بت خانه های قرن ما زیارتگاه های مذهبی، مقبره های امامان و امامزاده ها هستند! ۵

با آغاز فصل سرما و سردی هوا و در برابر چشمان منتظر و شگفت زده هموطنان زلزله زده در آذربایجان و مردم محروم و ستمدیده در سراسر ایران، مجلس فرمایشی حکومت اسلامی با فوریت طرح تسریع بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی مخالفت کرد.!

و در عوض با پرداخت میلیاردها تومان برای ضریح قبر انسانی مرده در عراق موافقت! به تعبیری دیگر نمایندگان خدای مهربان حکومت اسلامی حق کودکان سرمازده زلزله زده را، به ضریح طلای امام حسین مرده، فروختند!

محمود پارچه‌باف٬ مدیر پروژه ساخت ضریح امام سوم شیعیان در مصاحبه با خبرگزاری فارس اعلام کرد هزینه ساخت این ضریح بیش از ۱۴ میلیارد تومان بوده است! و به گزارش همین خبرگزاری بیش از نیم میلیون نفر از این ضریح در قم  بازدید کردند!، همچنین حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفتگو با خبرنگار مهر، در نشست خبری که در اینمورد برگزار شد افزود: ساخت ضریح امام حسین یک کار سنگین و بی‌نظیری است که چهار سال به طول انجامید و طراحی آن نیز توسط استاد فرشچیان انجام شده همچنین به گفته وی، اساتید برجسته عملیات ساخت را بر عهده گرفتند و چوب آن نیز از کشور برمه انتخاب شد.

فرتور ضریح حسین ابن علی را نشان می دهد که با پول دزیده شده از گلویِ ملت ایران ساخته شده است؛ مردم در میهن مان لقمه در خون می زنند و میهن فروشان تازی پرست برای حسن و حسین و اصغر بارگاه می سازند! تا به کی خاموشی؟

فرتور ضریح حسین ابن علی را نشان می دهد که با پول دزیده شده از گلویِ ملت ایران ساخته شده است؛ مردم در میهن مان لقمه در خون می زنند و میهن فروشان تازی پرست برای حسن و حسین و اصغر بارگاه می سازند! تا به کی خاموشی؟

وی با اشاره به اینکه سازه مجموعه ۱۲ تن وزن دارد گفت: در این سازه ۲۰ پنجره طراحی شده است و طول آن نیز ۲۲ متر و ۸۶ سانت است. همچنین ۴.۵  نقره و ۱۲۰ کیلو طلای ۱۸ عیار ، ۲ تن مس، ۷۰۰ کیلوگرم برنج و ۶۵۰ کیلوگرم فلزات دیگر در آن به کار رفته است.

همزمان با خبر ضریح سازی ۱۴ میلیارد تومانی برای کشور عراق، نمایندگان مجلس فرمایشی شورای اسلامی در جلسه علنی با فوریت طرح تسریع در بازسازی مناطق زلزله‌ زده آذربایجان شرقی مخالفت کردند!

و بر این اساس این بازسازی مناطق زلزله‌زده به صورت عادی در کمیسیون مربوطه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت! بدین ترتیب نمایندگانی که حقوق میلیونی خود را هر ماهه از مالیات هموطنان ستمدیده شان و فروش منابع طبیعی و ثروت مردم این مرز و بوم دریافت می کنند حتی کوچکترین شرافتی برای کمک به همین مردم در زمان گرفتاریشان احساس نمی کنند و تنها به ساخت مقبره و ترمیم حفاظ قبر مردگانی در کشوری بیگانه  از طلا می پردازند که حتی قادر به حفاظت و نجات جان خود و خاندنشان نبوده اند!

داستان عاشورا و مرگ ۷۲ تن از یاران و همراهان امام حسین یکی از معروفترین قصه های مذهبی و سیاسی شیعیان است که در بسیاری موارد با خرافات و افسانه نیز آمیخته شده و هرگز توضیح قابل قبولی از طرف مبلغین مذهبی شیعه در اینباره داده نمی شود که چرا امام حسین حاضر نشد چون برادرش امام حسن با حکومت بیعت کند و در ازای بیعت خود چون برادرش امام حسن ماهیانه پولی دریافت کند؟

و اگر چنان که مبلغین مذهبی می گویند قیام امام حسین به دلیل آزادی خواهی او بوده و نه کسب قدرت، پس چگونه بیعت برادرش با معاویه و دریافت حق سکوت ماهیانه از حکومت او قابل توجیه است؟! زمانی که در تمامی کتب و تفاسیر مذهبی امامان را پاک و معصوم و عاری از هرگونه اشتباه و خطا تلقی می کنند؟! و مگر نه اینکه امام حسین شیعیان در قتل عام مردم بی گناه گرگان نقش بسزایی داشته است؟، پس چگونه است که هرساله ایرانیان برای او عزاداری برپا می کنند و قربانی ها می دهند و بر سر و سینه می کوبند؟، چگونه وجود چنین جهالتی در هیچ قومی قابل باور است؟!.

مقایسه شقاوت حکومت اسلامی با حکومت یزید:
بحث نگارنده این مقاله به ضد و نقیض ها و حقایق اصلی داستان واقعه کربلا و اتفاقات مرتبط با این واقعه در آن برهه از زمان نیست، بلکه تنها مطرح کردن سوالاتیست که هر ذهن ساده حقیقت جویی نیز حداقل یکبار به آن اندیشیده است.

سوالاتی از این قبیل که؛ اثرات مثبت واقعه امام حسین در عراق برای مردم ایران چه بوده است و این واقعه چه ارتباطی به مردم ایران داشته است؟ آیا حکومت فاشیست مذهبی که اقتصاد ایران را به خطر انداخته و به امنیت و ناموس مردم ایران تجاوزی هر روزه دارد و تهدید جنگی خانمان سوز را در آینده ای تاریک برای ایرانیان رقم می زند، ثمره سوء استفاده از همین اعتقادات و عزاداری های مذهبی نبوده است؟!

و آیا براستی حکومتی که در روز عاشورا مردم خویش را در خیابان ها به خاک و خون کشید هیچ اعتقادی به آزادی خواهی، اعتراض یا مخالفت و قیام بر علیه حکومتی خودکامه چون حکومت خود را دارد؟! آنچنان که حتی هیچ ارزش و احترامی برای روز عاشورا در ماه محرم  و خون امام حسین و یارانش قائل نشد و بیرحمانه به کشتار مردم معترض پرداخت چگونه است که اکنون برای ضریح  مزار او مخارج میلیاردی از بودجه ای مردمی محروم متحمل می شود؟!

در این ویدیو زیر گرفته شدن یکی از هم میهنان مان به دست نیروی انتظامی را در عاشورای سال هشتاد و هشت مشاهده می کنید.

آیا حکومتی که هرساله مردم را برای عزاداری خاندان امامی عرب که به اسارت گرفته شدند ترغیب و حتی اجبار می کند، و همزمان به شکنجه و تجاوز هر روزه زنان و مردان در زندان های مخوف خود می پردازد، هیچ ارزشی برای اسیران جنگی چه در واقعه کربلا و چه در زمان حاضر قائل است؟

گرچه در تمام قصه سرایی های کربلا یزید را قاتلی بی رحم و جنایتکاری سنگدل می خوانند او هرگز به اسیران خانواده امام حسین تجاوز نکرد و حتی به زینب اجازه داد که آزادانه  به انتقاد از او بپردازد، آیا هیچ دادگاه عادلی را در ایران می شناسید که اجازه برگزار کردن یک دادگاه حقیقی علنی یا حتی اجازه تظاهرات و گردهمایی قانونی مادرانی که کودکانشان به دست همین حکومت کشته شده اند را صادر کند؟!

پرستش استخوان هایی پوسیده به امید سلامتی و خوشبختی؟!

هموطن چگونه می توان به ضریح امامانی متوسل شد که خود توانایی نجات نزدیکترین افراد خانواده خود را نیز نداشته اند و بیشتر این امامان به طرز فجیعی به دست مردم عادی و معترض زمان خود به قتل رسیده اند؟! پس کجا بودند نیروهای غیبی امداد خداوندی برای کمک به این امامان که حتی نتوانستد رهایی بخش خاندانش باشند؟

و چگونه می توان به ضریح افرادی دخیل امید و آرزو و بهبودی از بیماری ها را گره کرد که بنابر قصه های مبلغین مذهبی، حتی توانایی فراهم آوردن دو مشک آب را برای کودکان تشنه لب خود نیز نداشته اند؟

آیا تا کنون مسئولین مقبره امام حسین برای مردم محروم ایران قدمی به خیر برداشته اند یا این ایرانیان هستند که  دسترنج کار طاقت فرسای خود را با سفر به کشور عراق و شرکت در تورهای زیارتی و حضور در هتل ها و بازارها و… به چرخ اقتصادی کشور عراق  و جیب مسئولین مراسم و تورهای زیارتی و مقبره ها سرازیر کردند و با امید به خرافات حل شدن مشکلاتشان با جیبی خالی و چمدانی پر از خرید اجناس عراقی به ایران بازگشته اند؟!

فرتور هم میهنان خائن مان را نشان می دهد که چشم های شان را بر روی فقر و نداری دیگر ایرانیان در کشور بسته و پول شان را در حلقوم اعراب می ریزند. به راستی که ایشان مایه ننگ و شرمندگی هستند.

فرتور هم میهنان خائن مان را نشان می دهد که چشم های شان را بر روی فقر و نداری دیگر ایرانیان در کشور بسته و پول شان را در حلقوم اعراب می ریزند. به راستی که ایشان مایه ننگ و شرمندگی هستند.

آیا این تنها بت پرستان در قرون گذشته بودند که مجسمه ها و نمادهایی از طلا  و نقره و زینت آلات در بتکده ها بنا می کردند و قربانی ها به پیشگاه خدایان نادیده تقدیم می کردند، و برای خدایان یا بت های که حتی توانایی ترمیم خود را نداشتند صدقه ها و نظرها می دادند یا اینکه امروز مردم سرگردانی که به دنبال نجات دهنده ای می گردند به همان طریق در زیارت گاه ها و مقبره ها و امامزاده ها به زیارت نیرویی خیالی مشغولند.

اعتقاد به خرافاتی چون ظهور کننده ای که خواهد آمد و مشکلات جهان را حل خواهد کرد و یا خدایی که خود حق مظلومان را خواهد ستاند و درخواست کمک از امامان و پیامبران و…، تنها مسکن خیالی جهلیست که حکومت های مذهبی به بدنه جامعه ستمدیده تزریق می کنند تا از طغیان مردم در برابر ظلم و نابرابری ها حکومت های دیکتاتوری جلوگیری کنند و یا مردم ساده دل را به چشم انتظاری امداد های غیبی و یا قبول نصیب و قسمتی که حاکمان ستمگر بر آنان تحمیل کرده اند، راضی نگاه دارند.

قهرمانان واقعی مردم ایران چه کسانی هستند؟

قهرمانان واقعی مردم ایران وکلا، فعلان حقوق بشری و مردم معترض و آزادی خواهی هستند که نه تنها هرگز طلا و نقره ای برای گذران زندگی روزمره از مردم ایران طلب نکرده اند بلکه زندگی و خانواده خود را در راه آزادی و آبادی ایران به خطر انداخته اند.

قهرمانان ایران زندانیان سیاسی هستند که در مخوف ترین تاریخ سیاسی ایران در آماج سهمگین ترین شکنجه ها و تجاوز ها، پیشاپیش هموطنانشان سینه سپر کردند و هرگز حتی در زندان ها و در رگبار تهدیدها و شکنجه ها و کشتار خاموش ننشستند.

اینان تنها قهرمانانی هستند که شایستگی پیشوایی و قدرت تغییر جامعه را به سوی آزادی و رهایی و فردایی بهتر و روشن تر دارند و اگر رواست که بر سوگ  قهرمانی سوگواری کنیم و او را بزرگ داریم؛ چه بسیار دلاوران ایرانی که افتخارها آفریدند و چه بسیارند مادران عزادار که کودکانشان را در راه آزادی وطن از دست داده اند و چه بسیارند قربانیان شکنجه و تجاوز و اعدام های گروهی حکومت اسلامی که از آنان یاد کنیم خاطره جانفشانی و آزادگی آنان را عزیز داریم.

تعداد بیشماری از برادران، خواهران، مادران و پدران و فرزندان دلاور ایران زمین در بند های عقیدتی-سیاسی این زندان لعنتی به سر می برند. در زندان بدان ها تجاوز شده و ایشان را به بدترین شکل ممکن شکنجه می کنند. آنان جانشان را فدای راه آزادی نمودند و ما چه می کنیم؟ آیا ما قدمی برای آزادی ایشان برداشته ایم؟

تعداد بیشماری از برادران، خواهران، مادران و پدران و فرزندان دلاور ایران زمین در بند های عقیدتی-سیاسی این زندان لعنتی به سر می برند. در زندان بدان ها تجاوز شده و ایشان را به بدترین شکل ممکن شکنجه می کنند. آنان جانشان را فدای راه آزادی نمودند و ما چه می کنیم؟ آیا ما قدمی برای آزادی ایشان برداشته ایم؟

و اگر زمانی برای امام حسین عرب که مردم بی گناه گرگان را به خاک و خون کشید، سوگواری کردی به یاد بیاور که حسین رونقی ملکی هنوز در زندان است و کلیه هایش عفونت کرده یکی از کلیه هایش را از دست داده و چندبار تحت شرایط بد زندان و بازجویی و شکنجه تشنج کرده و آخرین بار به جرم امدادرسانی داوطلبانه  به زلزله زدگان آذربایجان دستگیر شده…

و زمانی که  برای زیارت امام حسین که ضریح طلایی به قیمت میلیارد ها تومان از بودجه مردم محروم کشور تو دارد، رهسپار می شوی و یا به  زیارت گنبد از طلا ساخته شده امام رضا میروی، فراموش نکن رضا جوشن هنوز در تبعید است و تحت شرایط بد بازجویی و شکنجه سکته کرده و در آزمایشات پزشکی لخته خونی در مغزش دیده شده…

و بیاد بیاور نرگس محمدی  فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار را که در زندان به فلج عضلانی مبتلا شده و نسرین ستوده را زمانی که در محاصره زندانبانانش با عشق همسرش را در آغوش کشید و عزت ابراهیم نژاد را نیز به خاطر داشته باش که پیش از قتلش سرود:

ما را به خاطر بیاور!
ما را که تازه جوانانی بیست و دو ساله بودیم
شور و عشق در سینه داشتیم و
پیش از آن که عاشق شویم
سینه بر خاک سوده
مردیم!

  • Behdad Parsi

    Porsesh: In emaman che nesbati ba ma iranian dashte ya darand? Magar nah inke Anaha ARAb bode va ma irani hastim. inha amozadeh haie omar osman abobak va digaran hastand. Hassan va hossein sarbazan omar bodand ke beh Iran ferestadeh shodand va ta Mazandaran pish raftand. Anha Ghatelin niakan ma hastand. Anha beh zan va dokhtaran in keshvar tajavoz kardand. Anha mardan mara koshtand va zanan anhara mian khod taghsim kardand. Chera bayad az jibe ma 14 miljard toman baraye ghabre yek arab ghatel hazineh shavad. aya az khod porsidehid cheh bar sare zarih ghabli ya ghadimi amad ? magar nah inke anham az tala va noghreh sakhteh shodeh bod. ZARIHE GHADIMI koja raft. Shoma keh vase Yek mordeh 1400 sale 14 miljard kharj mikonid az halo rooze khanevadehaire javanane IRANi ke ba khon khod khak mihan ra az eraghiha pas greftand khabar dari+ Vase yesk jave 18 sale IRANi cheghadr hazerid hazineh konid. Bashe nobate ma ham khahad rasid. Ba dastan khod tishe bar bonyade maghbareh eman shoma dar in keshvar khaham zad.Motmaen bashid. Aramgahe khomeyni,  Arab khorasani, nzanike ghomi va sayer koro kachalha.

  • Ramin

     لعنت بر هر چی امامه

  • koroshe-zalem

     در دین زرتشتی عصر ساسانی مجازات زنان نه تنها بخاطر گناه خودشان، که حتی
    بخاطر جرم و گناهی که مردان مرتکب شده بودند، امری متداول بود و به
    سخت‌ترین و باورنکردنی‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شد. در نمونه‌ای از این
    مجازات‌ها که در اوستا آمده است، چنین مقرر شده که چنانچه مردی سگ‌آبی را
    چنان بزند تا بمیرد، می‌باید برای مجازات و کفاره گناهش، یکی از خواهران یا
    دخترانش را به خزانه موبدان و یا به خود موبد واگذار کند (احتمالاً برای
    مدتی موقت و نه دائمی). این خواهر یا دختر می‌بایست باکره و پانزده‌ساله
    باشد تا موبد او را به خود بپذیرد.

  • Sahameddinghiassi

    آیا ما طبقه های متوسط و فقیر
    قربانیان کمونیست-   کاپیتالیست-  تروریست – شیادان و رهبران فاسد دینی و اجتماعی
    هستیم؟ ما ۹۹% ها بنده و برده و دست به سینه رهبران این ایسم هاییم؟

     

    شاید امروزه در تمامی دنیا یک نوع
    ستم و روش در جریان است گرچه در ظاهر با هم متفاوت هستند و بعضی خشن تر و بی
    رحمترند ولی در انتهی همگی از یک سیستم برنامه میگیرند. آنانی که با ثروتهای نجومی
    و خیره کننده خود همه را به بند کشیده اند و آنانی که رهبران مذهبی  ملی  در
    انواع اقسام مدلها تولید میکنند  و آنان
    حامله سیستم هستند و اگر حرف شنوایی نداشته باشند به زیر کشیده میشوند. همان کسانی
    که آدمک هایی نظیر صدام و سرهنگ قذافی را به اوج رفعت کشانیدند و جنون دیکتاتوری
    را به آنان تزریق نمودند و سپس همان دیوانه گان را به زیر کشیدند بدست دیگرانی که
    توسط آنان تحریک وبرنامه ریزی شده بودند. درکشورهای مثلا دمکراتیک و آزاد باز این
    سرمایه داران نجومی هستند که حرف آخری و اولین را میزنند.  مثلا ریاست جمهورهای کشورهای مثلا مترقی و
    دمکراتیک با پولهای میلیونی آنان تیلیغ میشوند آنان بهترین و زبده ترین نویسندگان
    برنامه نویسان  دانشمندان را استخدام
    میکنند آنان بهترین سربازان را هم آموزش میدهند تا جلوی ۹۹% ها را بگیرند آنان که
    خود از همان طبقه هستند با گرفتن پول و یا 
    استخدام اجیر میشوند. همه  ما اکنون
    براحتی می بینیم و میدانیم که کسانی که پول خرج میکنند برنده گان اصلی هستند. آنان
    یک نفر را بنام رییس جمهور انتخاب میکنند برایش تبلیغ میکنند و آنرا به خورد مردم
    میدهند. در کشورهای غیر دمکراتیک هم همان کار را میکنند یک نفر را پیدا میکنند
    اورا تعلیم میدهند و یا از خریت های او سو استفاده کرده وی را به پست و مقامی
    ارجمند میگمارند تامنافع آنان را حفظ کند.

     

    مثلا رییس جمهوری که میداند با
    تبلیغات آنان مردم گوسفند وار به او رای داده اند میآید از منافع آنان دست بردارد
    ومنافع ما طبقه متوسط و فقیر را در نظر بگیرد؟ در تمامی دنیا سعی در این است که
    خرافات  تعصب بیسوادی  جهل غرورهای غیر علمی و غیر واقعی توهمات غیر
    علمی  کینه  تفرقه پایه گذاری شود و مردم را به سمت
    اعتیاد  خودکشی ستم ظلم دزدی  فساد سکس 
    و محرومیت های جنسی سوق دهند. مثلا در دنیای سوم اینطور برنامه ریزی کرده
    اند که در کشورهای اسلامی مردم یک نوع تعصب شدید و تا حدی غیر عادی به مسایل جنسی
    دارند و چون شدید محرومیت جنسی کشیده اند این است که توانای دیدن برنامه های آزادی
    جنسی را ندارند. مثلا یک جوان متعصب  از
    بوسیدن شده یک زن توسط یک مرد و یا حتی دست دادن یک زن با یک مرد خونش به جوش
    میآید و اگر بتواند به آنان حمله میکند ولی همین جوان از کنار فقیری که تمنای
    استمداد دارد به راحتی رد میشود و ککش هم نمی گزد یا اگر دید که بمب گذاری چندین
    زن مرد بی گناه را غرقه به خون کرده ویا شیوخ کشورش سرمایه های ملی را به تاراج
    میبرد باز اعتنایی چندان نمیکند. یا حتی بچه بازی که شامل نوعی سو استفاده از
    پسرکان جوان است را زیر سیبیلی در میکند ولی دست دادن یک زن و مرد را رسوایی یزرگ
    می نامد.

     

    تنها لیست کمک هایی که به نامزدان
    مثلا رییس جمهوریهای کشورهای مثلا دمکراتیک میشود بخوانید و ببینید که چه مخارج
    سرسام آوری برای انتخاب آنان میشود که تا استفاده های بعدی را سرمایه داران از
    آنان بکنند. شاید در تمامی دنیا بخواهند که طبقه متوسط را نابود کنند و همه سرمایه
    کوچک را سرمایه داران عظیم بلع کنند. مثلا سیستم مثلا دادگاه هایی و یا دادگستری
    کشورها عملا دردستهای ثروتمندان هست و منافع آنان را حفظ میکند و اشخاصی که ثروت و
    سرمایه ای ندارند از حمایت این دستگاه بی بهره اند.

     

    ۹۹% ها طبقه بندی شده و هرکدامشان
    یک رییس مخصوص بخودشان را دارند که این رییسان میتوانند ملی مذهبی یا کمونیست  تروریست کاپیتالیست باشند و آنان را علیه گروه
    های دیگری آموزش و پرورش میدهند.

     

    با دراختیار داشتن وسایل ارتباط
    جمعی مثل رادیو تلویزیون مجله ها و روزنامه ها هرچه را که بخواهند بخورد مردم
    میکنند و مردم را در هر راهی و جهتی که به خواهند به حرکت در میآورند. تفرقه ظلم  فساد بی تفاوتی و بیسوادی جهل خرافات و تعصبات
    بی پایه را بین مردم نهادینه کرده اند و براحتی هر گروهی را علیه گروهی دیگر وارد
    کارزار میکنند. نفرت بین مردم با دینهای متفاوت یا حتی نفرت بین بی دینان و با
    دنیان از شگردهای تازه آنان است.

     

    تنها راه رهای ما داشتن اتحاد  دانش علم خرد و تساهل تعاون است وگرنه ما
    مغلوبیم و آنان غالب همیشگی و تاریخی ما ما 
    در تمامی طول تاریخ توسط اینان غارت شده ایم. البته گاهی تعدادی از طبقه
    مارا به بالا میبرند ولی متاسفانه این ماهستیم که باز خودرا فراموش کرده و بهمان
    راهی میرویم که سایر دیکتاتورها رفته است 
    یعنی جنون دیکتاتوری و جدایی از مردم و آرمانهای انسانی  اکثر شیادان بزرگ و دیکتاتوران که نه از طبقه
    اشراف که از میان خود ما برخاسته اند که بایست 
    گفت که متاسفانه که از ماست که برماست؟  

  • Sahameddinghiassi

    درد دین در انسانها  و سو استفاده شیادان از حربه دینکاری؟  شاید انسان از روزهای نخست زندګی خود به فکر این بوده که چرا به دنیا آمده و چرا بایست بمیرد  ؟ و از دادن پاسخ به این پرسش ها ناتوان بوده است این بوده که درفکر خود موجوداتی ساخته است که بسیار توانا تر از او  بوده اند و فنا ناپذیری هم یکی از صفتهای آنان میبوده   خدایان اساطیری روم و یونان  الهه های زیبایی جنګ  عشق و… خدای خدایان  همه ساخته فکر بشر بوده است  و در ملتهایی دیګر بصورت بت پرستی و احترام بی حد به بت هایی که خودشان سازنده آن بوده اند.  برای اکثر ایرانیان که در بستر دین اسلام بزرګ شده اند و از کودکی از پدر مادر و سایر مومنان از دین اسلام آموزه هایی از عفو  بزرګواری و محتب و انصاف و عدل شنیده اند و در ذهن خود برای آدم مومن والایی و بزرګ منشی فرض کرده اند حالا با موجی دیګر روبرو شده اند  حمله به باورهای آنان و یا آزار دیدن از باروهایشان باحتمال سیستم هدایت کننده دنیا هم در این فکر است که این نفرت را هرچه بیشتر شعله ور تر سازد   جدال بین دیندار و بی دین   مسلمان و غیر مسلمان بهایی و شیعه   شیعه و سنی  و لامذهب و متظاهر به مذهب  و  درست مثل جنګ و نزاع و نفرت بین ترک  فارس  عرب عجم  رشتی و تهرانی  و… است  که با سایه جوک ها و بی احترامی ها همراه است.

     

      آنچه که مسلم است کسانی از این بل بشو و از این آب ګل آلوده شده دارند ماهی ګیری میکنند  و بسیار کسانی هستند که از برکت سر دعوای بین ادیان الهی به مقامهای شامخ و زر و زور فراوان رسیده اند  اګر دین برای عده ای نکبت بدبختی و دربدری و آوارګی و بی خانوادګی به ارمغان میآورد  برای عده ای هم تلا ثروتهای نجومی  دلبران زیبا قصرهای تلایی و حمام ها عاج هدیه میآورد   متاسفانه تنها چیزی که این وسط قربانی میشود  انسانهایی ساده دل و مظلوم هستند که طمعه ګرګان هر دو طرف میګردند. ظاهرا تمامی آموزه های دینی کم بیش بهم نزدیک هستند و همه آنان به انصاف  دوستی و برادری و برابری و عدل داد و اخلاق و درستی و پاکی رهبری کرده اند  مثلا هیچ دینی نګفته آدم های بینوا را بکش  و یا دزدی کن و یا با زن مردم رابطه غیر مشروع برقرار کن   ولی آنچه که مسلم است عده ای شیاد از دین به عنوان یک حربه سو استفاده کرده مردم ساده دل را غارت میکنند ویا بصورت آدمک از آنان سو استفاده میفرمایند و حتی آنان را بصورت آدمکش حرفه اسیر باورهایشان میکنند؟  حضرت مسیح اینطور که در فیلمها نشان میدهند خانه ای نداشت و در کوچه ها یا در بیابان ها میخوابید  و در سی سه سالګی هم به بوسیله  چهار میخ یا صلیب اعدام شد  ولی دیګران این را نوعی دیګر نشان دادن و ګفتند که او خودش میخواسته چون بره قربانی خطاهای بشر شود  حضرت امام حسین را بانهایت بی انصافی و قساوت اینطور که بما ګفته اند شهید کردن و سراو را  بر نیزه نهادند و بدنش بدون سرش  را زیر آفتاب سوزان کربلا سه روز رها کردند؟

       اکنون بیش از یک میلیارد نفر به حضرت محمد ایمان دارند   وی دارای نبوغ نظامی و تشکیلاتی خیره کننده ای بود   او توانست که ملتهای عرب را متحد کند و ملتهای زیادی را هم عرب کند ګرچه دیګران به حتی خانواده او هم رحم نکردند و نوه های اورا کشتند و یا مسموم کردند  ولی حتی اکنون بعداز ۱۴۰۰ سال هنوز هم ثروت عظیمی در درست پیروان اوست  و کسانی هستند که حاضرند در راه او کشته شوند ویا بکشند؟  چرا دیګران توانایی های او را نداشتند شیوخ عرب هم اکنون هم برروی میلیاردها دلار و ثروتهای عظیم خوابیده اند و از صدفه سر همان حضرت محمد بهترین زندګانی ها را دارند و درقصرهای تلا و حمام های عاج و در کنار زیباترین دلبران بین المللی زندګی میکنند  دین برای عده ای بهشت روی زمین را هدیه میآورد و برای عده ای هم جهنم روی زمین  کسانی همه چیز خود را در راه دین از دست میدهند و کسانی دیګر از ثروت قدرت و شهوت رانی از دین به عنوان حربه ای برنده استفاده میکنند  در این ماجری تقصیر کیست؟

     این دیګر یک موضوع مشګل و پیچیده سیاسی نیست  اینطور که مینویسند  تنها آمریکا در جنګ این چند سال اخیر تریلیونها دلار خرج کرده است  التبه ګفتن تریلیون دلار خیلی ساده است  ولی این پول چندین برابر بودجه کشورهایی نظیر مثلا ترکیه است  که با این تریلیون دلار ها  میتوانستند  سطح دانش و فرهنګ مردم را بالا ببرند  کار ایجاد کنند برای جوانان حرفه و فن راه اندازی کنند تا جذب جنګ و کشت کشتار و طالبان های دیوانه و همکاران القاعده شان  نشوند  جوانانی که برای خاطر یک وعده بهشت و یا مقداری پول به استخدام طالبانها در میآیند  با این تریلیون دلارها میتوانستند ریشه ظلم  حق کشی بیکاری و بی برنامګی مردم را مثلا در افغانستان و عراق ریشه کن کنند  ولی ګویا آڼان بجای ایجاد کار دانشګاه مدرسه های فنی هنری پیشرفت کشاورزی و تولید ترجیح میدهند  که برادران افغانی ما اسلحه به دست با جهل و تعصب های کور بجنګ یکدیګر بروند  شاید مردمی که به جنګ روی آورده اند از دزدیها و بی انصافی ها و رشوه خواریها خسته و دلګیر شده اند  اما طالبانی که کودکان و زنان دربند افغانستان را میکشد  آیا میخواهد به این وسیله  مثلا از دین اسلام دفاع کند  یا نفرتی بیشتر بین مردم پرورش دهد و تخم بدی و دشمنی و نفرت را بکارد و آبیاری کند؟   آنچه که روشن است سیستم بین المللی میکوشد که بیشتر به جنګ و نفرت دامن بزند  تا برای خدمت به مردم کمر همت ببندد؟  آیا جوانی که کار و امکان رشد و تحصیل و مسکن و امکان ازدواج و تشکیل خانواده و رفاه نسبی را داشته باشد حاضر خواهد شد اسلحه بدست ګرفته با سایر برادران خود به آدمکشی و قتل غارت بپردازد؟  

     این تریلیون دلارها که خرج جنګ و نفرت میشود براحتی میشود آنها را برای ایجاد کار و دانش هزینه کرد و سدی محکم جلوی فساد  رشوه خواری و دزدی بست ولی متاسفانه اینطور به نظر میرسد که مشګل این استکه  سیستم تصمیم دارد ریشه طبقه متوسط را برکند و مالیاتهایی که از طبقه متوسط میګیرد را صرف نفرت پراکنی و ظلم و جور بکند  فرستادن یک سرباز مثلا آمریکایی به افغانستان که حتی زبان و فرهنګ و دین و شرایط زندګی مردم آن کشور را نمی داند و نمی تواند با مردم عادی ارتباط برقرار کند آیا برای مالیات دهندګان آمریکایی نفعی در بر خواهد داشت؟  اینطور که می نویسند بیشتر طالبانها از مردمی هستند که از فشار بیکاری و از فرط ناچاری مجبورند که اسلحه بدست بګیرند و برادر کشی کنند.  و دیګران هم از فرط بیچارګی رشوه خواری مستخدمان دولت به طالبانها پناه میبرند؟ ملیتهایی که در جهل و فقر فرهنګی بیسوادی و بیکاری غوطه میخورند  مسلم است که آدمک کسانی خواهند شد که با پول و دروغ براحتی میتوانند آنان را فریب دهند  و نادانی و بی اطلاعی مشګلی است که ګریبان مردم را ګرفته است  ایجاد نفرت و خشم از شګردهای استعمار و استحمار بین المللی است  کسانی نظیر صدام حسین دیوانه  طالبانهای دیوانه و سرهنګ قذافی را سر کار میګذارند و بعد هم به آنان اسلحه میفروشند تا بجنګ ملتهای دربند شده شان بروند ملیتهایی که از فقر و جهل در مرز دیوانګی های مخصوصی قرار دارند و تخم نفرت و جدایی و خشم را در آنان به ودیعه میګذارند تا رشد کنند؟

      مثلا حس خشم و نفرت نسبت به  صوفیان و درویشان و سایر مکتبهای عرفانی را کی در ذهن مردم می پروراند و کی مردم ابله را بسیج میکند تا خانه ها و اقامتګاه ها و حتی مسجدها و حسینه های آنان را ویران کند.  کسانی هستند که بدون داشتن هیچګونه اطلاعی از روش و آموزه های  فرقه ها و یا دینهای دیګر تنها بدون دلیل و بدون معلومات و بدون خواندن حتی یک کتاب دشمن آنان هستند؟  
    مسلمانانی که حتی قراڼ را هم نخوانده اند ادعای مسلمانی میکنند و خودشان را مقلد فلانی میدانند  یادم هست که مرجعی میګفت  که یهودیت کتاب دارد و تورات نام کتاب دینی آنان است  مسیحیت هم کتاب دارد و نام آن کتاب مقدس انجیل است  خوب اسلام هم که کتاب دارد و آن قرآن کریم است ولی بهاییان لاکتاب هستند و کتاب ندارند  درحالیکه کتابهای دینی بهاییت بسیار زیاد است  و  این دین به تنهایی یک کتابخانه کتاب و اثر نوشتاری دارد؟  حالا چګونه آن مرجع میګفت این دین کتاب ندارد  خوب معلوم است که از  ندانستن و نخواندن کتابهای نوشته شده پیامبر این دین بوده است؟  کسی اګر منصفانه کتابهایی که در همه امور در بهاییت نوشته شده است بخواند براحتی میتواند بفهمد که دستورهایی تازه و مطابق روز برای مردم به ارمغان آورده اند؟  یا ګفتن فرقه ضاله  ای دوست در روضه قلب جز ګل عشق مکار   کجای این کلام ضاله است  انصاف هم خوب چیزی است  یا ای اهل عالم سراپرده یګانګی دربه اهتزاز در آمده است  به چشم بیګانګی در هم ننګرید  که همه شما برګهای یک درخت  هستید و شاخه های یک شاخسار و ګلبرګهای یک ګلبن   یا تساوی زن مرد  و یا وحدت در کثرت  یعنی با قبول اختلاف باهم باهم وحدت و دوست داشتن هم   کنار ګذاردن تمامیت خواهی و مشاوره  و تشکیل هیتهای  نه نفره  در هر ګوشه ای که بهاییان جمع شده اند؟

     یا داشتن زبان واحد بین المللی و یا تحقیق در باره حقیقت و علم دین بایست باهم موافق و سازګار باشند   ترک تقلید و جستجوی حقیقت؟  شاید اګر حضرت بهاالله به عنوان یک تنها جامعه شناس نوشته های خود را ګفته بود اینقدر هم مورد بی مهری واقع نمی شد؟  تعصب کور بدون پشتوانه علمی خانه خراب کن است درست مثل جهل مرکب عمل میکند.  متاسفانه  دینکاران و شیادان دینی حتی به کسانی مثل مولوی هم حمله میکردند و در زمان زندګی او عرضه را براو هم تنګ کرده بودند  و اینطور که من خواندم بارها توسط علمای بی علم آن زمان تکفیر شده بود؟   در صورتیکه دنیا دربرابر عظمت فکر و اندیشه او اکنون سر تعظیم فرود آورده است و برای بزرګی او سرهای بسیاری از فرهنګ پژوهان خم میګردد ؟  به امید روزی که خودخواهی و فساد و تمامیت خواهی و دشمنی های بدون پایه  جایش را به دوستی ها و محبت ها و همکاری ها بدهد و تا همه بتوانیم از این مرداب که در آن غوطه ور هستیم نجات پیدا کنیم    الهی آمین  

    این موضوع کاملا روشن است که دانش ما و ذهن ما و افکار ما به ما توانایی اینکه مشګل هار احل کنیم را ندارد  و لاجرم به افسانه و فلسفه  دست نیاز دراز کرده ایم  .  تعصب و جهل در جامعه هایی تا مغز استخوان مردم آن فرو رفته و بعضی ها بدون داشتن حتی یک دانش معمولی خود را علامه های دهر و علما و دانشمندان نخبه فرض کرده و مردم را به تمکین و اطاعت کامل خود  میخوانند؟   بعضی ها هم تیشه به دست ګرفته و میخواهند بنیان دین و دینداری را از پایه تخریب کنند؟  و متاسفانه جدال این دوګروه هم به نفع مردم نیست و باز این مردم هستند که در وسط این جدال باوری  قربانی میشوند   آیا بهتر نیست که هرکس آزاد باشد تا هرچه میخواهد بخواند و باور کند؟ و بهمه عقیده ها احترام بګذاریم ؟

      
    یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَکَ أَزْوَاجَکَ اللَّاتِی آتَیْتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَکَتْ یَمِینُکَ مِمَّا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَیْکَ وَبَنَاتِ عَمِّکَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِکَ وَبَنَاتِ خَالِکَ وَبَنَاتِ خَالَاتِکَ اللَّاتِی هَاجَرْنَ مَعَکَ وَامْرَأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِیِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِیُّ أَن یَسْتَنکِحَهَا خَالِصَةً لَّکَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِینَ ۗ قَدْ عَلِمْنَا مَا فَرَضْنَا عَلَیْهِمْ فِی أَزْوَاجِهِمْ وَمَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ لِکَیْلَا یَکُونَ عَلَیْکَ حَرَجٌ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا
    ای پیامبر! برایت حلال کردیم آن همسرانت را که مهرشان را داده ای و کنیزانی که خدا غنیمت به تو داده است و دختر عموها و دختر عمه ها و دختر دایی ها و دختر خاله هایت را که با تو مهاجرت نموده اند و زن مؤمنی که خود را به پیامبر [می انی و بدون مهر] هبه کند، اگر پیامبر او را به همسری بخواهد؛ این حکم ویژه توست نه مؤمنان. یقیناً ما آنچه را در مورد همسران و کنیزانشان بر آنان لازم و مقرّر داشته ایم، می دانیم؛ [این گشایش در ازدواج] برای آن است که بر تو سختی و حَرَجی نباشد؛ و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است. O Prophet (Muhammadصلى الله علیه وسلم)! Verily, We have made lawful to you your wives, to whom you have paid their Mahr (bridal-money given by the husband to his wife at the time of marriage), and those (slaves) whom your right hand possesses – whom Allah has given to you, and the daughters of your ‘Amm (paternal uncles) and the daughters of your ‘Ammat (paternal aunts) and the daughters of your Khal (maternal uncles) and the daughters of your Khalat (maternal aunts) who migrated (from Makkah) with you, and a believing woman if she offers herself to the Prophet, and the Prophet wishes to marry her – a privilege for you only, not for the (rest of) the believers. Indeed We know what We have enjoined upon them about their wives and those (slaves) whom their right hands possess, in order that there should be no difficulty on you. And Allah is Ever Oft-Forgiving, Most Merciful.