گیرم که نماز را اجباری می کنید، با رویش ناگزیر عقل و خرد جوانان چه خواهید کرد؟! ۱۴

وزارت آموزش و پرورش به جای دستور خواندن سرود ملی و خواندن چکامه و نواختن آهنگ های میهنی، دستور داده است که در سال تحصیلی جدید، مسئولان مدارس راهنمایی و متوسطه باید همه روزه، بیست دقیقه از زمان کاری را به اقامت نماز ظهر اختصاص دهند.
آخوند شیّاد قرائتی اعلام کرده است که نسل نو به صورت خود جوش نماز می خوانند و او این مسئله را که در مدارس نماز جماعت اجباری برپا شود را شخصن پیگیری خواهد کرد تا از درستی انجام کار مطمئن شود.

با دیدن این عکس مضحک در می یابیم که بسیجیان و مسلمین راستین، حتی با وجود اینکه زنان بیچاره شان را در گونی های سیاه و بد شکل پوشانده اند، اما باز هم می ترسند که کسی بتواند نگاهی به همسران و دختران شان بیاندازد. باید بدین همه ایمان و اعتقاد آفرین گفت!

با دیدن این عکس مضحک در می یابیم که بسیجیان و مسلمین راستین، حتی با وجود اینکه زنان بیچاره شان را در گونی های سیاه و بد شکل پوشانده اند، اما باز هم می ترسند که کسی بتواند نگاهی به همسران و دختران شان بیاندازد. باید بدین همه ایمان و اعتقاد آفرین گفت! آن ها حتی سر نماز نیز که وقت ملاقات با الله مدینه است به یکدیگر اعتماد ندارند.

در جمله بالا، مغلطه آخوند قرائتی بسیار واضح و روشن است :”او از طرفی اعلام ی کند که نسل نو نماز خوان هستند و از سوی دیگر بر ضرورت ساعت نماز اجباری، تاکید می کند”. پرسش اینجاست که اگر جوانان و نوجوانان این مرز و بوم کمترین توجّهی نسبت به مسائل دینی اسلام و نماز و روزه دارند، دیگر چه احتیاجی است که برایشان هر روزه ساعت نماز اجباری بگذارید؟.

بدیهی است و همه می دانند که نسل نوجوان و جوان ایران به همّت تمام کسانی که در عرصه روشنگری فعّالیت داشته و دارند، کم ترین ارزشی برای مسائل خرافی و پوچ و بی معنی اسلام  قائل نمی شوند و بسیاری از آنان در دل خودشان و در بین دوستان شان تغییر مذهب نیز داده اند و خیل کثیری از آنان بر این باور هستند که آنان زرتشتی بوده و هیچ تعلق خاطری نسبت به دین و مسلک تازیان نداشته و ندارند.

دراین ویدیو، یک کلاهبردار شیادی از سادگی و بی تجربگی دختاران نوجوان بهره می گیرد، و به اصطلاح لزوم نماز  خواندن را بدانان می آموزد. این مردک حیله گر می گوید؛ نماز برای تشکر از خداوند است. اگر خدا به ما لب نمی داند، چگونه صحبت می کردیم؟.پاسخ اینست: ای شیاد اگر خدا مسئول آفرینش ما است، بسیار کار نا به جا و نادرستی انجام داده که ما را در میان جنگل آفریده، و ما را میان مشکلات و دشواری هایمان رها ساخته است. این خواسته و موافقت ما نبوده که پای بدین جهان آلوده، پر از ریا، تقلب و دروغ گویی، آن هم میان یک  گله آخوند این چنین دربدر و سرگردان بمانیم. ما هیچ تشکری نه از خدا، و نه هیچ فرد دیگری نداریم و نخواهیم کرد. آخوند و مزدوران شیادش هم به جهنم بروند بهتر است تا برای مردم روضه خوانی کنند.

آخوندها و مراجع دین موهوم اسلام نیز این واقعیت را به خوبی درک کرده اند و می دانند که دوره خمس و زکات گرفتن و دزدی و تحمیر جوانان و جامعه توسط آنان به پایان رسیده ، چرا که نسل جدید ایران زمین تنها نکته ای را باور می کند و می پذیرد که با عقل و منطق و واقعیت در یک راستا بوده و در ضمن پشتوانه تاریخی نیز داشته باشد.

بساط دکان داری و دین فروشی و دروغ پردازی های آخوند به زودی زود جمع خواهد شد و جوانان به جای مسجد و تکیه و هیئت رفتن و بر سر و سینه زدن، مجلس شب شعر و شاهنامه خوانی و بحث هایی در رابطه با تاریخ ایران زمین به راه خواهند انداخت و این چیزی است که حکومت فاشیستی اسلامی حتّی با توپ و تانک نیز نمی تواند جلویش را بگیرد.
شاید بتوان همه ی انسان ها را زندانی و اسیر کرد ولی افکار و اندیشه هایشان را نمی توان بست و محدود کرد.

دخترکان پاک و بیگناه ایرانی که اسیر آخوند و دروغ هایش گشته اند و به اجبار چادرهای زشت تازیان را سرشان کرده اند و با آنکه معنای هیچ یک از واژه های عربی را نمی دانند، باید هر آنچه که می شنوند را تکرار کنند.

دخترکان پاک و بیگناه ایرانی که اسیر آخوند و دروغ هایش گشته اند و به اجبار چادرهای زشت تازیان را سرشان کرده اند و با آنکه معنای هیچ یک از واژه های عربی را نمی دانند، باید هر آنچه که می شنوند را تکرار کنند.آیا این یک فاجعه و کودک آزاری مطلق نیست؟.

حال که ترس نابود شدن کاخ های اسلامی که شیادان مذهبی در طی این سی و دو سال و حتّی می توان گفت از زمان محمّد رضا شاه پهلوی ساخته اند در دل آخوندها افتاده است، آن ها بدین فکر هستند که بیایند و نماز و عبادت های مسخره عربی را در مدارس کشور اجباری کنند تا شاید با این ترفند بتوانند طوفان روشنگری را که با سرعت هر چه تمام تر به سویشان می وزد را کمی منحرف کرده و برای خودشان زمان بخرند و فکر راه چاره باشند.

مدارس کشور که باید جای کسب دانش و بحث و تحقیق در رابطه با علوم روز دنیا و مکانی برای آشنایی با دنیای غرب و یادگیری هر چه بیشتر زبان های بیگانه باشند، به روضه خوانی و مسجد جامع و محلّی برای تحمیر و خرد زدایی دانش آموزان ایرانی تبدیل شده اند و این مایه ی تاسف و نگرانی است.
باید اینجا به اخوند شیاد گفت که :”گیرم که نماز را اجباری می کنید، با رویش ناگزیر تعقّل چه خواهید کرد ؟”.

گروه فرهنگی- سیاسی فضول محلّه، از تمام خانواده های ایرانی که نوجوانان و جوانان اشان قرار است امسال سر کلاس های درس بنشینند و به مدرسه بروند درخواست می کند که اگر کوچکترین تعلق خاطری نسبت به وطن و خاک پاک میهن خود دارند و از ستم هایی که این رژیم به آنان روا داشته است به ستوه آمده اند، به جوانان و نوجوانان بیاموزند که مانند همیشه با استفاده از عقل و منطق اشان تصمیم بگیرند و زیر بار حرف زور نروند.

و از جوانان خود بخواهند تا آنجا که می توانند نمازخانه ها را ترک گفته و آن مکان های متعفّن را خالی بگذارند تا مسئولین دریابند که این قصّه سری دراز دارد و ایرانیان از جبر تازیان و حکومت الله بر کشور شان خسته و درمانده شده اند و به حدی از درک و شعور رسیده اند که این جمله ی معروف را درک کرده اند و سر لوحه ی زندگی های شان قرار داده اند :”هیچ ایرانی مسلمان نیست و هیچ مسلمانی نمی تواند ایرانی باشد “.

  • azadi

    zamane madrese raftane ma ham hamintori bod hame chi ejbari bood vali natonestan tasiri ro ma bezaran khanevadeha bayad hoshyar bashan

  • Mohsen Lgvm

    ای بابا ول کن برو دیگه.اجبار برای بودن وقت نماز.نه برای خواندن نماز. کسی منو مجبور نکرده نماز بخونم. نمی تونه.من سجده آخر نمازمو به دو دنیا نمی فروشم.مطمئننا تا حالا نماز نخوندی.لطفا یک بار نماز بخون احوالت رو بگو. من اینو  امتحان کردم.هر کس پس از یه مدت طولانی نماز خونده احساس عجیبی پیدا کرده. شما هم تست کن.

    • M Moradnori

      آغا محسن ! مثل باکلاجان  مشکی در هر جا حاضر هستی نظر بدهی . گرته گم کن اطلاعاتی بد جنس  یک جا با نمزت.

    • Mazdak63

      درود به همه خردگرایان
      باید به اطلاع جنابعالی برسانم بنده به مدت ۵ سال نماز می خواندم به گونه ای که حتی نماز صبح هم قضا نمی شد اما به این حالی که جنابعالی می گویید نرسیدم شما بهتر است به جای نماز خواندن و حال به حال شدن ابتدا قران را به صورت فارسی بخوانی و سپس کمی سطح اطلاعات خود را در مورد دین اسلام بالا ببرید

    • unknown unknown

       شاید برای تو این طوری بوده ولی دقت کن که برای بقیه هم همین حس به وجود میاد؟ بنده در زمانی که مدرسه میرفتم ۳ سال همین اجبار رو بر ما گذاشتن و درواقع من چیزی از اون نماز نمیفهمیدم چون عربی نمی دوستم و اصلا متوجه دلیل این نماز نمیشدم از الله میترسیدم اون موقع البته به جمع خردگرایان نپیوسته بودم و سطحی فکر میکردم
      درواقع اسلام بر پایه ترس و طمع پایه گذاری شده ترس از آتش جهنم و الله و طمع به بهشت و حوری ۸۰ متری موقع نماز همه به همین دو اصل توجه دارن فکر میکنن با نماز به بهشت میرن (طمع) و از طرفی نخوندش رو سرپیچی از الله و رفتن به جهنم و شکنجه میبینن (ترس) خود این دو حس در آدم یک روحی برای آدم به وجود میاره و از نماز خشنود میشه و همون احساس عجیب رو پیدا میکنه و هرگز حاظر به فکر کردن و نقد و موشکافی این کار نیستن

      خوش به حال  خردگرایان که زندگی خود را بر پایه ی عقل پایه ریزی کردن نه خرافات و مقالطات

  • Amirbahrami97

    البته این آرزوی ماست که هیچ ایرانی‌ مسلمان نباشد، اما واقعیت چیز دیگریست. باید خواندن قران در بین ایرانیان مسلمان ترویج یابد تا هاله تقدس اسلام  هر چه بیشتر کم نور شود. شک ندارم که خیزش‌های اسلامی موجود بسان برافروخته شدن قبل از افول ستارگان میماند و در این مسیر دردناک دو عنصر وجود دارد. یکی‌ خدمت بیشمار همین اسلام فروشان و دیگری درد و رنج و عذاب مسلمیان.

  • Y S Mousavi

    هر کس به اندازه فهم وشعور و پاکی فطرتش می تونه خدا را درک کنه و ارتباط با افریدگار چیزی نیست که تو ویا این اخوندا(که خدا لعنتشون کنه با این رفتاراشون مردم را اسلام گریز کردند) بخواهین مردم را وادار و یا فراری بدین
    ای کاش توی که این حرف ها را نوشتی یک بار فقط میرفتی تحقیق می کردی و فلسفه ی نماز را یاد می گرفتی .

    • Mazdak63

      درود به همه خردگرایان
      ان خدایی که منتظر نماز خواندن بندگانش است خدا نیست واین ضعف این خدا را می رساند

      • Saedasdmint

         اولا خدا یک است. ثانیا بله خدا به نماز ما احتیاجی ندارد او به ما اراده عطا کرده تا بتوانیم هر آنچه میخواهیم انجام دهیم.ولی نماز از سفارشات خدای رحمان است برای شستو شوی روحمان وجسممان از تکبرات و ضایعات نفسمان بسیار موثر است.البته اگر با ایمان حقیقی به جا آورده شود ونه فقط خوانده شود.نماز راباید با دل خواند نه با زبان.

        • unknown unknown

          اول باید گفت اگر بهش نیاز نداشته چرا اصول دین قرار داده؟؟ چرا ستون اسلام نماز هست؟ اصلا فکر کن این خدایی که برگرفته از ذهن یک انسان ۱۴۰۰ سال پیشه چرا صفات انسانی داره؟ از ستایش و چاپلوسی خوشش میاد، خشمگین میشه ، تنبیه میکنه ، علم داره ، عادل هست 
          این ها همه صفات انسانی هستن که به خدا نسبت داده میشن  این حرف هیگل هست که میگه:(( صفاتی که ما به خدا نسبت میدیم همه صفات انسانی هستن و بر گرفته از ذهن فرد هست)) ما که خدا رو ندیدیم که بدونیم چه صفاتی داره درسته؟ پس ستایش برای خدایی که نمیدونیم چی هست کار بیهوده ای هست و کرامت خدا رو زیر سوال میبره چون از اون جایی که من برای خودم تعریف کردم خدایی نیست و اگر هم باشد هیچ شباهتی به انسان و صفات اون نداره
          سعی کن در حرفات مغالطه نکنی چون دور از خرد هست.

  • Saeid_anzali89

    این مقاله ها رو بواسه کی مینویسید ؟ واسه مردمی که به جای کوروش بزرگ شاه شاهان شاهن هخامنشی شاه پارسا سنگ حسین تازی و …. را  به سینه میزنند؟
    واستون متاسفم که فکر میکنید مردم ما میفهمند.ملتی که حتی تاریخ تولد بنیانگذار کشورشون رو نمی دونند.مردم که به شاهشون خیانت کردند.
    برای این این ملت بدبختی و ذلالت روزافزون آرزو می کنم.

  • Abazarghafary

    هر حکم که ولی کس کش صادر کرده  ، کیریست که به کون آن امام است //پیغمبر جاکش که نماز اختراع کرد ، از بهر جماعت کس خلان است//روزی پنج بار کون  هوا کردن و قنبل کردن  ، تنها صنعت این کره خران است //شیخ جاکشو ، ملا بکشو ، فقیه کس کش   ،این  جاکشی اصل سیره پیامبران است //

  • unknown unknown

    فلسفه ی نماز برای اون هایی که میخوان بیدار بشن و حقیقت رو بفمن:
     نماز ستون اسلام هست و از آیین زرتشت آمده
    اول از همه شما باید سالی حدود ۲۰۰۰ بار جلوی الله وایسید و یک حرف رو بگید صبح نماز ظهر نماز عصر نماز و این درواقع بدرد همون اعراب ۱۴۰۰ سال پیش هم نخورد چون ادمی که شغل و کاری داره اصلا میسر نیست که بتونه کارش رو درست انجام بده و این مراسم رو هم به موقع اجرا کنه شما فرض کنید که یک پلیس هستید و باید سر چهار راه کنترل کنید یا جایی نگهبانی بدید رفتن برای نماز یعنی ترک پست و میسر نیست
    دوم نماز بدون غرض نیست از همون سوره ی حمد قران  که توی نماز هم هست درواقع برای توهین به مسیحی ها و یهودی ها هست قسمت اول این سوره مشکلی نداره اما در پایان:
    غیر مغضوب علیهم و لا ظالیین این دو عبارت پایانی سوره بدون غرض نیست همونطوری که تاریخ شناس بزرگ طبری میگه معنی این دوعبارت “غیر مغضوب علیهم” اشاره داره به یهودی ها که هنوزم مسلمانا اعتقاد  دارن که الله به یهودی ها خشم گرفته و ” لا ظالیین” اشاره داره به مسیحی ها که مسلمانا اعتقاد دارن که کتابشون تحریف شده و از مسیر اللهی خارج شده.
    بعدش حالت نماز واقا خیلی طرز ناجوری داره این رکوع و سجده به شدت ضد انسانی و بر خلاف شرافت و کرامت  انسانی هست برای خرد کردن شخصیت فرد هست همونطوری که خود علی میگه نماز برای شکستن
    غرور هست دلیلش برای این بود که اعراب مردمی جنگجو و گردن کلفت بودن و نماز
    درواقع برنامه ای بود که غرور و شخصیت این افراد رو خرد کنن که راحت تر
    بشه به اون ها بقیه ی احکام اسلام رو جا انداخت
    نماز در حالت روحی و شخصیت فرد اثر مخربی دارد به طوری که نماز در طولانی مدت انسان رو تهی میکند
    هیگل فیلسوف  فلسفه آلمانی درمورد نماز گفته است:نماز شخصیت انسان رو فقیر میکنه به طوری که تاثیر انسان رو در زندگی انسانی کوتاه میکنه به طوری که در طولانی مدت شخصیت و بزرگی فرد زدوده میشه و شروع به التماس به خدا میکنه تا شخصیت و روحیه ی قبلی رو بهش پس بده اما چنین چیزی میسز نیست.
    با توجه به گفت های بالا می توان نتیجه گرفت که فلسفه ی نماز چیست
    به امید این که همه ی انسان ها از این راز های پنهان اسلام آگاه بشن و زندگی رو بر پایه ی خرد طرح ریزی کنند. بدرود.

  • وحید

    به نام خدا

    چرا اعتقادات توحیدی رو نژادی میکنید اسلام مال عرب نبوده ونیست دین آخرین پیامبرخدا برای همه بشریت هست وایرانیها بدون توجه به نژاد یا نژادگرایی ازون حمایت میکنند اون دنیا بهت نمیگن مال کدوم کشورونژادی عزیز برادرمن یک ایرانی مسلمان هستم و به تمام بشریت واعتقاداتشون احترام میذارم و اعتقاداتم رو با منطق به مناظره میگذارم البته اگر جادویه غرب{رسانه}فرصتی هم به من ایرانی بدهد
    با احترام