سَلاخی انسان ها در اَشرف و خُشنودی رقت بار عده ای از این فاجعه! ۳

– حمله به کمپ اشرف:

در هفته گذشته نیروهایِ نظامی عراقی که گفته می شود برخی از سربازانِ گمنام امام زمان در خدمتِ سید علی خامنه ای نیز آنان را همراهی می کرده اند، به اردوگاهِ اشرف حمله کرده و بر طبق شنیده ها، دست کم سی و پنج نفر از اعضایِ گروه مجاهدین را وحشیانه به قتل رساندند.

بسیاری از کنشگرانِ سیاسی و فعالین حقوق بشر این فاجعه انسانی را محکوم کرده و خواستار توقف آزار و اذیت و کشتار مجاهدین شدند، برای نمونه جبهه ملی ایران، درباره این حادثه شوم، بیانیه زیر را صادر کرد:

” جبهه ملی ایران – اروپا و آمریکا، کشتار ساکنین “اردوگاه اشرف” را محکوم می کند؛

حمله به ایرانیانی که توسط سران مجاهدین در کمپ اشرف اسیر شده اند، محکوم و بر خلاف تمامی اصول انسانی است.

حمله به ایرانیانی که توسط سران مجاهدین در کمپ اشرف اسیر شده اند، محکوم و بر خلاف تمامی اصول انسانی است.

اینبار گروه مسلحی از شیعیان عراقی بنام “فرزندان رشید مجاهدین شهید عراقی” که از قرار معلوم بفرمان “سپاه پاسداران” عمل میکند، به باقی ماندگان “سازمان مجاهدین خلق ایران” در اردوگاه اشرف حمله کرده و نزدیک به هفتاد نفر از فدائیان قسم خورده “مسعود و مریم” را کشته است. کشته شدگان بخشی از گروهی هستند که برای حفاظت از تاسیسات و اموال بجای مانده مجاهدین، گمارده شده اند.

جبهه ملی ایران – اروپا و آمریکا تنها بخاطر احساس انساندوستی نسبت به این هموطنان، حمله و کشتن آنان را شدیدا محکوم میکند و از مقامات ذیربط سازمان ملل می خواهد که هرچه زودتر بازماندگان خودباخته این اردوگاه را اجبارا به محل امنی منتقل کنند.
جبهه ملی ایران – اروپا وآمریکا ”

شاهزاده رضا پهلوی نیز در پیامی، این فاجعه غم انگیر را محکوم کردند که پیام وی بدین شرح است:

” بار دیگر با نهایت تاسف شاهد اقدام غیرانسانی دولت دست نشانده عراق در حمله به هم میهنان اسیر و بی پناهمان در کمپ اشرف هستیم. جای بسی شگفتی است که سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر، چشم بر روی چنین فجایعی می بندند و هیچگونه اقدامی در پیشگیری از بروز آن به عمل نمی آورند.

این فاجعه غیر انسانی را شدیدا محکوم می نمایم و با بازماندگان همدردی نموده و برایشان شکیبایی آرزو دارم. آیا زمان آن نرسیده است که هم صدا در مقابل هر ستمی بیایستیم و نقطه پایان بر تمامی بی خانمانی ها، آوارگی ها و سرگردانی ها بنهیم.

خداوند نگهدار ایران باد ”

از طرفی دیگر، سپاهِ پاسدارانِ انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای از آنچه که اقدام انقلابی “فرزندان رشید و انقلابی مجاهدان شهیدِ عراقی” در کشتار اعضای مجاهدین خلق در کمپ اشرف خوانده استقبال کرد. سپاه همچنین اعلام کرد که در این حمله قریب به هفتاد تن از اعضای مجاهدین خلق کشته شده اند.

دیدگاهِ نگارنده درباره گروه مجاهدین و رَهبرانش:

نگارنده بارها طی مقاله ها و گفتگوهای گوناگون اعلام داشته که مجاهدین خلق و به خصوص رهبرانش به ایران و ایرانی خیانت کرده و مسئول ترور و کشتار ایرانیان بسیاری، اعم از نظامی و غیر نظامی هستند و بایستی که در یک دادگاه عادلانه و بی طرف محاکمه شوند.

رهبرانِ مجاهدین نیز سال هاست اعضای گروهک خود را در کمپ اشرف زندانی کرده و اجازه خروج به هیچ کس نمی دهند و گزارشات بسیاری از شکنجه، تجاوز و فشارهای روحی در کمپ مجاهدین، حکایت می کنند، در حقیقت امروز اعضایِ مجاهدین که در اشرف و لیبرتی سکونت دارند، اسیرانِ مسعود و مریم رجوی و دیگر مقامات بلند پایه مجاهدین هستند.

حقوق بشر گزیشنی نیست، نمی توانی از حقوق انسانی خودت دفاع کنی و حقوق انسانی فردی دیگر را نادیده بگیری!

حقوق بشر گزیشنی نیست، نمی توانی از حقوق انسانی خودت دفاع کنی و حقوق انسانی فردی دیگر را نادیده بگیری!

این درماندگان که تعداد زیادی از آنان فقط برای پَناهنده شدن به کشوری دیگر، گرفتار دامِ سران مجاهد شده اند، زندانی و نا توانند؛ چه بسا اگر امکانش را داشتند، جملگی از کمپ فرار کرده و بر علیه مسعود و مریم رجوی، افشاگری می کردند و این اتفاق بارها و بارها به وقوع پیوسته و هستند افراد بسیاری که پیشتر مجاهد بودند ولی امروز دست به روشنگری بر علیه استبداد رجوی زده اند.

– حقوق بشر گزینشی نیست:

شوم بختانه پَس از انتشار خبر کشتار مجاهدین به دست سربازانِ نوری المالکی و محکوم نمودن این فاجعه انسانی توسط ما در تاربرگ فیسبوک فضول محله، موجی از هم میهنان با توهین های مکرر، به دلیل دفاع از مجاهدین، از ما بیزار گشته و نفرین مان کردند!

در پاسخ به آنان فقط می توان گفت که حقوق بشر گزینشی نیست! نمی توان از حقوق انسانی عده ای دفاع کرد و حقوق انسانی عده دیگر را نادیده گرفت! زمینه حقوق بشر مجاهد و سلطنت طلب و چپی و راستی و بسیجی نمی شناسد! مجاهدین حق حضور در یک دادگاه عادلانه و دفاع از خود را دارند و نمی توان آن ها را دست بسته، کشت!

جایی نوشتم که:

“حمله نیروهای امنیتی کشور عراق ( و آنطور که شنیده می شود نیروهای رژیم اسلامی ) به کمپ اشرف و به خاک و خون کشیدن ایرانیانی که در آن کمپ گرفتارند را به شدت محکوم کرده و خواهان مجازات عاملان این جنایت توسط نهادهای بین المللی هستیم.

یادمان باشد که حقوق بشر، گزینشی نیست؛ صرفن به این خاطر که ما مخالف مجاهدین و خیانت های ایشان به کشورمان در گذشته هستیم، نمی توانیم چشم های مان را بر این فاجعه انسانی ببندیم.

اما همانطور که دیدم خیلی از هم میهنان مان از این خشونت خوفناک به وجد آمده اند، باید گفت که انسانیت در سرزمینم مرده و توحش زیر پوستش نفس می کشد! مدعیان حقوق بشر دیروز برای قتل عام یک عده انسان بی دفاع ( گذشته شان ربطی به موضوع ندارد ) هورا می کشند!

با این وضعیت اسفناک، استانداردهای حقوق بشری حکومت اسلامی بسیار با اصول اخلاقی بسیاری از هم میهنان مان همخوانی دارد! مایه خجالت است. ..خجالت!”

  • Asghar Mahdizadeh

    ba dorood bar shoma
    tamami tozihat shoma matin va ba jano del mipaziram vali dar avaz soali daram va in soal na tanha be chalesh keshidan tozihat shoma nist balke roshan shodan in mozoo baray khodam hast ,,,va in soa :aghay parsa chera az fajayehei ke mojahedin dar tarikh khodeshoon be sar hamvatananeshoon va khodeshoon avordan harfi be mian nemiad va hala harf az hoghoogh bashar mizanim magar inha ensanand va noghtehei ro baghigozashtand ke ma be anha begoooeim ensan?n

  • شیروخورشید

    برادر من شما برو این گروه رو بکاو، دریاب، ببین اصلا بد هستن؟

    این گروه با جان و دل برای آزادی ایران کوشیده، جنگیده، رزمیده، مقاومت کرده، تظاهرات، اعتصاب، مذاکره، شهید داده، افشا کرده.

    همیشه با پرچم ملی ایران بودن.

    شما به دروغ های رژیم درآورده گوش ندید. انقدر دروغ های جورواجور راجع به اینها پراکندن که سازمان سیا هم به اشتباه می افته، مردم عادی ک جای خود دارن.

    من که غیر از اسلام باهاشون زیاد اشتراک دارم؛
    پرچم شیروخورشید
    براندازی کامل رژیم ایرانی کش
    آزادی خواهی
    ملی گرایی
    وطن پرستی
    مبارزه بی امان

    سی سال دیگر هم اسناد خیانت آمریکا به مجاهدین مانند اسناد خیانت به دکتر مصدق، که همگی خیانت به آزادی ایران است منتشر می شود.

  • شیروخورشید

    در ضمن در وزارت اطلاعات(واجا) بخش فاوا، پلیس فتا،ارتش سایبری در سپاه پاسداران، و همچنین در چند محل دیگر پرسنل بسیاری برای انحراف افکار عمومی مشغول فعالیت هستند که با فعالیت گسترده در فیس بوک و دیگر شبکه ها حتی تلویزیون، کامنت های آخوند شاد کن سر می دهند.