ایرانِ ویرانِ امروز نه به حافظان قرآن، بلکه به آزادی و عدالت نیاز دارد ۱۸

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی جلسه ای اعلام کرده است که نباید در کشور “بی سواد قرآنی” داشته باشیم و بر ماست تا با یک عزم ملی، تعداد حافظان قرآن در ایران را به ده میلیون نفر برسانیم تا در هر کوی و برزنی، دست کم یک حافظ قرآن حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آخوند سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرده است که ایران کشوری مسلمان است بنابراین اسلام و قرآن باید در زندگانی مردمان ریشه دوانده و جریان داشته باشد. او اعلام داشت که باید از سرمایه و ظرفیت خود مردم، برای تربیت کردن ده میلیون حافظ قرآن استفاده کرد تا با حضور ده میلیون حافظ قرآن، بی سوادی قرآنی در ایران زمین ریشه کن شود.!

آن مُلای بی سواد همچنین تذکر داد که در کشور بسیاری “نخبه های قرآنی” وجود دارند که باید از وجودشان استفاده کرد و بودجه و سرمایه ملی در اختیارشان قرار داد تا بتوانند جلسات قرآنی برگزار کرده و عده بیشتری را جذب دوره های حفظ قرآن نمایند و هر چه سریعتر، ده میلیون ایرانی حافظ قرآن تربیت شده و به آموزش قرآن در سطح کشور بپردازند.!

فرتور یک آگهی دیواری برای فروش کلیه را نشان می دهد. امروزه در هر کوی و برزنی با یکی از این آگهی ها برخورد می کنیم. به راستی ملتی که از سر نداری چوب حراج به کلیه های شان زده اند، به ده میلیون حافظ قرآن نیاز دارند و یا ده میلیون شغل جدید؟

فرتور یک آگهی دیواری برای فروش کلیه را نشان می دهد. امروزه در هر کوی و برزنی با یکی از این آگهی ها برخورد می کنیم. به راستی ملتی که از سر نداری چوب حراج به کلیه های شان زده اند، به ده میلیون حافظ قرآن نیاز دارند و یا ده میلیون شغل جدید؟

در مملکتی که اداره ها و سازمان های حیاتی که در زمینه های علمی، سیاسی، اقتصادی، هنری و فرهنگی فعالیت می کنند، به دلیل نداشتن بودجه کافی دست از کار کشیده و بیکار مانده اند؛ در کشوری که چرخ های صنعتش خوابیده و اقتصاد روزانه اش با تکیه بر واردات اجناس بُنجُل از چین و ماچین می چرخد، نمی توان از هیچ سازمانی، به جز یک تشکیلات مذهبی که به تبلیغ دین می پردازد، انتظار فعالیت داشت.

در ایران ده ها هزار کارگر به دلیل بر شکستگی کارخانه ها و شرکت های محل کارشان، اخراج شده و خانه نشین گشته اند، میلیون ها کودک آواره خیابان ها شده و روزی دست کم دوازده ساعت کار می کنند تا کمک خرج خانواده شان باشند.

هزاران هزار تن از هم میهنان مان به دلیل فشارهای اقتصادی و سختی های زندگی به مواد مخدر روی آورده و زندگانی شان را ویران نموده اند، اما با این حال حکومت نه به فکر یافتن راه چاره ای برای حل مشکلات ایرانیان درمانده، بلکه به فکر گسترش تعداد حافظین قرآن است.

به راستی باید از خودمان بپرسیم ایرانی که لبریز از فقر، فساد، فحشا، تن فروشی و درماندگی است، به عدالت اجتماعی و آزادی نیاز دارد و یا به ده میلیون مُفت خور که از سر بیکاری، بی استعدادی و نبود خلاقیت و نداشتن شعور و هوش کافی برای انجام دادن یک کار سودمند، در خانه نشسته و آیات پوچ و بی معنای قرآن را حفظ کرده اند؟

ایرانی که وجب به وجبش پُر از انسان های گرسنه و درمانده است و پدران و مادران بی شماری، از فرط ناچاری و نداری، کُلیه های شان را به حراج گذاشته اند و دختران و پسران به دلیل نا امیدی و بی آیندگی، از خانه های شان فرار کرده و خود فروشی و دزدی و قاچاق و جنایت پیشه کرده اند، به یک برنامه کارشناسی شده در راستای رهایی تمامی مردمان از چنگال فقر و بینوایی نیاز دارد و نه به ده میلیون آخوند و بچه آخوند که سربار جامعه اند و تنها هنرشان، حفظ آیات ضد انسانی قرآن است.

این کودکان بینوا هم میهنان مان در بندر عباس هستند، این بچه های نازنین ایرانی نه تنها خانه ندارند بلکه در قرن بیست و یکم هنوز به چادر نشینی مشغولند و آن اتاقک چادری که مشاهده می فرمایید خانه و کاشانه ایشان است، حال به راستی این کودکان و هزاران هزار کودک دیگر همچون این بینوایان، به آینده ای روشن و شغل و تحصیل نیازمندند و یا ده میلیون ملای قرآن خوان؟

این کودکان بینوا هم میهنان مان در بندر عباس هستند، این بچه های نازنین ایرانی نه تنها خانه ندارند بلکه در قرن بیست و یکم هنوز به چادر نشینی مشغولند و آن اتاقک چادری که مشاهده می فرمایید خانه و کاشانه ایشان است، حال به راستی این کودکان و هزاران هزار کودک دیگر همچون این بینوایان، به آینده ای روشن و شغل و تحصیل نیازمندند و یا ده میلیون ملای قرآن خوان؟

حال چنانچه مردمان ایران دست و دل از خرافات دینی و ارتباط با روضه خوان ها و آخوند ها شُسته و به خردگرایی روی آورند، اگر ملت ایران کتاب قرآن و دیگر کتاب های دینی مثل نهج البلاغه و رساله و… را کنار گذاشته و کتاب های فلسفی، علمی، هنری، سیاسی و… را به دست بگیرند و بر میزان دانش و آگاهی خود بیافزایند، دیگر هیچگاه یک آخوند بی سواد که شیشه عمرش خرافات و مهملات دینی است، نخواهد توانست که بر آنان حکومت کرده و برای زندگانی شان تصمیم بگیرد.

  • Mansoorhallhj

    بادرود.واحترام..این.کودکان.فقیر.هموطن.ما..حق.وحقوق.قانونی.شان.را.بارضایت.کامل.تقدیم.گردن.کلفتانی..مانند.خالد.مشعل.عرب.و.اسماعیل.عنیه.عرب.و.سید.حسن.نصراله.گردن.کلفت.مفت.خور.دربدر.لبنانی..هدیه.نموده.اند.وچند.صد.میلیون.دلار.هم.به.اون.عربه.که.شکل.زرافه.است.وباباش.هم.سردسته.مفت.خورها.ب…

    • Razmjoo

      درود بر شما، هم میهن خردگرای مان!
      با نظر شما، من کاملاً همراه هستم. سردمداران فاسد و متظاهر حکومتِ نامنزهِ اسلامی برای بقای چند روز بیشترِ خود احتیاج به ایجاد ناارامی در دنیا و مخصوصاً در سطحِ منطقه دارند.
      این کثافت هایِ اشغال، پول و حقِ ما مردمِ اسیر در این ماتمسرایِ مذهبی را خرجِ خانواده های مافیائیِ خود، اهالی غزه – حومه، جنوب لبنان و تروریست های افریقائی می کنند که پشتیبانانی داشته باشند.  
      و در داخل اگر کسی زبان به اعتراض بگشاید، او را یا به اتهام قاچاقچی و یا توهین به مقام معظم؟! رهبری، که ابروی هرچه رهبر را در دنیا برده است، اعدام، شکنجه و یا حبس می نمایند.
      در سرزمینی که مردم روی نفت وگاز زندگی می کنند، ننگ است برای مدعیان اسلامِ نابِ محمدی ( ص )، ان پیامبر فاسد و کودک گرا و عدلِ  علی ( ع ) مشهور به  علی ُپر زور که این چنین باشد روزگارِ ما!
      با مهر،
      رزمجو

  • نسل سوخته

    آخوندها در این سالها نشان دادند که چه بی ناموسهایی هستن و تفاوتی با قاجاریه ندارن.
    اگر ما ایرانیا حتی بلایی که هیتلر بر سر کلیمی ها و کولی ها آورد را بر سر این کثافتها بیاوریم کم است

  • نریمان

    به نظر من ایران امروز به مردمی نیاز دارد که خود را ایرانی بدانند و ایرانی فکر کنند !!!!!!!!
    ان چیزی که من میبینم جماعت خرد باخته و بی هویت که احساس بر انها حکم میکند ………………..
    گذشتگان ما که بشدت احمق و کهنه اندیش بودند و اسم فرزندانشان را مثلن  گداعلی  صفر  یا محرم  میگداشتند !!!!!!!
    و حال امروزیان ما که همان را گذشته را میروند

    دانشجویان را به مکه میبرند و خردسالان ما که اندرخم حفظ کردن قران هستند
    مردمی که موفقیت خود را در پختن اش نذری میبینند !!!!!!
    جوانانی که با علم محرم عکس یادگاری میگیرند …………..

    از فقر بگویم که در جامعه بیداد میکند و در عین حال چه کلان پولهایی خرج ترویج دین در مقیاس گسترده میگردد …………………………………………………………………………………..

    با سپاس

    نریمان از نژاد صد در صد  اریایی

    • رامیان

      تحلیلی بسیار عالی از موقعیت کنونیمان دوست عزیز موفق باشد.

      پس از واقعه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، هنگامی که نظر داوکینز را در مورد تغییراتی که
      جهان از این پس به خود خواهد دید جویا شدند، داوکینز پاسخ داد: “بسیاری از ما دین و
      مذهب را تنها به شکل چرندیاتی بی ضرر نگاه می‌کردیم. ما فکر می‌کردیم که گرچه ایمان
      ممکن است هیچ شاهدی برای اثبات خود نداشته باشد، ولی می‌تواند همانند چوب زیر بغل،
      تکیه گاه و تسلی خاطری برای افراد باشد و از این رو آن را بی ضرر می‌دانستیم. ۱۱
      سپتامبر همه این دیدگاه‌ها را زیر و رو کرد. این واقعه به ما نشان داد که مذهب
      چرندیاتی بی ضرر نیست بلکه می‌تواند به چرندیاتی بسیار خطرناک و مرگبار تبدیل شود.
      مذهب خطرناک است زیرا به افراد اطمینان کامل و غیر قابل تغییری نسبت به بر حق
      بودنشان می‌دهد. مذهب خطرناک است زیرا به افراد شجاعت کاذبی برای کشتن خود می‌دهد.
      چنین شجاعتی به نوبه خود تمامی مرزهایی که جلوی کشتن دیگران را می‌گیرد از میان
      برمی دارد. مذهب خطرناک است زیرا دشمنی و کینه را نسبت به دیگران، تنها به دلیل این
      که رسوم به ارث رسیده متفاوتی دارند، بر می‌انگیزد. مذهب خطرناک است زیرا ما جملگی
      پذیرای احترام غریبی نسبت به آن هستیم که موجب شده‌است تا مذهب از هر گونه نقد و
      انتقادی مصون باشد. بیایید تا همگی چنین احترام احمقانه‌ای را کنار بگذاریم.” 

      • نریمان

        واقعن نقدت عالی و شایسته ی تایید است
        با سپاس

        • رامیان

          از لطف و محبت وتوجه شما دوست عزیز کمال امتنان را دارم و برایتان آرزوی توفیق مینمایم .

  • Abazarghafary

    ملتی به دنبال گوشت و مرغ و تخم گرانبار مرغ  بودند ،،،دولت جاکششان به فکر دهه فاطمیه و مرگ زهرا بود //ملت از گرانی و کمبود دارو و  نداشتن اجاره میمردند ،،، رهبر جاکشان عالم  علی  گدا به فکر منقل و تریاک اعلا بود//کودکان کارتون خواب برای لقمه ای نان در تجاوز دیوان ،،، آخوند کس کش در حال گریه   روی کون زهرا  بود//رمق شادی از این ملت بدبخت  گرفتند ز بس نوحه خواندند،،، مرگ زهرا تمام نشده ملای جاکش فکر محرم و عاشورا بود //جاکشان به سرنزنید و  کون  خود ندرانید و شیون نکنید ،،، که محمد و ال محمد یعنی سید و ملا رهبر کل مفت خورها بود //    این برای                  Desbiliunعزیز است که در سنگر ضد ملایان مفتخوار مبارزه میکند و بدانید که با آخوند جاکش نمیتوان با  فلسفه و دیالکتیک وارد سخن شد ، آن هم زمانیکه به ناموس ایرانی در خیابان تجاوز میکنند و شرف زن ایرانی را با تحقیر   در خیابان به بیشرفی میکشانند.    

  • Abazarghafary

    این برای                  Desbiliunعزیز است که در سنگر ضد ملایان مفتخوار مبارزه میکند و بدانید که با آخوند جاکش نمیتوان با  فلسفه و دیالکتیک وارد سخن شد ، آن هم زمانیکه به ناموس ایرانی در خیابان تجاوز میکنند و شرف زن ایرانی را با تحقیر   در خیابان به بیشرفی میکشانند.

  • Abazarghafary

    ملتی به دنبال گوشت و مرغ و تخم گرانبار مرغ  بودند ،،،دولت جاکششان به فکر دهه فاطمیه و مرگ زهرا بود //ملت از گرانی و کمبود دارو و  نداشتن اجاره میمردند ،،، رهبر جاکشان عالم  علی  گدا به فکر منقل و تریاک اعلا بود//کودکان کارتون خواب برای لقمه ای نان در تجاوز دیوان ،،، آخوند کس کش در حال گریه   روی کون زهرا  بود//رمق شادی از این ملت بدبخت  گرفتند ز بس نوحه خواندند،،، مرگ زهرا تمام نشده ملای جاکش فکر محرم و عاشورا بود //جاکشان به سرنزنید و  کون  خود ندرانید و شیون نکنید ،،، که محمد و ال محمد یعنی سید و ملا رهبر کل مفت خورها بود //    

  • Abazarghafary

    این برای                  Desbiliunعزیز است که در سنگر ضد ملایان مفتخوار مبارزه میکند و بدانید که با آخوند جاکش نمیتوان با  فلسفه و دیالکتیک وارد سخن شد ، آن هم زمانیکه به ناموس ایرانی در خیابان تجاوز میکنند و شرف زن ایرانی را با تحقیر   در خیابان به بیشرفی میکشانند.    

    • Desbiliun

      با   عرض سلام و تشکر ازاینهمه محبت و لطف بی دریغ شما ضمن آرزوی سعادت و موفقیت برای شما دوست عزیز تا زمانیکه این سایت محترم پا بر جا باشد برای مشاهده کلام نابتان به آن رجوع خواهم کرد . متشکرم

      • Ramin

        احسن! به پاسخِ با احساس تان.
        درود بر شما!
        با مهر،
        رامین، یکی دیگر از کاربرانِ این سایت خوب و روشنگر. 

        • Desbiliun

          ضمن عرض سلام از شما دوست عزیز که با کلام زیبایتان  به این سایت بی نظیر  رنگ و بوی دیگری میبخشید تشکر نموده و همواره کامنتهای زیبای شما را پیگیری مینمایم .موفق باشید .

          • Ramin

            دوستِ عزیز، تقاضا دارم سپاسگزاری مرا پذیرا باشید!
            با مهر، رامین

          • Desbiliun

            با کمال میل .موفق و سربلن باشید دوست عزیز و گرام

  • رامیان

    پس از واقعه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، هنگامی که نظر داوکینز را در مورد تغییراتی که
    جهان از این پس به خود خواهد دید جویا شدند، داوکینز پاسخ داد: “بسیاری از ما دین و
    مذهب را تنها به شکل چرندیاتی بی ضرر نگاه می‌کردیم. ما فکر می‌کردیم که گرچه ایمان
    ممکن است هیچ شاهدی برای اثبات خود نداشته باشد، ولی می‌تواند همانند چوب زیر بغل،
    تکیه گاه و تسلی خاطری برای افراد باشد و از این رو آن را بی ضرر می‌دانستیم. ۱۱
    سپتامبر همه این دیدگاه‌ها را زیر و رو کرد. این واقعه به ما نشان داد که مذهب
    چرندیاتی بی ضرر نیست بلکه می‌تواند به چرندیاتی بسیار خطرناک و مرگبار تبدیل شود.
    مذهب خطرناک است زیرا به افراد اطمینان کامل و غیر قابل تغییری نسبت به بر حق
    بودنشان می‌دهد. مذهب خطرناک است زیرا به افراد شجاعت کاذبی برای کشتن خود می‌دهد.
    چنین شجاعتی به نوبه خود تمامی مرزهایی که جلوی کشتن دیگران را می‌گیرد از میان
    برمی دارد. مذهب خطرناک است زیرا دشمنی و کینه را نسبت به دیگران، تنها به دلیل این
    که رسوم به ارث رسیده متفاوتی دارند، بر می‌انگیزد. مذهب خطرناک است زیرا ما جملگی
    پذیرای احترام غریبی نسبت به آن هستیم که موجب شده‌است تا مذهب از هر گونه نقد و
    انتقادی مصون باشد. بیایید تا همگی چنین احترام احمقانه‌ای را کنار بگذاریم.”ادامه مطلب: ایرانِ ویرانِ امروز نه به حافظان قرآن، بلکه به آزادی و عدالت نیاز دارد | فضول محله http://www.fozoolemahaleh.com/2012/04/23/%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af%db%8c-%d9%88-%d8%b9%d8%af%d8%a7%d9%84%d8%aa-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af#ixzz1t0UPol1k

  • احمد

    ممنونم ازت دیروز در میدان ازادی صحنه ای دیدم که گریه ام گرفت فروش بچه ۵ ساله قیمت توافقی