به تجزیه طلبانِ بی هویت: رویایِ تکه و پاره کردن ایران زمین را به گور خواهید بُرد ۹۸

کشورِ بی دفاعِ ما ایران که یادگارِ هزاران سال مُبارزه، دلاوری، جان فشانی و فداکاریِ نیاکانِ ماست، امروز همچون شُوالیه ای زخم خورده است که از اسبِ خویش نیز افتاده و بی پناه و بی سلاح نقشِ بر زمین شده و مورد حمله هر آدمکِ بی سر و پایی قرار می گیرد و توانایی دفاع از خود را ندارد.

فرتور قوی ترین مردِ جهان، پهلوان بهداد سلیمی را در حال اهدای خون برای زلزله زدگان آذربایجان، نشان می دهد. ما همگی یک ملتیم و هیچگاه در سختی ها و دشواری ها پشت یکدیگر را خالی نمی کنیم.

فرتور قوی ترین مردِ جهان، پهلوان بهداد سلیمی را در حال اهدای خون برای زلزله زدگان آذربایجان، نشان می دهد. ما همگی یک ملتیم و هیچگاه در سختی ها و دشواری ها پشت یکدیگر را خالی نمی کنیم.

ایران زمین که مهد فرهنگ و تمدن دنیاست و هزاران هزار سال است که همچون دماوند حتی در بدترین شرایط استوار و مُحکم ایستاده و در برابر هر تهاجم و حمله خارجی به کمک مردمان دلاوری که در دامان پَرورانده مقاومت نموده است؛ امروز تمامیت ارضی اش از سویِ مُشتی آدمک فرومایه که ایران بدان ها هستی و هویت بخشیده، مورد تهدید و حمله قرار گرفته است.

عده ای مردمان کَم خرد و بی هویت و خود فروخته گِرد هم آمده اند و با جعل و تحریف تاریخ، تلاش می کنند تا برای خود هویتی تازه ساخته و خود را ملتی! تحتِ استعمارِ ایران نشان دهند؛ این در حالی است که ایشان هرگز ملت نبوده، نیستند و نخواهند بود و تنها بخشی از ملت بزرگ ایران می باشند.

ملت بزرگ ایران از اتحاد و همدلی و یکرنگی اقوام مختلفی همچون آذری ها، فارس ها، کُرد ها، لُر ها، بلوچ ها، عرب زبان ها، مازَنی ها و… تشکیل شده و این پنداری بسیار پوچ است اگر هر کدام از این قوم ها، برای خود اعلام استقلال کرده و خوستار جدایی از مامِ میهن باشند.

ایران زمین همچون گلستانی بزرگ و زیبا می ماند که هر یک از اقوامِ ایرانی، یک بخش از این بوستان را تشکیل می دهند؛ بنابراین ایران بدون وجود حتی یکی از این اقوام دیگر میهن ما نیست و هر یک از آن قوم های شریف نیز که از این مملکت جدا شوند، بسیار پوچ، بی ارزش و بی هویت خواهند گشت.

آن تجزیه طلبان خردباخته و بی دانشی که دلیل جدایی طلبی شان را فاشیسم فارس! می خوانند از اندک شعور، فَهم و انسانیت بی بهره اند؛ باید بدان ها گفت که ای خائنین! مگر در طی سه دهه گذشته، تنها کُرد ها، بلوچ ها و یا آذری ها بوده اند که به آن ها ظلم و ستم روا شده؟ مگر تمامی مردم ایران غرق در خوشبختی و رفاه و امنیت و آسایش بوده اند و فقط آن چند قوم بوده اند که در زجر و بد بختی و بینوایی دست و پا می زدند؟

زندانیان عقیدتی – سیاسی را فقط کُرد ها و آذری ها و بلوچ ها تشکیل می دهند؟ آیا از فارس ها، لُر ها، شمالی ها و…کسی زندان نرفته و یا اعدام نشده است؟ این چه منطقِ غلطی است که ظلم روا داشته شده به مردمان را به گردنِ ایران می اندازند؟ ایران بدیشان ستم کرده و یا رژیم حاکم بر ایران که اتفاقن رهبرش نیز اهلِ آذربایجان است؟

در این ویدیو یکی از هم میهنانِ شریف آذری مان از ملتِ ایران برای کمک به زلزله زدگان تشکر کرده و می گوید که حکومت برای ما کاری نکرده و فقط ملت به ما کمک می کنند.

هر ظلمی شده و هر ستمی که روا گشته، برای تمامی ملت ایران بوده و اینکه سنگدلی و جنایت حکومتِ اسلامی را به مامِ میهن ارتباط دهیم و ایران را گناهکار بدانیم و این سرزمین را به خاطر شرایط اسفناکِ موجود لعن کرده و تَرک گوییم، عینِ حماقت، نادانی و خیانت است.

حفاظت از تمامیت ارضی ایران در هر شرایطی، در اولویت قرار داشته و دارد و حفظ وجب به وجبِ این خاکِ پُر گوهر و گرانقدر وظیفه هر ایرانی با شرف و میهن دوستی با هر زبان و رنگ و لهجه ایست؛ تمامیت ارضی ایران خطِ قرمز مشخص تمامی ایرانیان با هر باور سیاسی و عقیده دینی است و وای بر حالِ مزدورانی که خیال خام تجزیه این سرزمین را در سَر های شان می پرورانند.

فرتور استاد پرویز پرستویی را به همراه چند تن دیگر از بازیگران و هنرمندان ایران زمین را در حال جمع آوری کمک های مالی مردمی برای زلزله زدگان آذربایجان نشان می دهد. به راستی باید بسیار کور و بی هویت بود تا اینچنین عشق و علاقه میان مردم ایران را ندید و دم از جدایی زد.

فرتور استاد پرویز پرستویی را به همراه چند تن دیگر از بازیگران و هنرمندان ایران زمین را در حال جمع آوری کمک های مالی مردمی برای زلزله زدگان آذربایجان نشان می دهد.
به راستی باید بسیار کور و بی هویت بود تا اینچنین عشق و علاقه میان مردم ایران را ندید و دم از جدایی زد.

کیسه های خون و کمک های مَردمی که از سراسر ایران زمین به سویِ زلزله زدگانِ آذربایجانفرستاده شد و همچنان نیز می شود، خاری است در چشمان کور شده تمامی تجزیه طلبانِ بی هویتی که شرافتِ خود را به هیچ فروخته و طوقِ مزدوری غرب را به گردن آویخته اند.

ما ملت هایی به نام فارس، آذری، کُرد، بلوچ و… نداریم و تمامی ما در کنار یکدیگر و با هم، ملت بزرگ ایران را تشکیل می دهیم؛ حال آن هایی که با تحریف تاریخ و ساختِ تاریخی دروغین، سعی دارند که خود را تُرک و از نسل گرگ ها و مغولان بخوانند، باید بدانند که صدام حسین با تمام ثروت و نیروهای نظامی اش حتی نتوانست یک سانتی متر از خاک ایران زمین را جدا کند و مردم شریف ایران با هشت سال جان فشانی و از خود گذشتگی، درسی تاریخی به وی و هر مزدور دیگری که خیالِ تجزیه ایران دارد را دادند.

  • Koroshe saghir

    آتئست ملی گرا؟  آتئست از نوع جهان سومی

  • Bahman Farahbakhsh

     http://www.hambastegi-iran.org/spip.php?article371

  • Assash

    kodoom ahmaghi in maghalaro  neveshte ???

    kurd ha ya baloch ha hich vaght jozii az mellat iran be hesab nayomadan.

    bi khodi rag gheirateton bala nazane ahmagha 

  • Arbaba

    بى هویت شما فارسها هستید کة جیزى از حود ندارید و تنها مشغول دزدى و عارت و مکیدن خون ملتهاى مظلوم ساکن فلات ایران هستید.شما خود در سیر تاریخ و بخاتر سلطةى اعراب زبان و هویت خود را از دست دادةاید و دجار عقدةى نزاد برستانة شدید و الان مى خواهید بة نام کشورى کزایى بة نام ایران خون ملت مظلوم کرد و بلوج و ترکمن و ازرى و عرب را تو شیشة کنید. ان روزها رفت کة مى توانستید برا خودتان یکة تازى کنید و هرجى دلتان خواست بةنام ایران و ایرانى انجام بدهید.ملتهاى ایران براى احقاق حقوق خود بباخواستةاندز

  • Sayed56

    اقای فضول محله‌ این فرهنگ ۲۵۰۰ ساله که‌ احمدی نژاد و خمینی ازش بیرون امد ، این جه‌ فرهنگ متمدنی است که‌ در قانون اساسیتون نوشته‌ شده‌ که‌ تا امدن مهدی از جاه‌ جمجران ولایت فقه‌ باید رهبری خدا و سرزمین را داشته‌ باشد ، اقا این همه‌ به‌ قول خودتان گنده‌ گوزیها جیه‌ که‌ مکنید ،  بر اساس منشور حقوق بشر که‌ تو و خاندان تو هیجگاه‌ نتوانستید نوشته‌ها را بفهمید بر اساس همان منشور ملتها حق استقلال خودشان را خواهند گرفت حال افرادی مثل تو و فروزنده‌ و بنی صدر هم در کنار همان پاسداران و بسیجیها باشید  ، مطمن باشید که‌ اخرش این گربه‌ای گڕ تان را سوسک میکنیم ، و افاردی مثل شماها هم در همان گورستان نازیسم و فاشیسم دفن خواهید شد 

    • مردک کمی ادب داشته باش و مانند انسان حرف بزن . کسی نخواسته جدا بشه تنها مزدوران و کیسه دوزان دزد هرجایی هستند که سر به آخور بیگانه دارند. بی تردید شما هم یکی از آنها هستی- سهراب ارژنگ

      • soheil

        مزدور بدبخت
        تو ادب داشته باش
        این تویی که از آخور جدایی طلبا سیرت می کنن

    • Paniz

      باش تا صبح دولتت بدمد
       مستقل که شدید هذیانتان که تمام شد میفهمید از کجا خوردید.
       همه چیز همینطور نمیمونه
      بعدش دو تا سرخر کمتر سهم ما از نفت بیشتر میشه.

      • عزیزم… این تنها ازربایجان نیست که از ایران جدا خواهد شد…الاهواز و کردستان هم جدا خواهند شد انهم به همین زودی ها…انوقت شما خواهید ماند با عقل بی پایان و شعور بی حد و حصر تان با چند تکه کویر خشک و بی اب و علف…مطمین باشید در عرض ۱۰ سال از هم خونان اریایی افغانتان هم عقب خواهید افتاد…از نفت گفتی… ایا میدانی ازربایجان جنوبی سرشار از ذخایر نفتی است که به دلایل سیاسی و ترس فارسها از جدایی ازربایجان اقدام به استخراج نمیشود؟شما نگران خودتان باشید…ما خیالمان راحت است

        • خوزستانی

          تخم سگ مادر جنده حرومزاده من یه خوزستانی ام بختیاری هم هستم تو و امثال تو توی خواب ببینید که همچین اتفاقی بیوفته .

    • Soheil

      چندهزارساله امثال آشغالایی مثه تو و رففقای عوضیت نتونستن به این ملت و کشور آسیبی برسونن. تو که عددی نیستی کثافت.
      اینو به همتون میگم هرکدومتون که با این ملت و کشور مشکل داره ویزا بگیره بره هرجای دیگه.
      فقط یه ملت داریم اونم ملت ایرانه.
      ما تا آخرین قطره خونمون از ایران دفاع می کنیم و دستی که بخواد به ایران دست درازی کنه , از بازو قطع می کنیم.
      اینو فراموش نکن.

  • Sardar Shoresh

    akhe martike saltanat dalab bichare bebin ke bad az nabodi jomhori eshali shomaha mitonid ye jayi vase khodeton peyda konid ba biyaeid va zer bezanid 

  • مهرداد

    هیتلر باید بیاد جلوی شما لنگ بندازه ، الان به شدت بر شمار کسانی که خواهان تجزیه هستند افزوده میشود چون واقعا   از این نوع نگاه توهین آمیز به ملیتها در ایران بستوه آمده و راه و چاره ای جز تجزیه نمبینند ، آینده این مسئله را روشن خواهد ساخت و تاریخ در مورد ما و شما  قضاوت خواهد کرد

  • sarbast

    به شدت توهین آمیز و فاشیستی بود، یعنی ملیتهای ساکن در ایران باید از امثال تو با اون نگاه تمامیت خواه و فاشیستی  در آینده باید توقع احترام به حقوق ، زبان و فرهنگ  خوشان را داشته باشند .  حاشا و هرگز این فکر به مغزشان هم خطور نمیکند . هر ملتی در ایران حق دارد در صورت احترام به حقوقش با ایران باشد یا در غیر اینصورت از ایران جدا شود ، اگر در غیر اینصورت باشد جنگ ، کشتار و خونریزی هم تا کنون در هیچ جای جهان کاری از پیش نبرده و ایران هم مستثنی نیست و  آزادی راه خود را باز خواهد کرد 

    • خواهشمندم زیرا گرد و خاک نکن و کمی هم در نوشتن ادب و تربیت داشته باش.
      مابه تمامی ملیت های ایرانی از بلوچ، آذری، لر، کرد، بختیاری، و همه و همه ، به تمامی دیگر باوران، با هرزبان، هر آیین، و هر تفکری که در چهار چوب جغرافیایی  کشورمان ایران زندگی می کنند،  با  همه وجودمان ، و از صمیم قلب احترام می گذاریم. آنان را دوست داریم و برای تک تک آنان در هرکجا که باشند بهترین زندگی همراه با آزادی و دموکراسی می خواهیم و به دنبال آنیم. ما برای دورترین دهکده بلوچستان، آذربایجان، کردستان، لرستان، کرمان، خراسان و دیگر نقاط کشور همان آسایش و آرامش و رفاه می خواهیم که یک شهروند تهرانی و یا اصفهانی از آن برخوردار است. همه نوشته ها و مقاله های این چند ساله گویای این حقیقت است. ما به دنبال ایرانی متحد، آزاد، و پیشرفته برای همگانیم. هرگونه گفتاری سوای این از دیگران را دلیل کینه توزی و دشمنی علیه این آب و خاک و مردم ایران می دانیم- سهراب ارژنگ

      • sarbast

        کیرم تو کس خواهر و مادرت اراجیف نباف 
        Fozoole Mahaleh دیوس  خود خرت رو به کوری میزنی این همه تبعیض رو نمیبینی خواهرت رو گائیدم  پدر سگ نوکر جمهوری اسلامی 

        • Musiclove538

          agha khahareto akhonda gaeidan pasho bezan be chak esme iran dar asl persian va 4 koni mesle to sahm mikhan az irani ha chon gozashtim tooye iran zendegi konid dom dar avordid jodaei mikhai kose nane to va har chi jodaei talabe koni arab navaze mosalman!!!to az oon turkaye khari ke moharam ba ghame tooye sare khodeshoon mizanan !!

      • Soran_behrouz

        دوست عزیز خیلی زیبا نظر دادید . ممنون .

      • Behrooz-bruce

        میبینی توروخدا شما از هم بستگی ملی صحبت میکنی یک مشت احمق حتی مقاله را کامل نخوانده تعصب ترک و کرد و بلوچیشون گل کرده؟! اونوقت میگی این کشور میخواد درست بشه؟

    • خوزستانی

      برو درک حرومزاده من یه خوزستانیم و بختیاری ایران تا ابد متحد میمونه مادر امثال تو رو باید گایید تا دیگه از این گوه خوری ها نکنید

  • Vatan

    koseh naneh tajzieh talab

    • sarbast

      ولی من میگم کس خواهرت که یه کم هم کیف کرده باشیم 

    • K-iman

      کس ننە خودت خواهر جندە همین حالا خواهرت جلو کیر عرب هاست بدست جمهوری اسلامی  مادرت هم همچنین خودت هم در خارج کون میدهید

    • Soran_behrouz

      هم وطن . می دونم که فارس هستید . از مادرت خواستی شروع کنیم جوابت را بدهیم ؟ با خانواده ات بازی نکن یکم شرف و حیسیت به خرج بدی مجانی هست ولی اگه نداشته باشی دیگه هیچی . فش مادر دادی فش مادر و … که دوست داری بشنوی خواهی گرفت . پس فقط یه زره شعور به خرج بده پس اندازش نکن .

  • Damavand

    این مسئله ای شده ؛ چرا خائن ترین  و دشمنترین مردم به ایران وایرانی ترک بودن و هستن مثل قاجاریه و پانترکها وخامنه ای و در عین حال وطن پرست ترین و دلاورترین مردم ایران هم ترک بودن و هستن مثل نادر و امیر کبیر و ستارخان و باقرخان و میرحسین  موسوی !!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟
    با این حال دلاوران ترک همیشه دست بالا رو داشتن و کشتی توفانزده ایران رو به ساحل نجات رسوندن.

    • Soran_behrouz

       آقای میر حسین موسوی بازیچه دست جمهوری اسلامی شده دوست عزیز . ایشان ملت رو قتل و عام کرد و خیانت کرد به تمام مردمی که به او ایمان و امیدی بسته بودن که اشتباه بود از اولش . چهره ایشان را در آینده ایی نزدیک خواهی دید . مانند روباه مکار خاتمی ایشان از هیچکاری برای بقای جمهموری اسلامی دریغ نکردند و نمی کنند .

  • Ramyar Kermanshah

    جناب عالی بی هویت تشریف دارین. قرنهاست به ملیتهای مختلف در چهارچوب  کشور به زور به هم چسپانده شده‌ای به اسم ایران ظلم میکنید ، حالا هم  از این جور غلطها!!! این ایران شما محکوم به تکه پاره شدن است، فارس میماند د و دشت لوت… بای بای 
    در ظمن ‌همچنان در فرهنگ فارسها تقیه که همان دروغ گفتن است چیزی بسیار معمولیست، تاریخ ننگینتان هم دروغ بزرگی بیش نیست. همان پرسپولیسی که در کتابهایتان آن را هزاران ساله نامیده‌اید، معلوم شد که ٩٠ سال پیش  ساخته شده !!!!!!!

    • Paniz

      این نیز بگذرد!!

    • arash

      حرومزاده ی کس کش.اسم ایران رو به دهن کثیفت نیار.جیره خور پان تورکها و یهودیا.مثل اینکه کیر علیف به کس ننه ات مزه کرده که اینطور واسش دم تکون میدی.عده ی شما در مقابل آذریهای ایرانی بسیار کمه و در مقابل ملت ایران صفره.پاش بیفته واستون یه هولوکاست راه میندازیم دیوث

      • soheil

         این ترک ها بودند که ارامنه رو قتل عام کردن

      • با کدام قدرت میخواهید هلوکاست راه بیندازید؟ در ایران هرکاری شده به دست ترکها شده…و هر کجا که ترکها کنار کشیده اند شما شکست خوردید…نمونه بارزش جریانات سال ۸۸ بود که ترکها دخالت نکردند و شما هیچ گهی نتوانستید بخورید در صورتی که خودتان هم میدانید که اگر ترکها وارد میدان میشدند حتی حکومت نیز سرنگون میشد.اما دیگر برای ترکها اهمیتی ندارد که بر سر ایران چه بیاید…

        • خوزستانی

          خفه شو تخم حروم مادر جنده

      • Parse- ba- safa

        این جانور بازمانده از تخم نا مشروع ازدواج محارم کورش منحوس آیاتی از آن منشور کاسه توالتی را تلاوت کرد

  • Kochar

    آقای سیروس پارسا،
    معلومه که خیلی‌ نژاد پرستی‌ که اسم ایرانی‌ و فامیلی پراسا باری خودت انتخاب کردی…. و اما جواب…
    شما هیچ به کردستان سفر کردید تا ببینید که همه‌جا نوشته شده، ” جنگ در کردستان بالاترین عبادت است” جنگ در کردستان یعنی‌ کشتن کرد ها…ما کجا قسمتی از وطنی هستیم که خونه ما مباح است و همیشه به عنوان یکه شهروند درجه ۲ یا ۳ با ما برخورد میشود… کجا شما فقط به جرم کرد بودن، بازداش، دستگیر، زندانی و شاید آزاد شوید..
    کجای این مملکت که این قدر به آن مینازید یک سنی مذهب از بلوچستان، کردستان، خوزستان… سر کار است… مرده شور این مملکت را ببرد که حامی منابع، و امکانات فقط مال یه قشریه
    ملت کرد هرگز لشکر‌های را که برای کشتنشون از اصفهان، و دیگر شهرها ‌آمدند نه میبخشند و نه فراموش می‌کنند…

    • soheil

       من دوستان کرد بسیاری داشتم در دانشگاه
      همه هم با فرهنگ .
      در کنار هم به خوبی زندگی می کردیم و کاری هم به مذهب همدیگه نداشتیم که کی سنی است و کی شیعه.
      تفرقه بین شیعه و سنی رو انگلیسیا راه انداختن. اونا استعمار پیرن.
      مواظب باش ناخواسته تو زمین اونا بازی نکنی دوست عزیز.

      • Soran_behrouz

         دوست عزیز ملت کرد اگه گفت سنی هستم تف تو روش بنداز . ما ملت کرد وابسته به هیچ مزهبی نیستیم . ما زرتشی بوده و خواهیم ماند . مسیحی یا مسلمان نداریم . اگه گفتن مسلمان یا مسیحی هستن بدون که آدم نبودن و عرب به آنها تجاوز همه جانبه کرده . کرد و کردستان آزاد از هر دین و مذهبی است .

  • KIANI

    RAMYAR YE KAM  TARIKH BEKHOONI BAD NIST TARIKHE IRAN   KHEYLI BISAVADI HAMOON BEHTAR KE BERI GOORETO GOOM KONI MA YE VAJAB HAM AZ IN KHAK AZ DAST NAKHAHIM DAD IN KHAK LIYAGHAT MIKHAD KE TO NADARI
     

    • اولا کسی از شما خاک نمیخواهد که شما نخواهی بدهی…خاک ازربایجان مال شما نیست که شما نخواهید انرا به کسی بدهید…خاک ازربایجان مال مردم ازربایجان و کردستان مال مردم کردستان و خوزستان مال مردم خوزستان است…در ثانی…من نمیدانم شما به کدام تاریختان افتخار میکنید؟من تاریخ ایران را بارها خوانده ام و به جز کشتار و خونریزی و جنگ چیزی در تاریخ شما  وجود ندارد…ایا شما به خونخواریه اجداتان اینقدر افتخار میکنید؟تخت جمشیدتان هم که لو رفت…حال دم از کدام تمدن میزنید؟ به عیاشی اجدادتان  مینازیدیا کشور گشایی هایشان که با ریختن خون مردمان دیگر میسر میشده؟

      • Musiclove538

        to be che tarikhi eftekhar mikoni???shayad manzooret tarikhe ghajarie??aslan midooni tarikh chie?? barbari khor 

        • برو کمی تاریخ بخون بعد بیا نظر بده…اجداد ما همان سومری ها هستند که ۷۰۰۰ سال پیش اولین زبان بشری را ابدا کردند …اگر شاهنامه را خوانده باشی خواهی فهمید که اذربایجان از ایران نبوده و نیست…چرا که در شاهنامتان هم نشان داده میشود که مردم ایران از زمانهای دور با تورک ها(توران) سر جنگ داشتند…هرچند که دروغ باستانی بودن پرسپولیس لو رفت اما اگر به فرض گفته های شما راست باشد و طبق گفته های خودتان تاریخ شما به ۲۵۰۰ سال قبل برمیگردد در صورتی که در ازربایجان اثار باستانی مربوط به ۳۵۰۰ سال پیش وجود دارد..(نمونه اش تپه حسنلو در نقده) این به وضوح اثبات میکند که تاریخ ازربایجان به قبل از پیدایش قوم پارس در ایران باز میگردد

  • اردشیر

    شما‌ها که اه و ناله تان از ظلم به هوا خوأسته چرا فقط به فکر “رهایی” بخشی از ایرانیان هم زبان خود هستید؟ اگر صداقت داشتید صدای عدالت خواهی خود را برای همه ایرانیان بلند میکردید.  

    • ئاسوی کورد

      این کردها بودن در اوایل انقلاب دیکتاتوری اسلامگرای شعار میدادن دمکراسی برای ایران خودمختاری برای کردستان شما هنوز خوابی این شعار هنوز شحار حزب کومله‌ و دمکرات  هست

      • Soran_behrouz

         ئاسوی کورد  جان این شعار حزب دمکرات کردستان ایران و کومله در قدیم بود و در کنگره ۱۳ عوض شد به دمکراسی برای ایران و فدرالی برای کردستان . لطفا اطلاعات غلط پخش نکن . اگه ملت فارس عزیز نتونستن فدرالی اداره شدن ایران رو تحمل کنند آنوقت یه فکری به حال خودمان خواهیم کرد . هرچند که این تنها ملت کردستان که خواهان فدرالی هستند بلکه ملت آذری زبان و بلوچ و عرب و … . که هیچ اشکالی نداره و خیلی خیلی به پیشرفت ایران کمک خواهد کرد . و هیچ قومی نمی تونه زور بگه و سوه استفاده از قوم دیگه بکنه . اتحاد بیشتر میشه و رقابت برای پیشرفت و آبادانی . خیلی زیبا میشه . ولی چش بعضی ها کور که چش دیدن همچین آزادی و برابری رو ندارند .

  • Hs Kermani

    متاسفانه فاشیست هایی مثل گردانندگان این سایت بزرگترین دشمنان آزادی مردم ایرانند. اینان در واقع نازی های جهان سومی هستند که احتمالا آبشخور آن ها جریان هایی مانند ملی گرایی مسخره و ضد انسانی مشایی و احمدی نژاد است! 

  • Azarparla

    دوست عزیز حرفات فرض کنیم درست.فرض کنیم ملتی غیر از ایران نداریم.فرض کنیم همه تحریف تاریخ کرده اند.
    حالا در دنیای امروزی من ترک آذری میخوام به زبان ترکی آذری درس بخونم.در دوایر دولتی مکاتبات به زبان ترکی آذری و فارسی باشه.میخوام روزنامه ترکی داشته باشم.میخوام قانون ایالتی ولایتی صدو بیست سال پیش دوره مشروطه اجرا بشه.من چیکار کنم به نظرت؟
    به نظر شما من پان ترکم؟تجزیه طلبم؟

    • Paniz

      اینطوری باشه مازندرانیها و کردها و لرها و عربها و بقیه اقوام هم میخوان مکاتبات به زبون اونا هم باشه هند که تنوع زبانی و نژادی و مذهبی اش ا ز ایران خیلی بیشتره یه زبون رسمی داره و اونم هندیه.حکومت ایده آلی که شما میخواین باید به ساز کدوم قومیت برقصه؟!!!!!!

      • Shenkey

        لطفا وضعیت کشورهای دیگه رو مثل تاریخ تون جعل نکنید،در کشورهایی مانند هند،سویس،آلمان،بلژیک،کانادا و اندونزی و و و ،هر قومی و ملتی آزاد است به زبان مادری  ،تحصیل کند،صحبت کند،روزنامه  داشته باشد و و و.اما در ایران چون فارس جماعت عقده ای،خودخواه و خود شیفته است،به زور همه را فارس و ایرانی میدانند و زبان،فرهنگ نداشته شان را به دیگران تحمیل میکنند.جالبه که فارسها هنوز دارن به خط عربی مینویسند و مدعی فرهنگ و تمدن باستان هستند.و حتی در باستان هم زبان نداشتند،چون به زبان عیلامی و بابلی مینوشتند.

        • Paniz

          این مزخرفاتو از کجا جعل کردیاربابات بهت یاد دادن؟
          هند یه نمونه خوب از همزیستی بین اقوام کاملا متفاوته ولی اونقدر با شعور هستن که هرکدوم نخوان تمام سیستم اداری کشور به خاطر اونا عوض بشه.
          درضمن لرها مازندرانیها  گیلکیها خراسانیها و بلوچها هم تو این کشور زندگی می کنن ولی هیچ کدوم اینقدر غیر قابل تحمل و بی تربیت نیستن.تنها گروهی که فحاشی می کنن و ادعای برتری دارن.
          فاشیست پان ترکها هستن که کل کشور رو برای خودشون میخوان.

          • Shenkey

            از اون همه پیغمبر چرا گیر دادی به جرجیس؟؟؟بقیه کشورهای فدرال رو هم با اون چشم مورت ببین.در ضمن اگر پانترکیسم بده،چطور پان ایرانیسم خوبه؟؟؟؟؟

          • Paniz

            چون فقط تنوع نژادی هند با ما قابل مقایسه هست.بزرگترین کشور اروپایی فرانسه یک سوم ایرانه توقع داشتی تنوع نژادی داشته باشه؟
            کل اروپا متحد شده آقایون تازه به فکر تجزیه افتادن!

        • Paniz

          در ضمن وقتی اطلاعات نداری حرف نزن که بهت میخندن. در هند زبان هندی و لنگلیسی در مدارس تدریس میشود و روز اول مدرسه همه کودکان قسمنامه ای دارند که در آن تعهد میکنند تمام مردم هند را خواهر و برادر خو بدانند و به هند وفادار باشند.

  • Tvhgh

    توهم ایرانی پایان ندارد- شما شوونیستهای کثیف اگه کسی نخواهد با شما زندگی کند به کی بگه- اونقدر شرف دموکراتیک دارید که اگه یه قومیت ۶ میلیونی با رفراندوم بخواد با شما زندگی نکنه قبول کنید- درود بر شاه ایران و روسیه که بخشی از این توهم را جدا کردند تا مثل انسان زندگی کنند. ریدم به این گربه انتزاعیتون- ریدم به ایرانم ایرانی

    • Paniz

      این پان ترک های گرگ زاده  هستند که اختلاف ایجاد می کنند.ما هم از اینکه پان ترک ها ی مغول زاده کثیف در کشورمان زندگی کنند عار داریم.پان ترک های سگ به صحراهای مغولستان برگردید و بیشتر از این خاک مقدس ایران را کثیف نکنید.

    • arash

      ریدم به اون هیکلت جیره خور کثیف.توی ایران تورک وجود نداره مردم آذربایجان آذری هستند و ایرانی.هر کی فکر میکنه ترک هست و از نسل چنگیز و ننه شو گرگ گاییده میتونه از ایران بره هرجا که خواست چه مغولستان چه تورکیه چه بغل علیف جونش

  • Saman125

    همین بس برای شما پارس متمدن که برتراند راسل می گوید اگر خشایارشاه در جنگ سالامیس پیروز می شد ما اکنون همه بربر بودیم. اخر به کدامین تمدن ۲۵۰۰ ساله ات می نازی بربر. چرا کتاب سیاست نامه خواجه نصیرت را نمی خوانی تا ببینی انوشیروان عادلت کی بوده؟ چرا در مورد کوروش و داریوش بربرت مطالعه نمیکنی ببینی از یه مشت بربر وحشی ارث بردی

    • arash

      بربر تویی که نسلت به چنگیز میرسه جیره خور برو سهمیه یونجه تو از علیف بگیر

    • Paniz

      مزخرفات اربابهاتو نشخوار نکن .

  • ایران زمین

    باورم نمیشه این کامنتها رو از هموطنانی نوشتند که تو این مملکت زندگی میکنند و از ماجرا خبر دارن!
    یا اینکه همون هفت تومنیها اینا رو نوشتن!
    برای اینکه جنبش آزادیخواهی رو که اوایل،حکومت میخواست با چسباندن جریان انحرافی خراب کنه و بعد با برچسب سلطنت طلبی میخواست خرابش کنه و حالا هم میخواد با برچسب جدایی طلبی و تجزیه طلبی این جنبش رو از هم بپاشه!
    اینقدر ساده نباشیم همه ی اینا کار حکومته
    و مشکل این سرزمین نه فارسها و یا ترکها و یا کردها و ..نیستن
    مشکل شخصی ست که مدعی نماینده خدا رو زمینه و باید تا آخر عمرش سلطنت کنه و تنها راه بقای خودش رو در درگیر کردن مردم با همدیگر و ایجاد تفرقه بینشان است تا مردم سرشان مشغول باشد و با حکومت کاری نداشته باشن و حکومت هم راحت سلطنتش را بکند.
    میدانید چرا شاه با تشکیل امارات متحده عربی از قبایل مختلف جنوبی خلیج فارس مخالفت میکرد و هر کاری میکرد که این اتفاق نیفتد؟چون نمیخواست یک کشور متحد و بزرگ که به رقیبش تبدیل خواهد شد در همسایه جنوبی اش شکل بگیرد و اگر همان قبایل جدا از هم در همایسه میبودند خیالش راحت بود که قدرتی ندارند.حالا تفکراتی که میخواهند تجزیه طلبی کنند اگر از ماموران حکومتی نباشند قطعا از کسانی هستند که قصد دارند ایران را تکه تکه کنند تا دیگر قدرتی نداشته باشد و به چند کشور کوچک تقسیم شوند تا دیگر خطری برایشان نداشته باشد

    • Paniz

      به زودی همه چیز عوض میشه 
      هروقت اوضاع به هم میریزه دارغوز آباد سفلی هم میخواد اعلام استقلال کنه
      دلم میخواد ببینم وقتی همه چیز عوض شد باز هم چیزی برای گفتن دارن یا نه
      کاش یه بار به جمهوری های مستقل شده شوروی سفر کنن تا ببینن فقر باعث چه فساد و خفتی شده.

  • Siavash

    سیاوشم یه نوجوان کرد !!!!
    واقعا انتظار همچین مطلبی رو از تو نداشتم ولی به هر حال خودتو نشون دادی با یه لفظ ناجور و زبانی رکیک !! با این کلماتت فهمیدم که به تو هم امیدی نیست.
    دوست من من نمیتونم راجب دیگر “”ملت ها””یی که زیر سلطه ی حکومت فعلین حرفی بزنم ولی مطمئنم که اونام حرفایی واسه گفتن دارن!
    ولی تو تا حالا یه جوان کرد نبودی!! نتونستی و نمیتونی خودتو جای یکی از ما هم بذاری!! تصور شرایطی که واسه ما هس از تصورت به دوره!! واسه ما امن ترین حالت وقتیه که نیروی انتظامی رو نمیبینی چون جرمت اینه که کردی!! زبان مادریم که تو هیچ مقطعی تدریس نمیشه ولی زبان عربی در چند مقطع تدریس میشه!! دوست من اگه تاریخ رو بخونی میفهمی که ما کردها یک ملت ایم نه یک قوم!! مطمئن باش اینا یه گوشه کوچیک از مشکلاته.
    نباید با ارزش های این ملت ها با این زبونت حرف بزنی.
    متاسفم ولی از فیسبوک و بوک مارک هام خارج میشی چون فهمیدم اینجا هم جایی برای ملت های آزاد نیست.

    • Paniz

      زبان کردی و پارسی هر دو از زبان پهلوی مشتق شده اند.

  • ئاسوی کورد

    شما میخاید بعد از این ۲۵۰۰ سال حکومت ننگ مردم نمی فهمند چکا دارند میکنن در حکومت پهلوی نه‌ کسی میتونست کردی ترکی بلوچی بنویسه‌ بخونه‌ این حکومتم که‌ نگزاشت اونایم که‌ چیزی میدونستن یا کشت یا زود بداد خود رسیدنو فرار کردن حال تو داری از مملکتی میگی که‌ ظلم در رگو ریشه‌ ان وجود داره‌ فکر میکنی مردم نمیدونن بعد از این اگه‌ ایران تجزیه‌ نشه‌ همین اش همین کاسست برو این تختو سلتنتی که‌ خوابشو میبینی تو کوی لوت بساز

    • Paniz

      در همه کشورهای دنیا یک زبان محلی و یک زبان رسمی وجود دارد.
      زبان رسمی در ادارات به کار میرود و در مدارس آموخته می شود.تنها دلیل وجود زبان رسمی ایجاد امکان رابطه بین اقوام مختلف یک کشور است.در غیر این صورت هیچ کس نمی تواند با دیگران ارتباط داشته باشد.هیچ کشور را نمی توانید پیدا کنید که یک زبان رسمس نداشته باشد.زبان رسمس زبانی است که بیشتر مزدم یک کشور به آن زبان صحبت می کنند و یا قادر به درک آن هستند.این زبان تبادل نظر بین مردم را امکان پذیر می کند.اگر ترک ها به ترکی خراسانی ها به زبان دری و مازندرانیها به زبان مازندرانی تحصیل کنند هیچ کس حرف دیگران را متوجه نخواهد شد.این قضیه  مختص ایران نیست.تمتم کشورهایی که در آن به زبان ها و لهجه های مختلف صحبت می شود یک زبان مرجع دارند

      گویش معیار در انگلیس گویش bbc است که به گویش لندن نزدیک تر است.
      بقیه مردم انگلیس باید مستقل شوند؟

       

    • Paniz

      زبان رسمی در تمام کشورها وجود دارد مکاتبات اداری و تحصیل در مدارس به این زبان است و تنها دلیل وجود آن ایجاد امکان ارتباط بین مردم است.

    • Paniz

      در صورتی که خراسانیها به زبان دری گیلانی ها گیلکی و بلوچها به زبان بلوچی درس بخوانند  امکان ارتباط بین مردم و ادامه تحصیل یا کار در  استان های دیگر که حق یک شهروند کشور است ازبین خواهد رفت یا به شدت مشکل خواهد بود.

  • قاسملو

    رویای ایران یک پارچه کم کم رو به نابودی ما اول برادران کرد عراقیمون آزاد شدن حالا سوری ها نوبت ترکیه و ایران هم می رسه شما هم با خیالات خودت و اون رهبر بی سر وپا و معتادت حال کن

    • Paniz

      فلسطین بعد از استقلال از عثمانی توسط انگلیسیها ایجاد شد.
      شیوخ عرب فلسطین هم خوب مزدشونو از انگلیس گرفتن.
      ارباب هاتون عروسک بازیو دوست دارن 🙂 ادامه بدید.

    • Paniz

      فلسطین بعد از استقلال از عثمانی توسط انگلیسیها ایجاد شد. شیوخ عرب فلسطین هم خوب مزدشونو از انگلیس گرفتن. ارباب هاتون عروسک بازیو دوست دارن ادامه بدید

  • Shenkey

    چه کسی بی هویت است،شما فارسهای بی اصل و نسب یا آذریها،یا عربها که هنوز دارید از خط آنها استفاده میکنید؟؟؟ایران فقط یک کشور سر هم بندی شده است که بدنبال اشغال سرزمینهای غیر فارس تشکیل شده.تا قبل از رضا خان پفیوز در طول تاریخ کشوری بنام ایران وجود نداشته و این نام (یعنی ایران)از زمان رضا خان بی سواد برای این کشور جعلی انتخاب شد،که مثالا بگوید ما آریایی هستیم.همان رضا خان  برای اولین بار ترکها را خر خطاب کرد،برای همین است که میگم پفیوزه.چون رهبر یک مملت به مردم خودش(که البته هیچ غیر فارسی مردم ایران نیست) توهین نمیکنه.در ضمن تجزیه طلب کسی است که خواهان جدایی از یک کشور است،در حالیکه ملتهای غیر فارس جزئی از ایران نبوده اند که بخواهند جدایی طلب یه تجزیه طلب باشند،بلکه استقلال پایمال شده خود را طلب میکنند که با اشغال سرزمینشان توسط فارسها از دست رفت.

    • Paniz

      امپراتوری پرشیا رو همه دنیا میشناسن.خون خودتو کثیف نکن.ما ۷۰۰۰ سال تو این کشور زندگی کردیم برگرد همون جایی که اجدادت ازش کوچ کردن .ولی مایه وجب از خاک ایرانو به کسی نمیدیم.

      • Siavash

        این سوال کوچیک واسه تو که متمدن جلوه میدی خودت رو ببینم این ۷۰۰۰ سال تمدن چرا مبدا تاریخش ۱۳۰۰ سال قبله؟؟ مبدا تاریخ ما ۲۷۰۰سال قبله !! روی یه مشت افسانه ای که دارین قضاوت نکن

  • KIAN

    MOGHOL ZADEHA ORZEYE MOBAREZE  DAR KENARE BAGHIYE RO NADARID BERID SAHRAYE MOGHOLESTAN   PISHE JADETOON CHANGIZZZZZZZZZZZZZ ESME KOOROSHE BOZORG RO HAM NAYARID KE  LIYAGHATESHO NADARID  MARG BAR TAJZIYE TALAB

  • K-iman

    توصیە من بە تمام فارس زبانها این است کە مقداری شعور اجتماعی کسب کنید . شما هایی کە در اروپا وآمریکا زندگی میکنید . چهار خانوادە از شماها جایی جمع شوند از مسئولین امر در همان محل خواست  تدریس زبان مادری میکنید و مسئولین را وادار میکنید کە برای بچەهایتان مدرسە زبان مادری  تهیە نمایند. اما در همان مملکت ایران کە شما خودرا دارای تمدنی ٢۵٠٠ سالە بحساب میآورید بیش از ٢٠ میلیون غیر فارس زندگی میکند یک لحظە اجازە ندادەاید و نمیدهید آنها بە زبان مادری کلامی بگویند . دوم اینکە زمانی سخن از آزادی دمکراسی وحقوق اجتماعی بە میان میآید همە تان علامەی دهری خود را ناجی دمکراسی وتازە کورش را بنیان گذار قانون سازمان ملل میخوانید اما زمانی مردمی در کنار شما نمیخواهد بیشتر از این اجیر باشد برایش خط ونشانی هایی میکشید کە دارید عقب خودتان را پارە کنید . من نمیدانم شماها کە در ایران زندگی نمیکنید  وبیش از آنهایی کە در ایران هستند وزیر فشار رژیم فاسد اسلامی جان میکنند رگ گردن را باد میکنید واراجیفی بمیان میآورید کە شایان شخصیت خودتان است زیاد دلت برای ایران وسرزمین ایران میزند در خارج چکار میکند اصلان ایران بە تو چە مربوط شهامت دارید برگردید ونگذارید رژیم جنایتکار اسلامی دختران ایرانی را برای محل های بدنام عربی صادر نکند شما برو جلو فقر وفلاکت وبدبختی ملت را بگیرید کە از طرف رژیم هار بر مردم زحمتکش ایران وارد شد را بگیرد من جلو تجزیە رابرایت میگیرم باد در غبغبە کردن در خارج خرجی برنمیدارد جز نشان دادن بیشعوری شما ها نباشد ، مگر ما دشمن مشترکین داریم مگر نمیبینید شب و روز کورد ها را اعدام میکند وفارس را وترک را همە را شهامت دارید جلو این بلبشو را بگیر بی غیرت نیستی برو جلو زندانی کردن وتجاوز واعدام وشکنجە وتبعیض وسرکوب واخراج ومعتاد کردن جوانان را بگیر توهین بە مردم نکنید. مردم کورد بیش از ١۵٠ سال است در خواست آزادی وحقوق اجتماعی وانسانی خود است دقیقأ عین دوتا همسایە تا زمانی کە شما شعور دارید و باشرافت هستی کسی حاضر بە هیچ نوع حرکت نیست ما زمانی کە شما آنقدر بیشعور هستی حاضر نیستی ١٠٠ دلار بە مردم ستمدیدەی ایران زاد بە خیابان بیایند اعتراضی بر علیە رژیم فاسد اسلامی کنید این جا نشستەاید وخط ونشان میکشید شهامت دارید کوردستان راە خود را گرفتە تا زمانی کە همچونژاد پرستان آلمانی بە یهودیان برخورد کردند شما هم همان برنامە رادارید برای ملت کورد پاهایت را قلمە میکنیم بە کردستان پا بگذارید شهامت ندارید اسم کوردستان را بر زبان بیاورید هر یک از انسانهای شرافت مند ایرانی خواهان هر نوع بحثی باشد با جان ودل ما در خدمت هستیم وگر نە کار بە تهدید بکشد هنوز بدرستی چوب کورد رانخوری واین را تجربە خواهید کرد

  • K-iman

    شما جناب فضولی باشی اسم بی معنایی روی سایتت گذاشتەاید واقعأ ( تلاش برای آزادی وسکولاریسم ) خیلی بی معنا شما نە درک آزادی دارید نە سکولار هستی چون اگر بخواهید یک فارس  سکولار را بشناسید تاسوعا وآسورا بە سراغش بروید پیراهین سیاەش را بە تن دارید محال است شما سکولار باشید مگر حیسن نمردە باشد . این یکی از خصوصیات ایرانی وشیعە بودن شما قبل از هر چیز اعلام بفرمایید کە شما دینی ندارید شیعە نیستی . دومأ اینکە چرا آنقدر بی منطق هستی آیا کسی هست در فارس زبانها زبان کوردی را بفهمد یا بداند یا بدان تکلم کند مطلقأ جواب نە است پس ما یک ملت نیستیم ما دوملت در یک سرزمین هستیم چرا شما برای خودت حق قائل هستی هر چی دلت بخواهد انجام بدهید ولی من کورد پیش شمای آزادی خواە وسکولار حق ندارم زبان باز کنم راستی خودمونیم شرم نداری از آزادی وسکولاریسم حرف میزنیدسوم چرا میخواهید بازور وفشار مردم را در کنار خود بگذارید متوجە شدی کە ما دوملت جدا هستیم دقیقأ کە شما با اعراب متفاوت هستی با ماهم متفاوت هستی پس حرف جزء فشار سرکوب یا تصرف سرزمین دیگران کاری منطقی تری کردەاید چرا باید من کورد فارسی حرف بزنم اگر کوردی میخواهد تجزیە بشود خاک مملکت را بر نمیدارد و بارش کند جایی دیگر در همان کنار تو وخاک وسرزمین تو ولی نمیخواهد باتو زندگی کندما کورد ها خاک وسرزمینی کە در آن زندگی میکنیم بر نمیداریم جایی دیگر برویم ما نمتخواهیم با زبان فاری حرف بزنیم درس بخوانیم تازە دنیا برای آزادی ملیت ها رأی مثبت دادە است پس در اینجا اگر منطقی برخورد بکنیم مشکلەای نیست تو کورد نیستی ومن فارس نیستم تمام تو میخواهی آزاد زندگی کنید من هم مثل تو میخواهم آزاد باشم این منطق را قبول ندارید بیشعوری نفهمی عقب افتادە هستی برو خودت را اصلاح کن برو منطق یاد بگیر .داد میکشید خاکم جدا بشە خودرا سرش میکشم برو بکش .یک خر کمتر!!!!

  • Sasan5567

    متاسفم که با وجود بی خردانی مانند شما خود را ایرانی بنامم تمامی احزاب خود را ایرانی وانهم از شما اصیل تر میدانندچون اگر تاریخ خوان باشید خواهد فهمید که این سرزمین خیلی قبل از شماها مسکن وماوا ی کردها بوده و بیشتر اقوام مهاجرینی بوده اند که به این سرزمین امده اند.ما ملت کرد همیشه مدافعان مرزهای ایران بوده ایم و حتی طبق اعتراف سران جمهوری اسلامی مخالفان مسلح حکومت اجازه ورود لشکر صدام ونیروهای مجاهدین را در عملیات مرساد ندادند .بنا براین اگر روزی ایران تجزیه شود مسول ان فقط فارس ها هستند که تمام ثروت وقدرت را فقط برای خود خواسته اند و راضی به شراکت با هیچ قومی نیستند

  • Kawakavian

    The Parsian tyranny will end one day. We have lived in this country for many many centuries but  never experienced equality. The Parsian people are only fooling us. We, other ethnicities in that country had no rights during Pahlavi regime, nor rights during Islamic republic either. Why we should stay with them? They are only stealing our riches from our parts of the country and they only invest in Big Tehran. If the central government in Iran does not listen to our demands, we will and we can devide that CAT.  

  • Flower_roz1986

    بابا از قدیم الایام گفتن ترکها خرن.یعنی از خریت اینا هر چیزی بگی کم گفتی.معلوم نیست که ما فارسها یا بهتر بگم فارسی زبانها مادرشونو گائییدیم که این همه شاکین.آخه یکی نیست که به اینا بگه کس خلا همه ما ایرانی هستیم کرد.بلوچ.لر.فارس .عجم.عرب که نداره .مملکت ماله همست .ما باید سعی کنیم مملکتمون که داره از دست میره رو نجات بدیم نه اینکه این بحث های کس شعره بی ارزشو بچسبیم و هدف اصلیمون که همانا سربلند ی ایران عزیز هستو فراموش کنیم.

  • کورش رزمجویان

    من نمیدانم این بحث بیفایده ومضر جدایی ترک وکرد ولروفارس-وزن ومرد- ومشروطه طلب وکمونیست ومجاهدو…تابه کی  درجهت تجزیه وتفرقه ودشمنی وعداوت اقوام ایرانی ادامه خواهدداشت مابیش ازسه دهه است که یک درد مشترک اساسی داریم وآن  هم وجودحکومت  بغایت فاسدوغاصب وستمگرومرتجع آخوندی است فقط به دو شعر پرمغز ازگذشتگان توجه کنید باشدکه بدردامروزمان بخورد:جان گرگان وسگان ازهم جداست-متحدجانهای شیران خداست یا مورچگان راچوبوداتفاق-شیرژیان رابدرانندپوست.

  • Teezbeen

    Az charndiyate in adame ? Flower_roz1986 chonin bar miayad ke in adam noma aslan tarbiyat nadarad , bikhanavadeh ast. Har chi layeghe khodesh va khanavadesh boode neveshte va motassefam ke masooline in sait ham in mozakhrafat ra pakhsh kardan . Va hal in bikhanavede entezar dare ke melliyethaye digar az janabe ishan peyravi konand mesl rahbere kasifesh khomeyni.

  • Kamyar200

    به امید خدا  از ایران جدا خواهیم شد . با یک مشت مردم بی فرهنگ زندگی کردن برای ما ننگ است. شما برید نامه تو چاه جمکرانتون بندازید شاید فرجی شد……………..

  • Tabrizaz

    pan farsa pars konan ma niz gush midim 
    viran mishavad iran bedaste gorgha ke sagharo tike pare khahad kerd

  • soheil

    سلام
    اینکه گفتی همه ما ملت ایرانیم و ملتی غیر از آن نداریم راقبول دارم
    ولی اینکه حکومت فاسد است را قبول ندارم
    ولی به نظرت احترام میذارم

  • Kiss2kissss

    مرض فاشیسم و خودبزرگ بینی کورت کرده اما لالت نکرده 

  • arya

    با سپاس که این مقاله را چنان احساسانه و بدور از عقلانی نوشته ای و خودت را خسته کرده ای. اما جناب آقا یا خانم مجترم کوردستان و آذربایجان، بلوچستان مال مردم خودش هست و هیچ نسبتی با هیچ ملت دیگری در ایران ندارند و خاک خودشان را خودشان می خواهند اداره کنند و اگر برای شما ایران مهم است بهتر است درجه اول مردم مهم باشد تا طبیعت و غیره. خواهشا عاقلانه مقاله بنویسید نه از روی احساس. و به یاد داشته باش تا قبل از مشروطه چیزی بنام ایران وجود نداشت و همیشه از سوی اعراب بنام  ولایت عجمها نامبرده میشد و قبل از اسلام بنام امپراطوریهای مختلف و طی مرور زمان در خال بزرگ و کوچک شدن بوده است. بنا براین این حق مسلم هر کسی هست که منطقه و خاک و خانه خودش را خودش اداره کند و کسی تجزیه طلب نیست و آنچه شما میکنید باعث تجزیه می شود. به امید این که عقلانی  فکر کنید نه از روی احساسات. هر انسانی حق تعیین سرنوشت خویش بدست خود دارد و این را بدانید در ایران آینده هیچ ملتی برده ملت دیگری نخواهد بود. و خامنه ای هم آذری نیست از نواده گان اعراب متجاور به آذربایجان( آتا بایقان) می باشد که بابک خرمدین ۲۲ سال در مقابل آنها جنگید و یک فارس انسان فروش بنام افشین به ملت شریف (آـا بایقان) خیانت کرد …….

  • ایرج رشتی

    ما همه شهروندان ایران زمین هستیم و برای  آزادی بیان و عدالت اجتماعی کوشش خواهیم کرد. تجزیه طلبان  شعارهای بلشویکها را  ” حق تعیین سرنوشت و خود مختاری” برای تجزیه ایران  کپی برداری میکنند که اصلن کاری است کاملی غیر علمی . ایران ما روسیه نیست.  مقاله شما لب مطلب را بخوبی بیان کرد. خسته نبا شید. پیروزی از آن ماست.

  • Musiclove538

    akhe torke khar ra che be jodaei!! zane hamashoon ro migaeim hamoonjoor ke mogholha va akhonda gaeidan!!  in sarsamin male farshast va tourk jaei nadare bayad bere ama az khake pake iran chizi nakhad bord beran torkie,, ke hata torkaye turkie ham be shoma migan turke khar hahahaha.bozak namir bahar miad kharboze ba khiar miad.turko che be in goh khoriha bere bazar hamalish ro bokone!! konkesha mian tehran ye nooshabe mikhoran hamashoon mishan bache tehran boro azadarie emam hoseinet ro bokon ya hamoon ghamat ro bezan tooye saret TURKE KHAR

  • Soksoksok56

    uعزیز نویسنده،هرکه هستی:کمی فکر کن مام میهن ایران بزرگ یا هر چه شما می نویسید ومیگویید،وقتی ارزش دارد که مردمانش در این مجموعه جغرافیایی احساس خوشبختی کنند،برایم جالب است، حق انتخاب سرنوشت یک حق خدادادی است که شما ی همچون موش در کنج خزیده آن را از سایر اقوام سلب میکنید ،وای به حال این مردم ،زمانی که افرادی همچون شما با چنین لحن زشت و زننده ای زمام امور را به دست بگیرند.خوب به طرز تفکرتان بنگرید متوجه میشوید که همفکر صدام و آتاتورک و زمام داران اکنون ایران هستید.امیدوارم خدا در روشی که بکار یگیرید ودر تفکراتی که دارید توفیقتان ندهد. محمد.

  • Baluch_hamid

    فقط بلوچستان آزاد می خوام…

  • Dimaasstring

    اصلا نه کار ترک ها بوده نه کرد ها …. هر چی شده کار لر ها بوده…. بیخیال.

  • cameron

    تمامیت ارضی،،،پوچ ترین کلمه ای که تا الان شنیدم..انسانهای خاک پرست هیچوقت نمیتونن واژه انسانیت رو درک کنن،،مرز ها باید برداشته بشن جهان وطنی شایسته بشریته..همینو میتونم بگم که شما هنوز در اندر خم یه کوچه ای دوست عزیز،،

  • محمد صادق

    منم با تمامیت عرضی کاملا مخالفم . باید دنیا توسط یک نفر اداره بشه و طی یک سرزمین . باید به اصل خودمون برگردیم چیزی که خدای متعال از ما میخواد . من یک مسلمون هستم اما نه تروریستم نه بسیجیم نه احمق . اینترناسیونالیسم در پناه اسلام و ظهور منجی که در تمام ادیان و پیش بینی های بشر تایید شده میتونه دنیا رو نجات بده و آرامش و رفاه بیاره . 

  • Soran_behrouz

    دوست عزیز من همیشه دیدگاه های شما رو دنبال کرده و اکثریت را پسندیده و قبول داشتم . ولی در این مورد نه تنها به خاطر اینکه من هم یک اقلیت تحت ظلم در ایران بوده و هستم بلکه به خاطر اینکه یک کرد هستم و خواهان بدست آوردن آزادی هایی که هم وطن های فارسی زبانمان دارند این حرف ها رو می خوام بزنم . ما در طول تاریخ نه برای آزادی رقص و مشروب و نه برای سر لخت بودنمان یا مراسم پایکوبی یا عروسی هایمان . بلکه ما برای بدست آوردن تکه نانی برای فرزندان و خودمان و داشتن سر پناهی که در آن آرامش داشته باشیم کشته ها و اسیر ها و اعدامی های زیادی داده ایم که همیشه ملت ایران ساکت بوده و هیچ حمایتی از ملت من نشد و نشده . ما برای زندگی و زنده بودن اول مبارزه کرده و خواهیم کرد . نه تنها در زمان و دوران حاکمیت دیکتاتوری جمهوری اسلامی بلکه از زمان شاه ما فقط شروع به دفاع از خود کرده ایم و خواهیم کرد . در چند سال اخیر با وجود فیسبوک تعدادی از دوستان از در و رنج های ملت کرد آگاه شد و ابراز همدردی کردند . زمانی که دسته های ۴۰ نفری و خانواده ها و دهات ما دسته جمعی فقط به علت کرد بودن قتل عام می شدند کسی حمایت نکرد و گفتن کردها کافرن و کشتنشان آزاد هست .حتی کلید بهشت به عزیزان هم وطنمان می دادند تا با دلی آزاد برای کشتار ملت کرد به کردستان بیایند . من و شما با هم خیلی فرق داریم . دولت از ملت من نکشت بلکه همین ملت آمد و ملت من را قتل و عام کرد . البته این را باید بگویم همه مثل هم نیستند و همه فارسی زبانان خواهان نابودی ملت های دیگر بخصوص ملت کرد نیستند همچنان که همه مردم کردستان خواهان ایجاد رابطه دوستانه با ملت فارسی زبان نیستند .
    در کل دوست عزیز آزادی زندگی و تحت سلطه هیچ قوم و نژاد آرمان ماست و چه از راه فدرالی باشد و چه جدا شدن از ایران اگر ۲۰۰ سال دیگر طول بکشد می جنگیم و کشته می دهیم و آزادی را بدست می آوریم . ما هرگز برای تکه نانی حاظر به نوکری و خواری نیستیم و نبودیم . بی هویت نیستم من ۲ سال است از ایران سرزمین مادریم بیرون آمده ام . شاید بیشتر از تو به وطنم علاقه داشته باشم و زخمت بیشتری هم کشیده باشم . این خیلی خیلی بی ادبی و نامردی بود که بخواهی من یا مارا بی هویت بنامی . من وقتی تو را در درد دیدم خوشحال نشدم و وقتی می دیدم که هم وطن هایم در مبارزه برای آزادی زیر شکنجه و در خیابانها روی دستان هموطن هایم جان می دادند به خودم فش می دادم که چرا نمی توانم و شاید می توانستم کاری بکنم ولی آنجا نبودم که مرحم دردی باشم و دستانشان را فشار دهم . من هم ایرانی هستم بیشتر از تو .
    امید وارم که سیاست مدارهای فارس طن به فدرالی در ایران آینده بدهند وگر نه جنگ جدیدی بین ملت ها رخ خواهد داد متاسفانه . چون من حاظر نیستم مثل مردم آذربایجان زیر خاک های خانه ام خفه شده بچه ها و خانواده ام را مشاهده کنم و شما در خانه های متری میلاردی که از خاک من و سرزمین من می دزدی زندگی کنی. من آزاد بدنیا آمدم وبرده نیستم . آزاد خواهم مرد . چگونه زندگی کردن مهم است برای مه نه طول و مدت طولانی آن .
    زنده با تمام آزاده اندیشان . زنده باد ایرانی آزاد .
    موفق باشین و به درود .

  • Soran_behrouz

    نکته خیلی جالب در این مطالب اینه که نظر هاش حتمی باید با فش  داده بشه . هنوز طرز حرف زدن و ایراد گرفتن و ابراز ناراحتی کردن بدون فش رو بلد نشده ایم و انتظار داریم در کشوری باشیم که به آزادی بیانمان احترام گزاشته بشه . واقعا خنده دار هست . عزیزان اگه از این مطلب یا از ملت کردستان یا آذربایجان یا فارس نفرت دارید و یا از جداسازی ایران بیزار هستید . حرف بزنید و ابراز ناراحتی کنید ولی یاد بگیرید فش ندید . فش بدین فش می شنوین از این طرز گفتار که از ضعف و ناتوانی و بی سوادی یک فرد شعله می گیره استفاده نکنین .

  • Naser

    faghat hamin ke vasatun motasefam o haif ke shoma esme ye mobarez ro barchasb zadi…tahlilat eftezahe o waghean neshon dahandeye bi savadite aghaye Parsa…

  • Azadi

    مدت زمان درازی است که ایرانیان دنبال پا کردن لکه ننگ ترک از ایرانند و این پیروزی بزودی به دست می اید

  • Iransarfaraz

    تف بر ترکزادگان زرد
    در خلوت خود نشسته و فکر می کنند مردم ایران خواب هستند
    تمام ایران از شما حرامزادگان مغول بیزارند و همه برای نابودی مشا برنامه دارند
    حالا ۵ میلیون هم از جمعیت ایران کم
    بعد شما نوبت جمهوری جعلی اذربایجان محل زندگی خران و بعد خرکیه است
    ترک نه نژاد است نه زبان
    نه تاریخ دارد نه دین
    نه الفبا دارد نه شرف
    نمونه اون رو در سریال حریم سلطان دیدیم
    ایران اماده پاکسازی شماست

  • Iranban

    تفاله های باقی مانده زرد در اذربایجان توانستند زبانشان را بر مردم اذری زیبان و اریایی نژاد غالب کنند همانطور که اعراب بر مصر و الجزایر و اسپانیایی ها بر کل امریکای جنوبی
    اما اذری ها زرنگتر از شما زردک هایی هستند که از خرکیه خط میگیرید
    ما اصلا نگران شما نیستم
    ازادگی ایران با نابودی شما نزدیک است
    زردکهای حاکم بر خرکیه با ان همه جنایتی که کردند حریف کردان شیر مرد اریایی نمی شوند و تا ابد هم نمی توانند جلوی انها رو بگیرند
    زردک هایی که از تراوشات بیضه علیف می خوردند هم نتوانستند جلوی ارمنی های اریایی بیاستند و بزودی تالشان و لزگی ها هم از کشور جعلی اذربایجان جدا می شوند
    این وسط بهترین بهانه دست ما است که لکه ننگ زرد را از ایران پاک کنیم
    همه ما اماده ایم و تبرهایمان را با زهر اب می دهیم
    تاریخ ۱۰ هزار ساله ما هم با دروغهای که از دهان گندیده شما خارج می شود تغییر نمی کند
    یک نمونه کوچک که کشور خرکیه تا ۲۰ سال دیگر می خواهد جشن هزار ساله ورود ترکمنان به ترکیه را جشن بگیرد اما در گنداب دهان شما می گویید که ۳۰۰۰ سسال است زردک ها در ایرانند
    ختم کلام
    قسمت کوچکی از کشور ما
     توسط ناپاکزادگان ترک اشغال شده

    بزودی انجا را پاک کرده به اذری های گرامی تقدیم می کنیم

  • Sahameddinghiassi

    مردن از عشق؟

     

    متاسفانه جوانان ما بعضی ها زن را
    تنها بچشم لذت جنسی و مال جنسی نگاه میکنند و تمامی زیبایی ها اورا جنسی می
    پندارند. و با دیدن هر زنی بخصوص زیبا تحریک جنسی میشوند. لذا تظاهر میکنند که نمی
    خواهند زن زیبا را ببینند ولی در غرب زن زیبا از نظر شما نیمه برهنه است و تنها نکات
    ظریف او بایست پوشیده باشد. هر زنی که مثلا مایو دو تکه پوشیده باشد از نظر قانون
    غرب پوشیده و یا مثلا با حجاب است. همانطوریکه دیدن یک گل زیبا و یک حیوان زیبا
    پرنده زیبا قشنگ است و شاهکار آفرینش همانطور هم یک زن زیبا ویا دختر مقبول زیباست
    و نبایست به چشم هرزه گی به او نگاه کرد. و یا تظاهر به جانماز آبکشی کرد. ودیگران
    را ابله نامید چون باطن و ظاهر یکسان دارند. هر مرد متعادلی از دین یک زن زیبا لذت
    میبرد. آیا شما غیر از این هستید. از زیبایی لذت بردن هم همانند هم آغوشی و عمل
    جنسی هم نیست. متاسفانه جوانان ما از دیدن یک زن زیبا غیرتی میشوند یا از دست دادن
    یک زن مرد رگهای گردنشان متورم میشود ولی در سایر مسایل ملی میهنی علمی غیرتی
    نمیشوند. در غرب زنان آزادترند و خود سوزی نمیکنند زیرا مردان آنانرا مجبور به
    داشتن حجاب اجباری نمی کنند یعنی نمی توانند که بکنند. به زنان اگر تجاوز کنند
    تنبیه میشوند.  به کودکان و همجنسان خود هم
    تجاوز نمی کنند.   امیر  در ثانی مطلب من مربوط به آن زن نبوده است  وی تنها در سایت دیگران بوده است.  متاسفانه جوانان ما در اثر نداشتن رابطه های
    انسانی با جنس مخالف دارای عقده های شدید جنسی هستند که این عقده های جنسی
    میتوانند خطرناک هم باشند. همجنس بازی  بچه
    بازی و اینکه حسادت و عقده های جنسی توان جوانان مارا گرفته است امری واقعی است.
    ولی جوانان چشم خود را به روی همه مشگل ها بسته اند و تنها به زنان گیر میدهند.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    آدم نمی داند از
    دست مردم و زبان زخم زبانشان به کجا پناه ببرد؟

     

    شما داستان ملا
    نصرالدین و خرش و پسرش را شنیده اید. ملای خری داشت و سوار برآن داشت میرفت و پسرش
    هم با بازی و دویدن در پی او روان بود. 
    مردم گفتند عجب آدم ابلهی است خودش سوار شده و پسر بیچاره جوان و بچه سالش
    پیاده دنبال خر میدود.  ملا از خر پیاده شد
    و پسر سوار شد  عده ای دیگر گفتند عجب پسر
    بی ادبی است  پدر پیر پیاده است و او سواره
    .  این بار هردو شان سوار خر شدند. باز عده
    ای رهگذر رسیدند وگفتند عجب آدمهای بی انصافی هستند دو نفره سوار خر زبان بسته شده
    اند بیچاره خره؟  هر دو پیاده شدند و دنبال
    خر روان گردیدند باز عده ای گفتند که عجب آدمهای ابلهی هستند خر دارند و پیاده
    میروند. البته میگویند ملا برای اینکه کار را تمام کند خودش و پسرش خر رااینبار
    کول کردند و رفتند باز عده ای آنان را مسخره کردند که خر برای سواری است نه برای
    اینکه سوار شما بشود. آنچه از این داستان متوجه میشویم این است که هرکاری کنیم عده
    ای مخالف هستند و یا حتی دشمن. دوستم میگفت زنم از من میپرسد آیا آن خانم خوشگل و
    قد بلند را دیدی  اگر بگویم نه ندیدیم  میگوید مگه کوری  زنی به آن زییایی از بغل دستت رد شد و تو اورا
    ندیدی. اگر بگویم بله دیدم میگوید مگه تو زن بچه نداری که مثل یک مرد هرزه و عزب
    به زن دیگرانی نگاه میکنی؟

     

    اگر در زندگی به
    مردم کمک کنی مثلا قرض بدهی با تو هنگام پس گرفتن دشمن میشوند و لجن مالت میکنند
    اگر ندهی میگویند بی انصاف است خسیس است.   اگر به خواهران و برادرانت کمک کنی که درس
    بخوانند بعد از اینکه مثلا لیسانس گرفتند قرقر میکنند که ما از زندگی برای این دو
    سه سال درس بدبختی که خوانده ایم عقب افتاده ایم حالا پیر شده ایم و شوهر گیرمان
    نمی آید. ایکاش در موقعی که دختر دبیرستانی بودم شوهر میکردم که هم جوان تر بودم و
    هم خوشگل تر؟  اگر کمک نکنی میگویند من چون
    پدر نداشتم مرا زود شوهر دادند و نگذاشتند درس بخوانم تا دکتر بشوم وبرای خودم
    آدمی باشم.

     

    اگر پسرت را به
    فرنگ یا آمریک بفرستی که درس بخواند بعد میگوید اگر در ایران بودم بسار بفروش
    میشدم و میلیونر حالا یک مدرک تحصیلی الکی دارم و از زندگی عقب افتاده ام.  اگر نگذاری به خارج بروند و خرج تحصیل آنان را
    ندهی میگویند که پدر یا مادرم فکر من نبودند ومرا زود شوهر یا زن دادند تااز درس و
    تحصیل عقب باشم.

     

    اگر آنان را به
    دانشگاههای ملی ایران بفرستی میگویند اگر در کودکی به آمریک رفته بودم زبان
    انگلیسی را خوب یاد میگرفتم و خیلی ترقی میکردم. 
    اگر در کودکی آنان را به آمریک بفرستی میگویند اگر در ایران بودم زود تر
    ازدواج میکردم و این خارجیها مارا درک نمیکنند و اگر دختر باشند میگویند آنان
    میخواهند اول با ما دوست پسر دوست دختر بشوند وبخوابند و با ما رابطه جنسی داشته
    باشند شاید با ما ازدواج کنند ولی در ایران راحت میشد ازدواج کرد؟ اگر به آنان پول
    زیاد بدهی یک مشت قالتاق دورشان را میگیرد و بعد نق میزنند که اینقدر برای من پول
    فرستادی که من طمعه شیادان شدم ویکی از همین شیادان مرا گول زد و با من عروسی کرد.
    اگر پول زیادی ندهی و بخواهی آنان صرفه جویی بکنند میگویند خسیس بود و نگذاشت ما
    در جوانی کیف کنیم و خوش باشیم.  

    اگر در فیس بوک
    عکس دختری بگذاری  فورا میگویند که چرا عکس
    دختر بی حجاب گذاشته ای زشت است. دختری زیبا با مایو در فیس بوک باشد. اگر عکس مرد
    بگذاری به تو تهمت همجنس بازی میزنند و اگر عکس نه دختر و نه پسری بگذاری باز
    میگویند یارو امل است و تنها عکس با حجاب در فیس بوک میگذارد.

    متاسفانه در
    کشورهای اسلامی برای اینکه زن مرد یا دختر پسر از هم جدا تربیت میشوند و هیچگونه
    تماسی دایمی باهم ندارند این است که عقده ای میشوند و این عقده ها شاید تا زمان
    بسیاری با آنان همراه باشد. درکشورهایی که دختر پسر باهم معاشرت و دوستی دارند
    شاید این عقده ها بمراتب کمتر باشد. این درست است که جوانان ثروتمند براحتی در هر
    دوره ای و در هرزمانی با جنس مخالف رابطه دارند و این ریاضت کشیدن ها مال جوانان
    محروم فقیر یا طبقه متوسط است که نه میتوانند ازدواج کنند نه دوست دختر پسری داشته
    باشند.

     

    حتی در کشورهای
    مثلا آزاد هم باز جوانان ثروتمند داخلی ویا خارجی براحتی با دختران معاشرت و رابطه
    دارند باز هم این جوانان فقیر و طبقه متوسط هستند که بایست محرومیت جنسی بکشند. و عقده
    ای باز بیایند.  آنان که از دسترسی به جنس
    مخالف محرومند یا بایست جلق بزنند که دارای عقده و درد بعد از آن هستند یا بایست
    با حیوانان و همجنسان خود رابطه جنسی داشته باشند که باز کاری زشت و غیر طبیعی است
    و یا حتی بایست به خانواده های خود تجاوز کنند که باز یک عمر ناراحتی در پی خواهد
    داشت. این ها معمولا آدمهایی عصبی پرخاشگر 
    بی ادب و ناراحت هستند بارها در روزنامه ها خوانده ایم که این جوانان حتی
    به مادر بزرگ خود هم تجاوز جنسی کرده اند. حمله به دیگرانی که فکر میکنند زندگی
    بهتری دارند نیز از مشخصات اینان است. هنگامیکه در آلمان و یا ترکیه درس
    میخواندم  میخواستم زبان یاد بگیرم و برای
    همین سعی داشتم که با دختران وپسران دانشجو در صورت امکان دوست بشوم چون من نمی
    توانستم آنان را مثلا به رستوانها دعوت کنم مثل پسران ثروتمند این بود که دوستی ما
    در همان حد مکالمه بود. این باعث شده بود که عده ای از همین جوانان عقده ای فکر
    کنند که من با همه این دختران رابطه مثلا عشقی یا جنسی دارم.  آنان بمن زیاد حسادت میکردند در صورتیکه من
    تنها یک رابطه مکالمه ای داشتم و چون تعداد دختران زیاد بود آنان فکر میکردند که
    من مثلا مرد موفقی در جلب دختران هستم. و از این مورد ناراحت بودند. دوستی من در
    حد مکالمه و یادگیری زبان بود و آنان فکر میکردند من مثل بچه های ثروتمند یک پلی
    بوی هستم.  بارها مورد پرخاش قرار گرفتم که
    تو همه دختران مارا دستمالی میکنی؟ در صورتیکه من تنها میخواستم یک دوست ساده برای
    آنان باشم و هیچگونه فکر ربودن آن ها را نداشتم. یا اینکه با آنان رابطه عشقی
    برقرار سازم. باحتمال دختران هم از اینکه من با آنان صمیمی هستم و توقعی ندارم از
    من دوری نمیکردند.  بعضی از جوانان ما به
    چشم یک کالا به زن نگاه میکنند و نه به عنوان یک دوست و یک همکار یا همکلاس؟ شاید
    اگر من ثروتمند بودم میتوانستم با آنان مثلا حتی ازدواج کنم ولی درحالیکه من به
    زحمت مخارج خود را در میآوردم چگونه میتوانستم از عهده مخارج یک زن هم برآیم.

     

    اگر معتقد باشی مورد شماتت هستی و اگر نباشی باز مورد
    چرا گوییها. مردم میخواهند هرطور هست عقیده شخصی خود را تحمیل کنند ولو اینکه از
    نظر شما غلط هم باشد. دختران اروپایی میگفتند که شما شرقی ها دختران را محبوس
    میکنید تا مردان ثروتمند با آنان ازدواج کنند. زنان بایست عفیف باشند درصورتیکه
    پسران و مردان میتوانند آزاد باشند. آنان سعی دارند با دختران ما رابطه جنسی داشته
    باشند ولی بعد از تمام شدن تحصیلاتشان به کشورهای خودشان میروند وبا یک باکره
    عروسی میکنند و دختران باردار و بچه دار شده مارا تنها رها میکنند. البته این همان
    پسران ثروتمندی بودند که دختران خارجی راحت به دام عشقی و یا جنسی شان می افتادند
    و از آنان حامله میشدند ولی چون سهل وصول بودند پسران ثروتمند یا مثلا غیرتی
    رهایشان میکردند و به دنبال دختر باکره هموطن میرفتند زیرا اکنون تحصیکرده هم مثلا
    شده بودند.