اعلام حمایت بهرام رادان از ازدواج همجنسگرایان در توئیتر و حملات کیهان ! ۲۳

انتشار متنی از بهرام رادان بر روی توئیتر در مورد قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در آمریکا و به دنبال آن انتقاد روزنامه کیهان و عذرخواهی این بازیگر از مدیرمسئول این روزنامه، حواشی زیادی را در دنیای مجازی و رسانه‌ها و در رأس آن جناب کیهان ایجاد کرده است.

bahram-radan

نکته ای که در این توئیت است اسلام است! توجه فرمایید: برده داری در اسلام حلال است و همجنسگرایی حرام. یعنی بهرام رادان دو حکم غیر اسلامی امریکا را تایید کرده است. البته بعد  مجبور به عذرخواهی شد ! البته مجبور بود ! همانند گالیله که مجبور شد بگوید : زمین صاف است!

 

یک روز پس از آن‌که ‌دیوان عالی آمریکا در روز جمعه، پنجم تیرماه (۲۶ ژوئن)، ازدواج همجنس‌گرایان را در سراسر این کشور قانونی اعلام کرد، بهرام رادان، بازیگر ایرانی بر روی توئیتر خود نوشت: «رای دیروز دیوان عالی آمریکا در قانونی اعلام کردن ازدواج همجنس‌گراها اتفاقی تاریخی بود، ‌شاید به اندازه لغو برده‌داری…از لینکلن تا اوباما…».

اینکه بهرام رادان ، ستاره سینمای ایران چنین توئیت جنجالی را چگونه در اینترنت گذاشته است جای پرسش دارد. آن هم  در ایران و جامعه ای که نه مردمش همجنسگرایی را قبول دارند و نه حکومتش. بسیاری از مردم ایران همجنسگرایان را نمی شناسند و فقط از روی نادانی و نبود  شناخت از ایشان ، این پدیده ی طبیعت را تقبیح می نمایند . حکومت اسلامی هم که تکلیفش مشخص است! البته بهرام پس از چند ساعت بدلیل فشار شدید از طرف حکومت و مردم متعصب مجبور به پاک کردن توئیت خود شد و بعد هم نامه ای به کیهان نوشت و در آن از بابت سخنی که نوشته بود پوزش  طلبید. پوزش خواهی بهرام رادان مرا بیاد گالیله انداخت که مجبور شد بگوید زمین گرد نیست!

جای بسی خوشحالی است اگر که جوانان ایران دست از تعصب و کم بینی بردارند و فصل جدیدی را در احترام به حقوق بشر در ایران را باز نمایند. جامعه ی ایران همواره با قشر همجنسگرا بصورتی برخورد کرده است که گویی وجود ندارند و اصلاً عضوی از ایرانی ها نیستند. متأسفانه اوج این نادانی را در سخنرانی احمدی نژاد دیدیم که بطور کلی وجود همجنسگرایان را انکار می کرد!

(جای بسی خوشحالی است اگر که جوانان ایران دست از تعصب و کم بینی بردارند و فصل جدیدی را در احترام به حقوق بشر در ایران را باز نمایند. جامعه ی ایران همواره با قشر همجنسگرا بصورتی برخورد کرده است که گویی وجود ندارند و اصلاً عضوی از ایرانی ها نیستند. متأسفانه اوج این نادانی را در سخنرانی احمدی نژاد دیدیم که بطور کلی وجود همجنسگرایان را انکار می کرد)

همجنسگرایی در ادیان

در ادیان مختلف و مثلاً مکاتب  سامی نظییر اسلام ، روابط جنسی و خصوصی افراد مورد کاوش و کنترل قرار گرفته است و این دین اجازه ی رابطه ای غیر از ازدواج میان زن و مرد را نداده است. از طرفی همواره در جامعه با افراد همجسنگرا مواجه هستیم. افرادی که نه به انتخاب خودشان که به انتخاب طبیعت و ساختار جسمانی و روانی علاقه های جنسی شان به جنس موافق است و نه جنس مخالف. برای سده ها بر سر  این علاقه به جنس موافق ، مشاجره و دعوا بود که بعنوان یک بیماری روانی شناخته می شد. تنها چهل سال است که در غرب بطور واضح قوانینی وضع شده است که افراد همجنسگرا را بعنوان یک واقعیت جامعه بشری و نه بعنوان یک بیمار روانی پذیرفته اند. در دهه های گذشته در کشورهای غربی سعی در درمان این افراد بوسیله ی هورمون و همچنین مشاوره داشتند که خوشبختانه این کار پایان یافت و اکثریت پزشکان و روانپزشکان امروزی ، افراد همجنسگرا را افرادی سالم می دانند که تفاوتی با من و شما ندارند. تنها تفاوت مریوط به روابط عاشقانه و خصوصی این افراد است که مسأله ای شخصی و آزاد است. هر چند بازمانده ی افکار مذهبی مسیحیت و مهاجرت مسلمانان به غرب ، تهدیدی برای آزادی همجنسگرایان خواهد بود و همواره شاهد اعتراض مذهبی ها به آزادیهای همجنسگرایان هستیم.

این دو جوان مسلمان ، در فرانسه با هم ازدواج کردند.

این دو جوان مسلمان ، در فرانسه با هم ازدواج کردند. رابطه ی عشقی انسانها مطابق آن طبیعتی است که داشته و دارند و ذات علایق غریزی افراد را بزور نمی توان تغییر داد. احترام به حریم خصوصی دقیقاً همان چیزی است که رژیم اسلامی علاقه ای بدان ندارد و اصولاً پایه های خود را بر اساس ایجاد جو ترس و اندوه در میان ایرانیان بنا کرده است . شور بختانه جامعه ی ایران از کاروان حقوق بشر جهان بسیار عقب است.

همجنسگرایی متعلق به  تاریخ و جغرافیای خاصی نیست

در تمامی اقوام مختلف جهان می توان آثار  علاقه به همجنس را دید. در فرهنگ و ادبیات ایران نوشته هایی از بزرگان ادب موجود است که از ابراز  آشکار  علاقه به همجنس حکایت دارد. عبید زاکانی ، سعدی و حتی ابن سینا در آثار خود آزادانه از روابط با همجنس نوشته اند که مردم ایران با شوخی از کنار این آثار می گذرند.  در فرهنگ بومی و کهن شرق دور ، آفریقا و امریکای باستان هم آثار و کنایه های فراوان  درباره زندگی همجنسگرایان موجود است. این نشان می دهد که محیطها و فرهنگهای کاملاً متفاوت  تأثیری در بود و نبود این علاقه در اقلیتی از انسانها وجود دارد. امروزه همراهی تأثیرات محیطی و ژنتیک در ایجاد علاقه انسانها به جنس موافق مورد توافق  بیشتر پژوهشگران است و  حتی در پژوهشی نشان داده شد که به هنگام آغاز بلوغ و نوجوانی ، علاقه به همجنس در شماره ی بالایی از نوجوانان وجود دارد ، چه پسران و چه دختران که این علاقه بعداً  در اکثر افراد کاهش می یابد. درک این موضوع که شخص همجنسگرا حق دارد مطابق طبیعت و  پیدایش خویش زندگی کند و حق مسلم حفظ حریم خصوصی انسانها چیزی است که برای جوامع متعصب و مذهب زده قابل قبول نیست.

پذیرش افکار متفاوت و افراد متفاوت مشکل امروز ج.امع اسلامی از جمله ایران است. پذیرش همجنسگرایان ، نا خداباوران و هر فرد متفاوت برای ما سخت است! سمت چپ کاریکاتور محمد است که باعث کشتار نویسندگان و کارمندان روزنامه چارلی هبدو شد.  سمت راست ، انواع کاریکاتور درباره ادیان دیگر است.  اما فقط مسلمانان هستند که دست به کشتار می زنند. چون قرآن گفته بکشید تا بروید به بهشت.

پذیرش افکار متفاوت و افراد متفاوت مشکل امروز جوامع اسلامی از جمله ایران است. پذیرش همجنسگرایان ، نا خداباوران و هر فرد متفاوت برای ما سخت است!
سمت چپ کاریکاتور محمد است که باعث کشتار نویسندگان و کارمندان روزنامه “شارلی ابدو” شد.
سمت راست ، انواع کاریکاتور درباره ادیان دیگر است.
اما فقط مسلمانان هستند که دست به کشتار می زنند. چون قرآن گفته بکشید تا بروید به بهشت.

سخن پایانی :
نیاز به آموزش روابط درست و احترام به حریم خصوصی

رابطه ی عشقی انسانها مطابق آن طبیعتی است که داشته و دارند  و ذات علایق غریزی افراد را بزور نمی توان تغییر داد.  احترام به حریم خصوصی دقیقاً همان چیزی است که رژیم اسلامی علاقه ای بدان ندارد و اصولاً پایه های خود را بر اساس ایجاد جو ترس و اندوه  در میان ایرانیان بنا کرده است . شور بختانه جامعه ی ایران از کاروان حقوق بشر جهان بسیار عقب است. ایرانیها سوار آخرین مدل ماشینها هستند و از آخرین فن آوری موبایل و کامپیوتر استفاده می کنند ولی در شناخت حقوق انسانها و رعایت آن در احترام به اصل انسانیت بسیار عقب مانده اند. شاید بتوان گفت که با حذف فن آوری از مردم ایران ، جامعه امروز تفاوت خاصی با دوران قاجار و صفوی ندارد و این یک فاجعه است. همجنسگرایان و تراجنسی ها در این جامعه امکان ابراز وجود ندارند و بیشتر به سرکوب طبیعت  خویش و نا آگاهی از چگونگی زندگی با این طبیعت دچار می شوند. میزان آگاهی و برخورد مناسب با افراد متفاوت ، حال متفاوت از هر نظر ، می تواند ملاک خوبی برای کمال یک جامعه باشد که جامعه ی ایران در این زمینه یسیار واپسگراست . حتی قشر تحصیل کرده و دانشمند ایرانی هم از این مسایل آگاهی کافی ندارند و تبعیض جنسیتی را می توان در لایه های حکومت و جامعه ایران دید و شنید.

  • فرزند کوروش

    براستی از خواندن این مقاله بسیار خوشحال شدم و صمیمانه از شما بانو بهاری برای نگارش مقاله سپاسگزارم

    شمایی که از حقوق اقلیتهای جنسی و مذهبی می نویسید

    مطمئن باشید که در ایران فردا جایی برای واپس گرایان نیست وهمه اقلیتهای جنسی / مذهبی و فکری از حقوق اجتماعی

    برخوردار خواهند شد

    درود بر همه حامیان دگرباشان جنسی از جمله بهرام رادان عزیز و دوست داشتنی و بزرگانی دیگر همچون شهره

    صولتی / لیلا فروهر و شاه ماهی موسیقی ایران بانو گوگوش

    به قول معروف برای حمایت از زنان لزومی نداره که حتما بخوای زن باشی و برای حمایت از دگرباشان جنسی نیز

    لزومی نداره که حتما بخوای دگرباش باشی

  • آرش آریانی

    توجه عزیزان اندیشمند این سایت را به کتاب کم حجم اما بس عمیق (عبور از خط) تالیف حکیم آلمانی ارنست یونگر جلب مینمایم وی در این کتاب با استادی تمام به تحلیل نیست انگاری یا همان نهیلیزم اروپایی می پردازد و نشان میدهد که سیر تفکر نهیلیستی چگونه به بی ارزش شدن برترین ارزشها می انجامد
    با طرح و گسترش انواع حقوق از جمله حقوق همجنس بازی و … احتمالا بجایی خواهیم که علاقه مندان به زنای با محارم نیز خواهان حقوق قانونی خود شوند و مثلا پسران دست به تظاهرات زده تا بتوانند آزادانه با مادرشان رایطه جنسی برقرار کنند
    زیرا این رشته سر دراز دارد

  • peyman

    in Rosobate mazhabi maghzeh shoma ro kharab karde.vazet khily kharabe ,ridy ba in nazar dadanet

    • آرش آریانی

      لطفا ادب و تربیت خانوادگیت رو تو ی سایت به رخ نکش اگه استدلال من از نظر منطقی مشکل داره ایرادش رو نشون بده خواهم پذیرفت یا حداقل جوابی نداشته باشم صادقانه بجای ماله کشی با صداقت میگویم پاسخی منطقی ندارم اینکه دیگه فحش دادن نداره در ضمن اسمت رو هم عوض نکن منم میتونم با دهها اسم جور واجور و با ادبیات هتاکانه و کثیف وارد سایت بشم و همه چیز رو بهم بریزم اما شرط ادب و پژوهش و حقیقت جویی اجازه چنین کاری رو نمیده پس مودب باش

      • Peyman

        Akhe marde hesabiy in koso shera chiye meygi SEX ba khanevadeh nazdik,fekr konam shoma kamey haleton kharabeh, tasavorateh ajibi dari,yek fekrey behale khodet bokon

        • آرش آریانی

          احتمالا شما حالت خرابه که قادر نیستی بدیهیات امروز برخی از جوامع جدید رو ببینی

          در جوامع غربی در گذشته ارتباط جنسی با محارم اخلاقاً ممنوع بوده ولی امروز بعنوان یک حق شناخته می شود و چنانچه رضایت طرفین باشد مشکلی ندارد.

          این مسئله ای است که در حال حاضر مطرح است حال اگه شما خبر نداری برو یکم دانشت رو بروز کن و بیخودی به کسی توهین نکن

          • dad

            البته اونجوری هم نیس مگر در بعضی از کشور های آفریقایی اما در آمریکا حدود میگذارن ومثلا حداکثرش یه بوس از لب هست نه دیگه سکس با محارم

          • آرش آریانی

            بگفته جان آدامز که دومین رئیس جمهور امریکا و از تهیه کنندگان اعلامیه جهانی حقوق بشر بود طرح مبحث حقوق در برابر تکالیف انتهایی نخواهد داشت و طبیعی هم بود. وی میگفت ما سر این بحث را باز کردیم اما نمیدانیم واقعا بکجا خواهد رسید و همان گونه هم شد
            اما آنروز چه کسی میتوانست باور کند که روزی همجنس بازان دارای حقوق گردند؟؟؟
            در گذشته ارتباط یک زن شوهر دار اخلاقاً مذموم بوده ولی امروزه یک حق محسوب می شود. یعنی اگر زنی چنین کاری کند هیچ قانونی حق ندارد گریبانش را بگیرد.

            اینها واقعیاتی است که در جوامع غربی امروز جریان دارد البته در همه جا اسنثنائاتی هم هست
            و پس از آن هر دم از این باغ بری خواهد رسید
            این رشته سر دراز دارد

          • فرزند کوروش

            جناب آریانی من نمی دونم شما چرا اینقدر ادعای عالم بودنتون می شه و فکر می کنی از بقیه بیشتر می دونی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و همش به دیگران توصیه می کنی برن کتاب بخونن

            حالا من این توصیه را به خود شما می کنم

            اولا همجنس باز نه همجنسگرا ( این دوتا با هم خیلی فرق داره دانشمند )

            دوما برو خیابون شاهرضا یا همون انقلاب فعلی یه چند جلد کتاب روانشناسی جنسی بخر و بخون که همشونم چاپ جمهوری اسلامی هست اتفاقا با تایید ارشاد !!!!!!!!!!!!!!!!

            سوما کی گفته ارتباط با محارم تو کشورهای غربی آزاده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            کی گفته که زن یا مرد متاهل می تونن آزادانه روابط خارج از عرف داشته باشن ؟!!!!!!!

            آیا می دونی که در انگلستان و خیلی از کشورهایی که قانون حکفرماست و نه دین

            یک زن یا مرد متاهل اگر روابط خارج از عرف داشته باشند و یکی از طرفین به

            آن پی ببرد طبق قانون با مجازات شدید روبرو می شود !!!!!!!!!!!!!!!!

            واقعا آدم تعجب می کنه از این همه منم منم و تکبر

          • آرش آریانی

            جناب فرزند کوروش اولا من نیز مانند شما به تفاوت همجنس باز و همجنسگرا واقفم ( بعنوان دانشجوی دکتری روانشناسی ما رو به کتابهای کوچه بازاری روانشناسی در خیابان شاهرضا حواله نده)

            دوما جلب توجه به مثلا فلان کتاب چه ایرادی داره و چه کسی خودشو دانشمند و علامه فرض کرده دانشی که هر بیسوادی به بیکرانه بودن آن در حوزه های گوناگون اذعان دارد من و امثال من که باشیم که بحواهیم ادای دانشمندان را در آوریم.

            نظرسنجی انجام شده توسط شبکه خبری ABC نیوز ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که بسیاری از شهروندان آمریکایی با داشتن رابطه غیر اخلاقی و به تعبیری دیگر زنای با محارم مخالف نیستند.

            شبکه خبری ABC نیوز آمریکا اخیرا در صفحه اختصاصی خود در سایت فیس بوک، یک نظرسنجی قرار داده و از کاربران و مخاطبان خود خواسته نظرشان در مورد داشتن رابطه غیر اخلاقی و زنا با محارم را اعلام کنند.

            بر اساس نتایج بدست آمده از این نظرسنجی، بیشتر شرکت کنندگان در آن موافقت خود با داشتن رابطه ای غیر اخلاقی با محارم را اعلام کرده اند. این کاربران موافق نظر مثبت خود را مشروط به موافقت طرفین دانسته اند.

            این افراد موافق برای دفاع از نظر خود، اعلام کردند: بدون شک افرادی که تمایل به داشتن رابطه با محارم خود دارند، دارای یک بیماری روحی هستند از همین رو نباید جلوی آنها را گرفت. برخورد با چنین افرادی تأثیر معکوس و منفی در بر خواهد داشت.

            ناگفته نماند گروه اندکی نیز از شرکت کنندگان در این نظرسنجی مخالفت خود با این اقدام را اعلام کرده و انجام چنین نظرسنجی توسط این شبکه را مورد حمله و انتقاد قرار دادند.

            این افراد مخالف معتقدند که در صورت عدم برخورد قاطع با مرتکبان این نوع زنا، می تواند تأثیر بسیار بدی بر طرفین بگذارد از همین رو بهتر است با برخورد فوری و قاطع، این مشکل حل و درمان شود.

            این نظرسنجی پس از آن انجام شد که این شبکه تلویزیونی یک ویژه برنامه ای در مورد رابطه نامشروع یک استاد دانشگاه ۴۶ ساله با دختر ۲۴ ساله خود را پخش کرد. این رابطه غیر اخلاقی سه سال برقرار بود تا اینکه پلیس آمریکا اخیرا آنان را بازداشت کرد.

            در پی محاکمه این استاد دانشگاه مشخص شد که این کار با موافقت دختر انجام می گرفته از همین رو دادگاه حکم وی را کاهش داده و او را تنها به چهار سال زندان محکوم کرد.

            در همین حال وکیل مدافع این استاد دانشگاه طی اظهاراتی گفت: با توجه به اینکه موکل بنده و دخترش به طور کامل با این کار موافق بوده اند، نباید محکوم می شدند زیرا دادگاه اجازه ورود به حریم خصوصی آنان را نداشته است.

            در پایان گفتنی است مؤسسه آلمانی “ماکس پلانک” در سال ۲۰۰۷ میلادی با انتشار گزارشی اعلام کرد که هفت کشور چین، فرانسه، ساحل عاج، هلند، روسیه، اسپانیا و ترکیه و نیز رژیم صهیونیستی “قانونی بودن زنا با محارم در صورت موافقت طرفین” را تأیید می کنند و هیچ مخالفتی با آن ندارند و چنین اقدامی از نظر آنان به هیچ وجه جرم یا رفتاری غیر قانونی به شمار نمی رود.

          • فرزند کوروش

            بابا تو دیگه کی هستی خودت جواب خودتو می دی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            بحث ما همجنسگرایی هست نه سکس با محارم !!!!!!!!!!!!!!!!

            خدتم جوابتو دادی در هرصورت در آزادترین کشور دنیا هم پیگرد قانونی داره !!!!!
            باید بگم برای تو و امثال تو که به قول خودت دانشجوی دکترا روانشناسی هستی و بعد از چهل سال

            با وجود تحقیقات علمی انجام شده و مقالات ارائه شده هنوز این مساله پیش و پا افتاده برات

            قابل درک و هضم نیست ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            البته توقع بیش از این هم نمیشه داشت !! تویی که باد تو غبغبت می ندازیو می گی دانشجوی دکترای روانشناسی هستی انگار نه انگار که تو این کشور اسلام زده اصولاچیزی به اسم دانشگاه وجود نداره !!!!!!!!!!!!!!!! پس اینقدر به خودت غره نشو

            تو که فرق همجنس باز و با همجنسگرا رو می دونی باز از همجنس باز استفاده می کنی ؟!!! بابا روتو برم / بابا دانشجوی نخبه روانشناسی در بهترین دانشگاه دنیا

            ببین عزیز قبلا هم بهت گفته بودم امثال تو توی خلا گیر کردین و هرکسی نمی تونه خودشو از این خلا رها کنه !!!!!!!!!!!!! شماها به سان کسایی هستین که نمی تونستن باوجود دلایل علمی اثبات شده باور کنند و بپذیرند که زمین گرد است

            برو بیشتردرساتو بخون دانشجوی نخبه

            مردم از خنده ها ها ها

          • آرش آریانی

            شما هدفت تخریب عقیده مخالف و اثبات عقیده خودته و نه تحقیق و آزمون سایر عقاید پس بحث با شما فایده ای نخواهد داشت چون تصمیم خودت رو گرفتی و من خوشحالم از اینکه با گذشت ۴۴ بهار از عمرم هنوز منجمد نشده و آماده ایجاد تغییرات هستم و امیدوارم تا آخرین روزهای حیات این عشق به حقیقت و شک مقدس و پویایی در اندیشه و صداقت در اعتراف به جهل را از کف ندهم حال شما نامش را بگذار خلاء یا هر چیز دیگر
            داروین معتقد بود انسانهای دانش پیشه بعد از چهل سالگی قادر به تغییر نیستند و من باب مزاح میگفت ایکاش دانشمندان بعد از چهل سالگی بمیرند زیرا از نظر فکری منجمد میشوند پس لطف کن کسی که صادقانه به تردیدات خویش اقرار میکند را به باد طعنه نگیری چون شک و تردید زینت دانش پژوهی است اگه سری به عراق و سوریه بزنی افراد نقابداری را خواهی دید که سرشار از یقین به اعتقادات خویشند
            اما در مورد دانشگاه با شما موافقم زیرا امریکا با آنکه بعد از جنگ جهانی دوم به قطب روانشناسی دنیا تبدیل گشت از ربع قرن بیستم تا اواخر آن یعنی حدود ۷۵ سال تنها ۳۰۰۰ دانشجوی دکتری در رشته روانشناسی و زمینه های وابسته تربیت نمود اما در کشور فلک زده من سالانه بیش از ۲۰۰۰ دانشجو در رشته روانشناسی و زمینه های وابسته تربیت فارغ التحصیل میشوند و این یعنی فاجعه

          • فرزند کوروش

            منی که دلیل منطقی می یارم حالا هدفم شد تخریب ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            براستی که زدی به هدف

            نسل شما بدجوری تو انجماده

            اما مهم اینه که اکثر نسل جوون این انجماد و تعصب رو نداره

          • dad

            بله موافقم

          • dad

            بله موافقم

          • Baran Bahari

            اخلاق نسبی است و قانون آن را تغیین می کند.

          • dad

            هم جنس باز هترو بای و ترنس حتی هرمافرویدیت همه جا هست تو مشهدم فراوونه حتی خود ما هم همو سکسوال هستیم تا انسانی زنده است هر گونه حق انسانی و جنسی داره ضمن اینکه بعضی از اینها هم واقعا یک بحران هویتی محسوب میشه و حتی خود فرد هم درش نمیتونه دخالت کنه مگز با قرص و دارو و حتی عمل جراحی مگر اونها انسان نیستند که متاستفانه در ایران هر گونه حقی ازشون گرفته شده منظورش ما نفهمیدم یعنی شما مخالفی در پاسخ به گفته شما (در گذشته ارتباط یک زن شوهر دار اخلاقاً مذموم بوده ولی امروزه یک حق محسوب می شود. یعنی اگر زنی چنین کاری کند هیچ قانونی حق ندارد گریبانش را بگیرد.) بعضی افراد دو جنس گرا هستن یعنی هم گرایش به جنس مذکر داره هم مونث دست خودشم نیس یکسری برمیگرده به ژن ها و کروموزوم ها یکسری هم ارثی میتونه باشه یا تحت تاثیر زن مرد سالار یا مردان زن سالار قانون هیچگونه حقی در محکوم کردن این افراد نداره اونها هم انسانن

          • Peyman

            Doste Aziz chera baz kos migi,dar koja Gharb sex ba mahreb(be ghole khodet) ghanonieh ya inkeh az nazareh dideh echtemahi ghabel ghabole? Dar gharb hata ezdevj biyne hamkhonie daste 2 bachehaye khahar va baradarm az nazareh ghanonie besabt nemeyreseh va anjam nemeysheh. Hala agr yekey ba maharebesh hal meykone on masaleh estesnahieh ke hameh jayeh donia hast hata dar Iran va bahsesh jodast.Gharb maslahe jensieho va ghabol ono az dide Biolojeh va elmieh meybineh va ta zamaney ke moshkeleh hamkhonie nabasheh ghabol dareh aghaye doktor.

  • آرش آریانی تنها

    ضمن تشکر از عزیزان این سایت که میکوشند با جدیت علمی افقهای نوینی را بگشایند و با اجازه از این بزرگواران مدتی از فعالیت مرخص خواهم شد دیری است که بنیه علمی ام رو به افول نهاده امیدوارم بتوانم مجددا آنرا احیا نمایم
    خدای را مددی ای رفیق ره تا من

    بکوی میکده بار دگر علم فرازم

    آدرس ایمیلم را نیز میگذارم شاید سری بما زدید

    و در خاتمه متنی را تقدیم میکنم به اعضاء محترم که وصف حال من بود که در سال ۷۳ (سن ۲۳ سالگی) به نگارش درآمد اما تبدیل شد به مانیفست من برای تمام زندگیم و شعری که از من نیست اما وصف حال من است

    تاوان یک غفلت و پدیداری حفره ای هولناک که در آن به حیرت و سرگشتگی خویش راهی به فراسوی تفرد میجویی

    به قانون احتمالات بی اعتقادی لیکن پیمودن طریقی که مرزهای آن شاهراه جبر و موجبیت را در می نوردد چگونه تو را به اختیار خواهد رساند چون تو خود محمل آمال خویش به اشارت قدرتی مرموز و موهوم باشی؟؟؟

    الا یا ایها الساقی! برون بر حسرت از دلها
    که جامت حل نماید یکسره اسرار مشکلها

    به می بر بند راه عقل را از خانقاه دل
    که این دارالجنون هرگز نباشد جای عاقلها

    اگر دل بسته ‏ای بر عشق جانان، جای خالی کن
    که این میخانه هرگز نیست جز ماوای بیدلها

    تو گر از نشئه می کمتر از آنی به خود آیی
    برون شو بید رنگ از مرز خلوتگاه غافلها

    چو از گلهای باغ دوست رنگ آن صنم دیدی
    جدا گشتی ز باغ دوست دریاها و ساحلها

    تو راه جنت و فردوس را در پیش خود دیدی
    جدا گشتی ز راه حق و پیوستی به باطلها

    اگر دل داده‏ ای بر عالم هستی و بالاتر
    به خود بستی ز تار عنکبوتی بس سلاسلها

    philosophia.ir@gmail.com

    • Baran Bahari

      درود و بامید موفقیت و
      بازگشت شما.

  • Mohammad Ghorbani

    متاسفم و خوشحالم
    http://tablokar.ir

  • شیعه علی ع

    در مورد این پست نمی شه نظری داد . کما اینکه ایران یکی از کشورهایی هست که عمل تغییر جنسیت هم درش انجام میشه ، ترنسکشوال ها حق اینو دارن ک به اون چیزی ک میخوان برسن . در مورد ازدواج هم جنسگراها نظر متفاوته . سلیقه ای برخورد میشه . ولی همه حق زندگی دارن . یه جای پستت خیلی خنده دار بود ک رادان رو با گالیله مقایسه کردی ؟خدایی مثال بهتر از این گیر نیاوردی ؟ اما صحبت من با احمقی مثل ارش اریانیه ک دو تا کتاب روانشناسی خونده خودش رو علامه دهر می دونه . من چهار سال بریتانیا زندگی کردم . اصلا اینایی ک تو میگی نیست . زن و مرد قبل از ازدواج می تونن با هر کسی ک بهش علاقه دارن باشن ولی ازدواج یعنی تعهد . زن شوهر دار اونجا نمی تونه با هر کسی بپره و همین طور مرد زن دار . پتر کراوچ بازیکن لیورپول نامزد بود با ی مدل . وقتی نامزدش فهمید با ی زن دیگه ارتباط داره فورا درخواست جدایی داد . در مورد سکس با محارم ک واقعا خاک بر سر بی مغزت . اصلا از منظر شیعه و دین بحث نمی کنم ولی به عقل نداشتت رجوع کن . اینکه انسان ازاد باشه به اسم دموکراسی هر غلطی کنه سنگ رو سنگ بند نمیشه . حتما باید ی سری قوانین بازدارنده باشه دیگه . و در پایان بعد از ۴۴سال هنوز به ثبات شخصیتی نرسیدی و در کمال اعتماد به نفس میگی تو این سن اماده تغییرات هستی ؟ این ذهن باز نیست بلکه عدم ثبات اخلاقیه دکتر جان . البته اقای روشنفکر . والسلام . یا علی

  • tnt

    خسته نباشی باران خانم ای کاش توفیق میافتیم که یک بار به بهانه ازادی واحترام به تمایلات جنسی طرف مقابل یک باربه احترام این میل بنده این کیر بنده رو ساک میزدید اون وقت این حرفات بیشتر برام ثابت میشداگه مادرتونم بود ما ناراحت نمیشیم…..آرش اقا هم اگه مرحمت کنن خواهرشونو بفرستن یه کیر به کونش بزنیم خوشحال میشیم اگه خودشم دست اخر یه ساک بزنه که دیگه نور الا نور میشه