پاسخ گمنامیان به سهراب ارژنگ درباره شورای ملی ۹

پیش گفتار

نگارنده به تازگی مقاله انتقادی درباره شورای ملی نوشتم که مورد انتقاد دوست و همکار ما در سایت بسیار فعال و میهنی گمنامیان گردید. از این روی، برای احترام و گرامی داشت به آزادی و دموکراسی، عین نامه این هم میهن گرانمایه در این  جا به شرح زیر به چاپ می رسد و قضاوت آن را بر عهده خوانندگان محترم می گذارد:

پاسخ گمنامیان به نگارنده درباره شورای ملی

ارژنگ گرامی، اگر خاطر شما باشد، شما برای من ایمیل زده بودی و می گفتی شورا برگزار شده و به شما اطلاع داده نشده اسم. و من به شما پاسخ دادم شورا در آخر ماه آپریل برگزار می شود (یعنی چند هفته دیگر) و شما پیش داوری می کنید؟! در این نوشته اخیر خود نیز نیز چنین کرده اید!

انتخابات شورای ملی ایران در پاریس

انتخابات شورای ملی ایران در پاریس

ای کاش قبل از نوشتن این مطلب، سوالات خود را برای من می فرستادید تا پاسخ تقدیم شود.
یک- (انتقاد شما: چرا ایرانیان داخل ایران، نتوانسته اند در این شورا مشارکت کنند؟)
پاسخ: اگر به سایت مراجعه کنید، می بینید که بسیاری از ایران ثبت نام کرده اند! درب ثبت نام به روی همه باز بوده و کسی جلوی هیچ کسی چه داخل و چه خارج از کشور، برای حضور در شورا نمی گرفته است

دو- (انتقاد شما: ایرانیان دیگر نقاط دنیا، چرا نمی توانند در این نشست حضور یابند؟! چرا در گوشه و کنار دنیا، مراکزی وجود ندارد برای این کار؟)
پاسخ: حضور یابندکسانی که در خارج از ایران هستند، می توانند به صورت مجازی شرکت کنند و از طریق کامپیوتر، حضور به هم رسانند، چه آنکه بسیاری چنین کرده اند! این ایراد شما نیز وارد نیست

سه- (انتقاد شما: چرا پناهنده ها نمی توانند شرکت کنند؟!)
بسیاری از کسانی که الان نامزد شده اند، پناهنده هستند و مثلا از ترکیه حاضر شده اند، تنها ارایه مدرک از سازمان پناهندگان سازمان ملل، کفایا می کرده است/ چطور می شود به کسی نمی شود فهمید کیست، اعتماد کرد و رای داد به او؟

چهار- انتقادت شما به رضا پهلوی، ربطی به این شورا ندارد. این شورا یک روند مشخص دارد، یک منشور مشخصی دارد و رضا پهلوی نیز، یکی از نامزد های این شورا است، اگر مردم اعتماد کنند، به اورای می دهند و اگر اعتماد نکنند، رای نمی دهند
بدون شک رضا پهلوی، نقش برجسته ای در حمایت از این شورا و درخواست از هموطنان برای مشارکت داشته است، اما اینگونه نیست که این شورا متعلق به شخص خاصی باشد

پنج– درباره نامه های شما به شورا، شما قبلا به من گفتید که نامه نوشته اید، من با دبیرخانه صحبت کردم و به شما عرض کردم که: «نامه های شما آرشیو شده، و به همراه دیگر پیشنهادات، تقدیم شورای ملی خواهد شد، چون هنوز شورا تشکیل نشده، نمی توان آنها را بررسی کرد و کمیته موقت؛ چون هنوز انتخاباتی برگزار نشده و رای پشت سر خود ندارد، نمی تواند آنها را بررسی کند.» این جواب منطقی است و این انتقاد شما نیز وارد نیستانتقادات شما آقای ارژنگ گرامی، وارد نیست.”

این انتخابات، خیلی ساده و شفاف است

مشخصات انتخابات پیش رو، برای انتخاب اعضای مجمع موسس شورای ملی ایران:
یک: به همه شهروندان، امکان یکسانی داده شده است، از هیچ کسی دعوت ویژه نشده و هر شهروند ایرانی، با هر عقیده و هر روش فکری، به مانند دیگران، این فرصت را داشته که نامزد این انتخابات شود.

دو: هر شهروند ایرانی، اجازه می یابد در این انتخابات، رای بدهد و نامزد مورد نظر خود را انتخاب کند.

سه: گروهی حقوقدان مستقل، بر روند برگزاری انتخابات و سلامت آن نظارت دارند.
پی نوشت:

درباره مجله فوکوس نیز، شخصا با آقای پهلوی صحبت کرده ام، و قبلا نیز نظرم را در جای دیگری نوشته ام، اما اینجا تکرار می کنم:

حرف هاییی که فوکوس از قول رضا پهلوی نوشته، با حرف های همیشگی رضا پهلوی در تناقض است. رضا پهلوی این حرف ها را تکذیب کرده است و از طرفی؛ مجله فوکوس، از ارایه نوار صحبت ها، سرباز می زند. لذا چنین وقتی این صحبت، با نظرات قبلی رضا پهلوی متناقض است، از طرفی رضا پهلوی می گوید صحبت های او عوض شده، از طرف دیگر، آن نشریه از ارایه نوار، سرباز می زند، می توان با قاطعیت گفت که حق با رضا پهلوی است و آن مجله، دارد بازی در می آورد.

انتخابات شورای ملی ایران در پاریس

انتخابات شورای ملی ایران در پاریس

  • آزادی

    چرت و پرت نگو

  • مهران

    درباره شورای ملی و کارهاش چون علاقه ای ندارم پس نظر نمیدم ولی داستان فوکوس رو دقیقن در جریان هستم، پس از انتشار این مصاحبه رضا پهلوی در مصاحبه با شهرام همایون تکذیب کردند و اعلام کردند که وکیلی آلمانی را برای گرفتن اصل نواربه آلمان فرستاده اند ولی با گذشت چند ماه از این نوار خبری نشد و فکر نمیکنم کشور آلمان مانند ایران این همه قانون گریز باشند که از دادن اصل نوار سر باز زنند! پس بهتر اینه که با مخاطب روراس بود.برای پی بردن به این موضوع کافی است به وبلاگها و یا فیسبوک مراجعه کنید. با سپاس

    • چرا گرامی،
      در آلمان و کشورهای پیشرفته، مطبوعات حق همه کاری دارند و تو نمی توانی به راحتی آنها را مجبور به مثلا دادن نوار کنی.

      اگر واقعا رضا پهلوی چنین چیزی گفته بود، آن نشریه فوکوس، برای بی آبرو کردن رضا پهلوی، نوار را در سایتش می گذاشت.

  • گمنامیان گرامی‌،مسئله‌ای که من را خوشحال و امیدوار به آینده می‌کنه،این است که شما در عین دوستی با آقای سهراب ارژنگ به خودتان و حقیقت وفادار ماندید و رودرواسی را کنار گذاشتید،و این قدم خوبیست به جلو،و ما نیز از شما یاد میگیریم،و در رابطه جواب‌های شما به آقای ارژنگ،همه آنها منطقی‌ بود و مطمئن هستم که آقای ارژنگ هم قانع شده اند،مگر اینکه مایل به قانع شدن نباشند

  • Shahin Zedd

    گمنام جان سلام. مساله عجیبی‌ که در رابطه با فوکوس هست اینه که رضا پهلوی گفته بود وکیل آلمانی‌ گرفته، ولی‌ بعد از چندین ماه هیچ خبری دیگه نداد که این وکیل آلمانی‌ کی‌ هست، تا به حال چه کرده و چه نتیجه‌ای داشته کارش. در ضمن این مساله فوکوس، به نظرم کوچکترین مساله رضا پهلوی و شورای ملی‌ هست. بزرگترین مساله رضا پهلوی و این شورا اینه که ۱- رضا پهلوی در این ۳۴ سال هیچ وقت حاضر نشده در چهار چوب یه تشکل سیاسی فعالیت کنه و همیشه برای خودش یه جایگاه ویژه‌ای قائل بوده. چرا ایشون تکلیف خودش رو روشن نمیکنه که واقعا یه فعال سیاسی هست و یا یه شاهزاده مشروطه؟ در مورد شورا هم بزرگترین اشکالش اینه که هیچ سازمان و یا حزب شناخته شده‌ای رو نتونسته جذب کنه، حتا حزب مشروطه که نزدیکترین گروه هست به رضا پهلوی ! فقط یه سری افراد سوال برانگیز امثال فخر آور دارن اون وسط جولان میدن !

    • گرامی،

      شاهین عزیزم

      شاهین جان، این شورا یک تشکل سیاسی است، رضا پهلوی هم مثل بقیه مدارکش
      را برای عضویت فرستاده، یک صفحه ساده مانند بقیه، به عنوان پروفایل دارد، آیا این
      در تناقض با سخن شما نیست؟

      درباره گروه های سیاسی، شما به سایت فراخوان ملی مراجعه کنید

      بیش از سی-چهل گروه سیاسی است

      می دانی چرا گروه های سلطنت طلب، از عضویت در این شورا سرباز زده اند؟
      چون می گویند ما حاضر نیستیم با جمهوری خواهان سر یک میز بنشینیم.

      درباره امثال فخرآور نیز، در وبلاگم به این مساله پرداخته ام که:

      http://gomnamian.blogspot.co.uk/2013/03/blog-post_30.html

      و اما در باره فوکوس:

      همانطوری که نوشته ام، شخصا با آقای پهلوی، در این باره صحبت کرده ام،
      در جریان هم هستم که وکیل گرفته شده است. اما کشور آلمان تفاوت های جزیی (!) با
      ایران دارد و مطبوعات را نمی شود به راحتی به دادگاه کشاند.، تا جایی که می دانم
      آن نشریه، از پخش نوار سخنان رضا پهلوی، سرباز زده است.وقتی رضا پهلوی صریحا نوشته
      آن نشریه را تکذیب می کند، آن وظیفه نشریه است که متن سخنان را منتشر کند. اگر آن
      نشریه درست می گفت، لابد تا حالا نوار سخنان رضا پهلوی را منتشر کرده بود.

      در بالا هم نوشتم،

      حرف هاییی که فوکوس از قول رضا پهلوی نوشته، با حرف های همیشگی رضا
      پهلوی در تناقض است. رضا پهلوی این حرف ها را تکذیب کرده است و از طرفی؛ مجله
      فوکوس، از ارایه نوار صحبت ها، سرباز می زند. لذا چنین وقتی این صحبت، با نظرات
      قبلی رضا پهلوی متناقض است، از طرفی رضا پهلوی می گوید صحبت های او عوض شده، از
      طرف دیگر، آن نشریه از ارایه نوار، سرباز می زند، می توان با قاطعیت گفت که حق با
      رضا پهلوی است و آن مجله، دارد بازی در می آورد.

  • ardeshir ardi

    منتقدان شورای ملی‌ خود چه طرحی برای نجات ایران دارند؟ شما غیر از سنگ اندازی و اشکال تراشی بنی اسراییلی چه کار و ابتکاری کرده‌اید؟ رضا پهلوی بیش از صد دفعه گفته هر چه مردم ایران تصمیم بگیرند. مشکل شما دیگر چیست؟ رضا پهلوی دیگر چه بگوید تا شما ناله کنندگان سیاسی دست از نق زدن بردارید؟

  • شاهین

    رضا پهلویِ خوشحال روی چه حسابی خود را حساب کرده و انتخابات و شورا و … تشکیل داده است؟
    نکند بخاطر اسپرم های همایونی اش حق دارد برای کشور تصمیم بگیرد و خود را عددی به حساب آورد؟
    نگرش استبدادی از این شدیدتر تا به حال ندیده ام!

  • یک ایرانی خسته

    با درودی فراون

    جناب گمنامیان گرامی بنده از شما تشکر میکنم بابت شفاف سازی و توضیح مفیدتون از جناب سهراب ارژنگ هم بابت مقاله ی قبل تشکر میکنم که به ما یاد آوری کرد که اگر توانستیم ایران را آزاد کنیم ا تبلیقات و سم پاشی های سلطنت طلب ها دوباری ایران را به دست دیکتاتور ندهیم و من معتقدم که دلیلی برای دشمنی و مخالفت با این شورا وجود ندارد زیرا همه ی کاندید های آن ها حقوق بشر را قبول دارند و تازمانی که بدان معتقدند قابل احترام میباشند و بنده تلاش های رضا پهلوی را کمی ضعیف می بینم باید بیشتر به مردم معرفی بشوند و تلاش های خود افزایش بدهند باورتان میشود که بیش ۸۰% مردم با این شورا و انتخابات آشنایی ندارند . وسوال اساسی من این است که فرض کنیم افراد زیادی به یکی از کاندیدای انتخابات شورای ملی رای دهند چه اتفاق خاصی می افتد؟ چگونه میخواند ایران را آزاد کنند چگونه رژیم را سرنگون خواهند کرد لطفا جناب گمنامیان در این رابطه بیشتر توضیخ دهید زیرا این مسئله ی اساسی است و سوال دیگر اینکه آیا میتوان به تاثیر گذاری این شورا امیدوار بود؟