کتاب قرآن در سفره هفت سین ایرانیان جایی ندارد ۴۳

چند روزی بیشتر به سال نویِ ایرانی باقی نمانده و ایرانیان در تب و تاب نوروز و آغاز سال جدید می باشند. نوروز با خود شادی و امید و عشق می آورد؛ نوروز پیام آور دوستی و عشق والای گذشتگان ما به طبیعت است و سمبل فرهنگ ایرانی است. نوروز با زندگانی تمامی ایرانیان گره خورده و یک ایرانی در سراسر دنیا، همراه با نوروز تعریف می شود. چندین هزار سال است که ایرانیان فرا رسیدن بهار را جشن گرفته و در آن روز به شادی و پایکوبی می پردازند.

جشن نوروز و سفره هفت سین از سنت های کهن ایرانی و مربوط به فرهنگ غنی ایرانیان هستند و کمترین سنخیتی با فرهنگ بیگانه اعراب و کتاب سخیف شان « تازینامه» ندارند. قرآن اعراب کمترین جایگاهی در سفره هفت سین ما نداشته و قرار دادن قرآن در سفره و دعای عربی خواندن، توهین به هویت ملی ایرانیان است.

جشن نوروز و سفره هفت سین از سنت های کهن ایرانی و مربوط به فرهنگ غنی ایرانیان هستند و کمترین سنخیتی با فرهنگ بیگانه اعراب و کتاب سخیف شان « تازینامه» ندارند. قرآن اعراب کمترین جایگاهی در سفره هفت سین ما نداشته و قرار دادن قرآن در سفره و دعای عربی خواندن، توهین به هویت ملی ایرانیان است.

نوروز ارمغان چند هزار ساله فرهنگی ایرانیان است که نزدیک به سیصد میلیون نفر در سراسر دنیا آن را جشن می گیرند. این آیین کهن سمبل فرهنگ غنی ایرانی است و نباید آن را با فرهنگ های بیگانه و پلشت در هم آمیخت و آلوده اش نمود. جشن نوروز فقط و فقط مخصوص ایرانیان و انسان هایی است که ساکن فلات پهناور ایران بوده اند. اگر مسیحیان برای سال نوی میلادی، کتاب تورات را بر سر میزشان قرار می دهند و یا اگر یهودیان برای جشن های مذهبی شان، فرتوری از آدولف هیتلر را نیز بر در و دیوار خانه شان می آویزند؛ ایرانیان نیز می توانند کتاب بیگانه قرآن را بر سر سفره هفت سین شان قرار دهند.

نوروز و جشن های دیگری چون چهارشنبه سوری و مهرگان، تنها جشن های ملی ما ایرانیان هستند که نه تنها هویت ملی ما را ساخته و به جهانیان می شناسانند، بلکه در برابر چنگال خون آلود و ویرانگر تازیان مقاومت کرده و پای بر جا باقی مانده اند و اعراب نتوانستند این جشن ها را نیز از ما گرفته و آنان را به عزاداری تبدیل کنند. نوروز یک جشن کاملن ایرانی بوده و مخصوص ایرانیان و قومیت های مختلف ایرانی است. قرار دادن کتاب قرآن در سفره هفت سین نوروز، یک پارادوکس شرم آور است.

چون نیک بنگریم قرآن سمبل تازیان و معرف شخصیت اعراب و مسلمانانی است که به ایران ما حمله کرده و زنان و دختران ما را به بردگی کشانده و به ایشان تجاوز کردند. اعرابی که دلاور مردان و زنان ایرانی را به دلیل عدم پذیرش دین اسلام، از دم تیغ گذراندند و از خون ایرانیان، آسیاب به راه انداختند و چند هفته لشگر اعراب با آردی که از خون ایرانیان تهیه شده بود، نان خوردند. حال چگونه می توان بر سر سفره هفت سین و نوروز، که مخصوص ایرانیان بوده و جشنی است که هویت ملی ما را در طی هزاره ها زنده نگاه داشته است، کتاب بیگانه قرآن را قرار داد؟

نوروز یک جشن فرا مسلکی است، ایرانیان مسیحی، ایرانیان یهودی، ایرانیان زردشتی، ایرانیان مسلمان، ایرانیان خدا ناباور یا شکاک و… این روز فرخنده را جشن گرفته و پایکوبی می کنند؛ چرا ملت ایران کتاب پوچ و بی معنای قرآن را  جزئی از سفره هفت سین دانسته و همواره آن را بر سر سفره قرار می دهند؟ قرآن اعراب چه سنخیتی با نوروز ایرانیان دارد؟

آیا شایسته نیست به جای قرآن پر تناقض اعراب، غزلیات حافظ را بر سر سفره نهاد؟ آیا شاهنامه فردوسی نباید به جای تازینامه، بر سر سفره ایرانیان باشد؟ کدام کتاب به ایرانیان و فرهنگ و هویت یک ایرانی گره خورده است و جدا ناشدنی است؟ شاهنامه گرانمایه و یا قرآنی که از دستورات ضد انسانی لبریز است؟

فرتور یک سفره هفت سین ایرانی را نشان می دهد. کتاب گرانمایه غزلیات حافظ بر سر سفره بسیار دلچسب و دیدنی است. بایستی که تمامی ایرانیان بیاموزند تا نوروز و دیگر جشن های ملی این سرزمین را با زبان، فرهنگ و پندارهای بیگانه آلوده نساخته و به هویت ایرانی احترام بگذارند.

فرتور یک سفره هفت سین ایرانی را نشان می دهد. کتاب گرانمایه غزلیات حافظ بر سر سفره بسیار دلچسب و دیدنی است. بایستی که تمامی ایرانیان بیاموزند تا نوروز و دیگر جشن های ملی این سرزمین را با زبان، فرهنگ و پندارهای بیگانه آلوده نساخته و به هویت ایرانی احترام بگذارند.

نگارنده از ایرانیان مسلمان عاجزانه تقاضا دارد که به هویت، تاریخ، فرهنگ و تمدن ایرانیان احترام گذاشته و نوروز که یک جشن ایرانی است و کمترین سنخیتی با اعراب و دین شان ندارد را محترم شمارده و از بی احترامی کردن به نوروز ایرانیان، با قرار دادن قرآن بر سر سفره های هفت سین خود، پرهیز نمایند.

همانطور که ایرانیان مسلمان در روزهایی چون عید فطر، عید غدیر یا عید قربان شان، حافظ خوانی نمی کنند و یا در روزهایی چون عاشورای حسین ابن علی، سراغی از چکامه های فردوسی گرانقدر نمی گیرند؛ در نوروز نیز شایسته نیست که ایشان کتاب و سنت عرب را، در کنار آیین ایرانی قرار داده و به این فرهنگ کهن سال، بی احترامی کنند.

  • واقعا درست است و نباید از قرآن مزخرف ترین کتاب دنیا استفاده کرد و این کتاب کتابی است که خدا را ظالم و احمق جلوه داد و باید به جای این کتاب از شاهنامه و کتاب هایی بمانند این استفاده شود

  • نسل سوخته

    باید شاهنامه جایگزین بشه.

  • Soran

    ۱۰۰% ba shoma movafegham .
    vali  melate iran khodeshonam nemidonan chi hastan va ki hastan .ham araban ham irani .to sine zani va ghame zani khodeshono jer midan ,va dar maraseme charshanbe sori ham hzor peyda mikonan .khob ya nemifahman ke in do ba ham dar tanaghozan va hardotashon ba ham nemishe ,ya inke mifahman va alaki har dota ro neghah midaran faght vase astefade .vagheean melat be ajibi melat iran ta alan nadidam man .harchan khodam ham irani hastam .vali kash melat yekam be hale khodesh va bad bakhtihash yekam faght yekam fekr mikard.
    be omid movafghyat va sar bolandi shoma doste aziz .

    • Musiclove538

       bebin dooste man salhast azadi az melate ma gerefte shode to fekr mikoni in hame dokhtar va pesar be khiaboon ha mian baraye emam hoseine ???? man fekr mikonam bayad esme in mah ro gozasht mahe ertebate dokhtar va pesar na moharam …mage tooye mahe moharam kam dava sare dokhtar bazi mishe????hala fekresho bekon age in dokhtaro pesarha age azad bodan aya be maraseme azadari miraftan ya be disco ???ba sepas

  • NARIMAN

    من از زمانی که متوجه این دوگانگیه فرهنگی در میان اطرافیان خود شدم حالم از هر چی عید و سفره هفت سین و … بهم خورده و در خونه ی خودم هیچ اثاری از رسم و رسومات نوروز دیده نمیشه !!!!!!!!!!!!!!!!!و کلن علاقه ای به این رسومات در حال حاضر ندارم ……….  واقعا خنده دار نیست که دعای تحویل سال یک عبارت عربی میباشد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!    یا تمامیه شبکه ها لحظه تحویل سال شهر مشهد با ان جماعت فرهنگ باخته را تحت پوشش قرار میدهند !!!!!!!!!!!!!!
    اگر این عید باستانیست پس اینها دیگر چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    سر اخر اینکه کمی اندیشیدن لازم است در مورد چرایی نفوذ  فرهنگ عقب مانده ی بیگانه در زیباترین عید ما ………………………………….

    باید ابتدا تکلیف را با خود مشخص کنیم که ایا یک ایرانیه اصیل و وطن دوست هستیم یا نه نه نه نه نه نه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!……………………….

  • Shahram

    چیزی که
    خوشبختانه
    در سفره هفت سین قرار نمیگیرد افکار عقب مانده شماست

  • Rahnama

    نویسنده! تو حتی اینقدر سواد نداری که بفهمی “قرآن کریم” کتاب اعراب نیست، کتاب مسلمانان دنیاست، و مطمئن باش با نوشته های بی دینانی مثل تو علاقه مان به این کتاب آسمانی بیشتر خواهد شد. ضمنا برادرانه از من پذیرا باش که هیچوقت نه به خطار منافع مالی، روحی یا… “متنفر” نباش چون بوی این تنفر اول از همه گریبانگیر خودت خواهد شد. ان شاء ا… روزی به راه راست هدایت خواهی شد.

    • نسل سوخته

      اگر راه راست مسلمان بودنه
      من از راه راست متنفرم
      قرآن کتاب اعراب نیست؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
      قرآن کتاب وایکینگهاست؟؟؟؟؟؟

    • Mazdak63

      درود به همه خردگرایان
      شما بهتر است بری کمی تاریخ را بررسی کنی اصلا من شک دارم که تو سواد داشته باشی تو هنوز نمی دونی این کتاب مضحک ساخته چه کسی و از کجا امده است اصلا با شما نمی شود در این باره صحبت کرد شما فقط به درد همین حرفهای مفت و بی ارزش پا منبری می خوری

  • Xupiter1

    دوست عزیز، بنده با نظرات جنابعالی موافق نیستم و به نظر میاید لازم است مطالعه خود را بیشتر نمایید. اگر به سوابق این فرهنگ دقت نظر شود، ملاحظه میگردد که در کنار سفره هفت سین همیشه کتاب مذهبی ایرانیان قدیم یا همان اوستا جایگاه ویژه ای داشته است که بعدها جای آن را به قرآن داده است. اما اگر بدنبال این هستید که رسوم تغییر یافته را جایگزین رسوم اصلی نمایید، بهتر است به سماق و سرکه نیز اشاره کنید که در هفت سین اصلی جایگاهی ندارد و بخاطر جور شدن سین هفت سین در آن گنجانده شده است. 

    • Mazdak63

      درود به همه خردگرایان
      جنابعالی لطف بفرمایید کتا مقدس اوستا را با این کتاب سکسی جنایی مقایسه نفرمایید ممنون می شوم بعد از این این کتاب مضحک چه ربطی به فرهنگ ایران زمین داره که ما بخواییم اونا بذاریم تو سفره هفت سین این کتاب مضحک تنها یک جا جا داره اونم تو مستراح هست

  • Shahram

    مشکل اینجاست که آنقدر به گوشتان خوانده اند فلان دانشمند ایرانی و بهمان محقق ایرانی و فلا شاعر ایرانی که فکر میکنید آن جهش های علمی و فرهنگی ربطی به اسلام نداشته و خون آریایی!!!! این جهش ها را سبب شده!!!!!!!! دوست عزیز نه عبو علی سینا نه خارزمی و نه دیگر دانشمندان بزرگ آن زمان حتی کتاب علمی به زبان فارسی ندارند و آن ها را به زبان عربی نگاشته اند و این مراکز علمی با توجه به رویکرد اسلم به علم بوده که حاکمان برای محبوبیت خود نزد مردم بهای بسیاری به دستورات اسلام که احترام به دانشمندان بود بدهند و راه را برای آنان باز کنند به همین دلیل دوره اسلامی اوج شکوه و عظمت کشور های منطقه از جمله ایران بود و این فرهنگ و دست آورد های علمی بیشتر اسلامی بود تا ایرانی حالا شما از کدام عظمت ایرانی که بزرگتر از دوران بعد از اسلام بود سخن به زبان می آورید مطمئنم حتی خودتان هم نمیدانید. البته افول امروز جهان اسلام خود بحثی جداگانه را می طلبد.

    متاسفانه مشکل ایران این است که به اصتلاح روشنفکرانش امثال شماهایید که حتی کوچکترین سواد تاریخی ندارید

    • NARIMAN

       اتفاقن اختلاط خون اریایی ها با سایر اقوام و نژادها باعث ضعیف تر شدن و تحلیل رفتن نژاد اریایی و سر اخر نابود گشتن امپراطوری ایران در ۲۵۰۰ پیش گشت !!!!!………….
      در ضمن ابو علی نه عبو علی بیسواد ……….
      شما اگر به ریشه و اصالت خود رجوع کنید حتمن یک عرب هستید !!!!!!……………

    • Musiclove538

       va moshkele to ine ke enghadr touye goshet arab arab kardan ke az kire arab bala raftan ro ye vazife midooni shahram jan are ma migim daneshmand irani nezhade ariaei hame inaha az eftekharate mast chi bala tar az danesh ke beshe behesh eftekhar kard to boro be mohamade bache baze arabet eftekhar kon 

  • NARIMAN

      خطاب به شهرام و رهنما و XUPITER   :::
    به نظر من برخی از کاربران این پست بشدت درگیر احساسات خود هستند و کسانی که از دریچه ی منطق  اظهار رای میکنند منحرف و کم سواد میباشند
    اما اینگونه نیست که شماها فکر میکنید
     اگر قران کتاب مختص به اعراب نیست پس چرا به زبان عربیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    و ایا اعراب در اعیاد خود از کتاب اوستا استفاده میکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟(هر چند که خودم به اوستا هم اعتقاد ندارم )
    ایا شما از دو قرن سکوت ایرانیان بعد از ورود اسلام به ایران اطلاعی داری یا اصلا سواد تاریخی شما  درک این وقایع را برایتان مشکل کرده !!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • Shahram

      با این منطق جالب شما پس همین ویندوزی که باهاش این کامنت ها را مینویسید مگر برای همه بشریت طراحی و ساخته نشده؟ پس چرا به زبان انگلیسیست؟

      آیا به نظر شما باید خدا به همه زبان ها وحی میفرستاد؟ پس حرفه ترجمه به چه منظور به وجود آمده؟

      پ ن: اگر به خاطر سریع نوشتن بنده ابو علی سینا را عبو علی سینا نوشته ام دلالت بر بی سوادی من است پس این تحلیل های آبکی شما بر چه چیزی دلالت می کند؟ آخر کدام آدم عاقلی می گوید اگر قرآن مختص اعراب نیست پس چرا عربیست؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و یا کدام انسان سالمی معیارش نژادش است؟ معیاری که برای انتخاب حیوانات بهتر و قویتر به کار میرود؟

      شمارو دعوت میکنم یک بار دیگر و اینبار با دقت پست قبلی مرا بخوانید.

      • نسل سوخته

        جالبه که قرآن رو با ویندوز مقایسه میکنی این از اون مقایسه های مریخیه.
        من اصلا کاری با زبان گفتاری کتاب قرآن +۱۸(بخاطر نوشته های وحشیانه و تمایلات سکسی اعراب و ترویج برده داری) ندارم  مساله عرب بودن یا پارس یا چینی یا آلمانی  بودن نیست.
        این کتاب برای انسانیت مضره این کتاب ترویج وحشیگری میکنه این کتاب منطقی نداره تنها خواسته های یک عرب بیابانگرد بوده.
        این کتاب آُسمانی نیست تنها جایی که این کتاب میتونه از اونجا اومده باشه از ذهن و تمایلات یک بیمار  سادیسمیه که باعث بدبختی و فلاکت میلیونها نفر شده.
        تو برو کتاب قرآنتو بخون قربونش برو بزارش رو سرت حلوا حلواش کن اما انسانها این کارو نمیکنن و اصلا کاری با این کتاب خوفناک ندارن.

        • Shahram

          دقیقا یکی دیگه از بدبختیای ملت ایران اینه که فکر میکنن در همه رشته ها فوق دکترا دارند و میتونن نقد کنن نمونه بارزش خود شما که حتی توانایی نقد یک داستان یک صفحه ای رو ندارید اومدید درباره کتابی مثل قرآن اظهار نظر میکنید حتی اگر بر فرض محال قرآن آسمانی هم نباشه یک اثر شگفت آوره که کلی تفسیر براش نوشته شده اونوقت شخصی مثل شما در چند سطر میخواد این کتاب رو نقد کنه!!!!!!!!! دوست عزیز اگر قرآن اسمانی نبود اگر بحث های قرآن از روی منطق نبود منتقدانش هیچوقت پیشنهاد های مناظره رو که از طرف عالمان اسلامی مطح شده رو رد نمیکردن شما که در مقابل اون منطقدا به حساب هم نمیاین.

          • NARIMAN

             مشکل اینجاست که کلیه اعتقادات شما در چهارچوب احساساتان شکل گرفته …….!!!!!!!!!!!!!
            همه ایرانیان از بدو تولد بدلیل جو مذهبی و تقدس گرایی بیهوده ی قران را چنان در ذهن خود بزرگ و اسمانی تجسم میکنند که حتا فکر تجدید نظر در مورد تناقضهایش را به ذهن خود راه نمیدهند
            از گفته های شما پیداست که اصلن قران نخوانده اید و این فوق تقدس گرایی بشکلی کاملن سنتی در شما و اکثریت ایرانیان ریشه دوانیده !!!!!!!!!!!!!!!!………………….
            ضمنن شما ویندوز را با قران مقایسه کرده اید که واقعن مضحک بود چون
            ویندوز یک دستاورد علمیست که در اختیار بشر قرار گرفته و دخالتی در مورد زندگیه انسانها ندارد اما در قران نوشته کافران را بکشید و زنانشان
            را برای خود بردارید !!!!!!!!!!!!!!!…….

            بهتر است بروید قران را فارسی بخوانید …………….

            انجا که احساس وارد میشود عقل جایگاهی ندارد  ………………….
            با سپاس

          • نسل سوخته

            من متن بالا رو به عنوان یک انسان نوشتم نه یک منتقد یا هرچی که تو بگی من بر طبق درکم از این کتاب وحشتناک این حرفها رو زدم
            من نگفتم در زمینه قرآن دکترا دارم چون این کتاب اصلا ارزش اینو نداره که کسی دکترا براش بگیره اما مطمئنا شما فکر میکنی با سوادی چون در یکی از کامنتهاتون مخالفین نظرات خودتونو بی سواد دونستین البته ازیک مسلمان بیشتر از این هم انتظار نمیره.
            در مورد مناظره درسته مناظره میزارین بعضی وقتا اما وقتی شکست میخورین حکم ترور شخص مخالفتون رو صادر میکنین مانند کسروی عزیز و یا همین منتقد آذربایجانی که مدتی پیش کشته شد و لنکرانی کثیف چند سال قبل حکم مرگشو صادر کرده بود اگر ایرانی نیستی لا اقل انسان باش.

          • Musiclove538

             agha shahram enghad az lafze badbakhtie irani ha ine ke…….. estefade nakon bebin akhonde kasif  badbakhtie iraniha maraze eslam va 12 emame majoose ke na khaste behesh gereftar shodan!!! albate ba khandane alksare kament ha khahid fahmid mardome ma bidar shodan va omre eslame kasife mohamadi dar irane aziz be sar reside  

  • Shahram

    اتفاقا چون بنده قرآن رو میشناسم با ویندوز که در سطح پایین تر از آن برای نزدیک کردن به درک شما هست مقایسه کردم ولی اینکه شما از این قیاس تعجب کردید خود دلیل تحت تاثیر احساسات بودن تفکرات شماست این نشون میده از کودکی در گوش شما مقدس بودن قرآن رو زمزمه کردن بدون اینکه کاربرد اصلی قرآن رو به شما گوشزد کنند شما و بنده سوادمان در آن حد نیست که با خواندن قرآن به معانیش پی ببریم و باید از راه تفاسیر وارد شویم. قرآن یک برنامه ساده زندگیست که راه درست رو که همواره  به جهاد (که فرافکنانی هم چون شما از آن به عنوان جنگ طلبی یاد میکنن) ، قصاص (که باز هم فرا فکنی در آن میکنید)
     دروغ نگفتن ، ربا نخوردن ، خیانت نکردن ، حق یتیم را نخوردن ، نیکی به پدر و مادر و … اشاره دارد

    و جالبتر اینکه از کسروی سخن به میان می آورید که محملاتش در مورد زبان آذری!!!! و اسلام بر کسی پوشیده نیست و جالبتر آنکه خودش در آخر عمرش توبه کرده بود.

    بنده هم سواد کسی رو از سواد خودم کمتر ندانستم بلکه اشاره ای به بخش مهم و بدیهی از تاریخ کرده گفتم اشما که کوچکترین اطلاع یا همان سوادی از این ندارید از کجایتان ایران بعد از اسلام را که اوج پیشرفت علمیش بود را کوچکتر از قبل از آن میدانید؟

    • نسل سوخته

      متاسفانه اعراب وحشی کتابخانه های ایران را آتش زدن و ما کتابی از اون زمان در دست نداریم.
      اما تاریخ نویسان یونان از علم پزشکی ایرانیان سخن گفتن و نظام اداری ایران بی نظیر بوده.
      حتی مدتی پیش یک پیل الکتریکی کشف شد که مربوط به زمان اشکانیان بود.
      کسروی با شیعه گری صوفی گری بهاییگری باطنیگری خراباتیگرایی مخالف بود و بخاطر همین اعتقاداتشم به دستور شیعه های وحشی مثل نواب صفوی کشته شد.
      شما سعی کن دروغ نگی توبه کسروی از اون محملها بود.
      ضمنا مقایسه قرآن با ویندوز قیاس مع الفارق هست و اصلا قابل مقایسه نیستن لطفا اصول مقایسه کردن رو یاد بگیر.
      میگی من و تو سوادمون در حدی نیست که معنیشو بفهمیم؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
      اینو آخوندا تو گوشت کردن تا از امثال شما سواری بگیرن اگر به آخوندا کشیشا خاخامها و…
      نگاه کنی و زندگیشونو ببینی میفهمی چقدر از ساده لوحان سوء استفاده میکنن.
      میگی قرآن گفته خیانت نکنین به یتیم کمک کنین و …..
      مگه ما میگیم خیانت کن یا مال یتیم بخور.
      ما انسانها خطاب به شما مسلمانها میگیم انسان باش مال یتیم رو نخور دروغ نگو سر نبر خیانت نکن ۴ تا زن نگیر بی دینان رو نجس ندون و به انسانهای دیگه توهین نکن.
      اما شماها بازم میگین نه ما نمیخوایم انسان باشیم میخوایم مسلمون باشیم.
      شماها میگین ۴تا زن میخواین سنگسار رو دوست دارین عاشق کشتن مخالفانتونین.
      شماها انسان نیستین.

    • Musiclove538

       tafsire ghorane majoos!!! be asiri gereftane doshmanan va bardegie anan zanae anha ra ham be kanizi begirin!!!az eftekharate ghoran ghate dasto pa be jahate mokhalef va  sangsar!! az eftekharat piambare khoda zanane besyar va tajavoz be bache 9 noh sale aghaye akhonde haroomi che tafsire ghorani ????mardak daste shoma ha dige rou shode!!!!ina hoghehaye hghadimie  

  • Arman

    من نمی دانم این مسلمانها چرا اینقدر علاقه به ماله کشی این دین کذایی
    دارند ، چرا نمی خواهید بپذیرید که این دین به درد همان اعراب بیابانگرد
    هزاران سال پیش هم نمی خورد ،چقدر سفسطه میکنید و چقدر متضاد حرف می زنید, نگاه کنید همین دوست عزیزمان آقا شهرام چه گفته : قرآن یک برنامه ساده
    زندگیست که راه درست رو که همواره ….. بعد دوباره میگه : شما و بنده
    سوادمان در آن حد نیست که با خواندن قرآن به معانیش پی ببریم و باید از راه
    تفاسیر وارد شویم. خوب این چه دینی است که باید همواره از راه تفسیر و دوز
    و کلک و بسته به مصلحت ، آنرا تعریف کرد ، این چه مرامی است که در آن دروغ
    جائز است ، اگر راست میگویید چرا با کلام ساده و روشن سخن نمی گویید و چرا
    عالمان دینی همواره از پاسخگویی طفره می روند؟!!

    جای خوشبختی است که بیشتر مردم دیگر از این دین زده شده اند و این آقایان
    سر را در برف فرو کرده و همچنان عاشق سینه چاک تازیان و متجاوزین به عنف و
    بیماران جنسی درگاه ولایت بوده و با آنهمه بصیرت بصیرت ، نمی بینند تا چه
    حد منفورند و تا چه اندازه مردم، بی صبرانه انتظار سرنگونی شان را دارند تا
    آنها را با آن دین و کتاب کذایی شان برای همیشه  به اعماق سیاه تاریخ
    روانه کنند.

     

    • Musiclove538

       man be shoma migam chera choon eslam behtarin va sade tarin manbae dar amade masalan hamin basiji ke az eslam defa mikone fekr mikoni majani in hame koso sher minevise ya shoma dar kojaye donya didin ke rohanion faghir bashan be vize rohanione eslam khode mohamade kasif  kashefe eslam khodesh az tarigh eslam chopani ro raha kard va be tajer va badesham be shahi resid

  • NARIMAN

    اقای شهرام گرامی:::
    انسانها در طول تاریخ همواره در حال تکامل بوده چنانکه انسان ۱۴۰۰ سال پیش اصلن از تمامی جهات شبیه به انسان امروزی نیست .انسان کنونی بمراتب ارامتر از گذشته شده و از ان وحشی گریها و ددمنشیها تا حدودی کاسته شده ( هرچند که من فکر میکنم بشر روزی تباهی خویش را بوجود می اورد)
    فرض بر اینکه قران کتابیست در راستای هدایت انسانها _ باید شامل حال انسانهای ان  زمان باشد  نه انسانهای در عصر حاضر  !!!!!!!!!!!!!!………………..
    تنها چیزی که میتواند بشر را نجات دهد اخلاق است هر چند که تابحال  اخلاق   هیچ کمکی به انسان نکرده !!!!!!!!!!!!

  • Shahram

    بنده تناقضی در سخنانم نمیبینم قرآن یک برنامه ساده زندگیست ولی نه برنامه برای یک موجود معمولی بلکه برای انسان شما اگر دقت کنین انسان تابه حال کلی کتاب در وصف خودش نوشته به طوری که علوم انسانی به وجود آمد ولی بعد از این همه قرن هنوز نتوانسته خودش رو بشناسه قرآن هم یه کتاب انسان شناسی یک نشان دهنده راه برای انسان یک خلاصه هنرمندانه به همه اون کتاب های انسان شناسیه حالا چنین کتابی را میشود بدون تفسیر فهمید؟ شما هیچ کتاب انسان شناسی که به راهی که انسان باید برود اشاره کند نمیتوانید پیدا کنید که قرآن توضیحی برای آن موضوع نداشته باشد. قرآن راه رو نشون داده ولی چرایی و چگونگی آن به عهده خود بشره که آن را پیدا کنه و این همون علم تفسیره

    • نسل سوخته

      تناقضی نمیبینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      میگی برنامه ساده زندگیه بعدش میگی ما نمیفهمیم آخوندا باید بهمون بگن معنیش چیه
      واقعا باعث تاسفه شما خیلی راحت دروغ میگی و حتی حاضر نیستی قبول کنی که کامنتتون دارای تناقضه.
      شما فقط سعی کن ۲ تا فقط ۲تا نمونه از کارهای مثبت اسلام رو در ۱۴۰۰ سالی که از آغازش میگذره بیان کنی.
      کارهایی که باعث پیشرفت شده و یا به اشخاصی کمک شده باشه.
      فقط ۲ تا.

      • Shahram

        یکی دیگر از بدبختی های ملت ایران اینه که متن رو نخونده جواب میدن دوست عزیز تو متن توضیح دادم که چرا تو حرفام تناقض وجود نداره و چرا قرآن نیاز به تفسیر داره ولی گویا شما فقط به دنبال سوال پرسیدنی تا جواب گرفتن

         رصد خانه مراغه به عنوان اولین رصد خانه جهان ، دانشگاه های جندی شاپور و ربع رشیدی به عنوان اولین دانشگاه های جهان تمامی بناهای عظیم اسلامی که تا اندلس پیش رفته دانشمندانی که کتابهایشان حتی فارسی نیست و به عربیست مثل ابو علی سینا ، ابن بطوطه ، ابوریحان بیرونی ، جوزجانی ، جابر بن حیان ، طوسی ، خوارزمی ، خیام ، شیخ بهایی ، زکریای رازی و … اینا فقط معروفاش بودن تازه همه معروفاشم نبودن حالا شما اگه تونستی نصف اینا در قبل اسلام معرفی کن.

        • نسل سوخته

          اعراب این سرزمینهارو اشغال کرده بودن به زور زبان خودشون رو قالب میکردن ضمنا کتابها به خط کوفی هستن نه عربی عرب بیابانگرد خطش کجا بوده عربها هم خط کوفی رو قرض گرفتن و بهش اعراب دادن.
          اگر یک دانشمند ایرانی کتابشو به عربی بنویسه عربه؟؟؟؟؟یا مثلا مسلمونه؟؟؟

          خوب زبان اصلی اون زمان بوده.الان مقاله های دانشمندان برای اینکه در مجله های معتبر علمی چاپ بشه باید به انگلیسی نوشته بشه این یعنی اون طرف حتما انگلیسی بوده؟
          تو انگار واقعا نمیفهمی؟؟؟؟؟
          زکریای رازی به خاطر اینکه به اسلام چک کرده بود اینقدر با کتاب به سرش کوبیدن تا نابینا شد.
          ابن مقفع یا روزبه وقتی در اواخر عمر به دین بهی عرض ارادت کرد بدنشو مثله کردن
          خجالت بکش وطن فروش و دست از دروغ گفتن و ماله کشی بردار.

          • Shahram

            ببین دیگه سفسطه نکن اونم به این تابلویی این دانشمندان مسلمان بودن و اون بناها هم اسلامی اگه شما قبل از اسلامی با بیش از این دانشمندان سراغ داری و یا بناهایی عظیم تر از بعد از اسلام یا تمدنی بزرگ تر از آن با مدرک رو کن وگرنه لطفا

            ۱٫سفسطه نفرمایید
            ۲٫توهین نکنید

            ما داریم بحث میکنیم شما که ادعا دارید انسانید حد اقل توهین نکنید

          • نسل سوخته

            سفسطه چیه؟؟؟؟؟؟
            کشتن ابن مقفع یا کور کردن زکریای رازی که سفسطه نیست عین واقعیت است.
            بعد مگر مسلمانام اجازه میدهند کسی که مخالف آنها است نظرش را بیان کند ما میبینیم که مسلمانان همین امروز هم مخالفان خود را اعدام میکنند و میکشند و مشخص است ۱۰۰۰ سال پیش اصلا به مخالفان اجازه نقد و یا اضهار نظر داده نمیشده.
            ابن سینا و ملا صدرا مسلمان بودن گرچه ابن سینا به معادی که در اسلام آمده اعتقاد نداشت اما زکریای رازی خیر.
            بنای تخت جمشید یا نقش رستم یا هگمتانه و یا حتی کاخهای بابل که ربطی به ایران ندارند از اینها باشکوهتر؟؟؟؟؟
            کدام بنا از اینها باشکوهتر است؟؟؟؟؟
            ضمنا لطفا جواب من را بدهید اینکه آنها با زبان عربی کتاب خود را منوشتند آیا به این معنی است که آنها عرب هستند یا مسلمان؟

          • Musiclove538

             dooste man nasle sookhte yeki az ahdafe eslam negah dashtan mardom dar nafahmi va jaheliat hastesh shoma ham in aghaye shahram ro dar yab tagsire khodesh nist hamoon chizaei ro balghoor mikone ke tooye hoze elmie gom behesh yad dadan!!!ba sepas

        • Musiclove538

           baba anishtain!!garahambel!!!!!edison hamashon arab bodan be jane  emam hosein be alah ghasam rast migam

      • Musiclove538

         eslam baraye arabe  mosbat boode chon avalan vajeb shodan make baraye har mosalman va ghorbani kardan va in kar arabe choopan va malakh khor ra poldar va tajer kard bar aks iranian ro az arsh be farsh neshand!!!iraniani ke be arab tazian migoftand!!!!hamantor ke midanid tazi esme yek sage irani ast ke be arab haye dozd laghab dade boodand!!!hala jaleb dar injast hamoon tazi ya sag bad az hamle arab be iran be irani laghabe ajam dad be manie nadan hastesh choon iraniha arabi ra yad nemigereftan va nemikhastand yad begiran!!!!dooste man nasle sookhte tamame ina ro goftam ta baziha befahman eslam dine sad dar sad arabi hastesh va baraye arabha va akhondah va basijihaye arab tabar sood dashte ama baraye irani joz taoon va jozam naboode!!!!ba sepas az shoma va marg bar mosalmanane jahan sie va soni

  • Pedramb

    baleh  shoma rast megid ghran katab mogadas ma irani ha nest katabi ro ka ba zor va shamshir ba ma khorondan ro bayd  be khod arabha tagdeim kard katab asamani ma avesta hast man sar sofeh haftseen katab avesta va hafez va ferdosi ro megozaram ji bari irani ka ba on zarehi eeman nadaram nest, ghorani ka mal arab hast va bezaban anha nevesteh shode va hamz on baram sangin hast  va katabi ro mekhanam ka baram mofid bashad na inka mara be adam koshi, tasob va gham zadan tashvigh konad, on katan yaghihai hast ka joz verani va khon rekhtan hadafi nadaran,

  • Shahram

    آیا شما اسم این رو سفسطه نمیذارید سخن از چیزهایی میرانید که صحت ندارند مثل کور کردن زکریای رازی ولی چون نمیخوام به بحث در مورد این موارد جزئی بپردازیم و بحث منحرف نشه زکریای رازی و ابن سینا فقط دونفر از کسانیست که نام بردم من اونجا ۱۱ نفر آن هم فقط معروف هاش رو نام بردم در مورد عربی نوشتن هم صرفا عربی نوشتن نمیتونه دلیل بر عرب بودنشان باشد ولی خیلی از اینها حتی در سرزمین های عرب به دنیا آمده اند سرزمین هایی که امروز جزو ایران نیست مثل عراق ولی باز هم سر این بحث ندارم پس نه عربی نوشتن موجب عرب بودن نیست ولی این دانشمندان مسلمان بودند و دلیلش نه عربی نوشتن بلکه به گواه تاریخ است.

    در مورد بنا ها نیز اولا همین تخت جمشید و نقش رستم و … که خیلی بحث روشون است که آیا اصلا وجود داشتن یا جعلی هستند دعوت میکنم مستند تخت گاه هیچکس رو ببینید ولی باز هم روش بحث ندارم حتی اگر اینها واقعیت هم داشته باشن بازم فقط کاخ و دژ هستند شما خودتون به جنگ طلب بودن قرآن و اسلام اشاره میکنید ولی خودتون به یک مشت دژ و کاخ که از خون کلی انسان برافراشته شده افتخار میکنید حال اینکه بنده فقط به مراکز علمی اسلام اشاره کردم آن هم نه همه آن ها ، اینکه شما عظمت آن داستان ها را از این واقعیت بیشتر میدانید خود جالب است

    دوست عزیز گول این سایت ها را نخورید اینها خودشان هم نمیدانند چه میکنند همه مطالبشون به دنبال بازی با احساسات پاک مردم ایران هست

    • نسل سوخته

      من برای شما متاسفم و برای خودم که وقتم را با بحث کردن با شما به هدر دادم.
      این آخرین کامنت من به شماست.
      از اسامی بالا خیام هم اعتقاد مذهبی خاصی به اسلام نداشت و یکتا پرست بود خیام در کتاب نوروز نامه از زرتشت به نیکی یاد میکند و جشن های واقعی ایرانیان مانند سده و نوروز را گرامی میدارد.
      نکته دیگری که باعث تاسف من شد و باور کردم که شما ایرانی نیستید.
      کذب خواندن تخت جمشید و نقش رستم بود و شما با کمال وقاحت وجود این اماکن را غیر واقعی خوانده اید.
      داریوش بزرگ برای ساخت تخت جمشید از هنرمندان و یونانی و مصری استفاده کرد و به کارگران پول میداد.برعکس مصر و دیگر قدرتها که برده داری میکردند.
      برده داری در اسلام هم وجود داشته و محمدبن عبدالله با آن مخالفت نکرده.رفتاری که براستی ضد انسانی است.
      برای ساختن تخت جمشید خون کسی ریخته نشده بر عکس دیوار چین یا اهرام ثلاثه.
      متاسفانه شما در افکاری پوچ غوطه ورید و از این وضعیت خودتون راضی هستین بهتر هست که در این وضعیت بمانید چون امثال شما قصد اصلاح شدن و خردگرا بودن را ندارید.

  • مازیار

    جناب شهرام اگر اسلام اینقدر دانشمند پرور و سراسر علم است پس باید مکه و مدینه سرار پر از دانشمند باشه و امروز پایتخت علمی فرهنگی دنیا باشد… پس چرا خود اعراب مسلمان دانشمندی ندارند!؟!؟ اگر در قران تمام علوم دنیا باشد پس چرا خود اعراب و مسلمانان انرا کشف نمیکنند و حی منتظر هستن یک چیزی کشف شود و انرا به اسلام ربط دهند

    نه عزیز من انسان اسیر در بستری است که در ان به دنیا امده ابوعلی سینا و زکریا راضی هم از این قضیه جدا نیستند انها در زمانی به دنیا امدن و کودکی و نوجوانیشان در زمانی بود که تازیان و تازی پرستها در این کشور بودند و قصد نابودی فرهنگ و زبان ما را داشتند بلایی که سر بسیاری از کشورهای متمدن ان زمان مثل مصر اوردند که اگر فردوسی نبود و اگر یعقوب لیث اعراب را بیرون نمیکرد و زبان پارسی رو دوباره زنده نمیکرد الان داشتم عربی از اسلام دفاع میکردم

    • Musiclove538

      agha maziar cheshmato baz kon  baradare man mosalmanan khely chizha ekhtera kardan mesle safinehaye fazaei fekr mikoni jebreil ba chi az asemon be zamin miomad va peyghame alah ro be mohamade ghatel miresound!!!!cheshmat ro baz kon baradar!!! maziar jan mosalman khar be doya miad khar ham az doya mire 

  • AGHA SHAHRAM man khyli doost daram ke ye bar dige arabha be mamlekatemoon hamle konan va bebinam ke jeloye cheshet khar madareto migan.MOTMAENAM ke enghadr bi rag va bi ghyrat hasti ke bazam khayemalishoono bokoni.
    akhoonda migan hamishe:enghadar khar hast ma chera pyade berim.vaghean ke khyli khari va in eslame lanati ro be kaleye pooket foroo kardan.vatan forooshi poshte harfaye gholombe solombe.yani adam mitoone too in zamoone zendegi kone va enghad nadan bashe.SHARM BAR TO BAD BI KHERAD

  • Yasaman

    نویسنده ی عزیز به خاطر مطلب خوب و زیبایتان سپاس گزارم. درد ما بیگانگی از خودمونه. نیاد اون روزی که هیچ چیزی از ایران و ایرانی به خاطر سهل انگاری ما نمونه. کاش هر کدوم از ماها به نوبه ی خودمون مسئولیت پاسداری از سرزمین و فرهنگمون رو به عهده بگیریم و یه خرده در این باره پژوهش کنیم.
     جاوید ایران جاوید ایران جاوید ایران