اسلام محمدرضا شاه و آزاده نامداری ، شوخی سنگینی که به ولایت فقیه بدل شد! ۵

جامعه ریا کار

این گفتار درباره محمدرضا شاه فقید نیست. درباره آزاده نامداری هم نیست. این گفتار درباره همه ی ماست. جامعه ای مذهبی و خرافاتی که اسلام را آنگونه که سلیقه اش هست می بیند. بقول سهراب سپهری : مذهب شوخی سنگینی بود که محیط با من کرد و من سالها مذهبی ماندم بی آنکه خدایی داشته باشم.

اگر به فیلم ، شعر ، موسیقی و داستانهای دهه های ۳۰ تا ۶۰ بنگریم بیشتر آنها بوی مذهب دارد. مذهبی بودن در خون و رگ نویسندگان و هنر مندان ایرانی است و ایرانیان مذهب شیعه را هویت و فرهنگ خود قلمداد نموده اند. اما با بررسی بیشتر متوجه می شویم که این مذهب با اسلام واقعی فاصله بسیار دارد. ما ایرانیان تاب تحمل اسلام ناب محمدی و آیات تند و تیز قرآن را نداریم و ترجیح داده ایم قسمتهایی از اسلام را با فرهنگ ایرانی در آمیزیم و ملغمه ای ساخته ایم پر از تناقض!

ما ایرانیان از سویی می بینیم و حس می کنیم که اسلام و تشیع خرافی آن هیچ نقشی در زندگی روزمره ما نمی تواند داشته باشد و از سوی دیگر با فرهنگی مواجه هستیم که از مادران و پدران مسلمانمان بما رسیده است و نسبت به آن حس تعلّق داریم. زبان فارسی ما پر است از اصطلاحاتی که رنگ و بوی مذهب دارد؛ به این عبارات دقت فرمایید :

خدا نگهدار ؛ خداحافظ ؛ دست خدا به همراهت… برای بدرود گفتن بکار می رود.

یا علی مدد! علی نگهدارات! علی علی !…. برای تلاش بیشتر و دادن روحیه در کار سخت بکار می رود.

یا ابالفضل! یا ضامن آهو ! یا خدا !…. اینها را نیز معمولاً برای تعجب بکار می بریم. یا حسین شهید را هم معمول است که زمان نوشیدن آب بکار می بریم. اینها فرهنگی خرافی است که ما وارد زندگی خود نموده ایم و تار و پود مغز ما را هم اشغال نموده است. کنار گذاشتن این فرهنگ برای ما ایرانیان بسیار سخت است . تنها تصور نمایید که یک شخص بیخدا برای خداحافظی باید بگوید بدرود. چون خدایی وجود ندارد که حافظ ما باشد!

آزاده نامداری ریاکار است ، اما دقت کنیم که این ریاکاری جزیی از فرهنگ جامعه ما شده است و زمینه تاریخی دارد.

آزاده نامداری ریاکار است ، اما دقت کنیم که این ریاکاری جزیی از فرهنگ جامعه ما شده است و زمینه تاریخی دارد.

اینکه آزاده نامداری ، علی دایی و بسیاری از ما ایرانیان دچار ریا هستیم ، این اصل قضیه نیست. اصل قضیه این است که فرهنگ ما ایرانیان بخصوص پس از تشیع دوران صفوی دچار چاپلوسی و ریاکاری شده است. تنها کافیست متن نامه های دوران قاجار و صفویه را بخوانید تا ببینید که چه میزان مرکب و کاغذ تنها برای ریا ، چاپلوسی و تملق به هدر رفته است و نامه ای که دو کلمه بوده به دو هزار کلمه توسعه یافته بوده است!

صداقت مفهومی که فراموش شده!

به خود و دور و بر خود اگر نگاهی بیاندازیم ، هر گوشه از کشور بحران زده ایران را که نیک بنگریم ، بسیاری از مشکلات ما بخاطر فراموش نمودن صداقت است. ما به خود و به فرزندان خود دروغ می گوییم. دروغ و ریا ابزاری است که فرهنگ ایرانی بخوبی از آن بهره برده است ولی در دنیای امروز که پرده ها کنار رفته اند و آگاهی حرف اول را می زند ، ما ایرانیان با مسأله ای مواجه شده ایم که آزاردهنده است. اینکه تا کی می توانیم با چاپلوسی و دروغ این کشور را اداره نماییم؟!

بعنوان نمونه با آشنایی چند دقیقه ای در یک تاکسی فوراً متوجه خواهید شد که مذهبی بودن و تعلّق خاطر به قبر امامان از موضوعات بحث است. ما ایرانیان برای معرفی خود و اینکه خود را فردی سالم و موجّه جلوه دهیم از اعتقادات خرافی خود سخن می گوییم. مثلاً می گوییم : هر چه دارم از صدقه سر اهل بیت است! این جمله مشهور بسیاری از ماست! اما درست نیست. ما هر چه داریم از صدقه سر کلاهبرداری ، دروغ و فریب دیگران است! این است واقعیت جامعه بیمار و ریاکار ما!

اسلامی که ما ایرانیان داریم سلیقه ای است. کاربردش هم برای ریا و دروغ است. ما اسلامی گزینشی داریم و به آن هم می بالیم!

اسلامی که ما ایرانیان داریم سلیقه ای است. کاربردش هم برای ریا و دروغ است. ما اسلامی گزینشی داریم و به آن هم می بالیم!

آنچه که ما بدان اسلام می گوییم ، اسلام سلیقه ای ماست. آن مسلمانان واقعی که به اسلام عمل می کنند ، بخوبی می دانند که زن در اسلام یک کالای قابل مالکیت است. آنها که اسلام واقعی را می شناسند بخوبی می دانند که مطابق دستورات اسلام باید به کفار حمله کرد و ایشان را کشت تا مسلمان شوند و یا اینکه جزیه بدهند. این است حکم اسلام واقعی.

خواهر آزاده نامداری و عکس آبجو خوردنش در پارک که او را روی جلد روزنامه ای سوئیسی برد!

خواهر آزاده نامداری و عکس آبجو خوردنش در پارک که او را روی جلد روزنامه ای سوئیسی برد!

اسلام واقعی!

اسلام واقعی چیست؟ آن است که دستورات محمد و الله را اجرا کنند و یا اینکه از زیرش در بروند؟  اسلام واقعی  محمد است که سنگسار می کرد و زنان را به اسارت می برد و یا اینکه اسلام واقعی محمد رضا شاه است که به حج می رفت وشراب می خورد و پای اول موسیقی و رقص هم بود؟

براستی اسلام واقعی داعش است که می خواهد احکام قرآن را اجرا کند و یا اینکه اسلام واقعی این است که قسمتهای خشن اش مانند اسارت و بردگی اسرا و همچنین خشونت و کشتار را از آن حذف کنند؟

اگر اسلام دین مهر و عطوفت است چرا عموزادگانی مانند حسین و یزید به جان هم افتادند و پیروز سر مغلوب را از تن جدا کرد؟ البته شکی نیست که حسین هم اگر می توانست سر یزید را جدا می نمود و چیزی که عوض دارد گله ندارد!

اسلام واقعی چیست؟ اگر متن قرآن را سانسور کنیم تا کمی آرامتر و مهربانانه تر شود شاید بتوان اسلامی  بهتر را به جهان نشان داد! اما آن که دیگر اسلام نیست و می شود دینی جدید! همانند دین بهایی که ظاهرا سعی داشته اسلام را با حقوق بشر و مدرنیته مخلوط نماید!

در واقع آنهایی که می گویند اسلام واقعی داعش و خمینی و طالبان و شیوخ عربستان نیستند، چه نظری درباره خشونتهای پیامبر و علی و دیگر خلفا دارند؟ آن هم دروغ است؟ پس این همه آیات مرتبط با خشونتها و کشتار دیگر انسانها در قرآن چیست ؟ آن آیات را که دیگر نمی توانید رد نمایید؟

سوره توبه آیه ۵ :

فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِکِینَ حَیْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ کُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّکَاةَ فَخَلُّواْ سَبِیلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ.

پس چون ماههای حرام به سر آمد آنگاه مشرکان را هر جا یافتید به قتل رسانید. و آنها را دستگیر و محاصره کنید و هر سو در کمین آنها باشید. چنانچه توبه کردند و نماز به پای داشتند و زکات دادند پس از آنها دست بدارید، که خدا آمرزنده و مهربان است.
شاید اسلام غیر واقعی بهتر است. شاید همان اسلامی خوب است که مردم تهران یک ماه از سال را روزه می گرفتند و دهه محرم هم شراب نمی خوردند و به شهر نو نمی رفتند!  اسلامی که شما می خواهید اسلام  به انتخاب شماست! مشابه همان اسلام لاتهای فیلمفارسی و اسلام محمد رضاشاه پهلوی! اسلام واقعی البته بسیار درّنده تر است!

 

  • jasusan rousi dar america

    چرا شوروی در برابر کودتا ساکت نشست و بعد با ان هماهنگ شد ؟
    اما حزب خائن توده ، ملاها و التقاطی های ملی مضحکی ( دشمنان مصدق و شاه از این روضه ۲۸ مرداد نان میخورند)
    خائنین جاسوس روسیه از جواب به این سوال طفره میروند
    —————————————————————————————–
    میرفطروس و عباس میلانی و آبراهام پروند و مجید تفرشی و دیگران مزدوران حزب توده و ک گ ب هستند که به غرب آمده اند تا با استفاده از احساس شرمندگی آمریکایی ها که در زمان کلینتون و مادلین آلبرایت از کودتای آمریکایی در ایران در ۲۸ مرداد رسما اعلام شد ,

    “سو استفاده کرده ”

    و رد پای شوروی ، ک گ ب ، حزب توده را در زمینه چینی و بلوا سازی و تلاش برای یک کودتای موازی شبیه تمام کودتاهای دیگر شوروی در آسیا و شرق اروپا و آمریکای جنوبی و آفریقا از طریق نفوذ در ارتش ، توهم پراکنی و لجن پراکنی علیه چهره های سلطنت طلب و ملی و لیبرال و امریکا به خصوص , دولت ملی را ساقط و بعد چند جاسوس روسیه بیایند به نام مردم و انقلاب سوسیالیستی یا راه رشد غیر سرمایه داری بعثی و دموکراتیک خلق تره کی افغانستان ماقبل تاریخ و مزخرفات دیگر حکومت کشور و حرکت های مردمی ناسیونالیستی برای آزادی و دموکراسی و استقلال را بدزدند .
    این شیوه عمومی شوروی ، روسیه و لنین و استالین و پوتین و بقیه سران زمین خوار و زالوهای خانمان برانداز روسیه بوده و هست .
    خود لنین انقلاب دزد بود و از کرنسکی (مصدق روسیه) دزدید با کودتای نیروی دریایی و توطیه و ترور ( خودش گفت به هر وسیله باید حزب طراز نوین ، خودش و رفقا ، قدرت را در دست بگیرد ) و ۲۸ درصد حزب الهی (مثل همین آخوندها در شورای انقلاب و مجلس خبرگان و بعد مجلس شورا و بعد سپاه آمد و همه چیز را از همه دزدید و داد به روسیه ).

    او را المانها از سویس آوردند در زمان جنگ ( خیانت کار جنگی طبق همه موازین بین المللی)

    حالا اینها به رجوی حمله میکنند چرا رفته با صدام بیاد و

    از ان بدتر به بنی صدر که چرا قبلا قصاص قبل از جنایت نکرده و با مجاهدین متحد شده ! و

    از ان بدتر همین ها از بختیار که همان کار رجوی را کرد به عنوان قهرمان پنبه ای جلوی بنی صدر تعریف و تمجید میکنند .
    سوال اساسی این جاست :
    هیچ احدی به این سوال من جواب نداده حتا این جاسوسان روسیه در امریکا . از کنار این مطلب واضح میگذرند در حالیکه هزاران شک و تردید بی مورد و کاملا بی اساس را در مورد مصدق از زبان مزدوران خودشان و نفوذی های اطراف مصدق به عنوان سند می آورند .
    سوال یک ملیون دلاری :
    در کجای تاریخ شوروی و روسیه سابقه داشته که دولت شوروی و یا روسیه ساکت بنشیند در حیات خلوت او یک کودتای انگلیسی آمریکایی علیه یک دولت مستقل انجام شود ؟ در حالیکه ان دولت با رقیب قرنهای او انگلیس پنجه در پنجه بوده باشد ؟
    ۱) وقتی پوتین در چهره خامنه ای مسیح میبیند و از اسد جنایت کار که به مویی آویزان است و کثیف ترین موجود روی زمین (در کنار بغدادی افسر ارتش بعث عراق و مسلمانان تروریست پیرو او که ضد ارزشهای والای فرهنگ دموکراتیک غربی هستند ) می باشد ، این چنین با بهایی چنین سنگین برای روسیه حمایت میکند و حاضر نیست حتا یک دلقک دیگری را جای او بنشاند تا آبها از آسیاب بیفتد ،

    ۲) وقتی خروشچف ضد استالین و ضد استالینیسم جهان را در دفاع از حکومت یک دلقک رفیق کش و جانی و مستبد مثل کاسترو ( که کمونیست هم نبود و ملی گرا بود اولش بعدش جاسوس روسیه شد ) در پرتگاه یک جنگ اتمی نابود کننده کره زمین قرار داد ،

    ۳) وقتی ارتش شوروی با تجاوز به کشورهای اروپای شرقی رهبر کمونیست ملی گرایی مثل دوبچک را از طبقه پنجم پایین انداخت و کارگران را کشتار کرد ،

    ۴) وقتی شوروی و روسیه در کنار چین از دلقک موشک پرانی مثل پفک نمکی اون جنگ شریر با تمام قدرت در برابر همه اعمال و طرح های امریکا و ناتو و سازمان ملل می ایستند تا این دیوانه جهان را تهدید کند

    چه گونه ؟ چه گونه ؟ چه گونه ؟
    در کودتای ۲۸ مرداد ساکت نشست و بعد هم منافع آنرا درو کرد که هنوز ادامه دارد ؟
    نفت و گاز شمال و صنایع سنگین ( صنعت سبک هم نداشت وگرنه از امریکا بیشتر باج میگرفت تا سکوت کند ) و تجهیزات ارتش و ۵۰ درصد دریای کاسپین را گرفت که در تمام رژیم مدرن متحد آمریکای شاه ادامه داشت , بماند , هنوز ادا مه دارد , سهم خزر شده یازده و نیروی نظامی عروسک خیمه شب بازی و ارتش ترور و مرسنری مزدور روسیه در سوریه و عراق و یمن و لبنان و قطر و بحرین و …. . هیچ کس در دو رژیم شاه و شیخ جرات ندارد از نفت و گاز شمال صحبت کند یا به نقش شوروی در کودتای ۲۸ مرداد بپردازد ( مگر به قصد پاک کردن و ماست مالی نقش شوروی و بازوی جاسوسی او حزب توده ).

    از دیگر دروغهای این مزدوران روسیه و حزب خائن توده ، سرکوب ! حزب توده توسط شاه است ! و کشتار کمونیست ها !
    سوال دوم یک میلیون دلاری من که هرگز جواب داده نشد
    اگر شاه کمونیست ها را میکشت اینهمه توده ای فدایی ، رهبران اصلی ان در غرب چه جوری زنده اند ؟ در زمان شاه چه جوری اینها همه روزنامه ها و کانون نویسندگان و هنرمندان و نخبه ها و روشنفکران را بنا بر ادعای خود شما ( که هرکس را از صندوقچه روسیه بیرون میکشید و میگویید او بزرگترین ، نخبه ترین ، …. ترین ترین ها بود و توده ای بود !!! همه جا بودند از کیهان و اطلاعات تا کانون نویسندگان و شب های شعر انستیتو گوته و رستاخیز و انرژی اتمی ؟ )
    بله به او اجازه دادند چند تا افسر نگون بخت را اعدام کند ، بقیه را در فرار ساختگی بچه گانه از اوین فرستادند شوروی تا بعدا برگردند برای اجرای فاز دوم طرح . آمدند و اجرا کردند و آخوندهای روسی هم به مقام شامخ حکومت دست نشانده آنها نشستند چون مردم ایران دست نشانده روسی محال است که بپذیرند حتا پیک نت مرکز اینترنتی ک گ ب و اف اس بی در وزارت اطلاعات آخوندها نوشت که باید نظر منفی مردم نسبت به روسیه عوض شود و با تلخی اذعان کرد که مشکل آخوندهای روسی این است که روسیه صنایع پیشرفته که جواب نیاز مملکت ایران را بدهد ندارد و بیشتر صنایع سنگین دارد .

    سوال سوم میلیون دلاری
    چرا بزرگان حزب توده به جای اعدام شدن به نام تواب چپیدند توی رژیم شاه و از داخل آنرا تک حزبی کردند و فرهنگ مارکسیستی روسی را در سیستم متحد غرب شاه تزریق کردند ؟

    همانطوری که شریعتی اسلام آخوندها را مارکسیستی چه گوارا قاتل و تروریست روسی کرد .

    باهری ، جعفریان ، نهاوندی , نیک خواه ، انصاری ، همایون ، اکبر اعتماد ، … عملا نصف حکومت شاه دست اینها بود نصف دیگر فرهنگی ان دست بهشتی و باهنر و شریعتمداری ها و گلپایگانی ها و بروجردی ها و دست آخر هم دکتر شریعتی آمد با التقاط سالاد آخوندی و مارکسیستی در کنار آبگوشت انگلیسی دکتر امینی و رویاهای نپخته دو سه تا درس خوانده امریکا مثل آموزگار از مدرسه سیاسی حسن علی منصور که هیچ کاری از دستشان بر نیامد چون اهل فرهنگ و فرهنگ سازی نبودند
    سوال آخر یک میلیون دلاری
    چرا در رژیم متحد آمریکای شاه هیچ حزب لیبرال طرفدار غرب به وجود نیامد و شکل نگرفت ؟ حتا یک روزنامه نبود که متفاوت با سلطه ۳۰۰ ساله روس و انگلیس بنویسد . یعنی در مسیر همسو با استراتژی غرب و امریکا مطلب بنویسد .

    در حالیکه قطر یک وجبی الجزیره دارد !

    که مدتها رقیب سی ان ان بود در منطقه به لحاظ رویکرد مردم منطقه

    عربستان بدوی الشرق الاوسط !

    The New York Times in 2005 called Asharq al-Awsat “one of the oldest and most influential in the region”

    مصر الاهرام را داشت از سال ۱۸۷۵

    بعد ها
    حتا کودتاچی ناسیونالیست روسی عبدالناصر در الاهرام , حسنین هیکل را داشت که برای او دروغ سازی کند . در همان زمان توده ایها کیهان و اطلاعات را میچرخاندند و داریوش همایون وزیر توده ای شاه موش میدوا ند علیه شاه در اطلاعات . کار او به جایی رسید اله بقراط چریک ژاندارم کش را آورد لندن رسما داخل کیهان لندن و سلطنت طلب ها کرد تا بین سلطنت طلبان و ملی گرایان موش بدواند . کیهان لندن هم حالا ارگان سپاه پاسداران است . فرارو در داخل ایران بیشتر مخالف مینویسد تا کیهان لندن

    شاه هیچ پشتیبانی نداشت !

    به همین دلیل وقتی ارتجا ع سرخ و سیاه مردم خواهان دموکراسی غربی و آزادیهای سیاسی را رو در روی او قرار دادند هیچ کاری از او برنیامد جز حکومت نظا می . آن هم مشتی ژنرال بی عرضه که از ژنرال های پاکستان و ترکیه در حکومت داری عقب مانده تر بودند درست مثل سپاه روسی آخوندها
    سرانجام کارش به جایی کشید که به توصیه سفیر انگلیس و امریکا دولت را به یک ماکیاولیست بی عرضه قدرت پرست در صف دهم نیروهای ملی واگذاشت که همه چیز را میخرید و میفروخت تا چه رسد به نظام مشروطه سلطنتی ! بختیار ! با همه معامله کرد شاه ، ارتش ، خمینی ، صدام !
    خائن تر از این فرد در تاریخ ایران فقط میرزا آقاسی است .
    اگرچه شاهنشاه مدرن و میهن پرست ایران که به حق پدر مدرنیزاسیون ایران است ( به لحاظ اقتصادی و دانش و امنیت ملی ) بعدها خیلی سعی کرد راه مصدق را دنبال کند و در برخی جاها موفق هم شد اما هرگز ارتجا ع سرخ و سیاه نگذاشتند او فرهنگ سازی کند .

    پدرش هم نتوانست مثل آتاتورک باشد .
    اما نگاه کنید به آسیای دور همه کشورهای کوچک رشد های سریع و فرهنگی به مراتب غربی تر و دموکراتیک تر از ایرانیان (که خود از بنیان گذاران جنبش استقلال طلبانه بودند به هنگام فرسوده شدن استعمار انگلیس ) دارند.
    ما چه گیرمان آمد ؟ فصل مشترک ارتجا ع سرخ و ارتجا ع سیاه
    للگی برای اعراب و مردم فلسطین !!!!
    تا آنجا پیش رفتیم که کشور فدای عرب و روس شد
    حالا میرفطروس و عباس میلانی رفته اند امریکا ترانه روسی میخوانند به نام تاریخ !

    مصدق خودش گفت
    تنها گناه و بزرگترین گناه من این بود که نفت را ملی کردم
    مصدق خودش گفت
    ما انگلیس ها را بیرون نکردیم که شوروی و امریکا جای ان بنشینند
    اینها سند تاریخ است
    نه آنچه مزخرفات و دست کاری شده های سازمانهای جاسوسی و حزب خائن توده و مزدوران او و نفوذی های توده ای اطراف مصدق برای پاک سازی خائن ترین حزب سیاسی ایران و عوض کردن جای قربانی و متهم از زبان این مزدوران ک گ ب و اف اس بی و ساواما مطرح میشود
    کابوس مصدق شما مارکسیست های روسی را رها نخواهد کرد همانگونه که کابوس بنی صدر خامنه ای روسی را رها نخواهد کرد

    چرا روسیه اسناد کودتا را از جانب شوروی رو نمیکند

  • احسان

    عین واقعیت را نگارش میکنید. مردم ریاکار ما که خود نیز جزیی از انان هستم به اجبار یا به اختیار ریا کارند. اجاز دهید راحت بگویم مردمی هستیم نامهربان، احمق، بی شعور، عقب افتاده متحجر، بی سواد ولی با مدارک بالا و بی فرهنگ. اصلا افتخار نمیکنک که ایرانیم و مسلمانم. نمیدانم واقعا چه کنم.

  • ایرانی

    هر کی از این حرومزاده فاحشه شوهردزد مشروب خور فیلم گرفت و دستشو رو کرد دمش گرم دستاشو باید ماچ کرد .. پدرشوهرشم از این سفره عنقلاب اسهالی داره استفاده میکنه
    سفره عنقلاب اسهالی پهنه کلیشم به این فاحشه رسیده

  • شهروند

    مرگ بر خامنه ای مزدور

  • Atheist

    سرنگونی نزدیک است