آیا رضا پهلوی استادِ چیره دستِ مردم فریبی است؟ ۶۶

بدون شک رضا پهلوی که این روزها بسیار فعال گشته و با سرانِ دولت های غربی نشست و برخاست نموده و کاتبان دربارِش نیز از هر فُرصتی برای نگاشتن یک بیانیه به نام وی استفاده کرده تا بلکه بتوانند مردمان ایران زمین، از هر قشر و با هر زبان و باوری را به زیر پرچمِ خود گِرد آوردند، از صداقت کاری برخوردار نبوده و نیست.

او یک روز خود را شهروندِ معمولی ایران می داند و روزی نیز در جریان یک مصاحبه با یک مجله آلمانی، خود را پادشاه قانونی ایران خطاب کرده و خاندانش را هنوز صاحب تاج و تخت می خواند؛ یک روز یک نهادِ فرا مسلکی و فرا مذهبی است که هرگز به مردم پُشت نکرده و در صورت خواست مردم حاضر است از جان گذشتگی نموده و خود را شاهِ کشور بخواند و روزی دیگر یک فعالِ سیاسی و حقوق بشری ساده می باشد. به راستی رضا پهلوی کیست؟

رضا پهلوی که شاهزاده ایران بوده و ادعای میهن پرستی دارد و چندین سال است برای آزادی ایران زمین چشم به درگاهِ سرانِ کشورهای غربی دوخته است، بهتر است کمی مردمی باشد و دست از دروغ گفتن به ملت شریف ایران بردارد.

رضا پهلوی که شاهزاده ایران بوده و ادعای میهن پرستی دارد و چندین سال است برای آزادی ایران زمین چشم به درگاهِ سرانِ کشورهای غربی دوخته است، بهتر است کمی مردمی باشد و دست از دروغ گفتن به ملت شریف ایران بردارد.

پهلوی هر روز یک نقش و رُل تازه را بازی کرده و بر عهده می گیرد؛ گویی که گودِ سیاست ایران و زندگی اسفبار مردمان در بند و درمانده اش، صحنه تئاترِ لاله زار و یکایک شهروندان ایران زمین اسباب بازی ها و وسایل سرگرم کننده والا حضرت هستند که هر زمان ایشان به دنبال تفریحی تازه می باشند، نقشِ شوالیه سوار بر اسبِ مردم بینوا را بازی کرده و بدان ها امید رهایی و آزادی دهند.

رضا پهلوی که در طولِ تمام زندگانی پُر بارش! حتی یک روز نیز شغلی نداشته و دست به سیاه و سپید نزده و همواره تحتِ حمایت مادرِ و یا همسرش بوده و از جانب آنان (و به احتمالِ زیاد عمه اشرف جان شان) پشتیبانی مالی می شده و تخصص خاصی در هیچ زمینه ای (به غیر از خلبانی که شغل خانوادگی شان است) ندارد، یکه و تنها برخاسته و پرچم دارِ جنبش آزادی خواهی ایران گشته و مُشتی چاپلوسِ بی سواد و چماق دار را نیز به دور خود جمع نموده تا منتقدانش را از سرِ راه بر دارند.

به راستی فردی که در تمامِ طول عمرش حتی یک روز نیز کار نکرده و شغل مشخصی ندارد، از احساس مسئولیت و وظایف رهبری و مصیبت های جامعه ای را به دوش کشیدن، چه می داند؟ به راستی رضا پهلوی در خود چه دیده که با کمالِ پُر رویی خویش را گاندیِ ایران زمین می خواند؟ آیا رضا پهلوی متوهم است و در دنیایی خیالی زندگی می کند؟!

اما در طی این مقاله نگارنده قصد دارد تا به سه دروغگویی، حقه بازی و پنهان کاری اخیر رضا پهلوی پرداخته و از او و دوستدارانش به روشنی بپرسد که چرا پهلوی دروغ می گوید و حقایق امور را از مردمان پنهان می کند و ملت شریف ایران را فریب می دهد؟ دلیل این همه نیرنگ بازی چیست؟ آیا حمایت مردمی را باید با دروغ و دوز و کَلَک به دست آورد؟ آیا والا حضرت قصد دارند تاج پادشاهی را به کمک اهرمِ دروغ و مردم فریبی بر سر بگذارند؟

یک- رضا پهلوی و ماجرایِ دادگاهِ لاهه:

پهلوی در طی چندین ماه گذشته به دنبال پیگرد قانونی سید علی خامنه ای، رهبر جنایتکار حکومت اسلامی به جُرم نقض آشکار حقوق بشر بوده است. وی با استخدام وکلای حرفه ای و تشکیل تیمی، علیه خامنه ای پرونده سازی کرده و در پیِ آن بود تا وی را در دیوان بین‌المللی دادگستری یا دادگاه جهانی، محاکمه نماید.

البته نگارنده هر چقدر درباره این تلاشِ شبانه روزی آقای پهلوی اندیشید به نتیجه خاصی در این زمینه که به راستی محکوم کردن سید علی خامنه ای در دادگاه لاهه چه اهمیتی دارد، نرسید؛ گمان می کنیم همین حالا سید علی خامنه ای به دست رضا پهلوی، در دادگاه لاهه به جنایت علیه بشریت محکوم شد.!

خوب مُبارک است ولی قدم بعدی چیست؟ آیا رضا پهلوی می تواند برای وی حُکم جلب نیز بگیرد و به همراه چند مأمور ناتو به بیت رهبری در خیابان پاستور رفته و سید علی را دستگیر کند؟ آیا این فعالیت رضا پهلوی، عین اتلاف وقت، سرمایه و انرژی نیست؟ به راستی آیا راه های سودمند تری برای خرج کردن این سرمایه، وقت و انرژی وجود ندارد؟

این ویدیویی است که از سوی تارنمای رسمی رضا پهلوی منتشر شده و همانطور که مشاهده می کنید رضا پهلوی را به دروغ، در حال سخنرانی در دادگاه لاهه نشان می دهد.

آیا نمی توان همین سرمایه و انرژی کلانی که صرف چندین وکیل کار کشته و سفر به کشورهای مختلف می شود را برای پیشبرد جنبش های مدنی داخلِ ایران هزینه کرد؟ شبکه ماهواره ای تأسیس نمود و یا با فیلتر اینترنت و پارازیت های ماهواره ای مبارزه کرد؟ به کمپ های پناهندگان ایرانی سر زد و کمکی بدان بینوایان کرد که در برخی کشورها همچون یونان همواره گرسنه اند و در خیابان ها و پارک ها می خوابند؟

به هر روی پهلوی که در راهِ کشاندنِ خامنه ای به دادگاه لاهه بود خود نیز اجازه ورود به آنجا را پیدا نکرد و نهایتن در کافه پولیتیک به سخنرانی درباره نقض حقوق بشر در ایران پرداخت؛ اما رضا پهلوی و تیم رسانه ای اش در وبسایت رسمی، فیسبوک رسمی و دیگر رسانه های مربوط به رضا پهلوی، به دروغ مدعی شدند که وی در دادگاه لاهه به سخنرانی درباره نقض حقوق بشر در ایران پرداخته است.!

 دو- رضا پهلوی و مصاحبه با مجله آلمانی فوکوس:

چند ماه پیش شاهزاده گرامی! با مجله فوکوس آلمان مصاحبه ای داشتند که در آن گفتگو، پرده از حقایق بسیاری اُفتاد و ایشان ماهیت راستین استبداد طلب شان را به همگان نشان دادند؛ اما این اشتباه تاکتیکی چگونه از سویِ رضا پهلوی محافظه کار و نیرنگ باز صورت گرفت؟

بدون شک رضا پهلوی انتظار نداشت که مصاحبه اش با یک نشریه آلمانی، بازخوردی در میان جامعه ایرانی داشته باشد و ایشان خیال می کردند که می توانند به راحتی و بی پروا، هر آنچه که دلِ تنگ شان می خواهد را بر زبان آوردند و از چشمان تیز بین و ذهن های روشنِ ایرانیان نیز در امان باشند؛ اما جامعه روشنفکر ایرانی مُچ ایشان را گرفت و شاهزاده متهم به گزافه گویی شد.

فوکوس یک مجله هفتگی در آلمان است که در مونیخ منتشر و در سراسر آلمان پخش می شود و سومین نشریه بزرگ آلمانی به حساب می اید و بسیاری نیز فوکوس را یکی از موفق ترین مجلات آلمانی میدانند؛ رضا پهلوی در طی آن مصاحبه خود را پادشاه قانونی ایران خواند و گفت آرزویش این است که دوباره تاجِ شاهی بر سر گذارد.

 

در این ویدیو محمد امینی پژوهشگر گرامی میهن مان دست به افشاگری بر علیه رضا پهلوی و دیدارهایش با تجزیه طلبان زده و درباره مجله فوکوس نیز روشنگری می کند.

وی همچنین ادعا کرد که برای ایران زمین همچون گاندی و یا نلسنون ماندلا می باشد و پدرش نیز نه تنها دیکتاتور نبوده، بلکه در حال دادن تعلیمات دموکراتیک به مردم ایران زمین بوده است.! پژوهشگر میهن دوست، محمد امینی در مقاله ای پُر بار به نام “آرزوهای محمد علی شاهی” این مصاحبه ترسناکِ رضا پهلوی را نقد نمود و پس از آن دیگر اندیشمندان و آزادی خواهانی چون بهرام مشیری نیز، لب به انتقاد گشودند.

رضا پهلوی که با موج حملات ایرانیان مواجه شد، دوباره زبان به دروغ گشود و ادعا کرد که مصاحبه منتشر شده اشتباه است و با ادبیات وی فرق دارد؛ سپس دبیرخانه رضا پهلوی اعلام نمود که از مجله فوکوس آلمان به دلیل نشر دروغ، شکایت کرده و وکیل زبردستی را نیز استخدام کرده اند.(برای خواندن ادعای تارنمای رسمی رضا پهلوی اینجا کلیک کنید)

محمد امینی درباره این ادعای دروغ پهلوی می گوید: “این نخستین بار نیست که دفتر آقای رضا پهلوی اعلام می کند که در برگردان مصاحبه، گفت و گو گر دچار لغزش شده است.! نخست این که پس از تماس من با اداره فوکوس آنلاین، برمن روشن شد که دفتر «شاهزاد» چنین درخواستی را رسما و تا به امروز برای آن رسانه نفرستاده و متن منتشر شده به فارسی، برای مصرف ایرانیان است و نه یک درخواست رسمی به آن رسانه.

دفتر آقای رضا پهلوی می داند که این مصاحبه درست و دقیق انجام شده و از این رواست که چنین درخواستی را از آن رسانه نکرده است. از هنگام چاپ مقاله تاکنون، هفت یادداشت در پانویس و در واکنش به مصاحبه، در آن رسانه چاپ شده است. یادداشت دفترِ شاهزاده یکی از آن کامنت ها نیست.!

شبکه من و تو با ساخت یک برنامه به اصلاح مستند و با آوردن فرح پهلوی به عنوان متکلم وحده در برنامه، روی انقلاب مردمی سال پنجاه و هفت خط بطلان کشیده و روی جنایات صفحه قرار داد. بانو فرح نیز روی کشتار مردم به دست شاه ماله کشیدند و به دروغ گفتند که خونی که روی دستان مردم است، خون حیوانات است! به راستی آیا دروغ در خاندان پهلوی ارثی است؟

شبکه من و تو با ساخت یک برنامه به اصلاح مستند و با آوردن فرح پهلوی به عنوان متکلم وحده در برنامه، روی انقلاب مردمی سال پنجاه و هفت خط بطلان کشیده و روی جنایات شاه و دربار صفحه قرار داد. بانو فرح نیز روی کشتار مردم به دست شاه ماله کشیدند و به دروغ گفتند که خونی که روی دستان مردم است، خون حیوانات است! به راستی آیا دروغ در خاندان پهلوی ارثی است؟

متن مصاحبه ضبط شده و نسخه ای از آن در اختیار دفتر شاهزاده قرار دارد؛ چرا تا به امروز خودشان دست به برگردان متن «درست» مصاحبه نزده اند؟ از این بهتر، می توانند متن مصاحبه را در یوتوب بگذارند.! کدام بخش از مصاحبه، به نادرست ترجمه شده است؟ منتشر کنند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.”(برای خواندن متن اصلی اینجا کلیک کنید)

این پژوهشگر روشنفکر در جایی دیگر ادعای شکایت رضا پهلوی از مجله فوکوس را نیز دروغ خوانده و می گوید: ” به مجله فوکوس نامه ای نوشتم و چند و چون گفت و گو را جویا شدم. شگفت آور نبود که دریافتم آن رسانه، تاکنون نامه ای از دبیرخانه آقای رضا پهلوی دریافت نکرده است و در هیچ یک از زیرنویس های آن گفت و گو در تارنمای رسانه، اشاره ای به نادرستی گفت و گو و یا دیدگاه دبیرخانه به چشم نمی خورد.

گفت و گو با آقای رضا پهلوی ضبط شده و نسخه ای از آن در دست ایشان و یا همکاران ایشان است.”(برای خواندن متن اصلی اینجا کلیک کنید) به راستی دلیل این همه پنهان کاری و دروغگویی از سویِ رضا پهلوی و تیم همراهش چیست؟ آیا استبداد سه باره پهلوی ها در راه است؟ آیا باید قیدِ دموکراسی و آزادی در سرزمین مادری مان را بزنیم؟

سه- رضا پهلوی و حقوق بشر گزینشی و عدم پشتیبانی اش از تمامی فعالین سیاسی:

رضا پهلوی در آخرین بیانیه خود به تاریخ چهارشنبه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۱ که “فراخوان رضا پهلوی برای همبستگی” نام دارد، از تلاشش برای دفاع و پشتیبانی از تمامی کُنشگران سیاسی دَم زده و ادعا می کند که هر آنچه در توان دارد را برای کمک به یکایک فعالین سیاسی – حقوق بشری ایرانی، به کار خواهد گرفت. او در نامه خود اینگونه نوشته است:

به راستی تفاوت میان گاندی، رهبر تحصیل کرده و فرزانه هند و رضا پهلوی، فرزند شاه مستبد ایران زمین، از کجا تا به کجاست؟ چگونه شخصی چون رضا پهلوی به خود اجازه می دهد تا خویشتن را هم تراز و هم سطح گاندی و ماندلا بداند؟ به راستی او برای ایران و ایرانی در طی این سه دهه چه کرده که این چنین خود را دست بالا می گیرد؟

به راستی تفاوت میان گاندی، رهبر تحصیل کرده و فرزانه هند و رضا پهلوی، فرزند شاه مستبد ایران زمین، از کجا تا به کجاست؟ چگونه شخصی چون رضا پهلوی به خود اجازه می دهد تا خویشتن را هم تراز و هم سطح گاندی و ماندلا بداند؟ به راستی او برای ایران و ایرانی در طی این سه دهه چه کرده که این چنین خود را دست بالا می گیرد؟

“در این راستا بایسته است که همه نیروها و کُنشگران سیاسی فعالانه با ارائه برنامه ها و پیشنهادات شفاف و عملی برای تشکیل یک بدیل دموکراتیک در مقابل حکومت تمامیت خواه جمهوری اسلامی به همدیگر یاری رسانند. رسالت امروز ما، صرف نظر از سلیقه ها و عقاید و آرمان های سیاسی، آغاز یک حرکت نهایی به سوی آزادی، صلح، امنیت و رفاه و سربلندی ایران زمین است.

من نیز به سهم خود آماده ام برای پیش برد این هدف ملی با همه نیروها هم فکری و از آنها پشتیبانی نمایم.” (متن اصلی را اینجا بخوانید) اما هم میهنان واقعیت ماجرا چیز دیگریست و نباید فریب سخنان دلنشینِ رضا پهلوی را خورد و غرقِ در جملات به ظاهر میهن دوستانه وی گشت و نباید اجازه داد تا کلمات دلنشین رضا خان، ما را از روشن بینی و حقیقت جویی و نقدِ استبداد و دروغ باز دارد.

نگارنده کاملن آگاه است که دبیرخانه رضا پهلوی، حتی از صدور یک نامه تأییدیه برای کمک به فعالین راستین سیاسی که از کشوری درخواست پناهندگی نموده اند، تنها به دلیل اینکه ایشان طرفدار رضا پهلوی نیستند، سر باز زده و می زنند و چنانچه دبیرخانه رضا پهلوی این ادعا را رَد کنند، فضول محله دست به انتشار سندی برای اثبات ادعایِ خود خواهد زد.

حال پرسش اینجاست که چرا رضا پهلوی در بیانیه اش دَم از اتحاد و همدلی زده و خود را آماده پشتیبانی از تمامی کُنشگران سیاسی اعلام می نماید ولی در عَمل، از نوشتن یک نامه ساده که می تواند به زندگی یک پناهنده درمانده و فعال سیاسی آرامش بخشد، سَر باز می زند؟ اینجاست که می گویند: “طرف حرفش دوایِ هر درد است و عَمَلش، دردِ بی درمان!”

بهتر است که آقای پهلوی و اطرفیانشان دست از دروغگویی و مردم فریبی برداشته و یک بار برای همیشه هم که شده، با جامعه ایرانی رو راست باشند و خواسته های واقعی خویش را بیان کنند؛ بهتر است ایشان در یک مصاحبه ویدیویی به مردم صادقانه بگویند که شهروند معمولی ایران هستند و یا پادشاهان قانونی کشور! فعال سیاسی هستند و یا سمبل یک نهادِ فرا مردمی و فرا مسلکی؟

  • Golriz

    برای امثال تو با این طرز فکر و عمل فقط متاسفم فضول محله ! همین  

  • Kooroushshahyad

    oghde ta che had.

    khodeton che ghalati kardin tabeha…. 

    oono begin…

    khak tosare moshiri  

    • Biston Co1

      dorood bar reza pahlavi

  • Loveu

    اول انکه کیر توی کوس زن هرچی مسلمان در کل جهان بعد هم کیر توی دهان هرچی فضول………………………..

    • Jomjom

      دیگر همه با توهین‌های شما سلطنت طلب‌ها را به مردم مسلمان ایران آشنا
      هستند. البته معلوم است که حسابی‌ عصبانی هستید از این که این چند وقت
      دیدید مردم ایران هنوز بر سر عهد خود با شهدای انقلاب اسلامی هستند و هیچ
      چیز را با اسلام عوض نمیکنند. بسوزید وقتی‌ که حتا کاربران اینترنت که شاید
      شما‌ها توهّم داشتید که بر علیه اسلام هستند یاد شهدای انقلاب از جمله
      شهدای ۱۷ شهریور را گرامی‌ داشتند و یک تودهنی حسابی‌ به سکولار بازی و بی‌
      غیرتی‌ شما سلطنت طلب‌ها زدند. مردم ایران با هر گرایشی متحد اجازه بازگشت
      فساد و بی‌ بند و باری را به شما نمیدهند.

  • Kaveh

    کسی که حرف رکیک وفحش مینویسدنشانی ازخردنداردبیائیدادب ونزاکت رارعایت کنیم که شاعرگوید:ادب مرد به ز دوhت وی

  • Babak

    maghalaton sarasar por az kine va besyar moghrezaneh bood.

  • mehran

    مقاله فوق العاده ای بود.سپاس از شما

  • parviz

    رضا پهلوی علوم سیاسی در دانشگاه ارزشمند آمریکا خونده و
    کنشگر سیاسی برای ایرانی‌ آزاد و دمکرات و سکولار هستش
    انتقاد شما درسته که کم کار بوده در کمک به
    پناهندگان، گرچه به اونها هم کمک کرده
    اما اینکه هواداران مشروطه خواه رضا پهلوی را با واژه‌های توهین آمیز
    پیش داوری کنید، دور از خرد است! 
    بارها هم به سیاستهای اشتباه پدر و پدر بزرگش انتقاد کرده
    و کارهای پیشرفت آن زمان را هم ستایش کرده و تکیه بر این نکته کرده
    که همهٔ نیروهای اپوزیسیون گرد هم برای آزادی ایران بیایند
    بینش شما متأسفانه کمکی‌ به اتحاد ملی‌ مردم نمیکند
    کوشش کنید انتقاد سازنده را با فراخواندن همهٔ نیروهای مردمی 
    به پیش ببری

    • Linbera

      Ahsant. Hamishe Az eybe khodetun shoru konin . Reza Pahlavi jormesh in bude ke pesare shaah bude wa dar zamaane khodesh valiahde keshwar bude. Haal inke ishaan chin kaar nakarde siaasatmadar ham nist wa nakhaahad bud, harfi puch wa birabt ast. Agar kasi harf az azaadi bezanad siaasatmadar ast? Banaabar in tamaamie ensaanhaaye rooye zamin ke be azaadi motaghed hastand wa az hoghughe khod wa amsaale khod defaa mikonand siaasatmadaar hastand? Man na tarafdaare. Valiaahd hastam va na tarafdaare molla wa akhund yaa eslam. Walli in maghaale badtarin maghaaleye jenaabe aali bud aghaaye arjang. Moteasefm.

    • کورش رزمجویان

      با درود برشما- متاسفانه این خودشاهزاده رضاپهلوی واعوان وانصارش هستند که حاضربه اتحادوحتی هماهنگی واقعی وجدی باهیچ گروه وحزب وسازمان حقیقتا” مخالف ودشمن  رژیم جمهوری اسلامی بصورت فعال وواقعی وعملی نیستندوقدرت  وحکومت در ایران  فردا  را عینهو پدربزرگوارشان ششدانگ برای خودشان میخواهندکافیست کمی به تلویزیون انحصارطلب ایران آریایی گوش فراداده وفریب عوامفریبیها وشعارهای توخالی شاهزاده واطرافیانش رانخورید.

  • در مردم فریبی خود آقای  سیروس پارسا و  سیامک  زند و بقیه همپالکی هایشان   دست هرچی  متقلب  و دروغ گو را از پشت بسته است  و از مو ی سپید خودش خجالت نه می کشد و باز به  تخم نفاق افکنی ادامه میدهد که به دون شک رضایت دشمنان ایران را به خود جلب  میکند و پاداش را از بیگانگان میگیرد و امیدوار است که  شاید  در ایران آینده جایی داشته باشد  توده ای فریب کار و خائن دیگه بسه مردم ایران از توده ای و مصدقی  نفرات دارند و این بلایخانمان سوز و ویران گر  که نصیب ملت شده  (و جناب عالی  و سایر خائنین   به عیش  و عشرت مشغل هستید )  محصول شما کوتاه فکران خرفت  گذشته است  لطفآ از این نسخه ها برای مردم روسیه و کوبا  وووو هر جایی که وابسته ا ید   بپیچید و دست از سر این ملت بدبخت بر دارید  درود بی پایان  به محمد رضاشاه پهلوی ایران ساز  و مرگ و ننگ و نفرین بر انا نکه  سیاه روزی این ملت را رقم زدند 

    • Naser

      همینها این آتش را به جان ایران انداختند و وقتی آتش را بخود نزدیک دیدند پابه فرارگذاشتند وحالا برای دشمن  غربی مزدوری مینمایند, تف برغیرتی که ندارید!

  • Dana341

    reza pahlavi khomini dajal nist ke mardom farib bedahad

  • Betty Kiani

    از آنجایی که همیشه باید به دنبال راه حل‌ها بود و فقط ایراد گرفتن بسیار آسان است، از شما چند راهنمایی میخواستم:
    جنبش های مدنی داخلِ ایران هزینه کرد؟ شبکه ماهواره ای تأسیس نمود و یا با فیلتر اینترنت و پارازیت های ماهواره ای مبارزه کرد؟ به کمپ های پناهندگان ایرانی سر زد و کمکی بدان بینوایان کرد که در برخی کشورها همچون یونان همواره گرسنه اند و در خیابان ها و پارک ها می خوابند؟

    بفرمائید کمک به جنبش‌های مدنی چگونه میتواند صورت بگیرد؟
    همچنین بفرمائید رضا پهلوی چگونه میتواند ماشین‌های سیار پارازیت اندازی که در خیابان‌های تهران مستقر میشوند، بگونه‌ای اثرشان را خنثا سازد؟ یا رضا پهلوی چگونه میتواند مانع نینجا‌های ج.ا که از در و دیوار مردم وقت و نیمه وقت بالا میروند و دیش‌ های ماهواره را جمع میکنند، رضا پهلوی چگونه میتواند جلوی این نینجا‌ها را بگیرد؟
    .
    بفرمائید چگونه می‌توان اینترنت بدون فیلتر سریع و رایگان برای تمام جوانان ایرانی فراهم کرد؟ چگونه میتوان با تاره اینترنت ملی‌ که به ممکن اصل به زودی اجرا شود ، رضا پهلوی چگونه با اینترنت ملی‌ مقابله کند؟
    .
    بفرمائید هزینه کمک به چندین میلیون ایرانی در به در حدودا چقدر است؟
    .
    پس از بر آورد تمام هزینه و نیاز‌های ذکر شده در بالا ( در صورت امکان) لطفا مقایسه بفرمائید
    آیا مجموع کّل با چند بلیط هواپیما و پرداختن چند ساعت به وکیل تا چه حد قابل مقایسه میتواند باشد؟
    ا

    • naser

      درمرام مزدور راه حل منطقی وجود ندارد, درود به شهامت و وطن پرستی مصدق ولی آیا باین فکر بودید که چرا بعد از آن تاریخ ایران رو به زوال سوق داده شد؟ روباه مکار و قسم خورده انگلیس پشت تمام وقایع شوم کشورمان شد و تا نابودی تمامی ایران باز نخواهد نشست چرا که آمریکا و انگلیس و چند کشور غربی دیگر ایرانی را شناختند و میدانند چگونه میتوان نفاق بین ما ایجاد نمود: چهل پنحاه تلویزیون ماهواره ای بیست و چهارساعته که هرکدام داری چندین مفصر دکت و مهندس و غیره که هرکدام دیگری را میکوبد و هرگروهی دیگر گروه را و ایجاد نفرت بین ایرانیان!

  • Mimi

    Che mozakhrafati, Darin as hasoudi mitarkin na?

  • Fredbazwd

    Beseeyar maghaleh jalebee bood . Vagheeyat dar moredeh aghyeh pahlavee eneh keh eeshoon aslan chandoan ham alaghe ee be seeyasat nadareh. Baseeyar az khondaneh maghaleh mostafeez shodeem. Motoshaker

  • Naser

    همه شما جهان وطنیها و مزدور فقط رجزخوانی بلدید و بس, چندی پیش پیشنهادی به چندین باصطلاح سیاسیون تلویزیونی  فرستادم و دوتایشان جواب ایمیلم را دادند که یکی گفت “در زمانی امکان پذیر خواهد بود” و دیگری فرمودند “چنین کاری عملی نخواهد بود” که متوجه شدم  حتی حاظر به بحث چند دقیقه ای  هم نیستند و حتی به آقای محمد امینی هم ایمیل کردم و ایشان حتی جواب ایمیلم را ندادند سی و سه سال همینها بودند که تحت لوای دولت آمریکا حکومت مزدور و عرب نژادخاین اسلامی را تا به امروز با داستانهای سرگرم کننده کمونیستی, چپی, مارکسیستی مجاهدین …کش داده و هنوز به فکر ملت ایران و سرزمین ایران نیستندوتمام لاشخورهای جهان وطنی تبلیغ ۵۰۰,۰۰۰ دلاری برای گرین کارت آمریکا و کاناداهستند,رآیا یک ایرانی فقیر میتواند اینهمه پول برای گرین کارت بدهد یا اینکه چپاولگران قادرند؟!؟!

  • Manocher

    درباره سلطنت طلبی
    طبق اصل سی و پنجم متمم قانون اساسی رژیم سلطنتی: «سلطنت ودیعه یی است که به موهبت الهی از طرف ملت به شخص پادشاه مفّوض شده» است.
    در سال ۱۳۰۴ رضا خان سردار سپه، پس از تقریباً ۵سال کشاکش در پی کودتای انگلیسی سوم اسفند ۱۲۹۹، احمد شاه قاجار را خلع و سلطنت را از آن خود کرد.
    طبق اصل سی و ششم، «موهبت الهی» بازنگری شد و مقرر گردید سلطنت «به شخص اعلیحضرت شاهنشاه رضا شاه پهلوی تفویض شده و در اعقاب ذکور ایشان نسلاً بعد نسل برقرار خواهدبود».

  • Manocher

    اصل سی و هفتم مسأله جانشینی شاه را هم حل نموده و می گفت: «ولایتعهد با پسر بزرگترپادشاه که مادرش ایرانی الاصل باشد خواهد بود. در صورتی که پادشاه اولاد ذکور نداشته باشد تعیین ولیعهد بر حسب پیشنهاد شاه و تصویب مجلس شورای ملی به عمل خواهد آمد مشروط بر آنکه آن ولیعهد از خانواده قاجارنباشد ولی در هر موقعی که پسری برای پادشاه به وجود آید حقاً ولایتعهد با او خواهد بود». به این ترتیب سلطنت رضا شاه آب بندی شد تا از هر گونه رخنه و داعیه خانواده قاجار که «موهبت الهی» را «نسلاً بعد نسل» از آن خود می دانستند، مصون بماند.

  • Manocher

    اصل سی وهشتم هم می گفت: «در موقع انتقال سلطنت، ولیعهد وقتی می تواند شخصاً امور سلطنت را متصدی شود که دارای ۲۰سال تمام شمسی باشد. اگر به این سن نرسیده باشد نایب السلطنه یی از غیر خانواده قاجاریه از طرف مجلس شورای ملی انتخاب خواهد شد».
    اما هنگام ازدواج ولیعهد (محمد رضا) با شاهزاده فوزیه از خانواده سلطنتی مصر، مشکلی وجود داشت که رضا شاه دیکتاتور آن را هم با اشاره انگشت، حل و فصل کرد. مشکل این بود که ولیعهد بعدی طبق اصل ۳۷ باید از مادر ایرانی الاصل می بود. بنابراین در آستانه این ازدواج، «قانون تفسیر اصل سی و هفتم مصوب چهاردهم آبانماه ۱۳۱۷ شمسی» مشکل را به شرح زیر حل کرد:
    «ماده واحده-منظور از مادر ایرانی الاصل مذکور در اصل سی وهفت متمم قانون اساسی اعم است از مادری که مطابق شق دوم از ماده ۹۷۶ قانون مدنی دارای نَسَب ایرانی باشد یا مادری که قبل از عقد ازدواج با پادشاه یا ولیعهد ایران به اقتضای مصالح عالیه کشور به پیشنهاد دولت و تصویب مجلس شورای ملی به موجب فرمان پادشاه عصر صفت ایرانی به او اعطا شده باشد». به این ترتیب به فوزیه که بعداً از محمدرضا شاه طلاق گرفت «صفت ایرانی» اعطاشد.

  • Manocherbi

    ملاحظه می کنید که:
    اولاً-سلطنت، نه در تعریف ملوکانه آن، نه در عملکرد و نه در سابقه تاریخی، هیچ گاه امری طلبیدنی و موکول به خواسته و رأی مردم نبوده است. بنابراین چیزی به نام سلطنت طلبی از اساس موضوعیت ندارد. انگلیسیها هم اول می خواستند، سلسله قاجار را منقرض کنند و رضا خان را با الگوبرداری از ترکیه به عنوان رئیس جمهور روی کار بیاورند. اما مخالفت نیروهای ملی و رجال بزرگی مثل مدرس و مصدق این برنامه را به شکست کشاند و آن را به بایگانی سپرد. اما از بد روزگار و تحت حمایت انگلیسیها، مدتی بعد پروژه به سلطنت رساندن رضا خان سردار سپه به اجرا درآمد که جزئیات آن در کتابهای تاریخ آن روزگار نوشته شده است.
     
    ثانیاً-جبهه مردم ایران، هم چنان که نمی پذیرد خمینی و خامنه ای نمایندگان و ولی امر خدا باشند، نخواهد پذیرفت که سلطنت ودیعه و موهبتی الهی است. وانگهی چگونه می توان رأی نسلهای آینده را هم پیش فروش نمود که باید سلطنت «اعقاب ذکور ایشان نسلاً بعد نسل» را هم بپذیرند. آخر چرا؟
    و اگر این منطق درست است چرا هیچ کدام از سلسله های سلطنتی ایران که یکی پس از دیگری ماقبل خود را با زور شمشیر و با عسکر و لشگر برمی انداختند ، «موهبت الهی» در «اعقاب ذکور»، یعنی فرزندان پسر سلسله قبلی را نپذیرفتند. حتی طبق اصل سی و هفتم بالا، شرط هم گذاشتند که مبادا ولیعهد و نایب السلطنه از سلسله قبلی باشد. کما این که احمد شاه قاجار تا سال ۱۳۰۸ که در ۳۳سالگی در پاریس درگذشت، خود را شاه قانونی مشروطه می دانست و بعد از او هم برادرش محمد حسن میرزا، که ولیعهد احمد شاه بود، و در سال ۱۳۲۱ در لندن درگذشت خود را پادشاه قانونی مشروطه و صاحب قانونی همان «موهبت الهی» می دانست.
     
    ثالثاً-قیاس بین اسپانیا و انگلستان با ایران در امر سلطنت، به گواهی تاریخ و همه واقعیات، قیاس مع الفارق است. زیرا آنها کشورهای صنعتی جهان اوّل هستند. با اقتصادهای شناخته شده و نه ایران شاه زده و خمینی گزیده با سوابقی که هر دانش آموز دبیرستانی می داند. قصد ورود به مباحث تئوریک از قبیل «شیوه تولید آسیایی» و علل دیکتاتور خیزی این منطقه از جهان را هم ندارم و به همین میزان کفایت می کنم.
     
    رابعاً-به حکم عقل سلیم و وجدان منصف، چرا «سلطنت طلبان» باید با دستاویز قراردادن جنایتها و تبهکاری مضاعف دار و دسته خمینی، در مورد پرونده مختومه سلطنت در ایران دچارتوهم باشند؟ دفاع از گذشته و رژیم سلطنتی سابق، قبل از هر چیز به زیان آینده و به سود وضعیت موجود است.
     
    چرا نباید به جای دفاع از دیکتاتوری نامشروع پیشین، طریقی پیشه کرد که علیه رژیم ولایت فقیه و به سود دموکراسی و آزادی ایران، و حاکمیت جمهور مردم ایران باشد. راه درست و نتیجه بخش و آینده دار، راه بازگشت به جبهه مردم ایران و خدمت به مردم ایران است. هم چنان که ضرورت فاصله گرفتن و طرد و نفی و سرنگونی رژیم ولایت فقیه را به موسوی و کروبی می گوییم و به موازات همین، من آن چه را که مقتضی وضعیت و شرایط «سلطنت طلبان» است، می گویم. هدف این است که به جای این که سرنگونی رژیم ولایت فقیه را از موضع دیکتاتوری نامشروع سلطنتی طلب کنند، به جای بازگرداندن چرخ تاریخ به عقب که البته غیرممکن است، اگر خواستند و توانستند، در ساختن آینده شرکت کنند.

  • mostafa23 – mostafa nik kerdar

    اول باید از آقای پارسا پرسید هدفتان از تخریب این آلترناتیو که میتواند برای همبستگی و رهائی ایران و مردم مورد استفاده قرار بگیرد چیست ؟
    دوم ،آقای پارسا باتخریب و حذف آقای پهلوی چه جایگزین و آلترناتیوی برای مردم دارند ؟
    سوم ، از آقای پارسا بخواهیم که با آگاهی و مطالعه بیشتر و استفاده از افراد خوشنام و بیغرض برای شاهد مطلب بنویسند و تخریب کنند ؟
    ای کاربران و خوانندگان ،هرگز حرف کسی که از [ سیبی ] بد میگوید در حالی که [پرتقالی ]برای جایگزینی آن سیب ندارد را باور نکنید و
    به ادعای آن شخص بدیده شک و تردید بنگرید .//

  • mostafa23 – mostafa nik kerdar

    آقای پارسا ،شما خودتان تابحال ساعتی مردانه و با وجدان و بدون حب و غرض و با کمال خرد و منطق نشسته اید فکر کنید که آقای رضا پهلوی چه نیازی و برای چه چیزی مجبور به فریب دادن مردم ایران
    هستند ،انهم مردمی که با خودش و پدرش این کارها را کردند ؟
    * برای ثروت ؟ : که مدعی هستید پدرش میلیاردها دلار برایش گذاشته است !!
    * برای شهرت ؟ که با آن سروت میرفت هالیوود و بهترین شهرت را میخرید !!
    * برای ریاست ؟ : که همه میدانیم تمام رئیس ها برای خوشگذرانی از ریاست فراری هستند .!!
    * برای سیاست ؟ که همه از سیاست برای رسیدن به ثروت و قدرت استفاده میکنند که وی دارد .!!
    * برای بسر گذاشتن تاج پادشاهی ؟: بر مردمی که فرق بین عمامه و تاج را نمیدانند ؟ فکر مضحکی است !!
    * برای ماندگار شدن در تاریخ ؟: که راه های کم دردسرتر و نردم پسندتری هست !!
    * برای عشق به ایران و میهن پرستی ؟ : این را میتوانید بپرسیدو بخوانید و ببینید و با دیدن تلاش او داوری کنید .//

    • Darvish_daghon

      رجوع کنید به نیچه، شاید پاسخی پیدا کنید. قدرت طلبی انسان پایانی ندارد اگر داشت کسی به دنبال پول بیشتر  نمیرفت. پادشاهان به کشور های دیگر تجاوز نمیکردند و ثروتمندان دزدی نمی کردند.

    • KEYVAN

       درود بر مصطفی عزیز

      ایران و فرهنگ ایران با نظام پادشاهی به هویت واقعی خود می رسد و نظام جمهوری با فرهنگ ایران هیچ تناسبی ندارد. اگر پادشاهی نطام بدی بود اول از همه انگلیسیها تعطیلش می کردن.

  • Nargessthefirst

    دوستان عزیز من طرفدار پهلوی ها نیستم زندگی من تا حد زیادی از سیستم پهلوی صدمه دید و هنوز هم و شاید تا پایان عمرم هم … اما اینکه ایشان میگویند من شاه قانونی هستم بی ربط نیست جراکه مردم ایران پدرش را نخواستند خودش ولیعهد وجانشین قانونی بودند در مورد پدرشان هم هیچ دادگاهی تشکیل نشد که مجرم شناخته شود .اگر ایشان تلاش میکنند به ایران برگردند حق مسلم ایشان است البته به عنوان یک ایرانی ومیتوانند در یک همه پرسی قانونی شرکت کنند اگرمردم به او رای ندادند باز هم یک ایرانی هستند و حق زندگی در کشورش را داراست.از طرفی شاید ویا حتما ایشان مایل هستند یعنی در دل خواستار شاه شدن هستند .خب چه اشکال دارد ؟ باید این حق به ایشان داده شود تا خودشان و خواسته شان را به رای بگذارند .در پایان خاطر نشان کنم بنده به هیچ عنوان سلطنت طلب نیستم وبطور جدی خواهان دمکراسی در کشورم هستم در زمان پدر ایشان هم -چنین عقیده ای داشته ام وهنوز هم  .و فکر میکنم برای رسیدن به دمکراسی اقای پهلوی هم باید حرف دلش را بتواند بزند .باید صبور باشیم به دیگران هم اجازه ابراز عقیده بدهیم حتی اگر صد در صد مخالف ما باشند فقط در اینصورت هیچکس نیازی به دروغ گفتن ندارد خسته نباشید با مهر

  • milad

    مدیریت یک جامعه به دست پینه بسته و سابقه در حرفه های عام جامعه بستگی ندارد دوستان و برادران ابله! در فضول محله، که هنوزم بعد از اینهمه وانمودهای مردم گرایانه و مطلوم خواهانه رژیم کنونی درس عبرتی در حد نخود به خود نگرفتید! به هر حال ایشان با همه ی ایرادات وارده  در فضای سیاسی و متناسب با ادعای خودشان رشد کرده اند و احتمالاً از پس این کار خیلی بهتر از یک مشت پابرهنه مدعی از قماش خودتان بر خواهند آمد. با تشکر از شما عزیزان عزیز تر از جان!
     

  • شما در جایگاهی نیستی که نظری در مورد شاهزاده رضا پهلوی ولیعهد ایران داشته باشید لطفا لقمه ای بردار که خفت نکنه

  • abtin

    بنظر من شما اندازه ای مخالف ایشون هستید که صداقت را از دست داده اید 
    امیدوارم که مشکلتان حل شود 

  • A Potemkin

    نه آقای فضولباشی ایشان نیازی به مردم فریبی ندارند. شما دارید مغلطه میکنید. دشمن مشترک ما را فرموش کرده اید انوقت یقه ایشان ره گرفته اید.

  • M78darius

    merci bari shoma mamoor jomheri Eslami
    Cheh shod jebeh meli saleh 57 ba khomeiny bood
    khjalte namikashi

    • hamid akhtarzand

      دوست عزیز با انگ زدن به دیگران وقضاوت نادرست راهی به جائی نخواهیم برد کما اینکه سی وسه ساله این روش دربین ما ایرانیها بوده وتا کنون نتیجه اش را دیدیم .
      ولی روی سخنم با جناب آقای مهرداد پارسا است . آقای پارسا لطفا” مسائل را اینقدر ژنتیکی و یک بعدی یا سیاه سیاه ویا سفید سفید نبینید رنگ خاکستری هم هست اجازه دهید مردم خودشان در آینده تصمیم بگیرند با درود بیکران برشما عزیزان.

  • Mehrdad

    khoda shafat bede

  • Nader

    “فضول محله در ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ پایه گذاری شد. این سایت کمبود و نارسایی های سیاسی و فرهنگی کشورمان را زیر ذره بین گذاشته…” فضول محله خودش دچار کمبود و نارسایی سیاسی و فرهنگی است. چیرو زیر ذره بین گذاشته؟ – خدا شفاتون بده!

  • Nargessthefirst

    با سلام و خسته نباشید .چرا برای منو و…طرزفکروعمل من متاسف هستید! حرفی که زدم این بود که همه باید حق اظهار نظر داشته باشند حتی اگر موافق ما نباشند ویا ما با انها مخالف باشیم .شما که عمل کرد بهتری داشته اید میتوانید دمکراسی را تعریف کنید شما عمل کرد من را از روی چه سندی قضاوت کرده اید .من فراموش نمیکنم انچه را که بر ما گذشته.هنوز هم در ایران زندگی میکنم ولی نمیخوام باز شاهد تحویل گرفتن کیسه خونی وگل الودی باشم که وقتی نگاهش کردم بگویم اون برادرم را هم کشتند درست است که مادرم پسری ندارد  اما همه ی جوانان ایرانی برادر و پسرانم هستند خشم وخشونت هرگز جواب نمی دهد. کینه نفرت میاورد ونفرت از پایه نادرست است به هر حال کمی صبور باشیم و دیگران را هم با هر عقیده و باور محترم بشماریم در این صورت میتوانیم ادعای دمکراسی خواهی کنیم.به بیانی دیگر – دیگران را هم بربتابیم حتی اگر دشمن ما باشند.وگر نه فرق ما با ……چیست!؟ با احترام

  • Jaffar

    آقای رضا پهلوی خاری است در چشم دشمنانه ایران و وطن فروشها. این که بر ضد رضا پهلوی مقاله بنویسد و سعی بر این داشته باشید که چهره زشتی از ایشون نشان بدید واقعا احمقانست.
    ماهیت رضا پهلوی برای ملت ایران کاملا مشخصه و با این چرندیات و جبهه گیری برای رضا پهلوی شما فقط وفاداری خودتان را به نظام خونخوار جمهوری اسلامی نشان میدهید.

  • Esfehani

    aghaye siroose parsa amsale to kesafate arab hamoon seyd ali geda liyaghatetoone ke be khahar madaret too kahrizak tajavooz kone va koone khodeto babat bezareh

  • Tahmas soltani

    روح الله موسوی گجستک ، دشمن ایران و ایرانی، با دروغ و نیرنگ توانست با استفاده از نقاط ضعف حکومت شاهنشاهی ایران و کمک خارجی اکثریت نادان و اقلیت خیانتکار ( پابرهنه ها و روشنفکران ) را فریب دهد و میهن ما را به نیستی و نابودی بکشاند. چرا ما ایرانیان بعد از ۳۳ سال که از عمر این رژیم انیرانی، دزد مال و ناموس ، نوکر شرق و غرب . که ماموریتش بدنام کردن و نابودی ایران و فرهنگ ایرانی است هنوز نتوانسته ایم این رژیم را سرنگون کنیم؟ چرا ما نمیتوانیم تنها به آزادی میهنمان بیندیشیم و با هم یکی شده و از زیر بار این ننگ بیرون بیاییم؟ چطور بی بی سی لندن و باقی رادیو های بیگانه توانستند مسلمان و توده ای و فدایی و مجاهد و جبهه ملی را با هم متحد کنند. و ما نمیتوانیم !!!؟؟؟

  • Masdd

    excellent article.

  • Pari Nadaf

    درود
    من از ایران می نویسم  ، شماهایی که از ایران رفتید و خارج از کشور زندگی می کنید . یه عده کمی از ترس جونشون رفتند ، که هیچ، دلیل داشتند.
    اما همه که از ترس جونشون نرفتند ، درست مثل زمانی می مونه که اعراب به ایران حمله کردند بجای اینکه  می موندند و از کشور دفاع می کردند یا رفتند یا موندند و بیشترشون زیر بار اعراب رفتند .
    حالا شما که رفتید ، چرا چوب لای چرخ هم می کنید !؟ چرا اینقدر عقده ای شده اید که همدیگه رو تحمل نمی کنید … چرا با هم متحد نمی شید…

  • Javannaslsokhte

    آقا  این مشیری گه  خورد ول کنید ننه جنده بدبخت را  این جاکش ناسلامتی استاد ماست 

  • حمید وحدتی

    عزیزان  من  لطقا  قدری به سیاست  دنیا  آشنا  باشید  بعد  تا توان دارید  سخن  بگوئید  هم میهن من با حرفهای رکیک کار درست نمیشود  اگر مبارز هستی  قوانین  بین المللی را میدانی شما در کشور ها آواره هستی باید بدانی آنکشور ها آدمفروش هستند  آیا  در کدام کشوری  مبارزین ما را ترور نکردند  مگه  دکتر  بختیار  فرزندش  رئیس پلیس  محله  پدرش نبود  چطور کشتند بعد از چند روز پسرش فهمید  امروز  دنیا فهمیده که جمهوری آخوندی سر کش شده  حالا شاه  فعال شده  یا فعالش کردن  اگر  شاه تقویت نشود از طرف ما  مشگل ساز خواهد شد دولتها  دارند  خودشان  را  خراب میکنند  از ترسشان  رو آوردند  به مجاهدین  مجاهدین در داخل و خارج شروع  به  ترورخواهند کرد  به خواست اربابانشان برای ترور مخالفین عزیزانم  احساساتی صحبت نکنید  با منطق برای نجات  وطن بکوشیم  یکصدا  برویم  برای  پائین  کشیدن  جمهوری  اسلامی  که  گردانندگانش  عربها که بر ایران ما  فرمانروایی میکنند  پایدار باشید

  • Hammihan

    جناب مشیری محترم  به این سوال ساده  جواب دهید :آیا شما با نام  بهرام  مشیری   خداوردی  در زمان  گروهبانی  و خدمت  در شهربانی ارتش شاهنشاهی ایران  به جرم تجاوز به کودک ۱۲ ساله  ساندویچ  فروشی  که برایتان  ساندویچ  آورده  بود  اخراج  گردیدید   یا خیر ؟ با مهر و سپس  یک هم میهن که در جستجوی حقیقت است .

  • Hammihan

    از سوالات  ساده  طفره  نروید مگر نه اینکه همه چیز نقد پذیر است پس چرا  جواب این سوال ساده را نمیدهید که مشیری به چه جرمی اخراج شده  تا  قضیه  برای همه روشن شود  ؟ 

  • Dfdfgd

    آخ مونگول بی غیرت و بی ناموس حداقل شاه بدون خونریزی رفت و داشت برای مملکت خدمت میکرد. مثل تو بی ناموس کوسکش نبود که بشینی وراجی کنی برو کونتو بده . کونی.

  • aila

    سیستم پادشاهی مربوط به داستانهای قدیمه و ما بعد از انقلابی که این همه قربانی داد این سیستم رو منحل کردیم و دیگه حاضر نیستیم به اون سیستم برگردیم. فقط حکومت دموکراتیک و سکولار.

  • Mehdishakiba71

    دقیقا این حرومزاده یک آدم وطن فروش حرومزاده ی …. است. از این حرومزاده تر مادره جندشه که ملت ایران رو یک سری آدم نفهم و بیشعور تصور میکنه. اینها دنبال یک فرصت میگردن تا برگردن سر کار بدتر بابای کس کششون این ملت رو بچاپن. شاه دیکتاتور نبود؟ پول نفت تو حسابش نمیرفت؟ سانسور نبود؟ خفقان نبود؟ ساواک نبود؟… نبود؟ فقط شهرنو و عرق فروشی باز بود.

  • Mehdishakiba71

    میتونم از این احمق هایی که سنگ خاندان سلطنت رو به سینه میزنند بپرسم از کجا میدونید این بی شرف بیاد دوباره دیکتاتوری راه نمیندازه؟

  • Mehdishakiba71

    بحث نه اسلام نه نوع حکومت. باید بفهمیم که همین شبکه ی من و تو هزینشو کی پرداخت میکنه که اینجوری سنگ شاه بی ناموس رو به سینه میزنه!!!! چرا از دیکتاتوری هاش مستند نمیسازه؟ ۲۸ مرداد چی شد؟ ۱۷ شهریور چی بود ؟ ۱۵ خرداد کجا رفت؟ بعدا این فرح جن… میاد میگه شاه به مصدق کمک کرد تا نفت ملی بشه!!!!!!!!!!!! خاک تو سر شما احمق ها کنند که به اینجور ادمها اعتقاد دارین و از نوع حرف زدنشون عقدشون رو نمیفهمید

    • شما ابتدا برو ادب حرف زدن رو یاد بگیر بعد بشین پشت کامپیوتر…خون کثیفتو کثیف تر نکن.
      فحاشی که هنر نیست ،نشونه ترس و اضطرابه.تو که نمی تونی با الفاظ درست نظرتو بنویسی،مگه مجبوری نظر بدی تا باعث خنده جماعتی بشی؟!

  • احمد جنتی

     گوه خوردی!!!!!

  • آرش

    درود بر شاهزاده رضا پهلوی و لعنت بر دوشمنان او.

  • artakhshir

    گرامیان که پشت  اسم های مخفی پنهان شدید  ، مشیری  به علت سابقه بد ( پدوفیلی ) از ارتش ایران اخراجشد بنابرین  کسی نیست که بتواند  در مورد مجاهدین یا پهلوی یا هر کس دیگر اظهار  نظر کند . شوربختانه هر ننه بابا گدایی  بعد از این انقلاب ننگین به خود اجازه میدهد در با زدن سایت به دیگران توهین کند و بااینکار و تحریک مردم بینندگان خود را بالا ببرد .

  • artakhshir

    گرامیان که پشت  اسم های مخفی پنهان شدید  ، مشیری  به علت سابقه بد ( پدوفیلی ) از ارتش ایران اخراج  شد بنابرین  کسی نیست که بتواند  در مورد مجاهدین یا پهلوی یا هر کس دیگر اظهار  نظر کند . شوربختانه هر ننه بابا گدایی  بعد از این انقلاب ننگین به خود اجازه میدهد در با زدن سایت به دیگران توهین کند و بااینکار و تحریک مردم بینندگان خود را بالا ببرد .

  • Jomhury Khah

    جدا تفاوت گاندی و رضا پهلوی چیست؟!!
    لوئی فیشر در کتاب از گاندی تا استالین می‌نویسد زمانی‌ که مردم هند ارزش افکار گاندی را فهمیدن اقدام به انجام کارهایی‌ کردند مانند تشکیل حزب گاندییسم که وقتی‌ گاندی بوی شخص پرستی‌ رو در این کارها دید دستور به لغو آنها داد
    رضا پهلوی  کسی‌ که جز پسر باباش بودن !!! هیچ افتخاری ندارد در مصاحبه با مسیح علینژاد  در جواب به سوال وی که می‌گوید گاهی‌ طرفداران شما القاب آنچنانی بکار میبرند می‌گوید طرفدار حسابش با خودش است ما نمیتوانیم بگوییم چه کن و چه نکن !! 
    به راستی‌ پسر محمد رضا پهلوی تا به حال چه واکنشی در برابر طرفداران تندروی خود انجام داده است ؟ آیا فرزند فرح پهلوی خواهان بر اندازی مستبد است یا استبداد ؟ جدا چه شباهتی‌ بین گاندی و نوهٔ رضا شاه وجود دارد ؟!

  • Snazanin42

    boro to kunam baba az kune khonevadeye pahlavi nakhor lashi

  • ایران

    دوست عزیز شما هم دست از توهم بردارید. ما نه شما رو می خواهیم و نه سلطنت طلبها رو. هر دو از یک قماشید. ما یک حکومت سکولار می خوایم که بتونیم به راحتی بدون آقا بالا سر زندگی کنیم. بدون ترس از اعدام، ترس از بدبختی و ترس از چنین فقری فرهنگی! شما هم لطفاً از دهان همه صحبت نکنید. نه شما و نه سلطنت طلبان عزیز! ما خودمان تصمیم میگیریم

  • Viva Dictators !!!

    عزیز من، شما به نحوه صحبت کردن ایشان نگاه کن،  من فیلم مصاحبه‌های ایشان را گاه بدون صدا، ( اگر به انگلیسی‌ بوده ) به روانشناسان رفتاری نشان داده‌ام همه گفته اند ایشان، پنهان کاری می‌کند رو راست نیست، یک مرد صادقی نیست
    توجه کنید؛ از یک طرف با جمهوری ۹۰ درصد یا ۸۵ درصد ایشون به خواسته ش رسیده، از یک طرف می‌خواهد که مردم ایران در یک رفراندوم بین جمهوری یا پادشاهی انتخاب کنند.
    تازه با تمام سعی‌ و کوشش و استفاده از بعضی‌ واژهٔ ها، سر آخر یک ادبیات عامیانه دارد، ایشان از پادشاهی فقط یک غبغب، شکم و دماغ شاهانه دارد.
    ایشان اگر وطن پرست بود این رویای پادشاهی را فراموش میکرد. میگذاشت نسل‌های بعدی ایران نفس راحتی‌ بکشند. 

  • Mahastim25

    دوست عزیز برای تو و وب سایتت و مدیر وب سایتت بسیار متاسفم و از جانب ملت ایران عذرخواهی می کنم که با یک مشت اهل بی وطن مانند شما رو به رو هستیم اگر پهلوی ها نبودند ایرانی در کار نبود اگر پهلوی ها نبودند عابرو و افتخاری را که در کشور و جهان بدست اورده بودیم را نداشتیم  خلبانان تیز پروازی که در جنگ ایران و عراق آسمان بغداد را لرزاندند همچون عباس بابایی مصطفی اردستانی علی اقبالی حسین خلعتبری شهید بزرگوار منصور ستاری علیرضا یاسینی احمد کشوری حسین لشکری ……..این ها همگی آموزش دیدگان پهلوی ها بودند از جمله فرمانده بزرگوار تیم آکروجت تاج طلایی سپهبد خلبان نادر جهانبانی ها و ارتشبد ربیعی ها……..شما با کینه ایی که از پهلوی ها دارید هیچ وقت به اهداف شوم خود نخواهید رسید ایران پاینده خواهد بود مرگ بر تجزیه طلب مرگ بر منافق مرگ بر گذاف گو مرگ بر آدم هایی که از روی غرض شخصی خویش یک تاریخ را پایمال و تحریف می کنند همین رضا پهلوی  کوشش ها و فداکاری هایش را فقط و فقط برای کشور و ملت انجام داده بدون هیچ طمعی! بله اگر حکومت آینده ایران سلطنتی باشد وارث تاج و تخت معلوم هست که شخص رضا پهلوی می باشد این را ملت عزیز ایران و بزرگوار می داند پس می خواهید کی باشد؟؟؟؟؟ مسعود رجوی؟؟؟؟؟موسوی؟؟؟؟؟کروبی؟؟؟؟ خاتمی؟؟؟؟؟؟بزرگان شورای سبز خارج از کشور؟؟؟؟؟؟؟؟ بس است خجالت بکش فضول محله بس است آقای بهرام مشیری هم قابل احترام هست اما چرا ایشان با رضا پهلوی مباحثه نمی نمایند؟؟؟؟؟حتما توقع دارند شاهزاده با این همه مشغله ذهنی و کاری بیایند خانه جناب مشیری گفتگو کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • Koroshzadeh

    فضول محله، این راه رو قبلا خمینی رفته، اون هم با پولهای مملکت اما نا موفق بوده. امیدوارم شما بتوانید به درستی ادامه دهنده راه خمینی برای بد جلوه دادن پهلوی ها باشید. 

  • Aryo

    نوشته‌ای سراسر مردم فریبی با استناد‌های دروغ به گفته های ناگفته رضا پهلوی در فوکوس. نویسندهٔ محترم اگر پنداشته اند که کسی‌ نیست که متنِ اصلی‌ِ آلمانی را بخواند، در اشتباهند. حتی در همان متن مخدوش هم رضا پهلوی “تاج شاهی‌ بر سر گذاشتن” را مشروط به رای مردم دانسته. و نیز گفته برای خود ماموریتی مشابه گاندی و ماندلا قائل است! یعنی‌ آشتی دادن و متحد کردن. کجای این اشکال دارد؟ همهٔ ما میتوانیم روش ماندلا و گاندی را پیش بگیریم. مگه همه مانند شما باید بدنبال شکاف انداختن میان ملت و تمدید عمر جمهوری اسلامی باشند؟

  • محمد آریا

    رضا پهلوی هرکه بوده و هرچه گفته یک طرف، این حرکت آخرش هم یک طرف که به نظر من نیاز سیاسی جامعه امروز ایران است. به هر حال او نیاز روز جامعه را به خوبی شناخته. حال که او در این تشکل جدید ادعای پست و مقامی ندارد، چرا نمی توان این را به عنوان فرصتی در نظر گرفت و آبا به راستی با پیوستن سایر احزاب اپوزوسیون به این حرکت، اپوزوسیونی قویتر و دارای قدرت رهبری بیشتر به دست نمی آوریم. خصوصا اینکه هدف این حرکت رسیدن به نقطه ای است که شرایط انتخابات آزاد فراهم شود که آرزوی مشترک همه اپوزوسیون رژیم فعلی ایران است چه به روی خود بیاورند و چه سکوت پیشه کنند.

  • Hasan

    کیرم دهنت بی بند و باری بهتر از اینه که زیر چادراتون آرایش کنید کونی ها ریدید به همه چیز من ننتو می گائم تا کس نگی کونده

  • رضا پهلوی و گروهش خیال خامی در سر می پرورانند که با فریب مردم، توسل به قدرتهای خارجی و حمله نظامی به قدرت برسند:

    ۱- ناگفته هایی از «روابط محرمانه رضا پهلوی با سیا (C.I.A)» در زمان «جنگ ایران و عراق» (سند)
    http://nagoftehayeiran.blogspot.com/2013/02/cia-reza-pahlavi-nytimes.html

    2- رضا پهلوی: ما همان تمهیداتی را که در باره قذافی دنبال شد را برگزیدیم!
    http://www.lefigaro.fr/international/2011/12/14/01003-20111214ARTFIG00560-reza-pahlavi-il-faut-juger-les-crimes-du-regime-iranien.php

    3- رضا پهلوی: بسیاری از ایرانی ها حتی برای خلاصی از حکومت طرف مهاجمان خارجی را خواهند گرفت.
    http://www.irandarjahan.net/سیاست/اینکه-آیا-من-تاج.html

    4- آرزوهای محمدعلی شاهی
    http://news.gooya.com/politics/archives/2012/06/142507.php

    5-دروغهای سلطنتی رضا پهلوی
    http://mahmood-delkhasteh.blogspot.com/2013/02/blog-post_14.html