بایگانی ماهیانه: سپتامبر 2012

آیا حذف نام مجاهدین از لیست سیاه جای نگرانی است، یا شادمانی و خوشحالی؟۵

مجاهدین با همان برداشت و روال کمونیستی در سه دهه پیش برخوردهای خشونت بار و تبلیغات گسترده ای علیه آمریکا و منافع آنان در جهان داشتند. با آن که نخستین بار گروه فدائیان به سفارت آمریکا در تهران یورش بردند، ولی از دید آمریکا مجاهدین نیز با همان برداشت کمونیستی می توانست در آینده مسأله آفرین باشد.

چند پیشگیری لازم در جریان جنگ ویران گر و خانمان برانداز۱۵

با اعلام جنگ فرمانده سپاه پاسدان به اسرائیل، جنگی در پیش است که می رود تا چند صدهزار مردم بیگناه و از پای افتاده و سرگردان را در خود بسوزاند و نابود کند. جنگی که کارخانه، سد، بیمارستان، مدرسه، پل، تأسیسات نظامی، فرودگاه، و ابزار صنعتی، علمی، و کشاوری، همه چیز و در هرجا را می سوزاند و نابود می کند.

ما منشور شورای ملی را مردمی می دانیم و با جان و دل با آن همکاری می کنیم۷

شورای ملی ایران در پیش است. ما گردانندگان فضول محله آن را به فال نیک در راه همبستگی و نجات کشور خود می دانیم و با دیدی مثبت و امیدی فراوان به این تشکل و گردهم آیی مینگریم. تا زمانی که راه و روش آن را مردمی و در راه آزادی و دموکراسی میهنمان ببینیم با همه توانایی خود از آن جانبداری و پشتیبانی می کنیم.

شایگان اسفندیاری؛ وبلاگ نویسی آزادی خواه و اسیر دَر بندِ دیوان!۱

در حدودِ سیزده ماهِ پیش دو روزنامه داخلی خبر از دستگیری نویسنده وبلاگ گامرون دادند؛ وبلاگ گامرون با زبانی طنز و انتقادی، خرافات و مسائل دینی را به چالش می کشید و شایگان اسفندیاری، نویسنده آن وبلاگ، آزادی خواهی بسیار با استعداد و روشنفکر بود که شوم بختانه به چنگِ مزدوران ولایت در آمد.

با افکار و اندیشه ضد انسانی آخوندها یا دکانداران دین بیشتر آشنا شویم۱۷

بنا به گفته دکان داران دین، قوانین اسلام را پیامبر از جانب الله مدینه برای بشر تهیه و تنظیم نموده که این قوانین، جاودانی و برای همیشه تغییر ناپذیراست. بنابراین، دیگر نیازی به اندیشیدن نداریم، و می توانیم مغز و خرد خود را برای همیشه به مرخصی بفرستیم. زیرا اسلام همه چیز را پیش بینی کرده است.

شورایِ ملی دیواری در برابر تجزیه طلبان۳۵

با زمزمه تشکیل شورای ملی و انتشار منشور پیشنهادی، طبیعی است که شاهد برخی تحرکات و موازی سازی ها برای اشکال تراشی و سنگ اندازی باشیم. اما تحرکی که در این روزها بیش تر نمود و واکنش برانگیخته است، مطرح کردن فدرالیسم توسط برخی جریانات قومی است.

شورای ملی؛ کانونی فَرا جناحی و فَرا مَسلکی در راهِ سرنگونیِ رژیم اسلامی۱۳

شورایِ ملی گروهی است متشکل از تمامیِ گروه ها و احزاب سیاسی و همچنین کُنشگران، نویسندگان و وبلاگ نویسان مستقل که گِرد هم آمده و در تلاشند تا آلترناتیوی بسیار جدی و قدرتمند را در پیشگاهِ ملت شریف ایران و همچنین نزدِ دولت های غربی تشکیل داده تا همگان جایگزین اسلامی را دیده و بدان اعتماد نمایند.

کشتار جمعی زندانیان سیاسی به عنوان قاچاقچی در سراسر ایران۴

رژیم اسلامی برای بقای خود از هیچ جنایتی رویگردان نیست. آن چه برای رژیم اهمیت دارد، نبودن هرگونه مخالف سیاسی و نفس کشی است که به روشی دیگر می اندیشد. خمینی از همان آغاز حکومتش، به شکستن قلمها و خفه کردن صداها پرداخت. کشتار سیستماتیک گروههای سیاسی و دگر اندیشان بعنوان قاچاقچی در زندان ها ادامه دارد.