برهوت رسانه ای در واقعه ی پزشک اردبیلی ۰

 قتل یک پزشک چیره دست و شایسته

پزشکی مشهور و بسیار موفق که از خدمت رسانان و فرهیختگان جامعه ی پزشکی بوده است ، توسط جوانی کشته می شود. آن هم با ضربات چاقو . پزشک مهمان جوان ۲۳ ساله  بوده است که نشان می دهد رابطه ی آشنایی میان پزشک و جوان وجود دارد ولی ضعف رسانه ای شدید ایران نمی تواند ابعاد این مسأله را مشخص کند. تناقض سخنان رسانه های وابسته به رژیم و مسئولانش با مردم و رسانه های اجتماعی واقعیت تلخی را آشکار کرد:

asghar-pirzadeh-rip-doctor

پزشکی مشهور و بسیار موفق که از خدمت رسانان و فرهیختگان جامعه ی پزشکی بوده است ، توسط جوانی کشته می شود. آن هم با ضربات چاقو . پزشک مهمان جوان ۲۳ ساله بوده است که نشان می دهد رابطه ی آشنایی میان پزشک و جوان وجود دارد ولی ضعف رسانه ای شدید ایران نمی تواند ابعاد این مسأله را مشخص کند. تناقض سخنان رسانه های وابسته به رژیم و مسئولانش با مردم و رسانه های اجتماعی واقعیت تلخی را آشکار کرد: به هیچ خبری اعتماد نکنید.

دولتهای خودکامه رسانه ی درست و شایسته ندارند

گروه پزشکان اردبیل و جمعیت زیادی از مردم در شبکه های اجتماعی ادعا کردند که این پزشک شایسته ی کشورمان که از متخصصان سرطان شناسی بوده است ، بدست یکی از بستگان بیماری که فوت نموده بود به قتل رسیده است و این واقعه را بشدت محکوم کردند. در مقابل مسئولان رژیم ادعا کردن که هیچ مسأله ی صنفی میان قاتل و مقتول نبوده است و آشنایی جوان با پزشک رفاقتی بوده است.

اینکه افراد عادی در شبکه های اجتماعی راست می گویند ، اینکه مسئولان راست می گویند و خلاصه اینکه این پزشک بخاطر رابطه ی پزشک و بیمار به قتل رسیده است و یا خصومت شخصی مهم نیست. آنچه مهم و عبرت انگیز است این است که ما بیدار شویم و ببینیم که عملاً اطلاع رسانی ها چقدر نادرستند.

بیدار شویم و ببینیم که رسانه های داخلی و وابسته چه اندازه بی هویت و بی مقدار شده اند.  بی اعتمادی به شبکه های اجتماعی طبیعی است و البته کسی انتظار ندارد که در شبکه های اجتماعی بتوان اطلاعات دقیق را بدست آورد و اخبار مندرج در این شبکه ها همواره به شایعه و دروغ آلوده است. البته چون این شبکه ها آزاد و بدون مسئولیت است و دادن اطلاعات دروغ و شایعه پراکنی در آن معمولاً جرم محسوب نمی شود. اما رسانه های رسمی و مسئولان مملکتی هم قابل اعتماد نیستند و همگی کنترل شده سخن می گویند.

فضای امنیتی رسانه ها

فضای امنیتی رسانه ها کاملاً آشکار است. مدیران رسانه در ایران و نویسندگان آن از طرف مقامات امنیتی در فشارند و همواره به آنها دیکته می شود گه چه بنویسند و چه ننویسند. این به کنار ؛ اخبار را هم باید گزینشی و به سلیقه ی مسئولان امنیتی بدهند! بعنوان مثال اگر خبر توافق هسته ای را می خواهند بدهند به آنها از پیش دیکته شده است که مجبورند از این توافق حمایت کنند و نقد توافق ممنوع است!

بارها دیده ایم که حوادثی نظیر سیل و یا زلزله هم درست اطلاع رسانی نمی شود و  آمار درستی از مصدومان این حوادث داده نمی شود.  مسئولان امنیتی همواره سعی دارند بی عرضگی و ناتوانی حکومت را در این حوادث ماستمالی کنند و مردم هم گمان برند که در بهترین و امن ترین کشور دنیا زندگی می کنند!

اگر به موضوعات سیاسی و امنیتی برسیم که هرگز امیدی به رسانه های داخلی نیست ولی همین بس که از چامه ی یک شاعر مانند مولانا و یا یک واقعه ی تاریخی هم مطلب نوشتن آسان نیست، چرا که ممکن است به مذاق امنیتی ها خوش نیاید و شما سر از زندان در بیاورید. اصولاٌ اداره ی یک رسانه در ایران بازی کردن با دم مقام ولایت است و هر آن ممکن است شما را بازداشت کنند و در دادگاه  حتی به اعدام محکوم شوید! به جرم تشویش اذهان عمومی و مفسد فی الارض! مثلاً شما اخبار اختلاس را اعلام کرده اید و یا آمار افراد زیر خط فقر را داده اید ولی به شما انگ سیاه نمایی و تشویش اذهان عمومی می زنند.

ما سیاه نماییم ؟ یا شما سیاهید؟

رهبر فرزانه از سینما انتقاد می کند که سیاه نمایی کرده است. از رسانه های داخلی و  خارجی در موارد متعدد انتقاد می کند که  اینها سیاه نمایی می کنند! براستی سیاه نمایی است و یا اینکه شما آقایان سیاهید؟ براستی اختلاس هست و دزدی هست و دروغ شما هست و یا اینکه ما تهمت می زنیم به شما؟ براستی تبعیض و بیکاری و فقر هست و یا اینکه مردم در مملکت گل و بلبل زندگی می کنند؟

poor-iranian

رهبر فرزانه از سینما انتقاد می کند که سیاه نمایی کرده است. از رسانه های داخلی و خارجی در موارد متعدد انتقاد می کند که اینها سیاه نمایی می کنند! براستی سیاه نمایی است و یا اینکه شما آقایان سیاهید؟ براستی اختلاس هست و دزدی هست و دروغ شما هست و یا اینکه ما تهمت می زنیم به شما؟ براستی تبعیض و بیکاری و فقر هست و یا اینکه مردم در مملکت گل و بلبل زندگی می کنند؟ نکند که شما سیاه باشید ای رهبر فرزانه ؟

گمان می برید که در جهان امروز می توان دور کشور را مرز کشید و مردم را در نادانی و نا آگاهی گذشتگان نگه داشت؟ گمان می برید که می توان با افکار مردم همانند مردم نا آگاه و بی رسانه ی قاجار برخورد کرد؟

خامنه ای  با ایجاد یک امپراتوری اطلاعاتی و به استخدام در آوردن هزاران برادر مخلص سرباز امام زمان و هزینه های گزاف ،  فضای اینترنت را با دروغ و شایعه آلوده کرده است . شاید کمی هم موفق باشد و موقتاً بتواند بر اعمال ننگین خود سر پوش بگذارد ولی فضای اینترنت ،فضای آزادی و اندیشه ی آزاد است؛ بنابراین دیر یازود چهره ی زشت و جنایتکار  او برای بسیار دیگر از مردم  آشکار خواهد شد. آقای جنایتکار !چرا یوتوب را پس از خرداد ۸۸ فیلتر کردید؟ چون فیلم جنایات شما برای همیشه ثبت و ضبط شده است و دیگر گریزی نیست که بخواهید با نامه نگاری از رسانه های وابسته ، درخواست حذف جنایاتتان را بکنید. ممکن است به یوتوب و گوگل هم نامه نوشته باشید و گفته اید :

« با سلام خدمت برادران مخلص و جهادگر یوتوب.

نظر به اینکه عده ای دروغ گو و معاند تعدادی ویدئوی بی کیفیت از درگیری خیابانی منتسب به  تهران را در آن سایت محترم گذاشته اند و با توجه به اینکه این تصاویر دروغین  و غیر مستند خاطر مقام معظم رهبری و خانواده ی ایشان را مکدر نموده است ، خواهشمندیم این تصاویر دروغین را که مردم تهران را در حال تظاهرات و کشته دادن در خیابان نشان می دهد حذف نمایید. پیشاپیش به شما یاد آور می شویم که باتوجه به روابط حسنه دولتهای ایران و امریکا در صورت حذف تصاویر معاند و دروغین ضد انقلاب از آن سایت محترم ، عدم فیلتر شدن یوتوب ، دوباره مورد بررسی قرار خواهد گرفت بلکه مردم جهان به تبعیت از رهبر انقلاب ، اجازه ی مشاهده ی یوتوب داشته باشند و گرنه به فتوای ایشان سایت یوتوب تا ابد در فیلتر خواهد ماند و ضالّه خواهد شد. واالسلام علی من التبع الهدی .  »

براستی! یوتوب سیاه نماست و یا اینکه شما سیاهید؟

« با سلام خدمت برادران مخلص و جهادگر یوتوب.  نظر به اینکه عده ای دروغ گو و معاند تعدادی ویدئوی بی کیفیت از درگیری خیابانی منتسب به  تهران را در آن سایت محترم گذاشته اند و با توجه به اینکه این تصاویر دروغین  و غیر مستند خاطر مقام معظم رهبری و خانواده ی ایشان را مکدر نموده است ، خواهشمندیم این تصاویر دروغین را که مردم تهران را در حال تظاهرات و کشته دادن در خیابان نشان می دهد حذف نمایید. پیشاپیش به شما یاد آور می شویم که باتوجه به روابط حسنه دولتهای ایران و امریکا در صورت حذف تصاویر معاند و دروغین ضد انقلاب از آن سایت محترم ، عدم فیلتر شدن یوتوب ، دوباره مورد بررسی قرار خواهد گرفت بلکه مردم جهان به تبعیت از رهبر انقلاب ، اجازه ی مشاهده ی یوتوب داشته باشند و گرنه به فتوای ایشان سایت یوتوب تا ابد در فیلتر خواهد ماند و ضالّه خواهد شد. واالسلام علی من التبع الهدی .  »

« با سلام خدمت برادران مخلص و جهادگر یوتوب.
نظر به اینکه عده ای دروغ گو و معاند تعدادی ویدئوی بی کیفیت از درگیری خیابانی منتسب به تهران را در آن سایت محترم گذاشته اند و با توجه به اینکه این تصاویر دروغین و غیر مستند خاطر مقام معظم رهبری و خانواده ی ایشان را مکدر نموده است ، خواهشمندیم این تصاویر دروغین را که مردم تهران را در حال تظاهرات و کشته دادن در خیابان نشان می دهد حذف نمایید. پیشاپیش به شما یاد آور می شویم که باتوجه به روابط حسنه دولتهای ایران و امریکا در صورت حذف تصاویر معاند و دروغین ضد انقلاب از آن سایت محترم ، عدم فیلتر شدن یوتوب ، دوباره مورد بررسی قرار خواهد گرفت بلکه مردم جهان به تبعیت از رهبر انقلاب ، اجازه ی مشاهده ی یوتوب داشته باشند و گرنه به فتوای ایشان سایت یوتوب تا ابد در فیلتر خواهد ماند و ضالّه خواهد شد. واالسلام علی من التبع الهدی . » ارادتمند : فیلتر بنفش

پزشکان ایرانی دور از جامعه ایران

پزشکان ایران طبقه ای خاص خود را برای خود ساخته اند که در فضایی تجملی و قجری است. مردم ایران از در آمدهای میلیاردی گروهی از پزشکان آزرده خاطرند و گاه و بیگاه به جامعه ی پزشکی ایران بی حرمتی می شود. اما باید دانست که این اوضاع و احوال باز خوردی طبیعی و حاصل سالها پول پرستی و برخورد غیر انسانی با بیماران است.

خانواده ی بیمار با کریه ترین و زشت ترین برخوردها در بیمارستان مواجه می شود : خانه و زندگیش را بفروشد، برود دزدی کند یا تن فروشی تا بتواند آقای دکتر  و بیمارستان را برای درمان  بیمارش  راضی کند. پول پرستی و کاسبی با جان بیمار را هیچ کس نمی تواند انکار کند. جامعه ی پزشکی بجای برخورد با این مسأله ،صورت آن را پاک می کند و می گویند: « عده ی معدودی از پزشکان چنین هستند !» اما آیا فقط عده ی معدودی از پزشکان این موج نارضایتی را در بین مردم ایران ایجاد کرده اند؟ یا اینکه جامعه ی پزشکان آلوده ی نوعی سنگدلی و کسب و کار از راه گرو گرفتن جان انسانها شده است؟ اینکه حرمت پزشکان و شأن ایشان توسط مردم شکسته شده است ، محصول سالها تحقیر و جیب بری در بیمارستانهاست و این پول پرستی و سنگدلی همچنان ادامه دارد. با ادامه ی رفتار غیر انسانی با مردم ایران ،چگون انتظار می رود که حرمت پزشکان باز گردد؟

doctor-protests

اینکه پزشک اردبیلی چرا و چگون به قتل رسیده چندان تفاوتی به حال و روز بد جامعه ایران نمی کند. شوربختانه حرمت پزشکان به هر حال از بین رفته است. جامعه ایران هر آینه با پزشکان سنگدل و پول پرست مشکل دارد و هر خانواده ای این سنگدلی و رفتار غیر انسانی را از پزشکان و بیمارستانها دیده است و نیازی به اثباتش نیست. عجیب این است که جامعه پزشکان بجای تغییر رفتار خود و سعی در بهبود این رابطه ، سعی دارد حرمتی را که خود در سالها پول پرستی و تبعیض شکسته است ، بزور بازگرداند.

اینکه پزشک اردبیلی چرا و چگون به قتل رسیده چندان تفاوتی به حال و روز جامعه ایران نمی کند.  شوربختانه حرمت پزشکان به  هر حال از بین رفته است. جامعه ایران هر آینه با پزشکان سنگدل و پول پرست مشکل دارد و هر خانواده ای این سنگدلی و رفتار غیر انسانی را از پزشکان و بیمارستانها دیده است و نیازی به اثباتش نیست. عجیب این است که جامعه پزشکان بجای تغییر رفتار خود و سعی در بهبود این رابطه ، سعی دارد حرمتی را که خود در سالها پول پرستی و تبعیض شکسته است ، بزور بازگرداند.