پروفسور هیو هر، اسطوره ای که محدودیت ها را در هم شکست! ۲

ایمی مولن دونده ای که نداشتن پا را دلیلی بر توقف آمال و آرزوهای خود نمی داند و همچنان قهرمانی بزرگ برای نسل جوان است.

ایمی مولن دونده ای که نداشتن پا را دلیلی بر توقف آمال و آرزوهای خود نمی داند و همچنان قهرمانی بزرگ برای نسل جوان است.

دستاورد دانشمندان، معجزاتی واقعی

برخلاف تمام داستان های تخیلی مذهبی و معجزات دروغین پیامبران که هرگز کارآمدی در اختراعات و اکتشافات علمی زندگی انسان ها نداشته اند. دست آوردهای مخترعین، دانشمندان و محققین، به راستی معجزاتی غیر قابل باور و شگفت انگیز هستند.
به طور مثال بزرگترین معجزه قرن ما اینترنت، شبکهٔ همگانی و جهان‌شمولی است که دهکده جهانی را با سریعترین و وسیع ترین حجم اطلاعات پیوند داده است.
پر واضح است که نگارنده این متن کلمه “معجزه” را به معنای دست آوردهای غیر قابل باور علمی به کار برده. نه به معنای خرافی مذهبی، که اتفاقات و پیامدهایی غیر عقلانی ، غیر منطقی و غیر علمی را در داستان هایی خیالی به تصویر کشیده اند.

زندگینامه شگفت انگیز دکتر “هیو هر” :

آقای ”
هیو هر” ( hugh herr ) متولد ۲۵ اکتبر، ۱۹۶۴ در پنسیلوانیای آمریکا است. او یک صخره نورد آمریکایی، مهندس، بیوفیزیست است. دکتر”هیو هر”، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری، استاد اشتغال و توسعه NEC در آزمایشگاه رسانه ای MIT و همچنین دارای انتصاب مشترک در برنامه دانشگاه MIT در هنر و علوم رسانه ای دانشگاه هاروارد-MIT در بخش علوم بهداشت و درمان و صنعت می باشد.

او از دوران کودکی به صخره نوردی و کوهنوردی علاقه بسیار زیادی داشت. در سن ۱۷ سالگی، هیو به عنوان یکی از جوانترین و بهترین کوهنوردان در ایالات متحده امریکابه رسمیت شناخته می شد. در ژانویه ۱۹۸۲، او به همراه دوست کوهنوردش در راه صعود به قله کوه، گرفتار کولاک و برف بسیار شدیدی شدند. هر دو به مدت سه روز در سرمای ۲۰- فارنهایت گرفتار شدند. پس از اینکه گروه نجات موفق به پیدا کردن آنها شد. این دو کوهنورد به سختی سرمازده بودند. آقای هیو در اثر این سرمازدگی شدید، هر دو پاهای خود را از زیر زانو از دست داد. همراه او قسمت پایین سمت چپ پایش، انگشت شصت پای راستش و انگشتان دست راست خود را از دست دادند. همچنین “آلبرت داو” یکی از داوطلبان گروه نجات در این عملیات، در بهمن کشته شد!.

مرد جوانی که با پاهای مصنوعی زندگی فرد عادی را می گذراند و از هرجوان سالمی جوانتر و با روحیه تر است.

مرد جوانی که با پاهای مصنوعی زندگی فرد عادی را می گذراند و از هرجوان سالمی جوانتر و با روحیه تر است.

دکتر هیو، هرگز تسلیم نشد:

آنچه شگفت انگیز و غیر قابل باور می نماید، این است که؛ پس از گذشت چند ماه از عمل های جراحی و توانبخشی، بر روی پاهای آقای هیو. او دوباره به صخره نوردی پرداخت!. گرچه پزشکان به او گفته بودند که:” صخره نوردی برای او غیر ممکن خواهد بود”. اما وی با استفاده از پروتز های تخصصی که خودش به طراحی آنها مبادرت کرده بود، به صخره نوردی پرداخت.
طراحی بسیار جالب پروتزها به او این امکان را داد که در حد یک صخره نورد حرفه ای در سطح پیشرفته عمل کند. همانند زمانی که هنوز پاهایش را از دست نداده بود. او نام خود را در جهان ثبت کرد، به عنوان اولین شخصی که با وجود قطع عضو بسیار شدید، قادر به انجام ورزش در سطح و همتراز، نخبگان و افراد قدرتمند آن رشته ورزشی شده است.

در این ویدیو هیوهر شرح می دهد که چگونه در زیر بهمن و سرمای طاقت فرسا پاهای خود را از دست می دهد ولی هیچگاه علاقه او به کوهنوردی از بین نمی رود و او با اختراع ربات و پاهای مصنوعی، باردیگر به کوهنوردی گذشته خود ادامه می دهد.

کسب علم راز موفقیت است:

آنچنان که پروفسور هیو در مصاحبه خود در برنامه سی.ان.ان نقل می کند. نمرات او در مدرسه بسیار بد بوده است. اما پس از آنکه هر دو پای خود را از دست می دهد. برای پیداکردن راه تکامل اعضای قطع شده انسان، به درس خواندن روی می آورد. تا بتواند به خود و افرادی که نظیر او دچار مشکل قطع عضو هستند، کمک کند.

مخترعین و مکتشفین علمی، جاودانگان تاریخ اند:

دکتر هیو در جواب گزارشگرانی که از او می پرسند:” آیا آرزو دارد، پاهای اصلی و اولیه خود را دوباره بدست بیاورد”. چنین می گوید:” نه، به هیچ عنوان. پاهای مصنوعی من ساخته من هستند و آنها به صورت قسمتی از هویت من درآمده اند. همچنان که بدن طبیعی من با بالارفتن سنم، پیر می شود. پاهای ساختگی من (طراحی ها آنها) بهتر و بهتر می شوند و حسی فنا ناپذیر و جاودان برای من به همراه دارند.”

این ویدیو نگاهی گذرا به زندگینامه “امی مولینز” دارد. او در کودکی پاهای خود را از دست می دهد. ولی با پشتکار بسیار زیاد موفق به حضور در میدان ورزشی، مدلینگ و حضور در شوهای بسیار معروف مد و برگزاری تورهای سخنرانی های در مورد زندگی و پشتکار خود و…شده است.

نتیجه گیری:

همه ما در زندگی روزمره دچار بسیاری از مشکلات و نگرانی ها هستیم. کمتر فردیست که کاملا یا به مقدار بسیار زیاد از همه زوایای زندگیش احساس رضایت داشته باشد. نگاهی گذرا به زندگی زنان و مردانی با اراده و عزمی چنین راسخ که رهگشا و آسایش بخش انسان های زیادی هستند، می تواند همواره بزرگترین درس و بهترین راهنمای اعتقادی، عملی و علمی در زندگی ما باشد.
این انسان های ارزشمند و جاودانه، افرادی هستند که بدون کوچکترین ادعای پوچ و ویرانگر خرافی و تنها با تکیه بر علم و آزمایش و سخت کوشی. افق های جدید پر از امیدی برای همه مردم دنیا رقم زدند. افرادی چون دکتر هیوهر که دستاوردهای شگفت انگیز یا معجزات حقیقی علم و تکنولوژی را به جهان سختی ها و دشورای های انسان ها آورده اند.

این آزادمردان و زنان هرگز چون مذهبیون، حکم به شکنجه، سر بریدن یا قطع عضو و… انسانی به نام خدایانی دروغین صادر نکرده اند. حتی به دلیل مشکلات و ناکامی های زندگی خود از جامعه کنار نکشیده و به شماتت زندگی سخت خود و چنگ زدن به دامان تصوری خرافی، به نام سرنوشت نپرداخته اند.

افرادی چنین بزرگوار و ارزشمند از سخت ترین و دردناک ترین حوادث در زندگی خود، رنگین کمانی پر فروغ در جهان ساختند. که پلی است، رهنمون به سوی پیشرفت و موفقیت و درسی از پشتکاری بی امان برای همه مردم جهان.
انسان هایی چون دکتر هیو پیامبران راستین عصر ما و نامی جاودانه و عبدی در جهان هستند. باشد که همه ما بتوانیم چون این عزیزان، همواره گره مشکلات و ناهنجاری های زندگی و جامعه خود را، به اوج موفقیت و تلاش در خدمت به نوع بشر بیاوزیم.

 ایمی مولن هنرپیشه، دونده پارالیمپیک که با پاهای مصنوعی به هزاران جوان معلول در سرتاسر جهان امید داده است.

ایمی مولن هنرپیشه، دونده پارالیمپیک که با پاهای مصنوعی به هزاران جوان معلول در سرتاسر جهان امید داده است.

بن مایه ها:

Pushing limits with a fearless bionic man
Hugh Herr, Leader of the Bionic Age
Aimee Mullin – The Epitome of Determination

  • نترسید ما همه با هم هستیم

    بهتره بجای این چرت و پرتا چیزی بگید که مشکل مارو حل بکنه. این سایت توسط
    چهار تا ترسوی از صحنه در رفته ادراه میشه که من حاضرم به وجدانم قسم بخورم
    برای هر مقالش از امریکا و انگلیس و یهودیها پول میگرن. شما تو درگیری ها
    ۸۸ کجا بودید ترسو ها. این مقاله هاتون به جز اینکه ایرانی ها رو به جون هم
    میندازه و اونارو سرگرم به نقد مقاله های شما میکنه هیچ فایده ای نداره.
    من درسته که از وضعیت حاضر رنج میبرم ولی هرگز حاضر نیستم با دشمنان قسم
    خورده ی تاریخی ایران و کوروش هم پیمان بشم.

  • شبگرد تنها

    فکر کردی الکی خدا بعد از خلقت انسان به خودش افرین گفت. درست است خدا انسانی آفرید که خود توانایی معجزه دارد و اگر غیر از این بود افرین گفتن خدا بیهوده میشد. واقعا دمت گرم خدا جون ولی نمیدونم چرا بعضی از بنده هاتو مثل بعضیا بی شعور آفریدی. احتمالا آقای سهراب ارژنگ و دوستاش موقع تقسم شعور غایب بودند. ولی هنوزم دیر نشده خدایا با افراد شعور و قلبی پاک از کینه و عقده بده تا دست از عقده گشایی و نوکر استبداد بودن بردارن.