آقای خاتمی؛ چگونه چشمان معصوم ندا را فراموش کردید؟ ۱۲

به راستی خاتمی به دنبال چیست؟ در تازه ترین اظهارنظر محمدرضا تابش در مصاحبه با سایت فارس از اعلام آمادگی خاتمی برای عذرخواهی از نظام ! سخن به میان آمده است.(تابش، نماینده اردکان در مجلس، خواهرزاده خاتمی است و نقش سخنگوی غیر رسمی او را ایفا می کند.)

این برای اولین بار نیست که خاتمی برای حفظ نظام محبوبش و بازگشت به قدرت چنین سخنانی می گوید. پیشتر نیز او خواستار بخشش و عفو رهبری شده بود. خاتمی، حتی برای اثبات وفاداری خود به حکومت، در روز انتخابات فرمایشی مجلس نهم، رای خود را به صندوق انداخت که با انتقادات گسترده محافل گوناگون و حتی گروهی از اصلاح طلبان همراه شد.

فرتور چشمان باز و چهره غرق در خونِ ندا آقا سلطان که به دست مزدوران خامنه ای جنایتکار به قتل رسید را نشان می دهد. ندا ها و سهراب ها و فرزاد ها و کیارش های بسیار در طی سال های گذشته به کام مرگ کشانده شدند ولی گویا آقای خاتمی کور است و این همه جنایت را نمی بیند.

فرتور چشمان باز و چهره غرق در خونِ ندا آقا سلطان که به دست مزدوران خامنه ای جنایتکار به قتل رسید را نشان می دهد. ندا ها و سهراب ها و فرزاد ها و کیارش های بسیار در طی سال های گذشته به کام مرگ کشانده شدند ولی گویا آقای خاتمی کور است و این همه جنایت را نمی بیند.

خاتمی به عنوان لیدر اصلاح طلبان همواره بر فعالیت درون نظام اسلامی تاکید کرده و با براندازان خط کشی می کند. جنبش سبز را یک حرکت اصلاح طلبانه می داند و آرزوی او بازگشت و احیای دوران طلایی امام است. وی در دوران ریاست جمهوری خود با ژست های روشنفکری و دَم از صلح و گفتگوی تمدن ها زدن، موجب گمراهی عده زیادی از مردم ایران و سران کشورهای غربی شد.

اما حقیقت و خواست درونی این فرد چیز دیگری است؛ با نگاهی به فعالیت ها و سخنان خاتمی پس از ظهور جنبش سبز به این نکته بر می خوریم که وی بیش از آن که به فکر حقوق نادیده گرفته شده مردم باشد، به فکر حفظ نظام و دلجویی از رهبر است. پرسشهایی اساسی که در اینجا مطرح می شود،برای ثبت در تاریخ است.

پرسش ابتدایی من این است که خاتمی چگونه نادیده گرفته شدن حق این ملت توسط حکومت محبوبش در این سی و چهار سال را ندیده است؟ نقش خاتمی در جنایات دوران حیات این رژیم چه بوده است؟ به هر روی ، سرکوب قیام دانشجویی در دوران ریاست جمهوری او اتفاق افتاده است. بی اعتنایی و پشت کردن او به خواسته های دانشجویان در هجده تیر هفتاد و هشت، هیچگاه از خاطره دانشجویان آن زمان پاک نخواهد شد.

آقای خاتمی! خون های پاک ریخته شده جوانان توسط این حکومت جنایتکار را به چه بهایی فروخته اید؟ واقعاً کسب قدرت برای شما این قدر لذت بخش است که باز هم برای تصاحب آن نقشه می کشید؟ حقیقتاً خون سهراب ها و نداهای این سرزمین برای شما این قدر کم ارزش است؟

این را به یاد داشته باشید که شما مهره ای سوخته، هم برای رژیم و هم برای مردم هستید. آقای خاتمی! روز انتخابات مجلس با رای خود، به مردم دهن کجی فرمودید. مردم، دیگر گول لبخندهای زیرکانه شما را نخواهند خورد. خاتمی به عنوان یار ذخیره نظام، همواره به عنوان مانعی بر سر راه آزادی خواهان واقعی وطن قرار گرفته است.

سید محمد خاتمی که با طرح سخیف اصلاحات! عمر رژیم منحوس اسلامی را طولانی تر کرد و بارها با لبخند هایِ سراسر نیرنگش، در راستای حفظ نظام و ولایت گام برداشته، امروز نیز بدون ذره ای شرمندگی و خجالت، خواستار عذرخواهی از خامنه ای است! این سیاستمدار بی پرنسیپ و بی اخلاق، یکی از موانع اصلی بر سر رسیدن ایران مان به آزادی، دموکراسی و سکولاریسم است.

سید محمد خاتمی که با طرح سخیف اصلاحات! عمر رژیم منحوس اسلامی را طولانی تر کرد و بارها با لبخند هایِ سراسر نیرنگش، در راستای حفظ نظام و ولایت گام برداشته، امروز نیز بدون ذره ای شرمندگی و خجالت، خواستار عذرخواهی از خامنه ای است! این سیاستمدار بی پرنسیپ و بی اخلاق، یکی از موانع اصلی بر سر رسیدن ایران مان به آزادی، دموکراسی و سکولاریسم است.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، قصد او از انجام سخنرانی های متعدد چیست؟ گرم کردن تنور انتخابات به سود کیست؟ جریان اصلاح طلبی سوپاپ اطمینان رژیم است. این را یادمان باشد که اصلاح طلبان هیچ گاه از منافعی که در این نظام به دست آورده اند، چشم پوشی نخواهند کرد.

امید بستن به این جریان، تنها کمک به این رژیم خواهد کرد. جریان اصلاحات به راستی یکی از بزرگترین موانع اتحاد آزادی خواهان راستین است. مردم در سال هفتاد و شش، با هزاران امید و آرزو، اصلاحات را برگزیدند. اما اعمال و فعالیت های این جریان، به راستی مردم را نا امید کرد و با افتادن پرده از سیمای این جریان، مردم بیش از پیش با ماهیت این فرقه آشنا شدند.

جنبش سبز تبلور اراده مردم در حرکت به سوی آزادی خواهی بود. با نگاهی به شعارهای سرداده شده در تظاهرات مردم در روزهای ظهور جنبش می بینیم که حرکت مردم فراتر از اصلاحات بود. مردم خواستار آزادی و دموکراسی بوده و هستند و این چیزی فراتر از خواست اصلاح طلبی که بازگشت به دوران طلایی امام، رویای شان است، می باشد.

کدام انسان با وجدان و شرفی است که گمان می کند که چنین رژیم خونخواری که شهروندان خود را اینگونه از بین می برد، قابل اصلاح است؟ کدام ایرانی میهن دوستی حاضر است که به زندگی زیر پرچم ننگین جمهوری اسلامی و سردمداران جنایتکارش به زندگی ادامه دهد؟ آیا اصلاح طلبان این ستم ها را نمی بینند؟ آیا جان هم میهنان ما ابدن برای ایشان مهم است؟

کدام انسان با وجدان و شرفی است که گمان می کند که چنین رژیم خونخواری که شهروندان خود را اینگونه از بین می برد، قابل اصلاح است؟ کدام ایرانی میهن دوستی حاضر است که به زندگی زیر پرچم ننگین جمهوری اسلامی و سردمداران جنایتکارش به زندگی ادامه دهد؟ آیا اصلاح طلبان این ستم ها را نمی بینند؟ آیا جان هم میهنان ما ابدن برای ایشان مهم است؟

آقای خاتمی، کاش کمی از شرف و غیرت میرحسین در شما وجود داشت. با آن که مخالف تفکرات موسوی هستم، اما شجاعت او را در مقابل حاکمیت می ستایم. شما بعد از حبس خانگی موسوی و کروبی چه کردید؟ جز حرف از آزادی آن ها، آیا کار عملی هم انجام دادید؟ تنها کار عملی شما، انداختن رای در صندق و زدن مهر تایید بر جنایات این رژیم بود.

در حالی که هزاران نفر از جوانان این وطن در زندان های این رژیم هستند، شما از چه کسی می خواهید عذرخواهی کنید؟ عذر خواهی از نظام! چه خوب است که شما از پیشگاه این ملت به خاطر خیانت هایتان به جنبش آزادی خواهانه مردم عذرخواهی کنید.

  • Mani4595

    وقتی یه سری حیوون میریزن تو خیابون همه جارو به آتیش میکشن میخوای چیکارشون کنن لعنتی.
    من خودم با چشمای خودم دیدم چه کارایی کردن .
    اینهمه کثافت کاری و لاشی بازی . میخواستی چیکارشون کنند لعنتی لاشی.

  • Sadasd

    ببین عزیز دل برادر تو میتونی عوضش کنی؟
    با حرف زدن حل میشه؟
    اون سر دنیا نشستی فقط تحریک میکنی که جوونامون برن زیر توپو تفنگ؟
    زود تصمیم نگیر در مورد آقای خاتمی
    میر حسین موسوی غیرت داره؟؟؟؟؟؟
    یه بی شرفه که باعث و عامل اصلی خوده کسکششه

  • Eslahat

    شما‌ها گویا فراموش کردید که ندا و سهراب به دعوت همین اصلاح طلب‌ها به خیابان آمدند و شما عرضه به میدان آوردن ۲ نفر را هم در ایران ندارید، اگر ایران بودید و میدانستید چه نفرتی مردم ایران از شاه ملعون دارند و مثل کوه پشت انقلاب شکوهمند اسلامی ایستاده اند و خاتمی محبوبترین شخص ایران است، هیچ گاه چنین جسارتی به خاتمی نمیکردید. البته مطمئنم این چند وقت با دیدن موج نفرت ایرانیان از رضا پهلوی با گوشه‌هایی‌ از حمایت ایرانیان از انقلاب اسلامی آشنا شده اید و این حمله کردن‌ها به خاتمی هم از همین عصبانیت است.

  • رضا

    ۱- استناد به سایت فارس که متعلق به سپاه است و معلوم الحال، یعنی تچزیه و تحلیل یک خبر دروغ! بنابراین وقت تلف کردن و خوانندگان را به بیراه بردن است و بس!
    ۲- نویسندگان سه دیدگاه اول هم جیزه خواران و حقوق بگیران سپاه و بسیج هستند که احتمالا هر سه دیدگاه توسط یک فرد نوشته شده، می باشد.
    ۳- بنابراین بهتر است در انتشار اخبار و نتیجه گیری، به سایت ها و منابع موثق و معتبر مراجعه نمایید که خوانندگان با اعتماد بیشتری به نوشته هایتان مراجعه نمایند. نتیجه استناد به یک خبر مشکوک از سایتی معلوم الحال و دروغ پرداز، همین می شود که خوانندگان واقعی و بی طرف، همینکه نام منبع خبر یعنی سایت فارس رو می بینند، به آن مراجعه نکرده و در عوض، افرادی از همان سایت(فارس) به نام خواننده، به درج دیدگاه؟! می پردازند.

  • Savizde

    آقای خاتمی واقعا یک آخوند بزرگوار و دوست داشتنیست .
    هیچکس مثل او بلد نیست در دلها جا باز کند و هزاران حتی ملیونها جوان را اینطور به
    تحسین وا دارد تا راحت بتواند روی حافظه تاریخی ملت شهید پرور راه برود. آقای
    خاتمی یکی از موثر ترین عوامل بقای نظام جمهوری اسلامی است که اپتدا به وسیله آقای
    رفسنجانی کشف شد و بعد آقای خامنه ای آنچنان عاشقش شد که به قول مسعود بهنود در
    زمان ریاست جمهوریش آقای رهبر روزی ۱۷ بار او را از دهان آدامخوران ذوب شده در
    ولایت بیرون کشید. آقای خاتمی همه دوستان و وفاداران خود را چه در زندان و چه در
    دل خاک فدای قدوم مبارک رهبر کرد. آقای خاتمی با تکیه بر عشق بی حدش به ملت فرمود
    ایران بدون نظام جمهوری اسلامی اصلآ قابل اعتنا نیست. فرمود تنها دموکراسی قابل
    قبول دموکراسی اسلامی است. یعنی دینی که مشکلاتش را با حذف فیزیکی معترضین حل
    میکند. آقای خاتمی جایزه نوبل شیرین عبادی را بی ارزش خواند چون در قاموس آخوندی
    زن قابل اعتنا نیست چه برسد به او نوبل هم بدهند و این برای دهن کجی به نظام مقدس
    بود. آقای خاتمی هیچگاه هیچ بیانه ای علیه آنها که به زبان و فرهنگ ایرانی به زشت
    ترین الفاظ ممکنه اهانت کردند نفرستاد .وقتی نماینده مجلس هشتم گفت قرآن هایی را
    که ترجمه فارسی دارند از کتابخانه ها جمع کنید ، زبان نجس عجمی نباید در کنار زبان
    مقدس عربی باشد سکوت کرد. ایشان شنید که آقای خامنه ای رهبر معظم فرمودند، از
    ایران قبل از اسلام هیچ نگوید، ایران یعنی ایران بعد از اسلام یعنی بیاییم منکر
    اجداد خود شویم ،حتی دریغ از یک کلمه . آقای خاتمی در کنار آنها که ملت شریف ایران
    را که به خاطر تنفر از دروغ و فساد و تقلب اعتراض کردند و جوانان خود را از دست
    دادند ‘ گوساله، میکروب و خس و خاشاک خطاب کردند ایستاد و لب به اعتراض نگشود . من
    هم خسته شدم واقعا خسته شدم ازدست آنها که از فرط احساسات و بی اطلاعی از ماموریت
    عقبه سپاه عمر یک دل نه صد دل به سرداران سپاه این دشمنان ایرانزمین عشق میورزند و
    ۱۴۰۰ سال سواریشان میدهند و افتخار میکنند به این همه استعداد. حالا با نمایش
    جانانه اجازه به یک دانشجو که حرفات را با صدای بلند بزن برای خودش علاقه میخرد.
    من اگر جای ان دانشجو بودم فریاد میزدم، آقای خاتمی تو چند درصدت ایرانیست و چند
    درصدت عرب. آنقدر که سنگ اسلام، مردم سالاری دینی من درآوردی خودت را به رخ میکشی
    و برای مشروعیت دادن به نظام و خوشنودی رهبرت به یاران در بندت پشت میکنی و رای
    میدهی،ایکاش یک بار ، فقط یکبار شهامت داشتی و میگفتی اسلام که سر جای خودش است و
    یک میلیارد مسلمان حافظ ارزشهای آنند ، ای وای برای ایرانی که غریبانه نابود میشود
    و بچه هایش هم ذره ای از ارزش های ان خبر ندارند. ایران به دست ایرانی ویران میشود
    و کینه عرب بادیه نشین از فرهنگ و تمدن ایران زمین اینسان به دست خودمان به ثمر
    مینشیند. شرممان باد

  • sh

     صبح بلند شد از خوابو تو آینه خودشو دید که شده بود عینه

    یه جنازه که خیلی وقتهمرده بوداون زندگی نکرد فقط زنده بود

    تلویزیون و روشن کرد و دیدخیابون پر از مردم بعید

    که این همه زن و مرد و پیر و جوونریختن بیرون و وقتش رسیده

    که شنیده بود حق گرفتنیهحق میمونه ناحق که رفتنیه

    مادرش نهی ش کرد و گفت نرو این همه که مردن یا تو بندن چی شد؟

    کسی میاد بپرسه حالشونو کی جواب میده و میدونه دردشونو

    بخدا تکون نمیخوره آب از آب حق چیه فقط اسمش اومده تو کتاب

    اما ندا ندایی از تو خیابونا میشنید که میگفت ندا بیا

    امروز روز توی توی خیابون میخوان عروسی بگیرن برات ندا جون

    که مسیح مرگ و بزایی باکره امیر آباد خون می خواد منتظره

    داماد گلولست و میشینه تو تنتحجله آمادس واسه بردنت

    “خدا ببین حرمتت و شکستن مریم باکرت و به گلوله بستن

    ببین افتادیم گیر یه مشت درنده ببین قیمت آدم اینجا چنده”

    تو با نیگات چی میخواستی بگی ندا من خفه خون نمیگیرم این صدا

    جاریه توی کوچه پس کوچه های شهر از خون تو قرمز سنگ فرشا

    بخواب چشماتو رو هم بذار ندا دیگه ترسی نداری که چی میشه فردا

    بخواب که اگه من و ما بیداریم اسم تو تکثیر میشه تو خیابونا

    دست از خونش بردارین بند نمیاداین خون هزار ساله که جاریه

    این خون ندا نیست خون وطنه وطن غریب وطنی که بی کفنه

    وطنی که از توش من و فراری دادنآدمایی که حتی با خودشون بدن

    چه انتظاری که کسی مث ندا رو نکشنش و به گلوله نبندن

    من ولی اما اگر شایددیگه نمیگم فقط یه چیز باید

    من حقم و میخوام و صد تا مث ندا تو خیابونن همه یک صدا

    بکشید مارو حق گرفتنیهحق می مونه نا حقه که رفتنیه

    تا وقتی که کسی حقمون و نداده هر روز هر شب همین بساطه

  • nirvana

    چطور به این راحتی خدمتی که ۸ سال خاتمی به رشد فکری مردم کرد و موجب بالا بردن توقعات شد رو زیر سوال می برین؟ یه مبارز اگه تو میدون باشه و آروم مبارزه کنه بهتر از اینه که تندرو باشه اما تو زندان باشه. یاادمون نره بختیارم می خواست رژیم استبدادی شاه و اصلاح کنه با همین تفکرات انقلابی زدن نابودش کردن.

  • Anzalimordab

    کمی تفکر قبل از حرکت قلمت. خاتمی مصالح ممتکت رو در نظر داره

  • Sda

    کیرم تو چشمای ندا 

    • کورش

      همونی که گفتی و مال بسیار دیگر به کس مامان و خواهرت

  • babak

    تااسلام ضد بشروضدآزادی وضد دموکراسی هست وضع ایران همینه  باور نداری خواهیم دید

  • Tohid

     فیلم ساختگی ندا جونتونم که لو رفت !!ها ها ها!!!!!!!!!!