افشای تلاش ایران برای جاسوسی از تلگرام ۹

تلگرام چیست ؟

شبکه رایگان اینترنتی تلگرام که بنیانگذار آن یک جوان روسی بنام پاول دوروف است ، یکی از رایجترین شبکه های مجازی ارتباط کاربران در ایران است. پس از فیلتر شدن فیس بوک کاریران ایرانی نا مدتها از فیس بوک با فیلتر شکن استفاده می کردند تا اینکه در سال ۲۰۱۳ به شبکه وایبر روی آوردند. اما در پی تلاش برای فیلتر شدن وایبر و تلاش سران رژیم اسلامی برای شنود مکالمات آن ، وایبر در ایران با اخلال مواجه شد و بنظر می رسد کنترلهایی از سوی رژیم بر شبکه وایبر اعمال می شود.

پس از نیمه فیلتر شدن وایبر  و همچنین اسکایپ ، کاربران ایرانی به تلگرام روی آوردند. تلگرام یک سیستم پیام‌رسانی فوری است که بر حفظ حریم خصوصی تأکید دارد.
تلگرام هم در موبایل و هم دسکتاپ روی سیستم‌های مختلف از جمله ویندوز، اندورید و اپل کار می‌کند.

 کاربران این سیستم می‌توانند پیامها، عکس‌ها و ویدئوهایی با حجم زیاد ارسال کنند که برای خصوصی ماندن پس از دریافت از بین می‌رود. از این سیستم همچنین می‌توان برای ارسال پیامهای کدگذاری شده استفاده کرد تا قابل هک شدن نباشد. سامانه کد گذاری تلگرام طراحی نیکلای دوروف  برادر پاول است که او را نامزد و برنده جوایزی هم در این زمینه نمود.

تلاش ایران  برای جاسوسی از کاربران

با توجه به همه گیر شدن تلگرام و روسی بودن این شبکه مسئولین ایران امید داشته اند که با تطمیع پاول دوروف ، موفق شوند امکان جاسوسی از کاربران را بیابند. چیزی که می تواند به اعتبار تلگرام و پاول دوروف ضربه ای همیشگی بزند. اما پاول دوروف از مخالفان دولت پوتین است و هم اکنون پرونده ای در روسیه با اتهام  ساختگی دارد. دلیل این پرونده ساختگی احتمالاً ارتباط با اظهاراتش بهنگام درگیزی های اوکراین دارد. او پس از این اتهام ساختگی از روسیه مهاجرت کرد و دیگر باز نگشت.

او در هفته گذشته پس از فیلتر شدن چند ساعته تلگرام در توئیتر خود اعلام کرد : « وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رژیم ایران از این شرکت خواسته تا ابزارهای جاسوسی و سانسور تلگرام را در اختیارش قرار دهد تا از ایرانیان جاسوسی کند.»

وی گفت: رژیم ایران می‌خواهد از تلگرام برای جاسوسی از شهروندان خود استفاده کند تا پیام‌های خصوصی را بخوانند و سانسور کنند ما نمی‌توانیم در این زمینه به آنها کمک کنیم و نخواهیم کرد.

بنیان‌گذار و مدیرعامل مؤسسه تلگرام همچنین اضافه کرد:  « رژیم ایران در طول هفته گذشته نیمی از ترافیک تلگرام را متوقف کرد و روز سه‌شنبه ما را برای دو ساعت به‌طور کامل مسدود کرد اما به نظر می‌رسد پس از انتشار خبر از جانب ما تصمیم گرفته باشند انسداد ما را بردارند. »

احتمال دارد که سران جمهوری اسلامی بالاخره این شبکه را کاملا مسدود نمایند.

مدیر تلگرام :  « وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رژیم ایران از این شرکت خواسته تا ابزارهای جاسوسی و سانسور تلگرام را در اختیارش قرار دهد تا از ایرانیان جاسوسی کند.» وی گفت: رژیم ایران می‌خواهد از تلگرام برای جاسوسی از شهروندان خود استفاده کند تا پیام‌های خصوصی را بخوانند و سانسور کنند ما نمی‌توانیم در این زمینه به آنها کمک کنیم و نخواهیم کرد.

مدیر تلگرام : « وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رژیم ایران از این شرکت خواسته تا ابزارهای جاسوسی و سانسور تلگرام را در اختیارش قرار دهد تا از ایرانیان جاسوسی کند.»
وی در ادامه گفت: رژیم ایران می‌خواهد از تلگرام برای جاسوسی از شهروندان خود استفاده کند تا پیام‌های خصوصی را بخوانند و سانسور کنند ما نمی‌توانیم در این زمینه به آنها کمک کنیم و نخواهیم کرد.

سخنان ضد و نقیض وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی

در ادامه وزیر ارتباطات رژیم با ژستی مظلومانه تلگرام را متهم نمود که دارای صفحات غیر اخلاقی است و اگر این صفحات را مسدود نکند، مجبور به فیلتر شدن تلگرام هستیم!

محمود واعظی درباره‌ی اختلال تلگرام در چند روز اخیر گفت: اختلال چند روزه تلگرام به دلیل اختلال در کانال‌های ارتباطی بوده و ربطی با فیلتر‌ شدن ندارد.

وی ادامه داد: در دو هفته گذشته سه تا از کانال‌هایی که ما را به دنیا وصل می‌کنند شامل کانال موجود در خاک ترکیه، باب‌المندب و خلیج فارس دچار مشکل شده و همه سایت‌هایی که مسیرشان از این کانال‌ها می‌گذشت، دچار اختلال شده بود و تلگرام تصور کرده بود که این اختلال تنها  مربوط به شبکه خودش است !

اما در ادامه خودش را لو داد و با سخنانی بودار نشان داد که حرفهای پاول دوروف درباره تلاش ایران برای جاسوسی از شهروندان درست است :

« اگر برحسب حکم قاضی ( قاضی مرتضوی !) نیازی به اطلاعات مردم باشد این به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ربطی ندارد و وزارتخانه‌اش جداست.»

در سخن بالا او بطور ضمنی اتهام جاسوسی شهروندان ایرانی را پذیرفته  است و هر کسی می داند که در ایران برای جاسوسی سپاه و وزارت اطلاعات نیازی به حکم قاضی نیست و حتی در خانه یا دفتر خود افراد رژیم اسلامی مانند « علی مطهری » شنود نصب شده بوده است.

 علی خامنه ای و بیت  100 میلیارد دلاریش از طریق کارمندان بیت خود یک صفحه نیمه رسمی در فیس بوک دارد که البته تأیید نشده است ولی عده ای از اعضای بیت رهبری این صفحه را با مشاوره و مدیریت خود خامنه ای اعلام کرده اند. یکی از وظابف این شورا تلاش برای راه اندازی شبکه ملی اینترنت است که سعیی بیهوده برای قطع ارتباط ایران با دیگر شبکه ها و ایجاد اینترنت داخلی و کنترل شده است ! این ، نوعی انفعال و درماندگی آخوند را در برابر عصر اطلاعات و آزادی بیان در دهکده جهانی را نشان می دهد.

علی خامنه ای و بیت ۱۰۰ میلیارد دلاریش از طریق کارمندان بیت خود یک صفحه نیمه رسمی در فیس بوک دارد که البته تأیید نشده است ولی عده ای از اعضای بیت رهبری این صفحه را با مشاوره و مدیریت خود خامنه ای معرفی کرده اند. این صفحات  سران رژیم  در حالی وجود دارد که فیس بوک فیلتر است. با وجود داشتن بیش از ده میلیون ایرانی در فیس بوک !

انفعال و  درماندگی رژیم اسلامی

از یک طرف مقامات سیاسی ایران و نوکرانشان صفحات متعددی در فیس بوک و دیگر شبکه ها دارند و از طرف دیگر فیس بوک فیلتر است! حسن روحانی که خود یکی از مقامات امنیتی گذشته رژیم است سال گذشته در جشنواره‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات در تهران خطاب به کسانی که از حضور جوانان در فضای مجازی نگران هستند، گفت باید دنیای اینترنت را به عنوان یک فرصت برای معرفی “هویت اسلامی و ایرانی” دید. نظری که البته بیشتر تبلیغات است تا عمل.

ایجاد امثال  این شوراها و هزینه های گزاف سپاه و وزارت اطلاعات در اخلال و کنترل مکالمات اینترنتی خود نشانه بیم و نگرانی خامنه ای از آگاهی نسل جوان از اعمال جنایتکارانه و خیانتهای او و همدستانش است.

ایجاد امثال این شوراها و هزینه های گزاف سپاه و وزارت اطلاعات در اخلال و کنترل مکالمات اینترنتی خود نشانه بیم و نگرانی خامنه ای از آگاهی نسل جوان از اعمال جنایتکارانه و خیانتهای او و همدستانش است.

همچنین علی خامنه ای و بیت  ۱۰۰ میلیارد دلاریش از طریق کارمندان بیت خود یک صفحه نیمه رسمی در فیس بوک دارد که البته تأیید نشده است ولی عده ای از اعضای بیت رهبری این صفحه را با مشاوره و مدیریت خود خامنه ای اعلام کرده اند.

علی خامنه ای که جنایات و سرسپردگیش به روسیه  بر همه آشکار است در سال ۹۰ شورایی را برای جاسوسی و تصمیمات قهر آمیز علیه پویشگران اینترنتی تشکیل داد بنام ” شورای عالی فضای مجازی”.

یکی از وظابف این شورا تلاش برای راه اندازی شبکه ملی اینترنت است که سعیی بیهوده برای قطع ارتباط ایران با دیگر شبکه ها و ایجاد اینترنت داخلی و کنترل شده است !

این ، نوعی انفعال و درماندگی آخوند را در برابر عصر اطلاعات و آزادی بیان در دهکده جهانی را نشان می دهد. روزگاری ماهواره هم از طرف رژیم دچار سرکوب شد و بطور فیزیکی و قانونی مردم را در زحمت و فشار قرار دادند ولی با  دیدن آمار چند ده میلیونی بینندگان ماهواره متوجه  ناتوانی خود در جمع آوری ماهواره شدند و امروز فقط از سر کینه در حال پارازیت پراکنی در شهرهای بزرگند!

وظیفه این شورا که اعضایش نزدیکان به خامنه ای هستند کنترل و فیلتر کردن اینترنت و همچنین پرونده سازی برای فعالین سیاسی در فصای مجازی است. این شورا با روی کار آمدن حسن روحانی با توجه به دخالت وظایفش با وزارت ارتباطات ، تقریبا بیکار شده بود اما از ماه گذشته با هماهنگی صورت گرفته برای رضایت روحانی در مصوباتش ، دوباره از طرف حامنه ای فعال شد.

ایجاد امثال  این شوراها و هزینه های گزاف سپاه و وزارت اطلاعات در اخلال و کنترل مکالمات اینترنتی خود نشانه بیم و نگرانی خامنه ای از آگاهی نسل جوان از اعمال جنایتکارانه و خیانتهای او و همدستانش است.

از آنچه گذشت

تردیدی نیست که آخوندها نخواهند توانست جلوی عصر ارتباطات بایستند و هر چقدر هم تلاش کنند و هزینه نمایند این کار آب در هاون کوبیدن است. اما با این وجود از همه گرامیان خواهش داریم که مراقب باشند که بدون فیلتر شکن در فضای مجازی فعالیت سیاسی ننمایند که امکان کنترل و رد یابی ایشان از بین برود.

تردیدی نیست که آخوندها نخواهند توانست جلوی عصر ارتباطات بایستند و هر چقدر هم تلاش کنند و هزینه نمایند این کار آب در هاون کوبیدن است. اما با این وجود از همه گرامیان خواهش داریم که مراقب باشند که بدون فیلتر شکن در فضای مجازی فعالیت سیاسی ننمایند که امکان کنترل و رد یابی ایشان از بین برود. خامنه ای و سربازان گمنام امام زمان در کمینند تا جوانان معترض و پویشگران اینترنتی را به دام بیاندازند و با اتهام سازی ایشان را در معرض عوام بعنوان خائن و عناصر بیگانه معرفی نمایند. بنابراین هوشیاری و استفاده از سیستمهای جلوگیری از ردیابی مانند سایفون و غیره پیشنهاد ما به همه گرامیان است

تردیدی نیست که آخوندها نخواهند توانست جلوی عصر ارتباطات بایستند.اما مراقب باشید!
خامنه ای و سربازان گمنام امام زمان در کمینند تا جوانان معترض و پویشگران اینترنتی را به دام بیاندازند و با اتهام سازی ایشان را در معرض عوام بعنوان خائن و عناصر بیگانه معرفی نمایند. بنابراین هوشیاری و استفاده از سیستمهای جلوگیری از ردیابی مانند سایفون و غیره پیشنهاد ما به همه گرامیان است

خامنه ای و سربازان گمنام امام زمان در کمینند تا جوانان معترض و پویشگران اینترنتی را به دام بیاندازند و با اتهام سازی ایشان را در معرض عوام بعنوان خائن و عناصر بیگانه معرفی نمایند. بنابراین هوشیاری و استفاده از سیستمهای جلوگیری از ردیابی مانند سایفون و غیره پیشنهاد ما به همه گرامیان است.

 

  • کذب محض است … منبع بیارید!!!!!!!!!!

    مومنین از پاک ترین مردمانند…

    • یک ایرانی

      تو یکی دیگه خفه شو چوسلمون . حقیقت محض است .

      • anywhere

        ی گهی خورد ی غلطی کرد عرعر زیادی کرد شماها ببخشینش اون لاشی مسلمون مغز فندقی رو

    • یک ایرانی

      مومنین از دزدترین مردمانند

    • شک داری؟

      فعلا که هیکلت ریده شد

    • Farzad

      akhe kiram to cheshmet manabeh chiy biyarand digeh, manabeh kose nanneto biyarand jakesh, in khabar ke dar hameja pakh shodeh bacheh koneye poro

    • ایران آزاااااااد

      ای بابا.تو بچه کونی چقد پررویی…
      یبارکی خوارمادرتو برو به برادران رزمنده تو پایگاه محلتون تقدیم کن.
      بدبخت خر.
      کیرم تو اسلام ناب محمدی.ریدم تو برگ برگ قرآن.کیرم تو کون چارده معصوم.کسکشا با این دین وحشیانتون تو کل دنیا ریدین…..

  • یک ایرانی

    جمهوری اسهالی بدزده و اختلاس کنه و جاسوسی کنه . به به . رژیم آخوندی ریده شده به هیکلش تو اینترنت . دزدی و اختلاس زنی و ترور و آدم کشی و حالا هم جاسوسی . رژیم قلابی جمهوری اسهالی ؟ هههههههههههههههههههههه

  • شش شپش شانه سر کون حضرت مینهند

    دیگر نشود حسین زنده
    کشتند و گذشت و رفت و شد
    خاکش علف و علف چرنده
    من هم گویم یزید بد بود
    لعنت به یزید بد کننده
    اما دگر این کتل متل چیست
    وین دسته خنده آورنده
    تخم چه کسی‌ بریده خواهی‌
    با این قمه‌های نابرنده
    آیا تو سکینه یی که گویی
    سؤ ایستمیریم عمیم گلنده
    کو شمر و تو کیستی که گویی
    گل قومیا منی شمیر النده
    تو زینب خواهر حسینی؟
    آی‌ نره خر سیبیل گنده!
    خجالت نکشی میان مردم
    از این حرکات مثل جنده؟
    در جنگ دوسال پیش دیدی
    شد چند کرور نفس رنده
    از این همه کشتگان نگردید
    یک مو ز زهار چرخ کنده
    در سیزده قرن پیش اگر شد
    هفتاد و دو تن‌ ز سر فکنده
    امروز تو چرا می‌‌کنی‌ ریش
    ‌ای در خور صدهزار خنده
    کی‌ کشته شود دوباره زنده
    با نفرین تو بر کشنده
    باور نکنی‌ بیا ببندیم
    یک شرط به صرفه برنده
    صد روز دگر برو چو امروز
    بشکاف سرو بکوب دنده
    هی‌ بر سر و ریش خود بزن گل
    هی‌ بر تن‌ خود بمال سنده
    هی‌ با قمه زن به کله خویش
    کاری که تبر کند به کنده
    هی‌ بر سر خود بزن دو دستی‌
    چون بال که میزند پرنده
    هی‌ گو که حسین کفن ندارد
    هی‌ پاره بکن قبای ژنده
    گر زنده نشد عنم به ریشت
    گر شد عن تو به ریشه بنده!