سرنوشت شوم آوارگان سوری با وجود خودخواهی غرب و بی توجهی شرق به کجاخواهد کشید ۱

پیش گفتار:

مسأله پناهندگی آنهم به صورت صدها هزارو میلیون کلاف سردر گمی است که در جهان امروز دیگر مسائل و مشکلات بین المللی را تحت الشعاع خود قرار داده است. گرچه مسائل دیگری مانند گرسنگی و بی غذایی، و بی خانمانی همیشه بوده و بشر امروز به ویژه زمامداران کشور های ثروتمند و بی نیاز همواره از کنار آنها گذشته و هیچگاه در پی رفع اینگونه دشواری های جهانی بر نیامده اند. شاید هم بتوان ادعا کرد که کشورهای ثروتمند مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، و شماری از کشورهای اروپایی ترجیح می دهند که بسیاری از مردم جهان مانند آفریقا در فقر و فلاکت، بدون بهداشت و درمان و تغذیه درست به سر برند ولیکن این کشورها بهتر بتوانند آنان را به استثمار خود در آورند.

پناهندگان سوار بر قایق به طرف یکی از جزایر یونان

پناهندگان سوار بر قایق به جزیره لساوس  یونان پناه می برند.

پناهندگان در ارقام میلیونی

شمار پناهندگی در گذشته کم و ناچیز بود و منحصر به شماری از فراریان کشورهای دیکتاتوری می شد که از ترس جان خود به ناچار جلای وطن نموده و به کشورهای دیگر پناه می بردند. ولیکن شمار پناهندگان سوریه به کشورهای دیگر از چهار سال پیش تا کنون به رقم بیش از چهار میلیون رسیده که عمومن به کشورهای ترکیه، اردن، عراق و مصر پناه برده و پذیرفته شده اند. شمار پناهندگان بدین کشورها اینگونه است:

* لبنان ۱/۲ میلیون که برابر ۲۰٪ جمعیت خود لبنان است.
* اردن پذیرای ۶۵۰،۰۰۰ پناهنده است که برابر ۱۰٪ جمعیت آن کشور می باشد.
* ترکیه تا کنون ۱/۹ میلیون پناهنده از سوریه پذیرفته که بیش از هرکشور دیگری است.
* مصر پذیرای ۳۷۵، ۱۳۲ پناهنده بوده است.

بنابراین، باید گفت درود بر ملت و دولت ترکیه با این همه سخاوتمندی و بزرگ منشی.  بی گمان این همت و جوانمردی ملت ترک در تاریخ جهان به صورت درخشان و زرین می ماند. همچنین درود و پاینده باد کشورهای اردن و لبنان که گرچه خود کوچک و محدودند ولیکن طبع انسانی و سخاوتمندی بزرگ دارند.

اینها آوارگان سوریه، عراق، و افغانستانند که چنین خود را به آب و آتش می زنند.

اینها آوارگان سوریه، عراق، و افغانستانند که چنین خود را به آب و آتش می زنند.

وضع رقت بار زندگی پناهندگان

با همه کوشش سازمان ملل متحد تا کنون تا ۴۰٪ این ۴ میلیون پناهنده یعنی به ۱/۶ میلیون از آنهاتا اندازه ای از کمک های رسیده زندگی آوارگی خود را دارند. در حالی که ۲/۴ میلیون دیگر یعنی بیش از ۸۰٪ پناهندگان در نهایت تهی دستی و بدون کمترین امکانات و در حقیقت میان مرگ و زندگی به سر می برند. همچنین، بیش از نیمی از جمعیت سوریه درون کشور بی خانمان و پراکنده اند.

برای نمونه به هرپناهنده سوری در لبنان در ماه ۱۳/۵دلار و یا کمتراز نیم دلار در روز بابت خوراک می رسد که بی گمان نیازمندی حتی یک کودک را هم تأمین نمی کند. ویا بیش از ۸۰٪ پناهندگان سوری در اردن زیر آمار خط فقرآن کشور به سر می برند. تا کنون بیش از ۲۲۰،۰۰۰ از مردم بیگناه سوری به لطف و کردم جنایت پیشگی رژیم اسلامی، روسیه جهانخوار، و بشار اسد آدم کش، و نادیده گرفتن حقوق مردم سوریه از سوی آمریکا و کشرهای اروپایی و یا حمایت و پشتیبانی آنان در پیدایش و پرورش گروههای جنایتکار اسلامی مانند داعش عوامل این سرگردانی و پراکندگی و بیخانمانی مردم سوریه شده است.

مایک هوکابی از جمهوری خواهان است که در رأی دادن برای نپذیرفتن آوارگان سهم بزرگی داشته است.

مایک هوکابی از جمهوری خواهان است که در رأی دادن برای نپذیرفتن آوارگان سهم بزرگی داشته است.

کشورهایی که از پذیرفتن پناهندگان خود داری کردند:

کشورهای عرب کناره خلیج فارس مانند عربستان سعودی، کویت، بحرین، امارات عربی، و قطر با آن که خود مسلمان و هم زبان با سوری ها هستند، ولیکن با کمال وقاحت و بی رحمی دیناری به پناهندگان سوری کمک ننمودند و حتی یک پناهنده آنان را نیز نپذیرفتند.

این در حالتی است که همه این کشورهای عربی به اصطلاح اسلامی، با توجه به جمعیت کم و درآمد سرشار و بادآورده از نفت در ردیف ثروتمندترین کشورهای

جهانند و از نظر نزدیکی فاصله چندانی با سوریه ندارند.

این کشورهای با درآمدهای بی شمار، غرق در خوشی و سرمستی، سالانه مبالغ سرسام آور و نجومی از پول های کلان خود را صرف عیاشی و خوش گذرانی در

کشورهای غرب می کنند، در قمارخانه ها از دست می دهند، و یا باج به کشورهای غربی داده تا با فروش میلیارها دلار اسلحه بدانان، ظاهراً امنیت آنان را تضمین کنند.  قطر نیز سالانه میلیون ها پوند به تلویزیون های انگلیسی می دهد و یا صرف خرید مناطق عقب افتاده لندن می کند تا موجبات رضایت و خوشنودی دولت بریتانیای کبیر را فراهم آورد.
به راستی ننگ و شرم بر این  اعراب بی وجدان و بی شرافت انسان نما باد که اندکی  شفقت و ترحم  در دل آنان وجود ندارد.

اینها آوارگان سوری اند که شمارشان از ۴ میلیون می گذرد.

اینها آوارگان سوری اند که شمارشان از ۴ میلیون می گذرد.

کشورهای دور ولی ثروتمند دیگر

کشورهای ثروتمند ولی دورتر از سوریه مانند روسیه، کره جنوبی، سنگاپور، ژاپن نیز از پذیرفتن این پناهندگان درمانده و در حال مرگ کوتاهی کردند که براستی بر آنان نیز نفرین باد. در حالی که آلمان و سوئد ٪  ۴۷ تقاضای پناهندگی را از سازمان ملل دریافت داشته اند که جمعاً برابر  ۷۵در صد کل تقاضای پناهندگی به همه کشورهای اتحادیه اروپا بوده، و ۲۶ کشور دیگر اروپایی تنها ۸،۷۰۰ پناهنده یعنی ۲٪ آنان را پذیرفته اند.

و اما، کشور ایران

رژیم ضد  انسان و ضد مردمی ولایت فقیه نه تنها به آوارگان سوری کمکی نکرد، بلکه با همکاری با جنایتکاری چون بشار اسد موجب قتل و کشتار  بیش از ۲۲۰،۰۰۰ نفر، پناهندگی بیش از چهار میلیون، و بی خانمانی و سرگردانی بیش از هفت میلیون جمعیت آن کشور شد. همچنین، با آن که ایران مهد زردشت و مرکز زردشتیان است که هم اکنون در انحصار تازیان جنایتکار درآمده، رژیم ضد انسانی ولایت فقیه از آوارگان ایزدی که زردشتی و از نظر قومی و زبانی وابسته و هم کیش زردشتیان ایرانند کمترین کمکی نکرد و موجبات دستگیری، اسیری، کشتار دسته جمعی و فروش آنان به عنوان کنیزی و بردگی به وسیله داعش صورت گرفت و روسیاهی بزرگی برای ایران و ایرانی در تاریخ بنا نهاد.

و اما چگونه بوده است ابر قدرت جهان، آمریکا؟

استقبال و روی خوش آمریکا ابر قدرت جهان که خود مسبب بسیاری از این آوارگی و بدبختی ها است، موجب شرمساری  و لکه ننگی است که بر چهره تاریخ آمریکا به جای خواهد ماند. با آن که پرزیدنت اوباما در کنفرانس ترکیه صراحتاً از پناهندگان سوری که از دست داعش فرار می کنند حمایت و پشتیبانی کرد، ولیکن بنا بر نوشته بسیاری از روزنامه های غرب هم اکنون میان رئیس جمهور و حزب دموکرات از یک سوی، و حزب جمهوری خواه و پارلمان آن کشور از سوی دیگر در مورد پذیرفتن پناهندگان سوریه ای جنگ مغلوبه و بکش مکشی  دیده می  شود.

آمریکا که خود فتنه گر و یکی از مسببان این دربه دری و آورگی ۱۱ میلیون سوری است، اکنون درهای خود را بر روی آوارگان بسته و از پذیرفتن آنان خود داری می کند.

آمریکا که خود فتنه گر و یکی از مسببان این دربه دری و آورگی ۱۱ میلیون سوری است، اکنون درهای خود را بر روی آوارگان بسته و از پذیرفتن آنان خود داری می کند.

به عنوان  نمونه بنا به نوشته روزنامه  دیلی میل اون لاین ، گردانندگان ۲۴ ایالت آمریکا از دولت مرکزی در خواست کردند که از پذیرفتن پناهندگان سوری در ایالت

از جمله رئیس اف بی آی می تواند در باره هر پناهنده نظر دهند.  ۲۸۹ نفر از نمایندگان به این لایحه رأی مثبت داده، و ۱۳۷ نفر آن را رد کردند. ۴۷ تن از دموکراتها نیز به این لایحه رأی مثبت دادند. با تصویب این لایحه ضد انسانی پرزیدنت اوباما در تنگنا قرار می گیرد و گفتار او در  ترکیه بی ثمر و نتیجه می ماند.

هیلاری کلینتون شجاعانه در برابر دونالد ترمپ از جمهوری خواهان که در رأی دادن علیه آوارگان تلاش بسیار می کرد و تنها با پناهندگان مسیحی موافق بود ایستاد و به او پرخاش کرد که چنین رویه ای در آمریکا قابل قبول نیست.

هیلاری کلینتون شجاعانه در برابر دونالد ترمپ از جمهوری خواهان که در رأی دادن علیه آوارگان تلاش بسیار می کرد و تنها با پناهندگان مسیحی موافق بود ایستاد و به او پرخاش کرد که چنین رویه ای در آمریکا قابل قبول نیست.

جنگ میان قدرت مندان در آمریکا

میان شماری از دموکراتها و افرادی چون دونالد ترمپ جنگ شدیدی در گرفته و هرکدام دیگری را به راهی و روشی متهم می کند. دونالدترمپ می گوید که ما می توانیم تنها پناهندگان مسیحی  سوری را بپذیریم از طرفی پل رایان سخنران و رئیس مجلس رهبری مخالفین را در تصویب لایحه رد کردن پناهندگان بر عهده گرفت و گفتار و عملکرد پرزیدنت اوباما را خنثی و بی اثر نمو. هلاری کلینتون نیز در پاسخ دونالد ترمپ که گفته بود تنها باید پناهندگان مسیحی را پذیرفت و مسلمانها را ردکرد، آن را  نفرت آمیز و مشمًز  کننده  خواند.

هیلاری کلینتون شجاعانه در برابر دونالد ترمپ از جمهوری خواهان که در رأی دادن علیه آوارگان تلاش بسیار می کرد و تنها با پناهندگان مسیحی موافق بود ایستاد و به او پرخاش کرد که چنین رویه ای در آمریکا قابل قبول نیست.

اینها آوارگان سوری اند که از ترس جان خود در برابر داعش خانه و کاشانه خود را ترک نموده و این  چنین آواره شده اند.

از آنچه گفته شد:

وضع آوارگان و پناهندگان سوری که به بیش از ۴ میلیون می کشد بسیار رقت انگیز و اسف بار است. با همه کوشش سازمان ملل متحد تا کنون تا ۴۰٪ این ۴ میلیون پناهنده یعنی به ۱/۶ میلیون از آنهاتا اندازه ای از کمک های رسیده زندگی آوارگی خود را دارند. در حالی که ۲/۴ میلیون دیگر یعنی بیش از ۸۰٪ پناهندگان در نهایت تهی دستی و بدون کمترین امکانات و در حقیقت میان مرگ و زندگی به سر می برند. همچنین، بیش از نیمی از جمعیت سوریه درون کشور بی خانمان و پراکنده اند.

دونالد ترمپ از جمهوری خواهان و برنامه ریز اصلی مخالفت با پذیرفتن آوارگان سوری

دونالد ترمپ از جمهوری خواهان و برنامه ریز اصلی مخالفت با پذیرفتن آوارگان سوری

نکته پایانی:

چهار میلیون آوارگان سوری عمومن به کشورهای ترکیه، اردن، عراق و مصر پناه برده و پذیرفته شده اند. در حالی که کشورهای عرب کناره خلیج فارس که از جمله کشورهای ثروتمند جهان به شمار می آیند و در پول و خوشی و عیاشی غوطه ورند تا کنون یک آواره مسلمان و هم زبان سوری خود را نپذیرفته اند. رژیم جهنمی ایران خود با همکاری بشار اسد و بی تفاوتی غرب موجب قتل و کشتار دست کم ۲۲۰،۰۰۰ نفر و آوارگی و بی خانمانی نیمی از جمعیت سوریه شده است. کشورهای ثروتمند شرق مانند روسیه، کره جنوبی، ژاپن هم کمترین احساس انسانیتی نبست به این مسأله حیاتی از خود نشان نداده اند.

  • مجید

    با سپاس .بیاد کتاب در پیرامون اسلام شادروان کسروی میفتم که گفته بود با ما از اخوت و یگانگی اسلام سخن میگویند میگوییم امروز مسلمانان خود با هم دشمن و به صدها فرقه تقسیم شده اند چرا خود را فریب میدهید؟؟!!