در حالیکه فرهنگیان مورد احترام و ستایش جهانی اند، رژیم اسلامی آنان را به سلابه می کشد ۳

پیش گفتار:

بی گمان مقام شامخ و والای معلمین در نزد افراد دانا و خردمند هر جامعه پنهان و پوشیده نیست. زیرا معلمین سازندگان و پایه گذاران هر اجتماعند. در کشورهایی که برای این طبقه زحمتکش و فداکار ارج مینهند و بدانان احترام می گذارند پیشرفت و ترقی در همه زمینه ها به چشم می خورد، سطح فرهنگ و دانش عمومی بالا می رود، اقتصاد آن جامعه شکوفا می شود، صنعت و تکنولوژی قوس صعودی و پیشرفت روز افزون را طی می کند. در چنین جوامعی نه تنها مردم نسبت با این طبقه فداکار و سازنده با احترام و ستایش رفتار می کنند، بلکه هرچه بیشتر موجبات آرامش و برنامه ریزی و عملکرد آنان را نیز فراهم می سازند.

سقراط، افلاطون و ارسطو نخستین آموزگاران تاریخند.

سقراط، افلاطون و ارسطو نخستین آموزگاران تاریخند.

نخستین معلمین بشریت

سقراط، افلاطون و ارسطو را می توان از چهره های تابناک روشنگری و معلمین تاریخ به شمار آورد. افلاطون، شاگرد سقراط و معلم ارسطو که به عنوان معلم اول شناخته می شود بنیانگذار علم فلسفه و منطق است که نظریات وی همچنان مورد تجزیه و تحلیل محافل علمی امروزی قرار می گیرد. ارسطو چند ین سال معلم اسکندر مقدونی بود و آنچنان درس جهان شناسی و جهانگیری را به وی آموخت که او توانست با سپاه اندکی که از مقدونیه و یونان تهیه کرد به قلب سپاه ایران زند، داریوش سوم شاه مقتدر هخامنشی را شکست داده  سرزمین پارس را به تصرف خود در آورد و آنگاه به سوی مصر رفته، و آن کشور را نیز بر قلمرو خود بیفزاید.

در کشور خودمان نیز هرکدام از مفاخیراعم از دانشمندان، چکامه سرایان، مانند ابن سینا، مولوی، عطار، خیام، و یا گویندگان، نویسندگان آهنگ سازان، هنرمندان چند سده کنونی دارای شاگردانی بوده اند که دانش و هنر خود را بدانان آموخته و می آموزند.

یادی از گذشته تحصیل خودم

نگارنده از سال سوم دبیرستان بر آن شدم که به دبیرستان نظام روم و آموزش نظامی ببینم. پدرم مرا نزد یکی از تیمسارهای ارتش که در همسایگی ما در باغ صبا تهران بود برد و دیدگاه وی را در این باره پرسش نمود. تیمسار با مهربانی به من گفت که در ارتش در شرایط کنونی  بیشتر کارها تشریفاتی است. خود من هم که همواره پشت سر شاه دیده می شوم کار به خصوصی انجام نمی دهم. گذشته از آن، هیچگونه آزادی ندارم و با یک تلفن در نیمه شب باید خود را به مقامی و جایی معرفی کنم. او به من گفت اگر می خواهی به اجتماع خدمت کنی شغلی بالاتر از معلمی نیست زیرا معلم است که پایه گذار بوده،جامعه و کشور را می سازد. منهم به اندرز آن تیمسار مهربان گوش فرادادم و سالیانی دراز در خدمت فرهنگ و فرهنگیان در آمدم.

رفتار حیوانی رژیم با معلمان

معلمان ایران که حقوق و مزایای ناچیزی دریافت می کنند و با زندگی محقرانه و دردآور خود آرامشی در زندگی ندارند در تاریخ ۳۱ تیرماه  از سراسر کشور روانه تهران شده و در برابر مجلس (طویله ولایت) گرد هم آمدند تا بلکه فریاد ظلم و ستمی که بدانان روا می شود به گوش کر رژیم متجاوز و ضد مردمی ولایت فقیه برسانند.  اما طبق روال همیشگی اوباشان و لاتهای ولایت بدانان یورش آورده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و گروهی را دستگیر کرده به شکنجه خانه های خود بردند.

معلمان بسیاری که از سراسر کشور به تهران آمده بودند در برابر مجلس (طویله ولایت) به اعتراض از وضع بد زندگی خود برخاستند. رژیم جنایتکار به جای رسیدگی به شکایت آنان، با فرستادن اوباشان و چاقو کشان خود به جان آنان افتاده و آنان را متفرق و پراکنده ساخت.

معلمان بسیاری که از سراسر کشور به تهران آمده بودند در برابر مجلس (طویله ولایت) به اعتراض از وضع بد زندگی خود برخاستند. رژیم جنایتکار به جای رسیدگی به شکایت آنان، با فرستادن اوباشان و چاقو کشان خود به جان آنان افتاده و آنان را متفرق و پراکنده ساخت.

شوربختانه روش رژیم گذشته و رژیم کنونی در برابر معلمان که بهترین و بالاترین صنف و گروه اجتماع هستند هردو و همیشه خصمانه بوده است. معلمان که منشاء خدماتی بسیار ارزنده و بنیادی در کشورند و به مراتب کار و خدماتشان از دیگر گروهها از جمله پزشکان بالاتر و ارزنده تر است، در اجتماع عقب افتاده ایران با وجود رژیم های دیکتاتوری و غیر مردمی همیشه در پایین ترین درجه توجه و اهمیت قرار گرفته اند.

پس از آن که رژیم جنایتکار ولایت فقیه با فرستادن اوباشان و بسیجی های آدم کش خود به معلمانی که در جلو مجلس (طویله ولایت) گرد هم آمده بودند یورش برده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار داد، آنان  در خانه یکی از فرهنگیان رفته و در کنار هم به انتقاد و شکایت از رژیم ضد فرهنگ و ضد بشر ایران پرداختند.

پس از آن که رژیم جنایتکار ولایت فقیه با فرستادن اوباشان و بسیجی های آدم کش خود به معلمانی که در جلو مجلس (طویله ولایت) گرد هم آمده بودند یورش برده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار داد، آنان در خانه یکی از فرهنگیان رفته و در کنار هم به انتقاد و شکایت از رژیم ضد فرهنگ و ضد بشر ایران پرداختند.

میزان حقوق معلمان  و کیفیت آموزش در کشورهای اروپایی

در میان کشورهای اروپایی  آموزگاران کشور سوئیس با دریافت  ۶۸،۰۰۰ دلار در سال بالاترین حقوق را دارند که از ۵۰،۰۰۰ دلار حقوق متوسط در آن کشور بالاتر است. پس از کشور سوئیس، کشورهای به ترتیب کشورهای هلند، آلمان و بلژیک قرار دارند که حقوق بالایی به آموزگاران می پردازند. آموزگاران در انگلیس سالانه ۴۴،۰۰۰ دلار، آموزگاران فرانسوی ۳۳،۰۰۰ دلار، و آموزگاران یونان ۲۵،۰۰۰ دلار در سال دریافت می کنند.  بررسی های انجام شده در سال گذشته نشان می دهد که معلمان کشور چین از بالاترین اهمیت و احترام اجتماعی و دولتی برخوردارند.

 پرزیدنت اوباما به تازگی در سخنرانی خود در یکی از دبیرستان های اکلاهما از دولت و رژیم کره جنوبی ستایش کرد که در آن کشور حقوقی برابر پزشکان به معلمین پرداخت می شود (گرچه می دانیم خدمات معلمین به مراتب از خدمات پزشکان ارزنده تر است).
از نظر کیفیت آموزشی آمار نشان می دهد که فنلاند  در مرتبه نخست در اروپا و بلکه در جهان است و به دنبال آن به ترتیب کشورهای کره جنوبی، چکسلواکی و مجارستان قرار دارند. در برابر آنان، برزیل و اندونزی در پایین ترین رده آموزشی قرار دارند.

teachers-salaries-on-average-in-dollars

از آنچه گذشت:

بر هر خردمند و فرهنگ دوستی پوشیده نیست که پس از آموزش نونهالان نزدمادران،آموزگاران نخستین پایه گذاران درخت تربیت و دانش اند. چنانچه آموزش کودک در دبستان به روش سازنده و علمی آغاز شود و پایه دانش آموزان استوار و محکم باشد، امکان ترقیات و پیشرفت های بعدی دانش آموز در دبیرستان و دانشگاه فراهم مسورهای اروپاییی گردد. پیامد چنین آموزش های سنجیده و پیشرفته، تربیت کارشناسان و متخصصین در همه زمینه ها است. کشور آمریکا در چند دهه گذشته توانسته با جذب دانش اندوختگان و نخبگان جهان، راه علم و ترقی را به سرعت طی کرده و از کشورهای اروپایی پیشی گیرد. هم اکنون در کشورهای اروپایی در کنار مدارس دولتی که بسیاری از آنان دارای روش و امکانات آموزشی خوب هستند،

در  کشورهای اروپایی درکنار مدارس خوب دولتی، مدارس ملی ممتاز و درجه اول وجود دارند که دارای بهترین آموزگاران و دبیران، بهترین امکانات آموزشی و بهترین مربیان و گردانندگان است. بدیهی است آموزگاران و دبیران این سازمان های نمونه از حقوق و مزایا و امکانات بسیار بالایی برخوردارند. یک سازمان فرهنگی با کیفیت بالا و آموزشگران خوب که از زندگی مرفه برخوردار باشند نتایج بسیار باشکوه و ارزنده ای به وجود می آورد. نتیجه آن که هرچه بکاری درو می کنی.

رژیم بدسگال ضد بشر به جای رسیدگی به حال معلمان، پس از یورش بردن بدانان و عده ای را دستگیر و به شکنجه های خود بردن، از آنان با زور و دیکتاتوری تعهد گرفتند که هرگز به دنبال حقوق پایمال شده خود نباشند.

رژیم بدسگال ضد بشر به جای رسیدگی به حال معلمان، پس از یورش بردن بدانان و عده ای را دستگیر و به شکنجه های خود بردن، از آنان با زور و دیکتاتوری تعهد گرفتند که هرگز به دنبال حقوق پایمال شده خود نباشند.

نکته پایانی:

در کشورما  در دوران رژیم گذشته با تأسیس دانشسراهای مقدماتی در شهرهای بزرگ و با وجود دبیرانی باسواد، خردمند و علاقمند کمک بزرگی به آموزش ابتدایی و پایه گذاری تحصیل و دانش کشور بود. شوربختانه تاکنون چه در گذشته و چه حال کمترین توجهی به حقوق و مزایای معلمان  و  ایجاددلگرمی و آرامش خیال آنان نشده و فرهنگیان کشور  از زندگی فقیرانه ای برخوردارند که پیامد آن  ضربه بزرگی است که به آموزش کشور وارد می شود.

  • سرافراز پارسی‌

    از آخوند بیسواد چه انتظار دیگری می‌توان داشت. آخوند دشمن دانش است. نا‌ن آخوند در بیسوادی و ناگاهی مردم است.

  • داش

    سلام
    رفتار حیوانی رژیم بر همگان معلوم است.
    ضمن احترام به همه ی وطن پرستان شریف، فقط به یاد داشته باشید که سال ۱۳۵۷ همین معلمان بودند که وطن را به گا دادند.
    هرگز فراموش نمی کنیم و نمی بخشیم که انان که باید مبلغ روشنایی می بودند چگونه راه را به بی راهه کشاندند.

    • dad

      بعضی معلمان و استادان دانشگاه هستند که در حد پهن هم شعور ندارن