بود که آنها دوست سرنشینان این کشتی نیستند . از آنها جدا شده بود و به نجات کشتی نشینان خواب آلوده و متوهم آمده بود که چه نشسته اید که آنکه کشتی میراند و همه ملوانان خود عا مل دزد دریایی هستند .

    چیزی سر جایش نیست . هیچ چیز سر جایش نیست . تو قبلا هم این وضعیت را دیده بودی . کسانی هم قبل تر ها آنرا دیده بودند . بسیار نگران کننده است . هماهنگی دلهره آوری بین همه آنها که نباید با هم باشند هست . در کشوری که هیچ دو نفری حتا در یک گروه و یک خانواده با هم هماهنگ نیستند میبینی که همه به سا ن یک ارکستر سمفونی با هم مارش بد آهنگی را مینوازند که تو بارها آنرا شنیده ای و هر بار صدای این مارش یاد آور دلهره مرگ و سقوط بوده .

    کسی خبری میدهد از آمدن یک گروه به کشتی که گفته اند اگر ناخدا همین مسیر را با قدرت ادامه دهد میتواند از آبشار بپرد . کسی تا کنون چنین چیزی ندیده اما همه به ناخدای کشتی ورشکسته دیگری اشاره میکنند که کمی جلوتر با همین امید واهی همه دکل ها و بادبانها و بدنه کشتی را دارد به موتور خانه کشتی میریزد تا با سرعت مرگ آوری مثلا از دست دزدان دریایی بگریزد . اما در کنار مسیر کشتی های شکسته فراوان میبینی که سرنشینان و ناخدا و ملوانان همه از ترس دزدان دریایی خودشان را غرق کردند. شکت فزونی می یابد وقتی کمی دورتر میبینی همه کشتی ها بدون استثنا خلاف مسیر تو میروند.

    ناگفته نماند که این عده سابقه همکاری با دزدان دریایی شمالی دارند که در پایان همین رودخانه منتظر شکسته شدن این کشتی و بهره گیری از ان است .

    چیزی سر جایش نیست . در این کشتی کهنسال افتاده به گرداب به دست خویش هیچ چیز سر جایش نیست .

    منتظری کسی این خواب زدگان متوهم را بیدار کند . فریادی آنها را به خود آورد .یا ملوانی شجاع به پا خیزد و مسیر این کشتی بگرداند ، کسی به این جماعت بگوید که مگر دزدان دریایی بدتر از آنچه که شما با این کشتی و سرنشینان ان میکنید میتوانند بکنند ؟ اما صدای پا ی انتظار در مغزت شبیه صدای گامهای سنگین و مرده محکوم به اعدامی دارد که به پای چوبه دا ر میرود

    به این امید که در آخرین لحظه صدایی بگوید دست نگه دارید ! اشتباهی رخ داده !

    • بهروز

      و چه بسیار خردمندان و دلیر مردانی که نوشتند و فریاد زدند و به پا خواستند اما توسط همان ملوانان مسخ شده و فریب خورده و ابله طرد شده سرکوب گشته و تحویل ناخدایان داده شدند تا مجازات گردند و حرف زیادی نزنند

  • یه ادم معمولی معتدل

    حالا این چه صیقه ای است که به هر کی می گن بالا چشت ابروست
    لباساشو می کنه و عکس برهنه پخش می کنه تو اینترنت
    عجب زمونه ای شده یکی از یکی دیوونه تر