دَه ماده خوراکی بَرای پیشگیری از بیماری های قلبی ۲

۱- ماهی:

متخصصان مرکز بیماری های قلبی آمریکا مصرف دو بار ماهی در هفته را برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری های قلبی، به همگان توصیه می کنند. ماهی سرشار از آمگا ۳ و اسید آنتی اکسیدان است که سبب بهبود کارایی قلب شده و از ابتلایش به بیماری های شناخته شده قلبی، جلوگیری می کند. ایشان بهترین نوع ماهی را “سالمون” معرفی نموده و مصرف ساردین، تن ماهی و…را نیز توصیه کرده اند.

بیماری های قلبی از جمله امراض خطرناک و دردناکی هستند که می توان با یک رژیم غذایی مناسب، از ابتلا بهشان پرهیز نمود.

بیماری های قلبی از جمله امراض خطرناک و دردناکی هستند که می توان با یک رژیم غذایی مناسب، از ابتلا بهشان پرهیز نمود.

2- گوشت بدون چربی:

غذاهای پرچرب شانس شما را برای ابتلا به بیماری های قلبی افزایش می دهند؛ برای پیشگیری از ابتلا به هرگونه بیماری قلبی، از مصرف خوراک ها و گوشت های پرچرب خودداری کرده و فقط مواد خوراکی و به خصوص گوشت های نازک و کم چرب استفاده نمایید.

از سرخ کردن گوشت در روغن خودداری کرده و به جایش گوشت را کباب، آب پز و یا در “فِر”پخته و مصرف کنید. سرخ کردن مواد غذایی نه تنها از ارزش خوراکی شان می کاهد بلکه چربی و کالری زیادی را به طور ناخواسته و غیر مستقیم، بدان ها اضافه می نماید.

۳- گوشت پرندگان:

گوشت مرغ بدون پوست و یا بوقلمون بهترین گزینه برای مصرف هستند؛ این گوشت ها بدون چربی هستند و بهتر است آب پز، کباب شده و یا به صورت پخته شده در “فر” استفاده شوند. از خوردن غذاهای سرخ کرده و پُر نمک خودداری کنید.

۴- غلات:

غلات بهترین دوستان قلب شما هستند؛ از مصرف نان، پاستا و برنج سفید خودداری نموده و به جایش از برنج طبیعی قهوه ای، پاستا و نان تهیه شده از گندم خالص استفاده نمایید. مصرف مواد خوراکی تهیه شده از غلات به سلامت قلب شما کمک شایانی می کند.

۵- آجیل و دانه های خوراکی:

آحیل و دانه های خوراکی به منظور پیشگیری از بیماری های قلبی توصیه می شوند؛ بادام به دلیل داشتن اُمگا ۳ فراوان را می توان بهترین نمونه آجیل مفید نام برد. همچنین مصرف آجیل و دانه های خوراکی به کاهش وزن کمک شایانی می کنند. مصرف اینگونه مواد خوراکی را در برنامه غذایی روزانه خود، بگنجانید.

با ورزش کردن و داشتن یک برنامه غذایی سالم و سرشار از فیبر و پروتئین، می توان از ابتلا به بیماری های قلبی پیشگیری کرد.

با ورزش کردن و داشتن یک برنامه غذایی سالم و سرشار از فیبر و پروتئین، می توان از ابتلا به بیماری های قلبی پیشگیری کرد.

6- سبزیجات:

هرچقدر بیشتر سبزیجات مصرف کنید، به دلیل وفور فیبر در آن ها، میزان کلسترول خون تان پایین آمده و شانس ابتلای تان به بیماری های قلبی، به صورت چشمگیری کمتر می شود. سبزیجاتی با برگ های تیره رنگ، همچون اسفناج و کلم بروکلی، آهن، پتاسیوم، ویتامین k و ویتامین ها و مواد معدنی دیگری را برای شما فراهم می کنند.

هویج و سیب زمینی شیرین، ویتامین A و مقداری دیگر از مواد معدنی را برای بدن تان تأمین می کنند که کارایی قلب تان را بهبود بخشیده و ضربان قلب هماهنگ تر و سالم تری را برای تان به ارمغان می آورند.

۷- میوه:

میوه هایی همچون گلابی، هلو، سیب، موز و آلوها، دوستان قلب شما هستند که سرشار از فیبر می باشند. ویتامین c موجود در مرکبات و گوجه فرنگی مزایایی برای قلب شما دارند. مصرف میوه بدن تان را از کلسترولِ بَد دور ساخته و سالم نگه تان می دارد! در مصرف میوه جات وسواس به خرج ندهید و روزانه نوش جان کنید!

۸- نخود، لوبیا، عدس و…:

لوبیا سبز، لوبیا قرمز، عدس، نخود، باقالی و… یک منبع سرشار از فیبر و پروتئین و بدون کلسترول هستند! سویا و فراورده های ساخته شده از سویا را به عنوان عصرانه استفاده کنید تا از سطح کلسترول خون تان کاسته شود.

زندگی بدون سلامتی، یک اسارت پر درد و رنج است! با یک برنامه غذایی سالم تا حد امکان از ابتلا به بیماری های دردناک، پیشگیری کنید.

زندگی بدون سلامتی، یک اسارت پر درد و رنج است! با یک برنامه غذایی سالم تا حد امکان از ابتلا به بیماری های دردناک، پیشگیری کنید.

9- روغن زیتون:

استفاده از روغن های اشباع نشده ای همچون روغن زیتون، بادام و… برای آشپزی به پایین آمدن سطح کلسترول خون شما کمک شایانی می کنند. از خوراک های سرخ کرده و روغن های ناسالمی همچون روغن آفتابگردان دوری جسته و تلاش کنید همواره از روغن زیتون استفاده نمایید.

۱۰- لبنیات:

از شیر، پنیر، کره، ماست و سایر فراورده های لبنی کم چرب استفاده کنید. دست کم روزی دو لیوان شیر کم چرب بنوشید! لبنیات کمک شایانی به حفظ سلامت قلب شما می کنند، از مصرف فراورده های لبنی پر چرب بپرهیزید.

  • cyrus teezbin

    سوای خوراک ماهی٬ دیگر خوراکهایی چون لبنی و گوشت ها بسیار زیان آور هم هستند و هیچگونه سودی ندارند

  • linda kooshk

    به حرف این دکترا باشه تنفس زیادی هم ممکن باعث بروز بیماری بشه
    بنظر استفاده از گیاهان در رژیم غذایی مشکلات خودش رو داره
    تعادل بهترین کاره بجای مطالعه نظرات پزشکی
    رب گوجه فرنگی هم زیاد مصرف کنید !