آیا عربستان سعودی بدنبال سرنگونی پوتین و نوکرش خامنه ای هست؟ ۶۷

عربستان عصبانی از ایران و روسیه

علی النعیمی، وزیر نفت عربستان سعودی در مصاحبه‌ای گفته است که « تولید کنندگان  اوپک در نظر ندارند سطح تولید خود را کاهش دهند حتی ้اگر اینکه بهای جهانی نفت به بشکه‌ای ٢٠ دلار هم کاهش یابد. » این خودکشی و درگیری بین اعضای اوپک در چیست؟. و چرا ایران  مانند گذشته در اوپک برش و قدرتی ندارد؟.

دخالت ایران و روسیه در امور سوریه و عراق همواره مورد انتقاد عربستان سعودی بوده است. اما امروز ایران به کشوری درجه سه تبدیل شده است که توان دیپلماتیک و سیاسی اش مستقیماً به روسیه و چین وابسته است. رژیم اسلامی به سگ دست آموز چین و روسیه بدل گشته است که همانند آن سگ ،تنبیه روزانه می شود، بدنبال چوب می دود و حتی خود را برای صاحبش لوس می کند! دخالت ایران در بر هم زدن توازن منطقه از همان آغاز انقلاب و ادعاهای صدور انقلاب و کمک به گروههای شیعه در خاورمیانه آشکار شد. عربستان سعودی ظاهرا از این قضیه عصبانی است و بدنبال تضعیف ایران و روسیه از روشی غیر معمول است.

 

(در این ویدئوی  تاثر بر انگیز گوشه ای از حماقتهای خامنه ای و خمینی توسط محمد نوریزاد یاد آوری می شود که چگونه مردم ایران را در انزوا و فقر قرار دادند و در پایان هم او به خامنه ای راه حل نشان می دهد؛ اما وجداناً کسی باور می کند که خامنه ای به صلاح مردم ایران حرکت کند؟!)

اما می دانیم ایران این سگ دست آموز و صاحبش روسیه بسیار آسیب پذیرند! اقتصاد ایران و روسیه به فروش نفت شدیداً وابسته است. همچنین فن آوری استخراج در ایران و روسیه بسیار ابتدایی و گران است و تاب و توان ارزانی بیش از اندازه را ندارند. اقتصاد این دو کشور  نیز با وجود ثروت سرشار و باد آورده دچار مافیا بازی و فساد است؛ چنانکه توانایی اداره شایسته کشور را از دست داده اند. امروز عربستان سعودی با توجه به توان اقتصادی بالا و ثبات سیاسی خود با کاهش دادن بهای نفت نوک سر نیزه خود را به سمت ایران و روسیه برده است.

انقلاب ایران  چه بود؟

برآیند دشمنی های گروههای مذهبی با خانواده پهلوی که از طرفداری عوام و بازار برخوردار بود به همراه احزاب ممنوع شده مانند حزب توده و ملّی گرایان که هر یک از شاه و پدرش کینه ای به دل داشتند، رژیم شاهنشاهی را سرنگون کرد. حمایت کارتر  هم از این انقلاب چیزی نیست که بتوان از گفتنش بسادگی گذر کرد. سروری ایران در منطقه و رهبری اوپک توسط شاه دهه هفتاد میلادی را به کابوسی نفتی برای غرب بدل ساخت. اتومبیلهای پرمصرف امریکایی در دهه هفتاد با افزایش بهای نفت به موزه ها پیوستند و مردم جهان متوجه ارزش واقعی نفت شدند. اما رهبری اوپک برای شاه ایران آمد نداشت!

این بریده روزنامه چیز عجیبی نیست. روزگاری نه چندان دور مردم ایران در منطقه آقایی می کردند و دارای عزت و احترام بودند، اما امروز بجز توهین و تحقیر در کشورهای عربی تصیب ایرانی نمی شود! چرا؟ براستی چرا؟

این بریده روزنامه چیز عجیبی نیست. روزگاری نه چندان دور مردم ایران در منطقه آقایی می کردند و دارای عزت و احترام بودند، اما امروز بجز توهین و تحقیر در کشورهای عربی تصیب ایرانی نمی شود! چرا؟ براستی چرا؟

در داخل ،مردم هر یک بوسیله ی گروهی تحریک شده بودند.  دانشگاهیان و مجاهدین خلق بوسیله سخنان شریعتی مسموم شده بودند و مرگ وی را توطئه ساواک می دانستند؛ توده ای ها از طرفی مشکلات تشکیلاتی داشتند و از طرفی سعی داشتند به انقلابیون بپیوندند؛  مذهبیون قم و بازاریان مردم را به اعتصاب دعوت می کردند و آرام آرام کینه ها از پهلوی به همراه حمایت غرب از بتی چوبین بنام خمینی ،انقلابی را پدید آورد که خاور میانه را به قهقرا برد.

دخالت در امور کشورهای همسایه

این صحنه از تهران نیست! صدور انقلاب توسط خمینی نادان به عربستان در سال 1366 است که به کشته شده گروه زیادی از حجاج انجامید. براستی چرا باید در کشور دیگر تظاهرات ضد شاه آن کشور راه انداخت و آن را به درگیری مسلحانه تبدیل نمود؟ اندازه حماقت خمینی در این بی سیاستی را چقدر می دانید؟

این صحنه از تهران نیست! صدور انقلاب توسط خمینی نادان به عربستان در سال ۱۳۶۶ است که به کشته شده گروه زیادی از حجاج انجامید. اندازه حماقت خمینی در این بی سیاستی را چقدر می دانید؟

دخالت  و تحریک مردم شیعه عراق وسیله خمینی به عصبانیت صدام انجامید و صدام  بنوعی پیش دستی کرد تا از بروز انقلاب و قیام در کشورش جلوگیری نماید. دخالت در امور بحرین، دخالت در امور لبنان و حمایت از گروههای شیعه که منجر به جنگهای چندساله در لبنان شد، همگی با تحریکات جمهوری اسلامی انجام شد.

ایجاد تظاهرات در عربستان بنام برائت از مشرکین و ایجاد درگیری مسلحانه در عربستان با زائران و فحاشی و شعار علیه شاه عربستان ، تنها گوشه ای فهرست وار از کارهای ملایان به رهبری خمینی و خامنه ایست.

دخالت در قیام مردم سوریه علیه اسد و ایجاد فتنه و پیچیده کردن بحران سوریه با حمایت ایران و روسیه از اسد یکی دیگر از کارهای رژیم ایران است.
دخالت در امور داخلی عراق که به نفرت و درگیری قومی در این کشور انجامیده است و همجنان هم ادامه دارد نمونه ای بارز از سیاستهای نادرست رژیم ایران است

دخالت در یمن ، سودان ، فلسطین و حتی دخالت در امور داخلی تونس که با واکنش تند مردم و دولتهای این کشورها روبرور شد نمونه های دیگر است که به تنش های منطقه ای انجامیده است. آرامش کشورهای خاورمیانه پس از بروز انقلاب شیعی در ایران ، آسیب دید و این روند هنوز هم ادامه دارد.

آیا عربستان بدنبال سرنگونی رژیم ایران است؟

در گذشته روابط شاه و کشورهای عربی در سطح بسیار خوبی بود و اکثر کشورهای عربی از مصر تا عربستان بنوعی متحد ایران بودند. همزمان، ایران با اسرائیل هم روابط اقتصادی بسیار خوبی داشت و چه در صنعت و چه در کشاورزی ،قسمتی از پیشرفتهای ایران پیش از انقلاب مرهون همکاری متخصصان ایران و اسرائیل بود.

نه تنها مردم ایران بدنبال سرنگونی رژیم دزد و جنایتکار اسلامی هستند ؛ دولتهای منطقه مانند عربستان هم دل خوشی از دخالتهای مذهبی ایشان در امور داخلی آن دولتها ندارند و بدنبال بر اندازی این رژیم هستند!

نه تنها مردم ایران بدنبال سرنگونی رژیم دزد و جنایتکار اسلامی هستند، بلکه دولتهای منطقه مانند عربستان هم دل خوشی از دخالتهای رژیم شیعه ایران در امور داخلی آن دولتها ندارند و بدنبال بر اندازی این رژیم اند!

دولتهای عربی منطقه بدنبال رفع تنش با اسرائیل بودند اما تنش ایجاد شده توسط خمینی در گیری های بین مردم منطقه را به اوج رسانید. شکی نیست که دولتهای عربی منطقه از رژیم شیعه گر در ایران راضی نیستند و ترجیح می دهد که دولتی سکولار  و لا اقل همانند پیش از انقلاب بر سر کار باشد. رادیکالیسم اسلامی توسعه یافته توسط رژیم ایران بزرگترین دلیل عربستان برای دشمنی با رژیم ملایان است.

از طرف دیگر رگه هایی از دخالت سپاه پاسداران در مناطق شیعه نشین عربستان و یمن دیده شد که به وحشت این دولتها انجامید و امروز دولتهای عربی هر چه بیشتر قصد پایان دادن به شیعه گری دولتی رژیم ایران را دارند. دولت عربستان متوجه ضعف اقتصادی ایران شده است و سعی دارد تا با فشار بر اقتصاد فاسد و فرسوده ایران از طریق اهرم نفت، اجازه دخالت ایران را در امور دیگر کشورها را ندهد. اما به نظر نمی رسد که غیر از تضعیف و سرگرم کردن دولت ایران به اقتصاد هدفی دیگر و بالاتر در سر سعودیها باشد.

 گویا عربستان پوتین را نمی خواهد!

پوتین که گروهی او را با استالین مقایسه می کنند، با حمایت از اسد سعی داشت یکی از آخرین سنگر های چپ گرایی منطقه را حفظ نماید. رژیم ایران هم با حمایت از اسد ، در واقع برای خود وقت خرید ، چرا که می دانست پس از رفتن اسد نوبت ایران است! در کنار ایران روسیه ی پوتین با دخالت در امور سوریه و اوکراین بشدت مورد تحریم غرب قرار گرفته است. عربستان سعودی بدنبال تضعیف هرچه بیشتر روسیه  می باشد تا شاید حباب پوتین بشکند و حمایت از ایران و سوریه کاهش یابد. حمایت پوتین از سوریه و ایران باعث نگرانی اعراب از بروز درگیریهای مشابه افغانستان در سه دهه گذشته در کشورهای عراق و سوریه شده است.

پوتین و خامنه ای ، مدتیست که پول نفت 100 دلاری را خرج ایجاد آشوب در خاورمیانه کرده اند و امروز عربستان دست بکار شده است تا این دو جنایتکار را که باد نفت 100 دلاری ایشان را مغرور کرده است به زانو در آورد! بله نفت ایران و روسیه 50 دلار هر بشکه... تازه اگر خریداری یافت شود!!!

پوتین و خامنه ای ، مدّتیست که پول نفت ۱۰۰ دلاری را خرج ایجاد آشوب در خاورمیانه کرده اند و امروز عربستان دست بکار شده است تا این دو جنایتکار را که باد نفت ۱۰۰ دلاری آنان را مغرور کرده است به زانو در آورد! بله نفت ایران و روسیه ۵۰ دلار هر بشکه… تازه اگر خریداری یافت شود!!!

عربستان که همواره بدنبال پایداری حکومت خود و ثبات سیاسی در منطقه بوده است بشدت نگران شعله ور شدن آتش انقلابهای شیعی و رادیکال در خاورمیانه است ؛ از طرف دیگر گروههای تند روی سنّی مانند  داعش هم در برابر شیعیان قد علم کرده اند و هر لحظه ممکن است جغرافیای سیاسی منطقه را تغییر دهند. بنابر این عربستان ترجیح می دهد شخصی که در روسیه حکومت می کند کسی غیر از پوتین باشد تا شاید از دخالت روسیه بکاهد!

این روش تا چه اندازه موفق خواهد بود؟

با توجه به ذخیره بالای کشورهای نفت خیز عرب و با توجه به ثبات و سلامت اقصادیشان شکی نیست که آنها می توانند این روند کاهش بهای نفت را تا مدتها ادامه دهند و حتی با کاهش هزینه ها نفت را ارزانتر هم بفروشند ، اما دولتهای فاسدی مانند ایران و روسیه که اقتصاد بیمار و مافیایی دارند ، بازدهی لازم را برای تاب آوردن در این قیمتهای جدید نفت را ندارند. برای ایران و روسیه نفت ۵۰ دلاری و ارزانتر از آن هرگز  صرف نمی کند، چرا که این دو درگیر تحریم از یک طرف و دزدیهای کلان میلیاردی و اختلاس سران  خویش هستند. بنابر این احتمال موفقیت این فشار از طرف اعراب برای در هم شکستن حباب قدرت پوتین و خامنه ای وجود دارد و باید منتظر تغییرات سیاسی جدیدی برای این دو کشور بود.

 

  • آرش آریانی

    شاید فرجی بشه تا از شر آخوند مکار و خردگرای داعشی در یک زمان خلاص شویم
    حالی حاصل نشد از عشوه نعلین و پوتین
    رو به سوی گالش انگلوساکسون بکنیم

    • Cyrus Teezbin

      من دیدگاه خردگرایانه شما را در باره دگرگونی یا (انقلاب) میپذیرم٬ ولی جای شگفتی است و نمیدانم چگونه میشود که آدمی چون شما که گویا توان اندیشیدن دارید اینگونه شیفته تازی نامه و پدیده شوم و واپسگرایی چون اسلام کشتار گر که هیچ چیزی سوای کشتار٬ ویرانگری٬ چپاول٬ خرافه و مرده پرستی٬ برای ما به ارمغان نیاورده٬ هستید و چنانچه کسی بخواهد دهان بگشاید و از زور درد ورنج آنچه بر ما ومیهن زخم خورده بیچاره ما در درازای این ۱۴۰۰ سال تا کنون گذشته و میگذرد٬ ناله ای کند شما و تاریک اندیشانی همانند شما زود دست بکار خط و نشان کشیدن برای آن میهن دوست دردمند میشوید که٬ “توهین به اسلام عزیز میکنی؟ چنین و چنانت میکنیم! به سیخ ات میکشیم”
      آرش گرامی٬ به این میگویند خرد باخته گی و تا هنگامیکه شمار خرد باخته گان در میهن ما بیشترین است٬ میهن رنج دیده و خون آلود ما همچنان بیمار و از کاروان پیشرفت بدور خواهد ماند.

      • آرش آریانی

        سخن اساسی من این است که پذیرش و رد باید عالمانه و محترمانه باشد.تا راه گفتگو بسته نگردد. آیا به نظر شما پیامبر دینی را بچه باز و زن باره و روانی خطاب کردن انتقاد خردگرایانه است؟؟؟
        میدانید با این شیوه ها تمام روشهای رفورمیزاسیون را در حیطه های دینی و سیاسی به زباله دان میفرستید. و حاصل تمام مبارزات و خونهای به ناحق ریخته شده را بر باد میدهید؟
        کسی که برای عزای عشقش ولو از نظر من و شما غلط قمه به فرق سرش میکوبد را میتوانید با این دشنامها به را بیاورید؟ برعکس او را جری تر خواهید کرد.و در این صورت حسابتان با کرام الکاتبین است. به همان خدایی که شما منکرش میشوید سوگند راضی نیستم خون از دماغ انسانی بریزد.اما این شما هستید که با این روش بچه گانه تمام مبارزات آزادی خواهانه را به شکست میکشانید.شما شمشیر را از رو بسته اید و مطمئن باشید طرفتان نیز سرسختر از شما عمل خواهد کرد.این وسط ما میشویم چوب دو سر نجس هم از سوی آخوندا و هم از سوی مدعیان آزادی چون شما.
        اما اصول ما روشن است. وادار نمودن یک نظام از طریق فشارهای خارجی و داخلی به رفورم تدریجی و اصلاح ساختار قدرت عاقلانه تر از سرنگونی خشونت آمیز و درافتادن کشور در گرداب جنگ داخلی و تجزیه است.
        زمانی که امثال ما آثار متفکرانی چون گائوتسکی .گولدزیهر.نولدکه و… و نیز مریدان وطنی شان چون بهرام چوبینه . علی دشتی .شجاع الدین شفا و پروفسور انصاری و … را از ناشران مخفی با بدبختی و ترس و لرز تهیه و مطالعه میکردیم(قبل از گسترش اینترنت) امثال شما در چه حال و هوایی بودید؟
        کسانی چون من عمرشان را در این راه نهاده اند. در تمام فضای وب قابل توجه تر از سخنرانی های بهرام مشیری سراغ ندارم.حال ما شده ایم تاریک اندیش و شما گروه خردگرایان.

        • harison

          پیامبر اسلام هر کار ناشایستی که بگویی را انجام داده است
          و ما کجا دروغ بده بسته ایم؟

          • آآرش آریانی

            این نظر شماست
            اما صدها میلیون مسلمان طور دیگری می اندیشند.حال
            ما فرض را بر این میگذاریم که اصل ادعای شما صحیح است و اسلام دینی است که
            بر پایه سنت های پیغمبر پروری در خاورمیانه شکل گرفته و از بن باطل است.آیا تصور
            میکنید که با توهین به بنیانگذاران آن به تضعیف آن کمک کرده اید؟ بعنوان کسی که
            قدری با جامعه شناسی سیاسی و روانشناسی اجتماعی آشنایی دارم عرض میکنم که نتیجه
            عکس خواهید گرفت در این تردید نکنید.

            و اما در مورد
            مبحث انقلاب و براندازی توجه تان را به کتاب گرانسنگ و نسبتا قدیمی کالبدشکافی
            چهار انقلاب اثر کرین برینتون ترجمه محسن ثلاثی در حوزه جامعه شناسی سیاسی جلب
            مینمایم.

            وی در این
            کتاب به بررسی انقلابهای انگلستان فرانسه آمریکا و روسیه میپردازد و خطوط مشترکی
            را در تمام ان انقلابها ترسیم مینماید که عبارتند از:

            ۱٫مرحله پیش از انقلاب

            ۲٫وقوع انقلاب

            ۳٫ماه عسل انقلاب

            ۴ .حاکمیت میانه روها

            ۵٫حاکمیت تند روها و عصر وحشت و
            پاکدامنی

            ۶ .دوران ترمیدور یا بازگشت به وضع
            عادی

            اما از نظر وی تمام این انقلابها
            مبنایی طبقاتی داشتند و نه ایده ئولوژیک و به همین دلیل تمام آنها را انقلابهایی
            موفق تحلیل میکند که نه تنها کشورهای مذکور که حتی جهان را تحت تاثیر قرار دادند.

            اما خودتان قضاوت کنید آیا انقلاب سال ۵۷ مبنایی طبقاتی داشت و یا ایده ئولوزیک؟امری که حتی سران انقلاب نیز بدان اذعان داشتند.
            در ثانی بر اساس تقسیم بندی ماکس وبر از انواع اقتدارها در نظامهای سیاسی در قالب اقتدار سنتی . اقتدار فرهمند یا کاریزماتیک و اقتدار عقلانی . نظامهای سیاسی که بر اساس اقتدار سنتی مانند نظام ایران قبل از انقلاب هیچگاه قادر نخواهند بود پس از انقلاب به نظامهایی با اقتدار عقلانی . دموکراتیک تبدیل گردند.و اجبارا به نظامهایی فرهمند و با رهبرانی کاریزماتیک تبدیل خواهند گشت… ادامه دارد

          • nima

            چیزی که نادرست است همواره نادرست است
            شاید از دید شما کشتار دگراندیشان ،برده داری ، برده گیری
            تاراجگری و شهوت ران و متجاوز بودن خوب باشد.
            و این دلیل نمی شود چون آدم های پرشماری به آن باور دارند
            آن درست باشد.
            خواه نا خواه کشتار،خونریزی ،برده داری،تاراجگری و ددمنشی
            با اسلام ،محمد و الله گره خورده اند و شما هیچ گاه نخواهید
            توانست با برداشت های شخصی اسلام راصلح دوست نشان بدهید.
            نمی شود که بخشی از اسلام و دین را بپذیرید و بخشی را نپذیرید.

          • آرش آریانی

            باز همان حرفهای تکراری و همان توهین های همیشگی.

            ظاهرا شما کمر به نابودی خودتان. میهن تان .ارزشهای ملی و تمام تلاشهای آزادی خواهان این مرز و بوم بسته اید. و راهی جز تنش را نمی شناسید.

            من آنچه در اندیشه و روحم جریان داشت را صادقانه بیان کردم.اما ظاهرا در مبانی بنیادی با هم اختلاف داریم.

            نفرین بر تفرقه و خودخواهی.
            در تمام کشورهای توسعه یافته نخبگان جامعه در وهله نخست بر آرمانهای بنیادی اجماع و تفاهم میکنند.

            اما ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم هر چه ما فریاد میزنیم نر است شما میگویید بدوش .

            ما از وحدت ملی و هدایت جریانات جهانی برای اثرگذاری بر تحولات داخلی میگوییم. اما شما همچنان بر طبل اختلاف می کوبید.

            پس سخن کوتاه باید والسلام.

            برای همه تان آرزوی زندگی توام با شادی. امید و ایمان و عزت را دارم.

            تجربه خوبی بود همه تان را به همان خدایی که اعتقاد ندارید میسپارم.
            دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد
            یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد
            یا بخت من طریق مروت فروگذاشت
            یا او به شاهراه طریقت گذر نکرد
            گفتم مگر به گریه دلش مهربان کنم
            در سنگ خاره قطره باران اثر نکرد
            هر کس که دید روی تو بوسید چشم من
            کاری که کرد دیده ما بی نظر نکرد
            من ایستاده تا کنمش جان فدا چو شمع
            او خود گذر به ما چو نسیم سحر نکرد

          • nima

            چیزی که نادرست است همواره نادرست است
            شاید از دید شما کشتار دگراندیشان ،برده داری ، برده گیری
            تاراجگری و شهوت ران و متجاوز بودن خوب باشد.
            و این دلیل نمی شود چون آدم های پرشماری به آن باور دارند
            آن درست باشد.
            خواه نا خواه کشتار،خونریزی ،برده داری،تاراجگری و ددمنشی
            با اسلام ،محمد و الله گره خورده اند و شما هیچ گاه نخواهید
            توانست با برداشت های شخصی اسلام راصلح دوست نشان بدهید.
            نمی شود که بخشی از اسلام و دین را بپذیرید و بخشی را نپذیرید.

        • فرزند کوروش

          هموطن گرامی تعجب می کنم از گفته های شما

          این حکومت اگر قابل اصلاح بود تو این ۳۶ سال اصلاح می شد !!!!!!!!!!!!!!!!!!

          مشکل مردم ایران گسست فرهنگی و اجتماعی است که توی این ۳۶ سال آخوندا به نفع

          خودشون در جامعه ایجاد کردن / تو همه این ۳۶ سال بیشتر مردمی که به پا خواستن و

          اعتراض کردن میهن پرستان واقعی و دلسوزان ایران بودن (البته ناگفته نماند هیچوقت یک

          فرد مذهبی را نمی توان میهن پرست نامید !!!!!!)

          در سال ۸۸ هم مبارزین واقعی مردمان غیر مذهبی و سکولار بودن

          اما دریغ از مثلا یه جو غیرت از سوی مردم خرد باخته و مذهبی که با بقیه میهن پرستان

          متحد شوند و به میدان بیایند / چرا بعد ماجرای اسید پاشی خبری از جماعت مذهبی تو

          خیابونا خبری نبود ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همون جماعتی که دم از ناموس و ناموس

          پرستی می زنند چرا خفه قان گرفته بودند ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          از این موارد بسیار است در این ۳۶ سال
          اگر هم امثال شما معتقد به اصلاح حکومت با فشار خارجی معتقدید سخت در اشتباهید !!!!

          زهی خیال باطل !!!!!!!!!!!!!!

          تا زمانی که ملت ایران با هم متحد نشوند احد و ناسی نمی تونه به این ملت کمک کنه

          تو همه این ۳۶ سال مذهب بوده که عامل گسست و جدایی بین جامعه ایران بوده و هست

          اگه نه بعد قیام ۸۸ هیچ اثری نباید از این آخوندا باقی می موند !!!!!!!!!!!!!!

          اما آخوند با حربه دین و مذهب و عاشورا مثل همیشه این گسست اجتماعی را خاموش

          کرد و جماعت مذهبی و خرد باخته نیز مثل همیشه بی اعتنا به کشتار و تجاوز و ……

          خفه قان گرفتند و بار دیگر ثابت کردند که ایرانی نما هستند و نه ایرانی !!!!!!!
          ( البته این شامل همه مذهبی ها نمی شود )

          در ثانی نمی دانم تصور شما از انقلاب چیست ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          امثال شما و نسل شما انقلاب را فقط شامل شورش و کشتار و اعتصاب و تخریب

          می دانید همانطوری که متاسفانه در سال ۵۷ کشور برجسته ایران را به قهقهرا برد

          اما مهم انقلاب فکری و فرهنگی است که در بخش هایی از جامعه ایران رخ داده و

          به فاز عملی خود نزدیک می شود و مطمئن باش که حکومت راهی به جز خشونت و

          ویرانگری باقی نمی گذارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          از ویرانی هاست که باید از نو ساخت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • آآرش آریانی

            اولا من سخن از اصلاح نگفتم این خیال خام اندیشانی بود که به بهانه کسب قدرت به شکل نرم به درون این سیستم نفوذ کردند تا قدرت را قبضه نمایند که تیرشان به سنگ خورد.من به جریانی فراگیر اشاره میکنم که قادر خواهد بود هر نظامی را به کرنش وادارد.ولو نظامهای توتالیتر را

            من در مقاله ای که در دوره فوق لیسانس پیرامون برخی از علل عقب ماندگی ایران از دنیای مدرن در عرصه اقتصادی و تکنولوژیک و فرهنگی به نگرش دراوردم یکی از این علل را در هویت دوگانه ایرانی – اسلامی تعریف نمودم.

            به گونه ای که یک ایرانی قادر نیست تا میان ارزشهای ملی و دین اش سنتزی شایسته را انجام دهد.

            این یکی از حساسترین مسائل و البته زمانبر است.

            اما اینکه از دین در همه جوامع به شکل ابزاری استفاده شده تا ملتها را به پذیرش وضعیت موجود قانع کنند تردیدی نیست. حال در این آشفته بازار شما نیز بر طبل اختلاف و تحریک عواطف مذهبی میکوبید و بهترین بهانه را برای در هم کوبیدنتان توسط نظام فراهم میآورید. آیا این ادعای درست شما که گفتید(تا زمانی که ملت ایران با هم متحد نشوند احد و ناسی نمی تونه به این ملت کمک کنه) با عملکردتان که همواره به شکافهای عقیدتی دامن میزنید ناهماهنگ نیست؟ لطفا قدری منصفانه قضاوت کنید

          • فرزند کوروش

            .جناب محترم واقعیت را باید گفت / واقعیت تلخه

            آدم نباید خودشو گول بزنه

            تنها عامل جدایی و گسست مردم و جامعه و خانواده های ایرانی در این ۳۶ سال دین و مذهب بوده و بس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            به قول شاعر چیزی که عیان است چهچه حاجت به بیان است

            درثانی این شمایید که تحمل شنیدن حرف حقیقت را ندارید و خیلی زود برافروخته می شوید

            و به اختلافات مذهبی دامن می زنید نه من !!!!!! این جمله زیر رو کی نوشته ؟!!!!!!!!!!
            (خردگرایان ابرو ناباور کجایند؟ خسته شدیم ما داعشی های جونم مرگ شده.از بس کامنت گذاشتیم.
            بدون ابروهای نازک هم میتونید کامنت بدید.
            ول کنید اون ابرو و آینه و آب و رنگ را))

            هان ؟ بگو ببینم

            پس نمی خواد از این ژستا بگیری دادا

            بعدشم شما منکر می شی که حرفی از اصلاحات نزدی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            اینو کی گفتش پس ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            (در فلسفه سیاسی من هیچ جایی برای براندازی حکومت و انقلاب وجود ندارد ولو
            انقلاب ۵۷٫ از دیدگاه من هم در دین و هم در حکومت باید دست به رفورم زد. به
            قول سروش ما به یک پروتستانیزم اسلامی نیاز داریم. و نه براندازی))

            شایدم معنی واژه رفرم را نمی دانی فارغ التحصیل دانشگاه مثلا تهران ؟!!!!!!!!!!!!

            کلا متناقضی

            خودتم نمی دونی چی داری می گی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            ولی خوب رو دستی بهت زدم

            ها ها ها ها ها

          • آرش آریانی

            اگه قدری انصاف داشته باشی حرفهایی که من گفتم در برابر توهین های پی در پی شما به مزاح بیشتر شباهت داشت و بواقع از روی مزاح هم بود ولی اگر باعث ناراحتی تان شده پوزش میطلبم

            باز هم میگویم فلسفه سیاسی من بر مبارزه فرهنگی همراه با جریانات روز اجتماعی جهان تاکید دارد و نه بر براندازی که تبعات آن قابل پیش بینی هم نیست.

            در ثانی مگر آیا شما منکر تاثیر معادلات منطقه ای و جهانی بر فرایندهای سیاسی اقتصادی جوامع هستید؟و اینکه آیا تصور میکنید تمام اهرمهای جابجایی در قدرت در دست ماست که آنرا به هر سو خواستیم بچرخانیم؟

            و مثلا آیا به نظر شما انقضای قرداد کنسرسیوم نفتی میان ایران از یک سو و امریکا( ۴۰درصد)- انگلیس(۴۰درصد)- فرانسه(۶درصد) و هلند(۱۴درصد) در سال ۱۳۷۹ یعنی همان سال وقوع انقلاب ایران امری تصادفی بود؟

            اصلا برای مطالعه تاریخ صد ساله اخیر کشورهایی چون ایران باید تاریخ نفت را بدانید تا بتوانید تحلیل درستی از تحولات اجتماعی چون انقلای ارائه دهید.

            استارت انقلاب ایران در ۳ بهمن ۱۳۵۱ در پالایشگاه آبادان کلید خورد.درافتادن ناشیانه شاه دیکتاتور با کارتلهای قدرتمند نفتی گور وی را کند. و …

          • فرزند کوروش

            اگر بخواهیم از نظر فرهنگی ملت عوام زده ایران را ارتقا دهیم ابتدا باید یک سیستم سکولار دموکرات در کشور ایجاد شود و بعد به فرهنگ سازی ایجاد کرد

            که نتیجه آن هم در نسل های بعدی مشخص می شود

            اگر منظورتان از فرهنگ سازی در زمان حاضر است که مشخص است که نشدنی است

            یا حداقل تا این ملت بخواهند مفهوم دموکراسی را فرا گیرند و برای آن مبارزه کنند دیگر

            چیزی از ایران باقی نمانده است / شک نکن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            درباره نفت هم کلامتان درست است

            هم اکنون با پایین آمدن قیمت نفت تحولات چشمگیری در پیش رو داریم !!!!!!!!!!!

            در ثانی شاهنشاه هرچقدر هم دیکتاتور بوده باشد که نیست به خاطر خدمات زیادی که

            به ایران و ایرانی کرده درست نیست به عنوان یک میهن پرست او را شاه دیکتاتور

            خطاب کنیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            واقعا متاسفم

          • آرش آریانی تنها

            غرور و جاه طلبی همراه با دیکتاتور منشی شاه و اقدام عجولانه وی برای لغو کنسرسیوم عامل همه این بدبختیها بود(که شک ندارم از سوی سرویسهای مخفی انگلیس برای جبران خفتی بود که امریکاییها در قرارداد گس- گلشاهیان بر آنان تحمیل و آنان را از ذخائر سرشار نفتی ایران بی بهره کرده بودند. طراحی شد.
            امریکائیها در قضیه ملی شدن صنعت نفت انحصار این محصول استراتژیک را از دست انگلیسیها خارج کرده بودند.و حالا این نوبت انگلستان بود که دست به تلافی بزند.پیام آیت الله خمینی به والری ژیسکاردستن برای امریکاییها در کنفرانس گوادلوب از طریق صادق قطب زاده موید این مدعا است.)
            این آخرین کامنت من در این سایت است. و شما را به خدای بزرگ و مهربان می سپارم

          • فرزند کوروش

            برات متاسفم

            اگه یه جو انصاف داشته باشی اینطوری نمی گی

            معلومه که تاریخ معاصرتو خوب نخوندی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            مغزشویی شدی جانم

            همین شاه دیکتاتور بود که ایران رو به اوج قدرت رسونده بود از همه نظر

          • آرش آریانی تنها

            گفته های من به معنی انکار خدمات شاه به ایران نیست.واقعا استعداد فوق العاده ای برای سوء برداشت از گفته های دیگران دارید.
            شاه و پدرش اگر هیچ کار نکردند لااقل با کوتاه کردن دست قاجار از ایران زمینه ورود ایران را به پروسه جهانی مدرن فراهم آوردند.
            اما خطای مهلک شاه (با وجود آنکه قصد داشت با پی گیری منافع ملی ایران را به قدرتی جهانی تبدیل نماید) زیر پا نهادن مفاد کنسرسیوم بود. او در تشخیص زمان اینکار دچار خطای محاسباتی گشت.
            خطایی که شاید اگر مشاورین ورزیده مجال ابراز نظر میافتند هیچگاه اتفاق نمی افتاد. و امروز من و تو گرفتار این اختاپوس نمی بودیم.
            لحظه ای به یاد خطای مهلک هیتلر در حمله به روسیه با وجود مخالفتهای برخی از فیلدمارشالهای ارتش آلمان با این امر و برکناری آنان از جانب هیتلر افتادم .خطای مرگباری که سرنوشت آلمان و جهان را به سویی دیگر برد.
            از شستشوی مغزی گفتی ایمان داشته باش کسی که با تمام توان و بیغرض به پژوهش میپردازد خود آفریننده ارزشها و آرمانهای خویش خواهد بود خاطرم هست کتابی را در سال سوم دبیرستان (سال ۶۶) میخواندم با نام ایران سراب قدرت نوشته رابرت گراهام که در آن به خطاهای محاسباتی شاه برای مبدل نمودن ایران به یک قدرت جهانی با وجود نبود زیرساختهای لازم صنعتی و فنی برای این امر پرداخته بود. اگه فرصت کردید نگاهی به آن بیاندازید.
            دوست داشتم بیشتر در خدمتتان باشم اما این روزها در تب و تاب کنکور دکتری روانشناسی هستم . بنابراین همه تان را به خدای بزرگ میسپارم.

  • آرش آریانی

    چقدر بیچاره ایم ما ملت روزی لگدمال چکمه پوش(پهلوی اول) روزی مبتلا به نعلین و پوتین خدا را چه دیدی شاید فردا نوبت خردگرایان زیرابرو برداشته رسید.

  • آرش آریانی

    چرا مقاله قبلی رو که در مورد بزرگداشت عید کریسمس گذاشته بودید برداشتید؟؟؟ از ترس خردگرایان فحش خواهر و مادر باوران بود؟یا متوجه حماقت تون شدید در حالیکه همه ادیان از جمله آئین مسیحیت را مزخرف میدانید برای تولد بنیانگذارش به تبریک رو می آورید.زهی حماقت.

    • Baran Bahari

      دوست گرامی مقاله برداشته نشده است ولی مربوط به دوسال پیش بوده است :
      http://goo.gl/6uyRoz

      • آرش آریانی

        در اصل قضیه تفاوتی نمیکنه شما که تمام ادیان را از جمله مسیحیت پوچ و خرافی میدانید با کدام منطق به پیروانش برای تولد موسس اش تبریک می گویید؟؟؟

        • Baran Bahari

          تبریک یلدا و جشن باستانی کریسمس همانند تبریک هر عیدی است که نشانه احترام به اشخاص است و نه به اعتقاداتشان. مقدسات و اعتقادات افراد قابل احترام نیست، ولی خود افراد مورد احترام هستند. امید وارم منظور را رسانده باشم.

          • آرش آریانی

            واقعا مطلب جالبی را عنوان کردید.
            اصولا وقتی ما به اشخاص احترام میگذاریم این احترام متوجه شخصیت آنهاست و نه مثلا تیپ و ثروت و … آنها
            حال سئوال من اینست که مگر عقاید اشخاص از شخصیت شان منفک است که به عقایدشان توهین و به شخصیتشان احترام بگذاریم؟
            این چه سخن سخیفی است مانند اینکه فردی تمام ارزشهای سوکلاریستی شما را به زیر فحش و دشنام بکشد و بعد مدعی شود که برای شخصیت شما احترام قائل است ایا به حماقت او نخواهید خندید؟
            در ثانی چرا همین احترام را فی المثل برای تولد محمد ابن عبدالله قائل نیستید ؟با فرض درست بودن مدعای شما (احترام به اشخاص و توهین به عقایدشان) چرا با همه دشنامهایی که به عقاید مسلمانان میدهید تولد پیامبرشان و یا مثلا هجرت وی را از مکه به مدینه تبریک نمیگویید؟
            باور نمیکنم شما انسانهایی با تفکرات اصلاح طلبانه اجتماعی باشید زیرا بیشتر به سیاسی کارانی شبیه هستید که متناسب با جریان باد اظهار فضل میکنید.

          • Baran Bahari

            اولا که کریسمس پیش از مسیحیت در ایران بوده است و فرهنگ میترائیسم آن را داشته و علت شباهت جشنهایی مانند یلدا با کریسمس و نوروز با استر در همین پیشینه میترایی بودن این جشنهاست. ثانیا عمر و محمد به عربستان خدمت کردند و به ایران خیانت. وقتی کشتار و جنایت را به ایران آورده اند دلیلی ندارد برای ما مقدس باشند ولی اعراب همسایه باید به محمد ببالند که ایشان را از صحراب خشک به کاخ تیسفون و هنر و علم و معماری بی نظیر ساسانی رسانید!!!
            ما هم به همسایگان عرب و مسلمان احترام می گذاریم ولی عقاید ایشان ربطی بما ندارد و ما می توانیم فرهنگ و اسطوره های ساخته خود را بستاییم ، نه فرهنگ ایشان را!

          • آرش آریانی

            شما و یا هر ایرانی آزادید عقیده خودتان را داشته باشید ولی نه شما و نه هیچ کس دیگری در هیچ جای دنیا حق ندارد به عقاید سایر ادیان توهین کند اگر این را قبول دارید قدری دوستانتان را نصیحت کنند تا مراقب سخن گفتنشان باشند.
            نقد و رد انکار به شیوه ای علمی و مستند زیبنده جنبشهای اجتماعی و اصلاح طلبانه است و نه فحاشی به مقدسات دیگران ولو از نظر شما نامقدس باشد.
            من نیز مانند شما با عرب زدگی مخالفم.نام فرزندم آریان است و آرش آریانی یکی از بهترین دوستان من بود که در ورطه ای هولناک گرفتار شد و دیگر از وی نشانی نیافتم.
            من ایران پرست نیستم اما برای وطن و شرافت ملی ام ارزش قائلم.کوروش از نظر من عالی ترین نمونه همه فرمانروایان در همه اعصار است.
            من نیز مانند شما به وضعیت حاضر انتقاد دارم اما در فلسفه سیاسی من هیچ جایی برای براندازی حکومت و انقلاب وجود ندارد ولو انقلاب ۵۷٫ از دیدگاه من هم در دین و هم در حکومت باید دست به رفورم زد. به قول سروش ما به یک پروتستانیزم اسلامی نیاز داریم. و نه براندازی.

          • فرزند کوروش

            ( اما در فلسفه سیاسی من هیچ جایی برای براندازی حکومت و انقلاب وجود ندارد ولو انقلاب ۵۷٫)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            برو بمیر مزدور حرومزاده / بالاخره ماهیت کثیفتو نشون دادی

            نمی خو اد واسه من دم از اخلاق بزنی / خنده داره

            ابله می یاد از یه مشت جانی و جنایتکار دفاع می کنه و می گه فقط

            به اصلاح نیاز داره بعد واسه من دم از اخلاق و غیرت می زنه !!!!!!!!!!!!!

            کورخوندی / به عزای امثال شماها این مثلا اصلاح رو می زاریم /

            کی گفته که باید به هر عقید ه ای احترام گذاشت ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            به دینی که می گه ارزش زن نصف بیضه چپ مرده ؟ یا به آیه قرآن که

            زن را باید زد ؟ یا به داعشی که تو خیابونا اسید می پاشه چون معتقده با این کار به بهشت میره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            یا شایدم به اسلامیست های حرام زاده ایی که کشور

            ما را از بالاترین مرتبه ای که در آن قرار داشتیم به پایین ترین سطح

            ممکن در فرهنگ و سیاست و اقتصاد و ……………… آوردند

            نه احمق جان ما میهن پرستان به عقاید این جماعت فاشیست و

            انسان نماها احترام نمی گذاریم که هیچ بلکه گور تک تکشونو

            می کنیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            برو همون در کلاس سروش جانت درستو یاد بگیر ببم جان

            ها ها ها ها ها

          • آرش آریانی

            انقلاب و براندازی تحفه غرب به شرق است در حقیقت ما انقلاب را صادر نکردیم بلکه این غربیها هستند که انقلاب را به کشورهای عقب مانده آسیایی و افریقایی صادر کردند.اگر این تفکر در جامعه ایرانی رسوخ کرده بود هرگز انقلاب سال ۵۷ نیز بوقوع نمی پیوست.تا لازم باشد برای رفع خرابیهای آن دست به یک انقلاب مجدد زد.این نکته اول

            و اما نکته دوم اینکه اگر حرامزاده هایی مانند تو نیز بر ایران حکومت میکردند من نظرم همین بود که اکنون هست.

            اصولا در فلسفه سیاسی مدرن غرب جایی برای انقلاب و براندازی نیست.زیرا تبعات انقلاب قابل پیش بینی نیست. آیا به ذهن کسی خطور میکرد انقلاب سال ۵۷ به چنین نتایج فاجعه باری بیانجامد.

            و آیا مخالفت با براندازی یک نظام برابر است با موافقت با سردمداران آن؟در حالیکه شما از اساس با تئوری انقلاب مخالف باشید.

            به نظر من تفاوتی میان آن اسیدپاشان حرامزاده و غارتگران اموال ملت با تو حرامزاده وجود ندارد.چرا که همه تان در فکر چپاول ملت خویشید و دشمن مدافعان حقوق ملت.اما حقیقت مخفی نخواهد ماند و روزی خواهد رسید که هم شما و هم آنها به سزای کثافتکاریهایتان خواهید رسید.

            فمهل الکافرین امهلهم رویدا

            پس کافران را مهلت ده و کمى آنان را به حال خود واگذار

            سوره طارق آیه ۱۷

          • فرزند کوروش

            چاک دهنتو ببند مسلمون تازی خون تخم عرب

            واسه ما نمی خواد قدقد کنی

            احمق این سیستم به یک انقلاب نیاز داره و بس و انقلاب هم خواهد شد مثل بقیه کشورهای عربی که البته سرآغاز همه این انقلابها مردم ایران بودن!!

            ولی امثال تو که

            جیره خوار رژیم هستین در صورت انقلاب باید گورتونو گم کنید واسه همینه

            از گفتن انقلاب هراس دارینو لرزه به اندامتون می افته / ها ها ها

            بازم می گم هرکسی که آگاهانه در شورش ۵۷ نقش داشت یک حروم زاده ایرانی نما بوده و بس چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد / ( احتمالا خودتم جزوشون بودی و هستی )

            تو برو قرانتو بخون / برو مسجد / برو مکه و کربلا و مدینه

            نمی خواد واسه ایران قدقد کنی

            روز پیروزی نزدیکه

            عوضی

          • آرش آریانی

            گیریم که انقلاب اتفاق افتاد چه تضمینی هست که ما نیز سالها مانند عراق و افغانستان و لیبی و سوریه و… دچار جنگ داخلی نشویم؟
            تا بحال با خودت فکر نکردی که چرا انقلاب در کشورهای پیشرفته اتفاق نمی افته تو چطور ایران پرستی هستی که به خطر افتادن حاکمیت ملی و احتمال تجزیه کشورت با یک انقلاب نابخردانه دیگر برایت اهمیت ندارد.
            یک استدلال منطقی بیار ما هم پشت سرت راه میافتیم فقط مرد مردونه توضیح بده آیا ضمانتی هست که پس از انقلاب اوضاع کشور ایران نیز مانند همسایه هاش بهم نپاشه
            در ضمن من موقع انقلاب ایران ۷ سالم بود و تا آخرین روزهای انقلاب طرفدار شاه بودم و شعارهای مرگ بر شاه رو از روی دیوار کوچه مان پاک میکردم باورکن من از کودکی ضد انقلاب بودم و اکنون نیز فلسفه سیاسی ام همین است.

          • Baran Bahari

            انقلاب روش مناسبی برای تغییر حکومت نیست ولی گاهی چاره ای دیگر نمی ماند!
            شکی نیست که روشهای انقلابی و پوپولیستی براحتی دچار خشونت و انحراف می شود… در ضمن پاسخ من را درباره آیه ۴۸ ذاریات و آیاتی که به آفرینش زمین و سپس آسمان اشاره دارد ندادید!!!

          • آرش آریانی

            این پاسخ من به آقای اردشیر بود که به نوعی پاسخ شما نیز بود به روی چشم پاسخ شما را نیز خواهم نوشت پیروز باشید
            ( از پاسخ مودبانه تان سپاسگذارم اما عزیزم لموسعون به معنای وسعت دادن دائمی نیست بلکه به معنای حال استمراری است.

            دوما وقتی سخن از آسمانها گفته میشود به فضای خالی از ستارگان و اجرام سماوی اشاره نمیشود و لزومی نیز به این امر نیست بلکه سماء مفهومی است مرکب که شامل استقرار ستارگان و سیارات در فضای کیهان میگردد و اصولا منطقی هم نیست که بگوییم آسمان از نظر قرآن شامل سیارات نمیشود و فقط به فضای خلاء اشاره دارد.

            نکته بعد اینکه به مطلب جالبی اشاره کردید. شما فرمودید (پس از آن که کرات آسمانی نیروی اولیه خود را از دست دادند و همچنین به دلیل به وجود آمدن سیاه چاله‌ها که خود نیز از مرگ خورشید‌ها پدید می‌آیند، کرات آسمانی با سرعت به هم نزیک میشوند و سرانجام همگی‌ به صورت یک توده‌ بسیار منسجم درمی‌آیند.)

            جالب است بدانید در قرآن آسمانها به طوماری تشبیه شده و اذعان شده که آسمانها مانند طومار در هم پیچیده و به حالت نخستین باز خواهند گشت. یعنی ابتدا توسعه یافته و سپس مانند طومار درهم پیچیده به شکل اولیه باز خواهند گشت.
            سوره انبیا آیه ۱۰۴

            یَوْمَ نَطْوِی السَّمَاء کَطَیِّ السِّجِلِّ لِلْکُتُبِ کَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ
            خَلْقٍ نُّعِیدُهُ وَعْدًا عَلَیْنَا إِنَّا کُنَّا فَاعِلِینَ

            روزى که آسمان را همچون طومار در هم می پیچیم همان گونه که بار نخست
            آفرینش را آغاز کردیم دوباره آن را بازمیگردانیم وعده ‏اى است بر عهده ما که ما
            انجام‏ دهنده آنیم

            در خاتمه بدان ای عزیز هدف من تطبیق قرآن با علوم جدید نیست بلکه فقط به حسب رشته دانشگاهی و تربیت علمی ام معتقدم که نمیشود براحتی امری را رد یا اثبات نمود. و آوردن این قبیل آیات به همین دلیل است و بس)

          • آرش آریانی

            آسمان شامل تمامی کرات و سیارات و کهکشانها و سوپرنوا هاست که مقدار آن نیز ثابت نیست برخلاف آنچه که دانشمندان تا اوایل قرن بیستم بر اساس زمان و مکان مطلق نیوتون می اندیشیدند.
            در ثانی عدد هفت برخلاف آنچه مفسرین می پنداشتند به هیئت بطلمیوسی اشاره نمیکند.
            بسیار ی از آیات قرآن سمبولیک اند مانند موقعی است که گفته میشود یدالله فوق ایدیهم این نه بدان معناست که خداوند دستش را بالای همه دستها گرفته بلکه اشاره با قاهریت قدرت وی دارد. هیچ ابلهی چنین گمان سخیفی را به این آیه نمیبرد.
            هفت آسمان و مسقف بودن آسمانها نیز احتمالا از این نوع آیات است. چه بسا با پیشرفتهای آتی بشر پرده از روی بسیاری از این حقایق برداشته گردد.

          • Baran Bahari

            با این پاسخ شما حرفی برای من نمی ماند!
            پاینده باشید.

          • SH2P

            یعنی الآن آقای آریانی شما را قانع کرد یا شما حرفشان را قبول ندارید؟

          • Baran Bahari

            من قانع شدم که ایشان سفسته کردند و ادامه ندادم.!

          • فرزند کوروش

            حالا جوابتو گرفتی ایرانی نما ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            براستی که خیلی خوب و منطقی بانو باران بهاری جوابت را داد

            تو برو به عذبها و تازی پرستان اعیاد آنها رو تبریک بگو مثلا فارغ التحصیل دانشگاه تهران !!!!!!!!!!!!!!!

          • آرش آریانی

            تویی که یک نسل و ملت اونم ملت خودت رو حرومزاده میدونی بهتره کلا ساکت بشی(مرگ بر شورشیان حروم زاده ۵۷ که هیچ چیزی نمی فهمیدن)کثیری از ملت ایران ولو به غلط به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند آیا تمام آن جماعت کثیر حرامزاده اند.
            مطمئن باش دیر یا زود به سزای هرزه زبانی های کثیفت خواهی رسید.شما فقط زبان خشونت را میفهمید و بس.
            فکر میکنی میتوانی چاک دهانت را باز کرده و از پیغمبر یک امت تا مردمان یک کشور را که عقیده ای مخالف عقیده تو دارند به فحش و دشنام بکشی و بعد قسر در بری؟ زهی خیال باطل.
            خرمن شب با دلیریهای شبگردان چه سنجد
            باش گو تا برق غیرت بر جهد از دیدگانم

          • sooan

            نویسنده ی تارنما را نمی دانم ولی من نمی توانم به باورهای
            دینی،خرافی و تمامیت خواه احترام بگذارم.

  • آرش آریانی

    خردگرایان ابرو ناباور کجایند؟ خسته شدیم ما داعشی های جونم مرگ شده.از بس کامنت گذاشتیم.
    بدون ابروهای نازک هم میتونید کامنت بدید.
    ول کنید اون ابرو و آینه و آب و رنگ را

  • آرش آریانی

    در قرآن آیه ای است ( سوره ذاریات آیه ۴۷) که با صراحت به تئوری گسترش کائنات یا (اکسپنژن یونیورس) که حدود ۸۰ سال قبل توسط ادوین هابل مطرح و در فیزیک مدرن در راستای نسبیت زمان و مکان انیشتین اثبات شد می پردازد. در حالیکه تا اوایل قرن بیستم در دانش فیزیک بر ثابت بودن جهان هستی بر مبنای زمان و مکان مطلق نیوتون تاکید می شد.
    و اما آیه (وَالسَّمَاء بَنَیْنَاهَا بِأَیْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ)

    ومـا آسـمـان را بـا قـدرت بـناکردیم و همواره آن را وسعت مى بخشیم.

    لطفا قدری در مورد تقارن این آیه با این کشف عظیم علمی و چگونگی سر در آوردن آن از یک کتاب تروریستی در ۱۴۰۰ سال قبل توضیح فرمائید.
    عجب جانوران باهوشی هستند این تروریستها
    جونم مرگ نشده های داعشی
    خرد رنجانهای عوضی

    • Baran Bahari

      بله! اولا اگر تعریف شما از آسمان در قرآن فضا باشد که دیگر سقف ندارد و هفت طبقه هم نیست! اگر هم منظور شما فضا نباشد که با این جمله خودتان تناقض دارد! بنابر این مشخص کنید آسمان های مورد نظر خدای الله چیست؟ !!!
      ثانیا در همین سوره ذاریات در ادامه می گوید : و زمین را چون فرشی گسترانیدیم !!! (یعنی زمین صاف است)
      در آیات دیگری به آفرینش زمین و سپس آسمان اشاره دارد( مانند بنایی!)
      وجدانا می خواهید باور کنیم که قرآن دروغ و افسانه نیست؟ داستان نوح را در کودکستان هم باور نمی کنند چه برسد به انسان عاقل امروزین…خخخخ

    • اردشیر

      آقای فیلسوف محترم،

      گسترش آسمان با گسترش “یونیورس” یا دنیای هستی‌ فرق دارد. اولا آسمان گسترش نمیکند. این جهان هستی‌ است که در حال گسترش است. منظور از گسترش “یونیورس” دور شدن تدریجی‌ کرات آسمانی از یک دیگر است. و آن هم به دلیل کاهش نیروی اولیه بیگ بنگ است. ولی‌ این گسترش دائمی نیست. پس از آن که کرات آسمانی نیروی اولیه خود را از دست دادند و همچنین به دلیل به وجود آمدن سیاه چاله‌ها که خود نیز از مرگ خورشید‌ها پدید می‌آیند، کرات آسمانی با سرعت به هم نزیک میشوند و سرانجام همگی‌ به صورت یک توده‌ بسیار منسجم درمی‌آیند. این توده‌ منسجم آن قدر در خود فرو میرود تا این که به صورت یک بیگ بنگ دیگر منفجر میشود. دانشمندان تخمین زده‌اند این پروسه حدود ۱۰ میلیارد سال به طول می‌کشد.

      شما احتمالا یک چیزی در قرآن خوانده‌ای و از آن نتیجه دل‌ به خواه گرفته‌ای. به شما توصیه می‌کنم از تلاش برای تطبیق متون دینی با اصول علمی‌ پرهیز کنید. زیرا در تحلیل آخر با خواندن کتاب‌های دینی کسی‌ دانشمند، فیزیکدان، شیمیدان و مهندس برق نمی‌شود.

      • آرش آریانی

        از پاسخ مودبانه تان سپاسگذارم اما عزیزم لموسعون به معنای وسعت دادن دائمی نیست بلکه به معنای حال استمراری است.

        دوما وقتی سخن از آسمانها گفته میشود به فضای خالی از ستارگان و اجرام سماوی اشاره نمیشود و لزومی نیز به این امر نیست بلکه سماء مفهومی است مرکب که شامل استقرار ستارگان و سیارات در فضای کیهان میگردد و اصولا منطقی هم نیست که بگوییم آسمان از نظر قرآن شامل سیارات نمیشود و فقط به فضای خلاء اشاره دارد.

        نکته بعد اینکه به مطلب جالبی اشاره کردید. شما فرمودید (پس از آن که کرات آسمانی نیروی اولیه خود را از دست دادند و همچنین به دلیل به وجود آمدن سیاه چاله‌ها که خود نیز از مرگ خورشید‌ها پدید می‌آیند، کرات آسمانی با سرعت به هم نزیک میشوند و سرانجام همگی‌ به صورت یک توده‌ بسیار منسجم درمی‌آیند.)

        جالب است بدانید در قرآن آسمانها به طوماری تشبیه شده و اذعان شده که آسمانها مانند طومار در هم پیچیده و به حالت نخستین باز خواهند گشت. یعنی ابتدا توسعه یافته و سپس مانند طومار درهم پیچیده به شکل اولیه باز خواهند گشت.
        سوره انبیا آیه ۱۰۴

        یَوْمَ نَطْوِی السَّمَاء کَطَیِّ السِّجِلِّ لِلْکُتُبِ کَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ
        خَلْقٍ نُّعِیدُهُ وَعْدًا عَلَیْنَا إِنَّا کُنَّا فَاعِلِینَ

        روزى که آسمان را همچون طومار در هم می پیچیم همان گونه که بار نخست
        آفرینش را آغاز کردیم دوباره آن را بازمیگردانیم وعده ‏اى است بر عهده ما که ما
        انجام‏ دهنده آنیم

        در خاتمه بدان ای عزیز هدف من تطبیق قرآن با علوم جدید نیست بلکه فقط به حسب رشته دانشگاهی و تربیت علمی ام معتقدم که نمیشود براحتی امری را رد یا اثبات نمود. و آوردن این قبیل آیات به همین دلیل است و بس

        • nina

          قرآن و دانش ؟؟؟
          اگر این دانشی که می گویید در قرآن است چرا تا کنون دانشمندان
          باختری به جای شما دستاربندان به یافته ها ی بزرگ دست یافته
          و دانش گستر بوده اند و شما تنها گوشه ای نشسته اید و می خواهید
          چیزهایی را از قرآن بیابید و آن را با یافته های دانشی پیوند بدهید؟
          به ادعاهای شما تنها دانشواره می گویند نه دانش
          گفته های شما مانند این است که بخواهید آفرینش را نگره بدانید
          در هالی که تنها یک پندار است و نه نگره.
          سخن بافی های شما هیچ گاه آزمون پذیر نیست چرا که دین دانش
          نیست بلکه رشته پندار است.

          • اآرش آریانی

            من نیز مانند شما معتقدم که قرآن کتاب دانشی نیست. و بنده نیز در صدد تطبیق قرآن با دانش نوین نیستم.تنها مثالی از این کتاب که بر نظریه گسترش جهان بگونه ای صریح تاکید میکرد خدمتتان آوردم تا قدری ترمز دستی را بکشید و بدانید کار به آن سادگی ها که شما می اندیشید نیست.
            در ثانی شما که میگویید آفرینش یک پندار است و نه یک نگره ظاهرا بطور وحشتناکی با دانش فیزیک نوین و نظریه بیگ بنگ یا بقول فارسی زبانان مهبانگ بیگانه اید.
            مگر نه آنکه بر اساس نظریه بیگ بنگ جهان از هیچ در حدود ۱۶ میلیارد سال پیش در اثر انفجاری عظیم خلق گردید.نظریه خلقت عالم در ۱۶ میلیارد سال قبل مشهورتر از آنست که به گوشتان نرسیده باشد.
            ضمنا از آزمون پذیری گفته بودید مفهومی است مربوط به جریان اصحاب حلقه وین که از برخی از اعضای آن میتوان از موریس شلیک همپل کارناپ اتو نویراث و دیگران نام برد.
            (عزیزم اولین کنفرانس من در مقطع فوق لیسانس جریان فلسفه پوزیتیویستیک موسوم به پوزیتیویزم منطقی یا همان حلقه وین بود)
            شما ظاهرا متوجه این معنا نشدید که لازمه این طرز تفکر خارج بودن گزاره های آزمون ناپذیر از حیطه دانش بشری است. گزاره هایی که دانشهایی مفید در اختیار ما قرار میدهند.
            درک این معنا برای فلاسفه تجربی مسلک منجر به رفورمی در پوزیتیویزم منطقی گشت موسوم به نئو پوزیتویزم که از دایره تنگ اصحاب حلقه وین در بحث آزمون پذیری فراتر می رفت.که بزرگانی چون کارل پوپر و آرتور برت از داعیه داران آن بشمار می رفتند.
            با فرض درست بودن بحث آزمون پذیری از نوع اصحاب حلقه وین بنیاد حوزه هایی چون اخلاق .هنر و ادبیات و… کلا ویران خواهد گشت امری که در همان زمان عقلای قوم در برابر آن موضع گرفتند و حلقه وین به تاریخ پیوست.
            مشکل شما اینست که مباحث جدی در حوزه هایی چون فلسفه سیاست. دین شناسی. معرفت شناسی و متدولوژی و … را به شکلی عوامانه و احساساتی مطرح میکنید.
            دل گرچه در این بادیه بسیار شتافت
            یک موی ندانست ولی موی شکافت
            اندر دل من هزار خورشید بتافت
            آخر به کمال ذره ای راه نیافت

          • mona

            دانش همواره به دنبال یافتن ناشناخته ها است ،روزگاری بیماری ها
            چیزی فراتر از گستره ی دانش آدمی دانسته می شدند ولی اکنون نه.
            سخن ما این است که تا هنگامی که چیزی اثبات نشود ،یعنی آزمون
            پذیر و تکرار شدنی نباشد،پذیرفتنی نیست.
            چه آن موردی که می گویید خدا باشد یا روح.
            مهبانگ و نگره هایی از این دست درباره ی آفرینش نیستند ،چرا که
            آفرینش نیازمند یک آفریینده است.
            نگره هایی مانند مهبانگ درباره ی چگونگی پیدایش جهان سخن می گویند
            نه آفرینش آن.

  • فرزند کوروش

    مرگ بر شورشیان حروم زاده ۵۷ که هیچ چیزی نمی فهمیدن !!!!!!!!!!!!!! هنوزم خیلی هاشون که به فسیل های

    بی خاصیت تبدیل شده اند چیزی نمی فهمند و سنگ دین و اسلام را به سینه میزنند و ایران برایشان اهمیتی ندارد !!!!!!!!!!!

    اما به به زودی این نسل با مغزهای فاحشه خود می بینند که نسل جوون چطوری دین و اسلام را به فاضلاب تاریخ خواهند

    انداخت

    براستی که گسست عجیبی بین نسل ۵۷ و نسل دهه شصت وجود دارد

    الان هرکدوم از این فسیلای ۵۷ رو که می بینی حال و روز خوشی ندارن و مدام از اینکه جوونا اونا رو آدم حساب

    نمی کنند و به ارزشهای آنها بها نمی دن در حال دق مرگ شدن هستن

    ها ها ها ها

    به زودی ایران عزیز ما آزاد خواهد شد

  • faghat kherad

    پشت و پناه جمهوری اسلامی ایران خدانیست بلکه دو کشور کمونیستی روسیه و چین هستند.
    گذشت زمانی که شعار میدادند نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی!!!!!! اکنون همین جمهوری اسلامی بدون اجازه این دو غول کمونیستی حتی نفس نمیکشد.
    روسیه دیگر ان نقش تعیین کننده را ندارد که در زمان اتحاد جماهیر شوروی داشت.و هیچ دور از انتظار نیست که با کمی فشار بیشتر از سوی اتحادیه اروپا پشت ایران را خالی کند.
    با این اوصاف خامنه ای میماند و یک ویرانه به نام ایران………

  • alton

    جمهوری اسلامی چه واژه ی خنده داری!!!
    جمهوری +اسلامی ، این دیگر چه واژه ای است که ساخته شده است؟
    مانند آن است که بگوییم پیامبر اسلام به لیبرالیسم باور داشته است؟؟؟!!!!!!!!!

    • آرش آریانی

      این واژه ای است برای نامیدن رژیم فعلی ایران لطفا ملا لغتی نشو

  • مشکل اسلام نیست

    دوستان این دو گروه رو با هم مقایسه کنید ۱) ایران .سوریه.عراق.افغانستان. ۲)قطر .کویت.مالزی .امارات. هردوی این دسته بندی کشورهای اسلامی هستند و قوانین اسلامی داره توشون اجرا میشه.ایا وضع زندگی مردمشون شبیه همه ؟
    اگر جوابت اری است که حرفی ندارم . ولی اگر جوابت خیر است ،ببین دلیل این تفاوت در چه چیز مشترک دسته هاست………………

    • آرش اریانی

      دسته اول زیر نفوذ بلوک شرق زالو صفتند و دست دوم زیر نفوذ غربی های به اصطلاح هند سام و باکلاسند.مثل کره شمال و کره جنوبی .آلمان شرقی و آلمان غربی .یا مانند اروپای شرقی و اروپای غربی.کشورهای دسته اول تحت مدیریت ایده ئولوژیک و دسته دوم تحت مدیریت علمی اداره میشوند.

      • مشکل اسلام نیست

        عوام قرار نیست همه کومونیست و یا امپریالیست رو بشناسن .برای قریب به اتفاق مردم رفاه اقتصادی و ازادی مدنی و حقوق شهروندی برابر انچه که در سازمان ملل تعریف شده کافیست.یعنی مردم ایران به جایی رسیدن که به حد اقلها راضین.حالا اقای اریایی جواب بده ببینم این حد اقلها در کدوم از دو گروه فوق الذکر وجود دارد؟

        • آرش آریانی

          فکر کردم پاسخم رساست (بی تردید در گروه دوم)
          زیرا در گروه دوم مدیریت علمی و تعریف شده ای حاکم است.اما در گروه اول مطلقا از مدیریت علمی خبری نیست.
          واقعا متاسفم که پس از این همه مدت هنوز مرا نشناختید.

          • مشکل اسلام نیست

            بعد از این همه مدت؟!!!!!!!
            ببخشید ولی یادم نمیاد با هم صنمی داشتیم.
            در کل در جوابیه دومت جواب سوال اول منو دادی. این عدم مدیریت علمی در گروه اول مذهب شیعست نقطه مشترک سوریه ایران و عراق …..

          • آرش آریانی تنها

            نتیجه منطقی این ادعای شما(عدم مدیریت علمی در گروه اول مذهب شیعست) این میشود که علت موفقیت گروه اول مذهب تسنن(دین اسلام)است.تا جایی که بخاطر دارم برو بچه های خداناباور به دین اعتقادی ندارند تا چه رسد به کارایی آن.
            شک نکنید نه شکست گروه اول و نه موفقیت گروه دوم ربطی به مذهب ندارد.بلکه قرارگرفتن گروه اول در اردوگاه شرق و گروه دوم در اردوگاه غرب است.که موجب چنین تفاوتهای فاحشی میشود.
            پیام اساسی من نیز که گردانندگان این سایت نتوانستند آنرا بدرستی بشنود همین بود که با تفکری فراخ و همه جانبه میبایست به مسائل نگریست مشکل شما اینست که سوراخ دعا را گم نموده اید.
            چون به غلط .علت بدبختیهای این ملت را دین اسلام دیدید بقول خودتان و با خیالی خام کمر به نابودی آن بسته اید.
            غافل از آنکه نه علت بیماری را شناخته اید و طبیعتا نه راه و طریقه درمانش را
            عده ای دیگر از آنسوی بام می افتند و علت بدبختیها را عدم اجرای مو به موی احکام دینی میدانند( مبنای تفکر سلفی گری در جهان اسلام) داعش محصول چنین اندیشه نابخردانه ای است.
            می بینید که هم شما و هم سلفیون مشکل را از یک افق می بینید(افق internal)منتها از دو زاویه مختلف و متضاد.
            اگر قدری پا را فراتر بگذارید خواهید فهمید مشکلات هر جامعه تنها با یکی دو متغیر قابل تحلیل نیست.و اصولا هیچ جامعه شناس هرچند مبتدی نیز به چنین کاری دست نخواهد زد.
            در دنیای مدرن همه چیز بر اساس اصول علمی و قانون تعریف میشود. از جمله روابط اجتماعی و میان فردی و نه بر اساس نوع جهانبینی افراد.
            اما نظامهای سیاسی -دینی به غلط روابط و قوانین اجتماعی را بر مبنای دین تعریف و اجرا میکنند.
            کاری که اگر دست امثال شما به قدرت بند شود نیز همان را انجام خواهید داد.یعنی فی المثل خداباوران را به حاشیه رانده و خداناباوران را بر صدر خواهید نشاند.چون هم شما و هم طرف مقابلتان ایدئولوژیک می اندیشید.پس از چندی نیز خداباوران بر شما خواهند شورید و این سیکل باطل همچنان ادامه خواهد یافت.
            فلسفه سیاسی نوین غرب بهره فراوانی از تز آنتی تز و سنتز فوئرباخ برد و اجازه نداد چنین حماقتی در آن بلاد تکرار گردد.
            حال شما به همان راهی میروید که آخوندها در ۵۷ بدان رفتند و نتیجه شد آنچه که می بینید. و اکنون شما نیز با خام اندیشی تمام رونده همین مسیر باطل و پوچید.
            و خیر خواهی امثال ما را نیز به حساب طرفداری از دین و رژیم میگذارید.
            خداباوران مرا به بیخدایی متهم میکنند و خدا ناباوران به خداگرایی طنز جالبی است.اما به همان خدایی که در طول زندگی آنی از عشقش خالی نبوده ام دغدغه اساسی من انسان است و بس و نه رژیمهای سیاسی و مذاهب دینی و نحله های فلسفی.
            به قول جبران خلیل جبران:
            چه بگویم از کسی که رویش را میبوسم اما وی به صورتم سیلی میزند

          • مشکل اسلام نیست

            تنها وجه اشتراک بین ایران و عراق و سوریه از نظر دین مذهب شیعست.حکومت شیعه با ترویج خرافات مذهبی به یک پیرو این مذهب یاد داده که هرچی بر سرت میاد دلیل دشمنی دنیای کفر با توئه . تفکری که در سر هر شیعه هست اینه” روزی امامی می اید که حق مرا از ظالمان میگیرد.پس من بر مصیبت تحمل میکنم و تلاشی در راه ازادی خود از این منجلاب انجام نمیدهم”.شب و روز اگر به برنامه های تلویزیون ایران نگاه کنی همواره یک اصل اساسی را میبینی انهم اینکه اخوند با ایجاد سر در گمی به یک شیعه میقبولاند که ابتلایش به بدبختیها تنها دلیلش گناهانش است.نه دولتی فاسد. تا حالا از خودت پرسیدی چرا تعداد امازاده ها در ایران بیشتر از تمام مکانهای مقدس تمام ادیان در دنیاست؟ چون یک نسل جوان غمزده در ایران راه رهایی رو در توسل میبینن . صفت بارز شیعه انتظار ظهور است. جمهوری اسلامی هم همین رو میخواد که من و تو منتظر ظهور باشیم و اون هم ایران رو چپاول کنه………
            اگر حکومت جمهوری اسلامی رو قبول داری که حرفی ندارم .اما اگر قبولش نداری و میگی تنها راه ازادی ایران سرنگونی این رژیم است باید بهت بگم تا زمانی که انگشت جمهوری اسلامی روی اعتقادات مذهبی (شیعه) در ایران است ازادی ایران خوابی بیش نیست.

          • آرش آریانی تنها

            من در چه خیالم و فلک در چه خیال
            پس سخن کوتاه باید والسلام

          • مشکل اسلام نیست

            سعی کن زیاد در خیالات نباشی.بین وازه های قلمبه سلمبه گیر کردی .گاندی نمیخواد ایران.چگوارا به درد ایران میخوره.

          • آرش آریانی تنها

            دستم به دامانتان یکبار صابون چگووارا بازیتان در سال ۵۷ به جامه مان خورد برای هفتاد پشت مان بس است.

          • مشکل اسلام نیست

            اگر قرار بود با بحث منطقی و استدلال و انتقاد جمهوری اسلامی ایران اصلاح بشه که هزاران هزار زندانی سیاسی در ایران نداشتیم.هزاران شهید راه ازادی و دموکراسی.
            تو اگر دوست داری بشینی و دعای فرج بخونی اشکالی نداره.ولی بدون ناجی غیر خود مردم ایران برای ازادی این ملت وجود نداره.همونطوری که در فرانسه در زمان انقلاب کبیر همه کشیش ها رو به دریا ریختن و کلیسا ها رو به توپ بستن،اخر سر مردم ایران هم باید اخوندها را به درک و امزاده ها رو به توالت عمومی تبدیل کنن.
            تا روزی که جمهوری اسلامی از ابزار اعتقادات شیعه این ملت استفاده میکنه نه اتحادی بین اقشار ایرانی بوجود میاد نه اصولا دلیلی برای مخالفت با جمهوری اسلامی که به اصطلاح داره از اعتقاداتش دفاع میکنه پیدا خواهد شد.

          • آرش آریانی

            من نیز چنین اعتقادی ندارم که جمهوری اسلامی با بحث منطقی و استدلال اصلاح بشه.
            سخنم به یک استراتژی همه جانبه اشاره میکند برای وادار نمودن جمهوری اسلامی به ایجاد رفورم و با حضور حداکثری جامعه.
            و در این رفورم از تمامی امکانات درون مرزی و برون مرزی میتوان بهره گرفت.
            اما شما با این دیدگاه خداناباور و چگوارا باورتان همراهی بخش عظیمی از جامعه را از دست می دهید.و اگر حرفتان به کرسی بنشیند عراقی دیگر.سوریه ای دیگر. افغانستانی دیگر.یمنی دیگر و…را از ایران خواهید ساخت. و این تنها یک خطای راهبردی نیست بلکه خیانتی است به کشور و ملتی که سنگش را به سینه میزنید.
            شما هنوز در بند امام و امامزاده اید.هنوز از مرحله حق و باطل عبور نکرده اید.
            هرگاه از مرحله درست و غلط عبور و به افق مفید و غیر مفید وارد شدید خواهید فهمید ادعای اساسی من نه اثبات وجود خدا و نه اثبات حقانیت دین اسلام و نه جمهوری اسلامی و سایر تهمتهایی که زده اید بوده است.
            زیرا من با رویکردی پراتیک و عمل گرایانه خواهان سعادت برای تمام هموطنانم از راهی معقول و ممکنم.
            شما تنها درد را احساس میکنید.اما نسخه خطرناکی برای آن پیچیده اید.نسخه ای که در ابتدا به نابودی خودتان و سپس تمامی حرکتهای رفورماتیک خواهد انجامید.
            ایمان دارم که دلتان برای ایران می تپد اما این مسیر راهی است که هیچگاه به مقصد نخواهد رسید.همانگونه که تاکنون نرسیده. و در صورت تحقق این سیکل باطل همچنان ادامه خواهد یافت.

  • garshasp

    آیا جز این است که خداباوران هزاره هاست نمی گذارند کسانی به جز خودشان سخن بگویند؟
    خواه نا خواه باید دین باوران بپذیرند که خداناباوران هستند و می خواهند سخن بگویند.
    هزاره ها تریبون در دست پندارگرایان بوده است و هرگاه ما خواستیم چیزی بگوییم
    بردهانمان کوبیدند،هنگامی که شما هیچ ارزشی برای ناباوران به باورهای خود نمی دهید
    و به گونه ای سازمان یافته می خواهید دیگراندیشان را نادیده گرفته و به پاکسازی آنان

    دست بزنید ،ما نیز خاموش نخواهیم ماند.
    شما همه ی رسانه ها را در دست گرفته اید و نمی گذارید کسی به جز خودتان

    سخن بگوید.
    هرکسی خواست سخن بگوید ،آنان را در زندان کردید،شکنجه و کشتارشان کردید.
    شماها هزاره هاست نتوانسته اید وجود چیزی به نام خدا را اثبات بکنید ولی با این همه

    به نام و یاد خدای پندارینتان هولناک کشتارها و ددمنشی های بی شماری را رقم زدید.
    شما ها پای فشاری بر دانستن نادانسته ها می کنید و بر نادانستگی تان نیز می بالید
    شماها باور به وجود یک چماقدار به نام خدا داشته اید ولی چون نه خدا و نه
    چماقش نمودار نمی شدند،شمایان خود را چماقدار خدای خود ساخته تان دانستید
    به هر کار ناشایستی خواستید دست زدید و برای توجیه همه ی کردارهایتان آن ها را
    به آسمان و فراسو پیوند زدید.
    خدا هیچ گاه نه تنها در برش های هولناک تاریخ بلکه در هیچ زمانی خودش را نشان نداد

    ولی با این همه کسانی یافت شدند که خود را فرستاده از سوی او بدانند و باری دیگر
    بر گرده ی مردمان سوار شوند.
    هزاره ها آدمی خود را دچار باورهایی کرده است که از ریشه نادرست اندو هرگاه آن باورها کمرنگ تر شدند چیز دیگری جایگزینشان شد
    و این ساختار و روش کارکردی دین است ، و همواره می خواهد خود را با
    روزگار سازگاری بدهد و چون دین از بنیاد نادرست و برپایه ی یک رشته پندار است
    هرگز نخواهد توانست همپای دانش و خردگرایی گام بردارد و خود را با روزگار
    سازگاری دهد.
    شاید شمار پندارگرایان در جهان امروز بیش تر باشد ولی دانشمندان و کسانی
    که خرد و سنجشگری را پایه ی کار می دانند همواره به دنبال رسیدن به
    پاسخ پرسش هایشان هستند نه این که مانند پنداربافان گوشه ای بنشینند و پاسخ
    هرچیزی را از آستینشان در بیاورند.

    • آریانی

      باز همان حرفهای تکراری و همان توهین های همیشگی.

      ظاهرا شما کمر به نابودی خودتان. میهن تان .ارزشهای ملی و تمام تلاشهای آزادی خواهان این مرز و بوم بسته اید. و راهی جز تنش را نمی شناسید.

      من آنچه در اندیشه و روحم جریان داشت را صادقانه بیان کردم.اما ظاهرا در مبانی بنیادی با هم اختلاف داریم.

      نفرین بر تفرقه و خودخواهی.
      در تمام کشورهای توسعه یافته نخبگان جامعه در وهله نخست بر آرمانهای بنیادی اجماع و تفاهم میکنند.

      اما ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم هر چه ما فریاد میزنیم نر است شما میگویید بدوش .

      ما از وحدت ملی و هدایت جریانات جهانی برای اثرگذاری بر تحولات داخلی میگوییم. اما شما همچنان بر طبل اختلاف می کوبید.

      پس سخن کوتاه باید والسلام.

      برای همه تان آرزوی زندگی توام با شادی. امید و ایمان و عزت را دارم.

      تجربه خوبی بود همه تان را به همان خدایی که اعتقاد ندارید میسپارم.
      دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد
      یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد
      یا بخت من طریق مروت فروگذاشت
      یا او به شاهراه طریقت گذر نکرد
      گفتم مگر به گریه دلش مهربان کنم
      در سنگ خاره قطره باران اثر نکرد
      هر کس که دید روی تو بوسید چشم من
      کاری که کرد دیده ما بی نظر نکرد
      من ایستاده تا کنمش جان فدا چو شمع
      او خود گذر به ما چو نسیم سحر نکرد

      خداوند شاهد است که همه تان را دوست دارم

  • soosan

    دین و خدا و پنداربافی هایی از این دست ارزش گفت و گو ندارند
    سخن گفتن و گفت و شنود درباره ی پنداربافی هایی از این دست
    مانند آن است که من بر سر خوابی که دیده ام با نفردیگری بجنگم
    و چندین تن نیز که بیننده ی این نبرد هستند شماری هوادار من ،شماری هوادار دیگری
    و شماری هم بی طرف باشند.

  • Hersh Dehnad

    این مسیله بیشتر یک مکانیسم عرضه و تقاضاست. اگه اپک الان تولید رو کم کنه سهمش رو تو بازار از دست میده. چشم انداز بازار و فرااوانی انرژی های نو و حرکت هر چه بیشتر غرب نشان از سقوط نفت داره. فرافکنی سران کشور فقط برای توجیه کوته بینی اقتصادیست

    • Baran Bahari

      اوپک مدتهاست که سهمش را از دست داده (بیش از ۱۰ سال) و برعکس! رسانه های غربی سعی دارند مساله را به پوتین و ایران ربط ندهند!

  • مازیار

    این حرف خنده داره که عربستان بخواد حکومت ما رو عوض کنه . خاک بر سر شما که شدید حامی تروریسم یعنی عربستان و امارات و قطر و اردن . شیعه همیشه پرچمش بالا بوده . نکنه یادتون رفته الگوی شیعه سیدالشهداس