اسناد پاناما؛ هرجا سخن از فساد است نام ایران و روسیه می درخشد! ۱

اسناد پاناما چیست

این اسناد افشا شده در ارتباط با فعالیت ۴۰ سال اخیر شرکت موساک فونسکا (Mossack Fonseca) است که در این مدت به مشتری‌های خود برای پولشویی و فرار مالیاتی از طریق ۲۱۴ هزار مؤسسه در دنیا کمک می‌کرده است. این اسناد شامل اطلاعاتی دقیق در مورد چهره‌های سیاسی فعلی و سابق و برخی شخصیت‌های شناخته شده از جمله ورزشی و تلاش‌های آن‌ها برای مخفی نگاه داشتن دارایی‌ها یا پولشویی است.

جهان در شوک افشاگری اخیر از صدها پرونده پولشویی و فرار مالیاتی است. با افشای اوراق پاناما، بسیاری از دولت‌های جهان روز دوشنبه (۴ آوریل/ ۱۶ فروردین) فوراً خبر دادند که تحقیقات دربارهٔ تخلفات مالی احتمالی سیاستمداران، چهره‌ها و افراد ثروتمند کشورهای خود را آغاز کرده‌اند. با این‌همه بخشی از کشورهای جهان نیز واکنش منفی به گزارش‌های منتشر شده نشان داده‌اند. سخنگوی ولادیمیر پوتین هدف از انتشار اسناد پاناما را تقویت «پوتین‌هراسی» در جهان خوانده است. کاخ کرملین اعلام کرد که اسناد منتشر شده شامل هیچ‌چیز قطعی و جدیدی نمی‌شود.

اسناد پاناما اشاره به مجموعه‌ای از ۱۱٫۵ میلیون اسناد محرمانه از دفتر وکالت موساک فونسکااست که توسط منبعی ناشناس به روزنامه آلمانی‌زبان زوددویچه تسایتونگ رسیده که شامل ۲۱۴۰۰۰ صفحه سند در ارتباط باپولشویی و فرار مالیاتی است. این اسناد حاوی نام شرکت‌ها و هویت اصلی مالکین و مدیران تراست‌ها است. این اسناد نشان می‌دهد که چگونه این شرکت به مشتریان خود کمک می‌کرده که پولشویی کنند، تحریم‌ها را دور بزنند و مالیات نپردازند.از مجموع این ۱۱٫۵ میلیون سند، حدود ۴٫۸ میلیون مورد از آنها را ایمیل، ۳ میلیون مورد را اسنادی با فرمت پایگاه‌های داده، ۲ میلیون مورد را پی دی اف یک میلیون مورد را عکس، ۳۲۰ هزار مورد را متن تشکیل می‌دهد.از این افشاگری به عنوان افشای بزرگترین فساد مالی سیاستمداران جهان یاد شده است.

فاسد ترین دولت تاریخ 2500 ساله ایران و دو بازیگر اصلی آن

فاسد ترین دولت تاریخ ۲۵۰۰ ساله ایران و دو بازیگر اصلی آن

روسیه، چین و ایران در اسناد پاناما

نام افراد ثروتمند و دولتهای مختلف جهان در اسناد پاناما فراوان است. چین روسیه و ایران و حتی افراد سرشناسی چون نخست وزیر ایسلند که استعفا داده است، در پولشویی و فرار مالیاتی مشخص شد که بنام احمدی نژاد چند شرکت نفتی در این اسناد وجود دارد! این شرکتهای نفتی که صاحب آن محمود احمدی نژاد است برای دور زدن تحریمهای هسته ای ایجاد شده اند. همین اسناد می تواند از ارتباط محمود احمدی نژاد با شبکه های مافیایی پولشویی پرده بردارد.

همچنین نام چند نفر از دوستان نزدیک ولادمیر پوتین در این اسناد است که افشای آن پرده از میلیونها دلار پولشویی و انتقال پنهان پول برداشته است. چندین شرکت وابسته به دوستان ولادمیر پوتین در این ماجرا دست داشته اند.

واکنش روسیه  نسبت به این پرونده ها بسیار منفی بوده است و نشان می دهد که روسیه کاملا در جریان این پولشئییها بوده و چیز جدیدی برای آنها نیست!

اما دولت کمونیست چین در واکنشی جالب مطالب مربوط به اسناد پاناما و افشای ثروت رهبران چین که در این اسناد  پولشویی آمده است را فیلتر کرده اند و اینترنت شهروندان چینی صفحات مربوط به اسناد پاناما را پنهان کرده است.

نام افراد ثروتمند و دولتهای مختلف جهان در اسناد پاناما فراوان است. چین روسیه و ایران و حتی افراد سرشناسی چون نخست وزیر ایسلند که استعفا داده است، در پولشویی و فرار مالیاتی مشخص شد که بنام احمدی نژاد چند شرکت نفتی در این اسناد وجود دارد! این شرکتهای نفتی که صاحب آن محمود احمدی نژاد است برای دور زدن تحریمهای هسته ای ایجاد شده اند. همین اسناد می تواند از ارتباط محمود احمدی نژاد با شبکه های مافیایی پولشویی پرده بردارد.

نام افراد ثروتمند و دولتهای مختلف جهان در اسناد پاناما فراوان است. چین روسیه و ایران و حتی افراد سرشناسی چون نخست وزیر ایسلند که استعفا داده است. در پولشویی و فرار مالیاتی مشخص شد که بنام احمدی نژاد چند شرکت نفتی در این اسناد وجود دارد! این شرکتهای نفتی که صاحب آن محمود احمدی نژاد است برای دور زدن تحریمهای هسته ای ایجاد شده اند. همین اسناد می تواند از ارتباط محمود احمدی نژاد با شبکه های مافیایی پولشویی پرده بردارد.

چرا مهم است ؟

در کشورهای قانونمند جهان کوچکترین فرار مالیاتی می تواند به سالها زندان منجر شود .  اما پاناما با قوانین آسان خود به بهشت مالیاتی ثروتمندان بدل گشته است و بدون نگرانی از مالیات ، ثروتهای افراد زورمدار جهان و دولتهای فاسد و جنایتکاری مانند روسیه ، چین ، ایران و عربستان پولهای هنگفتی را به این کشور منتقل نموده اند. سری بودن رد و بدل شدن پول باعث می شود که معاملات کثیف و پولشویی بیشماری در این فرآیندها انجام شده باشد. اما در اکثر موارد براحتی نمی توان به مدارک دسترسی داشت و اثبات جرم بسیار مشکل است.

اکثر رهبران و ثروتمندان با بی اهمیت دادن این اسناد وا نمود کرده اند که هیچ جرمی مرتکب نشده اند و کارهایشان کاملا قانونی بوده است و قانون را دور زده اند ولی نقض نکرده اند. هرچند  نخست وزیر ایسلند استعفا داد تا فشار افکار عمومی را از خود کاهش دهد.

حال باید دید که وقتی یک فرار کوچک مالیاتی سالها زندان در پی دارد ، آیا این افراد را می توان دادگاهی کرد یانه؟

ایران ، زیمباوه ، سوریه ، کره شمالی نمونه هایی از کشورهای فلاکت زده دنیا هستند که رهبران فاسدشان در کاخ زندگی می کنند و مردمشان در کوخ. این حکومتها هیچ ارزشی برای مردم بیچاره قائل نیستند و جالب است که معمولا مردم هم امید دارند تکه نانی از این حکومتهای دزد و جنایتکار بدست آورند! سهم حکومتهای چپگرا در پرونده های پاناما شگفت انگیز است، بطوریکه هرچند این کشورها معمولا پولی در چنته ندارند ولی سهم بالایی در پرونده های پاناما دارند!

ایران ، زیمباوه ، سوریه ، کره شمالی نمونه هایی از کشورهای فلاکت زده دنیا هستند که رهبران فاسدشان در کاخ زندگی می کنند و مردمشان در کوخ. این حکومتها هیچ ارزشی برای مردم بیچاره قائل نیستند و جالب است که معمولا مردم هم امید دارند تکه نانی از این حکومتهای دزد و جنایتکار بدست آورند!
سهم حکومتهای چپگرا در پرونده های پاناما شگفت انگیز است، بطوریکه هرچند این کشورها معمولا پولی در چنته ندارند ولی سهم بالایی در پرونده های پاناما دارند!

سهم کشورهای چپگرا و کمونیستی

رهبران کشورها ی چپگرا و کمونیستی همواره از عدالت و برابری دم می زنند ، این دروغی بیش نبوده است . از آغاز تشکیل شوروی کمونیستی تا به امروز فاسد ترین حکومتهای جهان همانهایی بوده اند که شعار عدالت و برابری و خدمت به خلق می داده اند. هرچه شعارها زیباتر فسادشان هم بیشتر! ایران ، زیمباوه ، سوریه ، کره شمالی نمونه هایی از کشورهای فلاکت زده دنیا هستند که رهبران فاسدشان در کاخ زندگی می کنند و مردمشان در کوخ.  این حکومتها هیچ ارزشی برای مردم  بیچاره قائل نیستند و جالب است که معمولا مردم هم امید دارند تکه نانی از این حکومتهای دزد و جنایتکار بدست آورند!

سهم حکومتهای چپگرا در پرونده های پاناما شگفت انگیز است، بطوریکه هرچند این کشورها معمولا پولی در چنته ندارند ولی سهم بالایی در پرونده های پاناما دارند!

سخن آخر : جهان فهمید و ما نفهمیدیم

میلیاردها دلار در ایران به یغما رفته است. دوست و دشمن در داخل و خارج اسنادی را رو کرده اند که نشان دهنده فساد و تبانی دولتمردانی مانند ایران و روسیه است اما از کسی بخاری بلند نمی شود! با این همه اسناد که از روز روشن تر است ، چگونه هنوز بسیاری از شهروندان ایرانی و روسی به این حکومتهای فاسد امید دارند؟ چگونه است که بسیاری از شهروندان ایرانی غافل از اینکه دست خامنه ای در جیبشان است ، حامی پر و پا قرص حکومتند و این دزدان سر گردنه را مبارزان با استکبار جهانی می دانند. حال این استکبار جهانی چیست و مبارزه با آن چه صیغه ای هست، کسی نمی داند! تنها چیزی که آشکار است میلیونها ایرانی بیچاره شدند تا بگویند با استکبار جهانی مبارزه می کنند. چیزی که مفهوم آنرا هم نمی دانند!

  • Sepahe rousi

    http://ir.voanews.com/a/banisadr-/3669268.html

    واکنشها به مرگ هاشمی؛ بنی‌صدر: ایران امروز محصول اقدامات دیروز رفسنجانی است
    ————————————————————————————————————-
    پاسداران روسیه به ناوهای آمریکایی نزدیک میشوند ، رسانه های چپ روسی به تبلیغ مستقیم
    غیر مستقیم برای جنایت کار بزرگ ج ا رفسنجانی مشغول هستند . چپ روسی که از نزدیکی پوتین به ترامپ سر از پا نمی شناسد و آنرا به دروغ زمینه ساز قدرتمندی دو رژیم ورشکسته ج ا و سوریه تبلیغ میکند بدون اینکه بگوید که نزدیکی پوتین و ترامپ اگر دو قربانی داشته باشد همین دو گوسفند قربانی هستند .

    بنی صدر و سخنان او هنوز در سانسور رفسنجانیست ها و مارکسیست های روسی و ملی مضحکیست ها و بختیاریست های مارکسیست روسی است . صدای امریکا ناپرهیزی کرده و یک لینک گذاشته . دوچه ولله و بی بی سی فارسی و رادیو فردا که پایگاه مارکسیست های روسی نقابدار است هنوز بنی صدر را سانسور و این مرد جنایت کار را بزرگ میکنند. لابی
    مارکسیست روسی و اسلامیست های مارکسیست در امریکا اوباما را فریب دادند که
    پیام تسلیت بدهد . همه این بازیها به زودی رنگ دیگری میگیرند . ترامپ قایق های سپاه را خواهد زد . پوتین آخوندها و اسد را بار دیگر خواهد فروخت تا اقتصاد ورشکسته خودش را به کمک وزیر خارجه نفتی جدید با افزایش قیمت نفت کمی بهبود بخشد . فشار روی چین متمرکز خواهد شد ، پفک نمکی کره ای موشک باز با زدن موشک هایش در هوا باید انگشت بمکد . چون پوتین در سازمان ملل دیگر پشت چین نخواهد رفت . ترکیه وقتی پوتین را بی خاصیت دید از همراهی با او سرخورده و دنبال منافع خودش خواهد رفت . بحرانهای مالی ، فساد فراوان و درگیریهای مشتی عناصر نادان وابسته به روسیه ، ج ا را با بحرا نها ی شدیدتر مواجه میکند . حتا نفت ۱۲۰ دلاری هم نمیتواند این رژیم فاسد و تروریست و ماجراجو را نجات دهد همان گونه که در زمان احمدی نژاد نداد .