بایگانی ماهیانه: جولای 2013

ضجه حصار‌ها – برسد به دست زندانبان۰

تو ای زندانبان: دیوارها هر چه که برافراشته شوند، باز از خشت و گِل اند، آسمان را نمی‌شود زندان کرد، سقف می گذاری، با ژرفای اندیشه‌ام چه می‌‌کنی. شما که شجاعت فرصت برابر را ندارید، شما که از انتقاد بیزارید، شما که جز مدح و ستایش هیچ نمی خواهید. از سخن می‌‌ترسید، از نفس می‌ترسی، از صدا و قلم می‌‌ترسی.

حجاب اسلامی، پیامد چشم چرانی و هیزی آخوندهاست۲

مکتب آخوندی، آموزش و گرایش به زنبارگی، سکس و شهوت بیکران است. مثال عامیانه فارسی می گوید که همه درک و شعور، و افکار و اندیشه یک آخوند در شکم و زیر شکم اوست. تجربه نیز نشان می دهد فساد اخلاقی و تجاوز در شهرهای مذهبی تر و در حوالی گور تازیان که بیشتر مرکز رفت و آمد آخوند است، همیشه بیشتر بوده است.

تظاهرات عمومی فردادر مصر به دعوت ارتش دلاور و سرکوبی فاشیست های اسلامی۰

از زمانی که گروه افراطی اسلامی اخوان المسلمین در مصر روی کار آمد، بند و بست های سیاسی در پس پرده و کشتارهای پراکنده آغاز شد. اقدامات ضد مردمی و فاشیستی مذهبی این گروه تا آنجا جلو رفت که در سال ۱۹۸۱ زنده یاد انورسادات مرد مهربان و صلح دوست را به خاک و خون کشاندند. آدم کشی که همچنان ادامه دارد.

آمار محرمانه از بیکاران تا تست بکارت در پزشکی قانونی۲

هر پژوهشگری برای بررسی علمی خود به آمار دقیق و قابل استناد نیاز دارد که میوه این پژوهشها در راه پیشرفت جامعه و اقتصاد استفاده دارد. آمار می تواند بسان عصب پیکره درد را به مغز برساند. اگر آمار بدرستی اعلام نشود مانند بیماری است که داروی بی حسّی زده است و متوجه بیماری خطرناک خود نیست.

کاترین همسر شاهزاده ویلیام دیروز در لندن پسری به دنیا آورد۱

از چند ماه پیش تا کنون هیاهو و سر و صدای زایش کاترین همسر ویلیام گوش مردم انگلیس را کر کرده است. رسانه ها به بزرگترین درآمد و فروش فوق العاده گفتار و نوشتار پوچ و بی ارزش خود دست می یابند، آنان از کاهی کوهی می سازند، و از یک زایمان معمولی که هزاران نمونه آن در جهان دیده می شود، افسانه ها می سازند.

پاسخ به خانم هیلا صدیقی‎ که مردم را به رأی دادن تشویق می کرد۸

چندی پیش خانم هیلا صدیقی در برگه فیسبوک خود نوشتاری را درج کرده بود و در آن از ناسزاگویی های برخی (که در پی پشتیبانی خانم صدیقی از شرکت مردم در انتخابات امسال و دست کم به گونه نامستقیم رای دادن به حسن روحانی رخ داده بود) گلایه داشت. ولی برخی اندیشه ها و واکنش های ایشان بحث برانگیز و مایه شگفتی است.

بوسه بر پای کودک بهایی، نشانه مقام والای انسانیت است و نه اسیر خرافات و کشتار اسلام بودن۳

در خبر آمده است که آقای محمد نوریزاد بر پای کودک بهایی که پدر و مادرش اسیر دیوان ولایت فقیهند، بوسه زده. این بوسیدن، بی تردید نهایت انسانیت، بزرگواری، و آزاد منشی آقای نوریزاد است. این حادثه سرشار از محبت، نشانگر آنست که این نویسنده عواطف انسانی خود را فدای معتقدات و باورهای دینی خود نکرده است.

اسلام، بزرگ ترین شر در تاریخ بشر‎۶

تا پیش از زایش اسلام در ایران امپراتوری توانمند ساسانیان پا به پای امپراتوری روم در حال پیشروی بود. بنابراین توازنی بین شرق و غرب برقرار بود. ولی پس از یورش مسلمانان متجاوز به کشور های خاورمیانه و سرنگونی فرمانروایی ساسانی، این توازن از میان رفت و همین خود مایه فزونی توان غرب و تسلط آنان بر ما شد.