موشکهای سپاه بسوی عمّامه روحانی بود نه اسرائیل! ۴

سیاست ایجاد تنش

جمهوری اسلامی  همواره از بانیان ایجاد تنش و درگیری در منطقه بوده است. علاوه بر سیاستهای توسعه طلبانه که بخاطر شیعه گری و رقابت با دولتهای عربی همواره وجود داشته است، بزرگترین تنشهای سیاسی خاورمیانه بین ایران و اسرائیل روی داده است. درگیری ظاهری حزب الله با اسرائیل در واقع یک دعوا میان ایران و اسرائیل است. دعوایی بیهوده که تنها آبروی و منافع ملت ایران را به خطر انداخته است. اسرائیل بصورت تاریخی و سنتی دوست ایران بوده است و هزاران هموطن ایرانی اسرائیلی پیش از انتقلاب در ایران سرمایه گذاری فعال کرده بودند. شخص محترمی مانندحبیب‌الله اِلقانیان یکی از فعالان اقتصادی ایران بود بدست جمهوری اسلامی اعدام شد. جرم او دو چیز بود : اول کلیمی بودن و دوم داشتن ثروت و دارایی بسیار. ثروتی که از راه کارخانه زدن و کارآفرینی ایجاد شده بود.

در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۸ ، اعدام این انسان فعال و کارآفرین اولین تنش میان اسرائیل و آمریکا را با ایران ایجاد نمود و سنای آمریکا یک قطعنامه علیه جمهوری اسلامی تصویب نمود. این تنها آغاز تنش بود و از آن روز تا به امروز این ایران بوده است که با انواع روشهای خصمانه با زبان و با عمل خود به اسرائیل حمله کرده است. اسرائیلی که در حالت طبیعی با ایران متحّد و شریک اقتصادی بود.

در تاریخ 19 اردیبهشت 1358 ، اعدام این انسان فعال و کارآفرین اولین تنش میان اسرائیل و آمریکا را با ایران ایجاد نمود و سنای آمریکا یک قطعنامه علیه جمهوری اسلامی تصویب نمود. این تنها آغاز تنش بود و از آن روز تا به امروز این ایران بوده است که با انواع روشهای خصمانه با زبان و با عمل خود به اسرائیل حمله کرده است. اسرائیلی که در حالت طبیعی با ایران متحّد و شریک اقتصادی بود.

در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۵۸ ، اعدام این انسان فعال و کارآفرین اولین تنش میان اسرائیل و آمریکا را با ایران ایجاد نمود و سنای آمریکا یک قطعنامه علیه جمهوری اسلامی تصویب نمود. این تنها آغاز تنش بود و از آن روز تا به امروز این ایران بوده است که با انواع روشهای خصمانه با زبان و با عمل خود به اسرائیل حمله کرده است. اسرائیلی که در حالت طبیعی با ایران متحّد و شریک اقتصادی بود. اما گناه القانیان چه بود؟ او که فقط به ایران خدمت کرده بود.

37 سال گذشته و ایران همواره در بوق و کرنا دشمنی خود را با اسرائیل به رخ جهان کشیده است. هرچند در پشت پرده روابط تجاری سری با اسرائیل بخصوص در ضمینه تسلیحات هم داشته است . در معاملات تجهیزات نظامی بخصوص در دوران جنگ ایران و عراق ، ردّپای تجّار اسرائیلی در معاملات نظامی ایران برملا شد. بسیار عجیب بود که پس از برملاشدن روابط تجاری جمهوری اسلامی و اسرائیل هر دو طرف سکوت کردند چنانکه گویی چنین چیزی نبوده است!

بنابر این می توان نتیجه گرفت که جمهوری اسلامی اهدافی را در اسرائیل ستیزی دنبال می کند که بیشتر تبلیغاتی است. اهدافی که می تواند از مصارف جناحی و داخلی باشد تا تبلیغات در جهان اسلام برای جذب دیگر مسلمانان به هلال شیعی.

آیا عملی است؟

از بعد نظامی می توان فهمید که ایران توانایی درگیری با اسرائیل را ندارد. اولا دو کشور مرز زمینی ندارند و کشورهای عراق و اردن بین ایران و اسرائیل هستند. ثانیا ایران تنها توانایی پرتاب موشکهای دوربرد با دقت پایین را دارد.

موشکهای دور برد ایران با نام قدرH از نوع بالستیک هستند که دقت کافی ندارند. این بدین معناست که امکان برخورد دقیق به هدف در این موشکها هرگز شدنی نیست. از این رو است که معمولا باید این موشکها را به کلاهک هسته ای و یا شیمیایی مجهز نمود تا بتوان نتیجه دلخواه را بدست آورد. اما با توافق هسته ای ایران برای حداقل ۲۵ سال از تحقیقات نظامی هسته ای محروم شده است.

 اگر شما یک سلاح برگ برنده در دست دارید نباید آنرا به نمایش بگذارید و نمایشهای تلویزیونی سپاه درباره موشکهایش ، بیش از پیش نمایشی بودن این تهدیدها را باثبات می رساند. پس قدرت نمایی سپاه پاسداران ، هرچند برای تحریک و تهدید اسرائیل به نظر می رسد ، اما اهداف دیگری را دنبال می کند.


اگر شما یک سلاح برگ برنده در دست دارید نباید آنرا به نمایش بگذارید و نمایشهای تلویزیونی سپاه درباره موشکهایش ، بیش از پیش نمایشی بودن این تهدیدها را باثبات می رساند. پس قدرت نمایی سپاه پاسداران ، هرچند برای تحریک و تهدید اسرائیل به نظر می رسد ، اما اهداف دیگری را دنبال می کند. (فرتور : تانک ایرانی با موتور پراید و قابلیت تخریب شدن  با چکش !)

از سوی دیگر سکوهای پرتاب موشکهای بالستیک بسیار گران و محدود هستند و برای هر شلیک به زمان زیاد بازیابی نیاز دارند. این یعنی تعداد سکوهای پرتاب برای موشکهای قدر H بسیار  انگشت شمار است.  با توجه به مانیتورینگ ماهواره ای ایران توسط ماهواره های جاسوسی اسرائیل و امریکا ، این سکوها بسیار آسیب پذیر هستند و اسرائیل یا امریکا می توانند آنها را براحتی از بین ببرند. تعداد اندک سکوها سطح آتش ایران را محدود می کند، یعنی ایران توانایی پرتاب متعدد موشک را ندارد ، با پایین بودن سطح آتش موشکهای ضد موشک اسرائیل توانایی دفاعی خوبی را در برابر تعداد اندک موشکهای مهاجم خواهند داشت.چیزی که ۲۰ سال پیش در جنگ اول خلیج فارس به اثبات رسید.

اگر شما یک سلاح برگ برنده در دست دارید نباید آنرا به نمایش بگذارید و نمایشهای تلویزیونی سپاه درباره موشکهایش ، بیش از پیش نمایشی بودن این تهدیدها را باثبات می رساند. پس قدرت نمایی سپاه پاسداران ، هرچند برای تحریک و تهدید اسرائیل به نظر می رسد ، اما اهداف دیگری را دنبال می کند.

تلاش سپاه برای گل آلود کردن آب

قراردادهای میلیاردی سپاه که با حمایت رهبر و به عنوان اقتصاد مقاومتی به مردم تحمیل شده بود ، دیگر نخ نما شده اند و دولت روحانی قصد دارد دست سپاه را از این قراردادها کوتاه کند. کاری که باعث عکس العمل سپاه شده است. شکی نیست که وجود تنش در منطقه ، سرمایه گذاری خارجی در ایران را با مشکل روبرو کرده است و سپاه بسیار دوست دارد که با ادامه این تنهشها خوان گسترده چپاول از طریق اقتصاد مقاومتی را از دست ندهد.

شکی نیست که امضای خامنه ای  در پای جملات نوشته شده بر موشکهای ایرانی بوده است. اینکه به عبری بنویسند اسرائیل باید نابود شود چیز جدیدی نیست ولی در این برهه که دولت روحانی با کمترین اختیارات قصد دارد اندکی از قدرت سپاه و رهبر بکاهد با پاسخ تند ایشان روبرو شده است.

عمامه روحانی هدف اصلی موشکها بود!

پیام تکراری این موشکها شعار ۳۷ سال گذشته ایران است. پیشرفتهای موشکی ایران هم چندان غیر منتظره نیست. ایران ۲۰ سال آزگار دهها میلیارد دلار را صرف موشک سازی نموده است. کشوری که روز بروز فقیرتر شده است و یک سوم مردمش زیر خط فقر خفیف رفته اند همانند کره شمالی بسوی موشک سازی و تهدید نظامی همسایگان رفته است! ای کاش بجای این همه موشک ۱۰۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان می ساختید که بیسوادی درآن بیداد می کند. موشکهایی که اقتصاد و امنیت سیاسی ایران را همواره  به خطر انداخته اند و شلیک هر کدام آنها ، تیشه به ریشه آبرو و عزت مردم ایران بوده است. آبرو و عزتی که در دوران احمدی نژاد به پایین ترین حد رسید و ظاهرا سپاه پاسداران قصد دارد این بی آبرویی را برای مردم ایران حفظ نماید!

سپاه پاسداران مستقیماً حسن روحانی و رفسنجانی را هدف قرار داده است و بایشان یادآور شده است که " در نظام ولایت فقیه همه کاره رهبر است". یعنی خیال خوش ترمیم روابط سیاسی باجهان غرب ، هرگز بوقوع نخواهد پیوست و ایران در سطح یک شریک تجاری "نا امن" و "اعتماد ناپذیر" باقی خواهد ماند.

سپاه پاسداران مستقیماً حسن روحانی و رفسنجانی را هدف قرار داده است و بایشان یادآور شده است که ” در نظام ولایت فقیه همه کاره رهبر است”. یعنی خیال خوش ترمیم روابط سیاسی باجهان غرب ، هرگز بوقوع نخواهد پیوست و ایران در سطح یک شریک تجاری “نا امن” و “اعتماد ناپذیر” باقی خواهد ماند.

سپاه پاسداران مستقیماً حسن روحانی و رفسنجانی را هدف قرار داده است و بایشان یادآور شده است که ” در نظام ولایت فقیه همه کاره رهبر است”. یعنی خیال خوش ترمیم روابط سیاسی باجهان غرب ، هرگز بوقوع نخواهد پیوست و ایران در سطح یک شریک تجاری “نا امن” و “اعتماد ناپذیر” باقی خواهد ماند.

دور باطل در همگی جوانب!

در انتخابات به دور باطل رسیدیم. یعنی می توان امروز را  دست بالا با سال ۱۳۷۸ مقایسه نمود و مجلس ششم و نه بیشتر.  همچنین روابط سیاسی غرب با ایران را هم می توان با اوایل دوران خاتمی مقایسه نمود. در آن زمان هم مانورهای سپاه برای اعتبار جمهوری اسلامی مشکل آفرین بود. بنابراین پیشاپیش سال ۱۳۷۹ را در این دور باطل بشما تبریک می گویم! خامنه ای البته خامنه ای ۷۸ نیست و بسیار آبدیده تر شده است. در مقابل مردم ایران از سال ۷۸ ترسوتر و بارها فقیر تر شده اند. شاخص جینی در طول چند سال گذشته بشدت در ایران افزایش داشته است. این در حالیست که تولید ناخالص داخلی ایران از سال ۲۰۱۰ بشدت کاهش یافته است! با مقایسه دو شاخص فوق از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ می توان یک نتیجه ساده گرفت : مدیران اقتصادی ایران ، تیشه به ریشه مردم و منافع ملی زده اند. این مدیران اقتصادی بیشترشان برادران سپاهی هستند که به این سادگیها از میدان کنار نخواهند رفت.

متخصصان سپاه هنوز نمی دانند که این چیست که ساخته اند! البته من یادم هست در شهربازی داشتیم مانند اینرا...

متخصصان سپاه هنوز نمی دانند که این چیست که ساخته اند! البته من یادم هست در شهربازی داشتیم مانند این را…

در این دور باطل ، تداوم نظام ولایت فقیه و پایداری آن بیش از هر چیز برای مردم ایران نا امید کننده خواهد بود. دور باطلی که نسلها را می بلعد و سیستم را حفظ می نماید. یعنی مردم فدای حفظ نظام شده اند. نظامی که جز بدبختی و فلاکت چیزی نداشته است.

  • Farzad

    in jakesham sepaheyah khodeshono sare kar gozashtand yek mosht melateh ahmaghe bisavat ke ke hamesh az kone akhonda meykhorand va etlateshonam az roseyeh meygirand faght zoreshon be melateh bichareh IRAN meyreseh

    • Mehdi

      Hi, What’s your idea for re surviving this poor country???

      • Farzad

        Baleh narezayateyh madanieh , etesabat in ke khily sadast monteha omdeh melate Iran khorakeshon khorafat va cherto pertayeh mazhabiyeh

  • ایرانی

    ریدم تو نظام قالطاق و دزد و غارتگر اسهالی . یه مشت سپاهی کونکش دزد مملکتو دارن غارت میکنن .