آقای روحانی ! اگر اندکی شرف در شما بود از نامزدی کناره می گرفتید ۶

واقعه دلخراش معدن زغال سنگ

بیش از پنجاه کارگر زیر آوار معدن غیر استاندارد مدفون شدند و زندگیشان را بخاطر ماهی ۸۰۰ هزار تومان از دست دادند. این است عاقبت رأی دادن به نظام ولایت فقیه !

معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ظهر روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت منفجر شد که بر اثر این حادثه نود نفر از کارگران معدن زنده زنده دفن شدند. اجساد گروهی از معدنچیان بیرون آمده است و تا کنون هیچ پیکر زنده ای یافت نشده است. تعداد کشته ها رسماً کمتر اعلام شده است ولی منابع محلی از کشته شدن بیش از پنجاه معدنچی خبر داده اند.

معدن زمستان یورت در ۹۰ کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد.

بیش از پنجاه کارگر زیر آوار معدن غیر استاندارد مدفون شدند و زندگیشان را بخاطر ماهی 800 هزار توامان از دست دادند. این است عاقبت رأی دادن به نظام ولایت فقیه !

بیش از پنجاه کارگر زیر آوار معدن غیر استاندارد مدفون شدند و زندگیشان را بخاطر ماهی ۸۰۰ هزار توامان از دست دادند. این است عاقبت رأی دادن به نظام ولایت فقیه !

در این معدن حدود ۵۰۰ کارگر کار می‌کنند. کارگران این معدن همگی از شرایط قرارداد و اوضاع مالی خود شکایت داشته اند. کارفرمایان این معدن از ایشان قرارداد سفید گرفته اند تا کمترین مزایایی به کارگران تعلق نگیرد. بردگی مدرن در ایران روز بروز برگهای اندوهبار تازه ای را بازخوانی می نماید.

. از عمده سهامداران این معدن می‌توان بنیاد تعاون بسیج مستضعفین متعلق به علی خامنه ای  را نام برد این سنگ معدن در ۹۰ کیلومتری شرق گرگان (مرکز استان گلستان) قرار دارد.

گفته می‌شود تا اردیبهشت سال ۱۳۹۶ مجموعاً بیش از ۵۰۰ کارگر در آن کار می‌کرده‌اند. طول تونل این معدن حدود دو کیلومتر است.

بر اساس سندی که از گزارش هیئت مدیره معدن یورت منتشر شده است، سه نفر از پنج سهامدار معدن زغال سنگ زمستان یورت وابسته به «گروه مالی مهر اقتصاد» و از وابستگان نهاد بسیج مستضعفان هستند. این بانک در سال ۱۳۷۲ شمسی با نام مؤسسه قرض‌الحسنه بسیجیان تأسیس شده است و هم‌اکنون زیرمجموعه بنیاد تعاون بسیج است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا خبر داد که تعداد زیادی از کارگران این معدن بیمه حادثه و مسئولیت نداشتند.

در سالهای اخیر حوادث متعددی در معادن ایران به ویژه معادن کرمان رخ داده است. تنها در فاصله سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ بیش از ۳۰ معدنچی در حوادث معدن جان خود را از دست دادند. دلیل بیشتر این تلفات نبود خدمات اضطراری کافی در مناطق نزدیک به معادن عنوان شده است.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران با عیادت از کارگران آسیب داده در روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ با بیان اینکه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر متعلق به بخش خصوصی بوده است، بیان کرد: سهامداران این شرکت علاوه بر پنج هزار کارمند بازنشسته معدن، شرکت سرب و روی وابسته به بسیج و یک شرکت وابسته به ذوب آهن اصفهان هستند.

علیرضا ابراهیمی، یکی از نمایندگان مجلس از آزادشهر و رامیان از حوزه گلستان گفت: «برخی از کارگران معدن «زمستان یورت» که روز چهارشنبه دچار حادثه شد، از شش ماه تا یک سال حقوق عقب مانده دارند و از نظر بیمه درمانی هم از چتر حمایتی مطلوب برخوردار نبوده‌اند.» برادر یکی از معدنچیان حبس شده در معدن گفت: «۲۲ سال پیش در این معدن فعالیت می‌کردم و به ازای هر ۱۶ ساعت کار در روز ۷ هزار تومان دریافتی و بیمه داشتم. برادر من یکی از محبوس شدگان در این معدن است و وی تاکنون ۱۴۴ماه حقوق دریافت نکرده است».علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که معدن زمستان یورت، دست‌کم شش ماه تعطیل خواهد بود.

در فیلم منتشر شده توسط خبرگزاری‌های محلی اعضای خانواده‌های کارگران معدن علیه روحانی شعار می‌دادند و به خودرو او می‌کوبیدند.

در فیلم منتشر شده توسط خبرگزاری‌های محلی اعضای خانواده‌های کارگران معدن علیه روحانی شعار می‌دادند و به خودرو او می‌کوبیدند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ هنگام بازدید از محل معدن زغال سنگ یورت با اعتراض خانواده‌های معدنچیان مواجه شد. در فیلم منتشر شده توسط خبرگزاری‌های محلی اعضای خانواده‌های کارگران معدن علیه روحانی شعار می‌دادند و به خودرو او می‌کوبیدند.

فیلم این واقعه که توسط خبرگزاری فارس آنلاین در ۱۷ اردیبهشت منتشر گردیده نشان می‌دهد که یک معدنچی روی سقف این خودرو رفته و یک معدنچی دیگر بالا و پایین می‌پرید و کلاهخودش را با لگد می‌زد و در این حال روحانی مجبور به ترک محل گردید.

پیامی از این آشکارتر؟

پیامی از این آشکارتر؟

آقای روحانی خجالت بکشید!

شما که برای جمع کردن رأی به معدن یورت رفتید با شمایم! آیا خشم مردم را ندیدید؟ براستی پست و مقام عجب مزه ای دارد که امثال شما که مثلن می بایست در کسوت مسایل غیر دنیوی و معنوی باشید را به آنجا رسانده است که برای رسیدن به آن حتی از اجساد مردگان هم دستاویزی برای افزایش رأی خود ساخته اید. آقای حسن روحانی اگر اندکی مردانگی در شما بود با این اوضاع و احوال پریشان که بر ایران حاکم است از این نمایش انتخابات کناره می گرفتید تا مردم متوجه شوند که تاریخ مصرف جمهوری ننگین اسلامی پایان یافته است. اعتراف به شکست نمایید و خود و خانواده تان را از خشم ملت ایران برهانید.

تاریخ درباره امثال شما که برای حرص و طمع به قدرت خود را به آب و آتش زده اید و با وعده آب و نان و فریب دین مردم بیچاره ایران را بیهوده امیدوار ساخته اید، چه قضاوت خواهد نمود؟ شما در تاریخ ایران ذره ای آبرو ندارید و اگر اندکی شرف داشتید ، کناره می گرفتید و با شجاعتی که در شما نمی بینم از مردم ایران بابت این ۳۸ سال خفت و خواری شان پوزش می طلبیدید.

  • رشید

    درود بنده یکی از افراد مخالف این رژیم هستم ولی یه سوالی که برام پیش اومده اینه که خامنه ای این همه مال ودارایی داره و حتی من یه یکی از دوستان میگفتم خامنه ای داره از مال مردم میخوره مملکتو به فساد کشیده اونم گف نیازی نداره اینهمه داره به پول منو تو محتاجه

  • Mahmood Azizi

    روحانی و غیره نداره
    این جماعت خرشون که از رو پل رد بشه فقط پشت تریبون مسئول هستند. یه مسئول بی سواد و عوام فریب

  • امیر حسین منافی

    بیچاره کارگرای معدن
    کار سخت با حقوق کم – اینش چندان مهم نیست
    مهم اینه که ۵۰ نفر مردن و آب از آب تکون نمیخوره
    http://felezyabparseh.com