کشف جسد فیل ۳۹۰۰۰ پیش در یخبندان سیبری ۲

پیدایش فیلم پشمالود دست نخورده

در رسانه های اروپایی گزارشی می خوانیم از پیدایش جسد فیل پشمالویی (mammoth) که در ماه مه ۲۰۱۳ (۲ماه پیش) لابلای یخهای سیبری پیدا شده است. این گونه فیل ها به دلیل شرایط ناگوار طبیعی قرن هاست که از روی زمین برچیده شده ، و این تنها یادگار تاریخی و بازمانده از آنچه است که در تاریخ طبیعی حیوانات تنها بدان اشاره شده است. دانشمندان علوم طبیعی بر این باورند که این جانور بزرگ ۳۹۰۰۰ سال پیش در میان برف و یخ سیبری گرفتار شده و نتوانسته خود را نجات دهد. این ماموت را قرار است در توکیو تا سپتامبر آینده به نمایش گذارند.

فیل پشمالو یا ماموت که سال ها پیش به دلیل تغییر آب و هوا و شرایط نامساعد طبیعی از روی زمین ناپدید شدند. تنها یک ماموت برف و یخبندان سیبری ۳۹۰۰۰ سال پیش گیر کرد و تا به امروز یخ زده باقی مانده است. این ماموت کشف شده هم اکنون در نمایشگاهی در توکیو در معرز دید همگان است.

فیل پشمالو یا ماموت که سال ها پیش به دلیل تغییر آب و هوا و شرایط نامساعد طبیعی از روی زمین ناپدید شدند. تنها یک ماموت برف و یخبندان سیبری ۳۹۰۰۰ سال پیش گیر کرد و تا به امروز یخ زده باقی مانده است. این ماموت کشف شده هم اکنون در نمایشگاهی در توکیو در معرز دید همگان است.

بررسی جزئیات ماموت پیدا شده

موهای شاخ شاخ بلند، پنجه بخش بخش سفت و خشن، عاج های خمیده و دراز، و دیگر ویژگی های این فیل ماده (ماموت) پیداشده با آنچه در علوم طبیعی و از سوی پیش بینی شده است، کاملاً تطبیق و برابری می کند. سن این جانور میان ۵۰-۶۰ پیش بینی شده است. بر اساس بررسی های دانشمندان، آخرین گروه ماموت ها (فیل های پشمالو) تا ۱۷۰۰ سال پیش از میلاد در طبیعت وجود داشته و آنگاه از زمین برچیده شدند. این کشف غیر منتظره و حیرت انگیز، صحت و درستی مطالعات و بررسی های دانشمندان زیست شناسی را به خوبی نشان می دهد و ما را به مطالعات و تحقیقات علمی امیدوار و وابسته می سازد.

جسد ماموت پیداشده در یخبندان سیبری مورد مطالعه دقیق دانشمندان زیست شناسی قرار می گیرد.

جسد ماموت پیداشده در یخبندان سیبری مورد مطالعه دقیق دانشمندان زیست شناسی قرار می گیرد.

تولید موجودات از میان رفته

مطالعات زیست شناسی از ناپدید شدن صدها پرنده و جاندار دیگر گفتگو می کند که زمانی در طبیعت بوده اند، و رفته رفته با تغییر ناگهانی آب و هوا و یا برخورد با شرایط سخت از میان رفته اند. خوشبختانه به دلیل یخ زدن این حیوان در تمام دوران، دانشمندان توانستند خون آن را به دست آورند. هم اکنون خون و DNA این حیوان نگهداری می شود تا بلکه بتوان با تزریق آن به یکی از فیل های موجود، موجودی شبیه به ماموت های از دست رفته در طبیعت پیدا شود.

در آغاز سال جاری دانشمندان زیست شناسی از کشورهای گوناگون در واشنگتن به گرد هم آمدند تا در مورد تولید دوباره و بازگرداندن ۲۴ نمونه از حیوانات و پرندگان ناپدید شده، به مطالعه و بررسی پردازند. به عنوان نمونه، پرنده ای بنام دودو dodo bird که آخرین بار در سال ۱۹۰۴ در فلوریدا دیده شده، و یا کوآکا Quagga یک نوع گورخر که تا سال ۱۸۸۳ در آفریقای جنوبی وجود داشته.

این ویدیو پیدایش موجوداتی مانند دیناسورها و پرندگان، و حیوانات دیگر وا جمله پیدایش انسان را در روی زمین نشان می دهد.

کره زمین و پیدایش بشر در زمین

بررسی های علمی نشان می دهد که عمر کره زمین کمی بیشتر از ۴/۵ میلیارد سال است. زندگی و عمر حیات در روی زمین با پیدایش موجودات تک سلولی به ۳/۸ میلیارد سال، و عمر موجودات چند سلولی به یک میلیارد سال، و عمر انسان به ۶-۷ میلیون سال پیش می رسد. بنابراین، آنچه که در ادیان گفته شده که تاریخ  وجود انسان در زمین به حدود ۵-۶ هزار سال پیش می باشد، تنها افسانه و داستان برای کودکان است و کمترین جنبه منطقی و حقیقتی در آن نهفته نیست.

  • Sam azin

    آفرین آفرین
    امید است کسانی ! تفکر کنند و دست از اعتقادات کورکورانه بردارند

  • لیلا

    سوالی داشتم

    در ادیان به برگرداندن موجودات و انسان ها در روزی که آخرت می نامند اشاره شده است
    اگر دانشمندان بتوانند موجوداتی که ۳۹۰۰۰ سال از حیات آنها می گذرد به حیات برگرداندن
    این خود توجیهی برای ادیان نمی باشد تا مهری بر ادعای کتاب های خاک خورده خود بزنند