چشم انداز اقتصاد ایران تاریک و نا امید کننده است ۴۰

توپی که همیشه در زمین حریف است!

اقتصاد در ایران توپی است که همیشه در زمین حریف است. زمانی که در سال ۱۳۹۰ خامنه ای درباره بحرین شکر فشانی می کرد گروهی از حضار جلسه از او درباره افزایش نرخ دلار پرسیدند و او براحتی پاسخ داد : « مسأله دلار هم البته مهم است ! » و در ادامه زر افشانیهایش ، دوباره به بحرین پرداخت! این یعنی همان اقتصاد خرکی خمینی و بس! در حالیکه اقتصاد مبنا و هدف تمامی معادلات سیاسی جهان است و قدرتهای نظامی دیروز به قدرتهای اقتصادی بدل شده اند ، ایران که تا پیش از انقلاب اسلامی چشم اندازی مشابه کره جنوبی برای اقتصادش داشت ، ناگهان به پرتگاه جمهوری اسلامی افتاد و امروز باید با  کشور سودان مقایسه شود.

اما سران جمهوری اسلامی بی کفایتیها و دزدیها و چپاول اموال و ثروت مردم و نسلهای آینده را دلیل سقوط اقتصاد ایران نمی دانند! آنها دلیل این همه مشکلات را « دشمنان » خارجی همانند امریکا و اسرائیل می دانند. جالب است که همین امریکا و اسرائیل از بزرگترین شرکای تجاری شاه بودند و امروزه هم با هرکشوری که روابط اقتصادی دارند، باعث موفقیت آن کشور شده اند. این جهان غرب همان جهانی است که روزگاری ایران را دوست و شریک تجاری خود می دانست، پس ایراد از خود ماست که با شعارهای توخالی و پوچ فقر و سقوط را به ایران هدیه کردیم.

بیکاری، فقر، گرسنگی و پیامد های آن چون فحشا، فشارهای روانی، خانواده های سست بنیان، بالارفتن آمار طلاق و کودکان بی سرپرست. پایین آمدن سن ازدواج اجباری حتی در بین کودکان، قاچاق و تجاوز به کودکان و بالا رفتن آمار خودکشی. همه و همه از پیامدهایی رژیمی نالایق و بدون هیچ برنامه کارآمد اقتصادی و سیاسی و اجتماعی است.

بیکاری، فقر، گرسنگی و پیامد های آن چون فحشا، فشارهای روانی، خانواده های سست بنیان، بالارفتن آمار طلاق و کودکان بی سرپرست. پایین آمدن سن ازدواج اجباری حتی در بین کودکان، قاچاق و تجاوز به کودکان و بالا رفتن آمار خودکشی. همه و همه از پیامدهایی رژیمی نالایق و بدون هیچ برنامه کارآمد اقتصادی و سیاسی و اجتماعی است.

آنچه غم انگیز و نگران کننده است که پس از ۳۷ سال ، هنوز هم فرافکنی و دشمن تراشی رهبر رژیم اسلامی وجود دارد. او هنوز هم امریکا را دشمن می نامد و وانمود می کند که میان جمهوری اسلامی و امریکا جنگ سیاسی و اقتصادی وجود دارد. این ماهیت فرافکنی و دشمن ساختن آخوند به چه درد می خورد؟

استکبار ستیزی دروغین چه سودی دارد؟

انحراف افکار مردم از واقعیات و مشکلات موجود جامعه و بطور خلاصه ، فریب مردم اولین هدف شعارهای استکبار ستیزی رژیم آخوندی است. این همانند آن است که سفره ای از خوراک خوشمزه پهن باشد و شما دوستانتان را به تعریف کردن خاطراتشان موقع خوردن تشویق کنید و ایشان هم غذا را فراموش کنند و شما سهم ایشان را بردارید! روشی ساده برای برداشتن همه ی سهم  و چپاول!

در حالیکه مردم فریب خورده با شعارهای استکبار ستیزی مشغولند و هیجان زده از دشمن فرضی شان اعلام تنفر می کنند، دزد واقعی و دشمن اصلی ایشان در خانه و کاشانه شان در حال مکیدن خونشان است.

چو دزدی با چراغ آید گزیده‌تر برد کالا

احتمالاً ایده استکبار ستیزی از حزب توده به مجاهدین خلق و روحانیت سیاسی دوران شاه منتقل شده است. بسیار عجیب است که مشکلات ایران بیشتر از آخور روسیه آب می خورد ولی امریکا را علم کردند. حتی می بینیم که انگلیس هم با وجود این همه خیانت ، روابط کمابیش حسنه ای با ملایان دارد. این استکبار ستیزی و بهتر بگوییم امریکا ستیزی ، چیزی جز دروغ به مردم و تحمیر توده ها نیست. مقایسه کره شمالی با کره جنوبی کافیست که ما را از  اشتباهات سیاسی ۳۷ سال گذشته آگاه سازد.

مردم کره شمالی گمان می کنند که « در بهترین کشور جهانند و در حال مبارزه با استکبار جهانی او را به زانو در آورده اند! » آیا این عبارت آشنا نیست؟  ایرانیها هم اتفاقا گمان می کنند که استکبار را به زانو در آورده اند! براستی که به زانو در آمده است؟ نسلها و انسانها آمدند و رفتند و در طول 3 نسل که از انقلاب شوم اسلامی گذشته است ، تنها کسانی که به زانو در آمده اند مردم بیچاره و فقیر ایرانند!

مردم کره شمالی گمان می کنند که « در بهترین کشور جهانند و در حال مبارزه با استکبار جهانی او را به زانو در آورده اند! » آیا این عبارت آشنا نیست؟ ایرانیها هم اتفاقا گمان می کنند که استکبار را به زانو در آورده اند!
براستی که به زانو در آمده است؟ نسلها و انسانها آمدند و رفتند و در طول ۳ نسل که از انقلاب شوم اسلامی گذشته است ، تنها کسانی که به زانو در آمده اند مردم بیچاره و فقیر ایرانند!

مردم کره شمالی گمان می کنند که « در بهترین کشور جهانند و در حال مبارزه با استکبار جهانی او را به زانو در آورده اند! » آیا این عبارت آشنا نیست؟  ایرانیها هم اتفاقا گمان می کنند که استکبار را به زانو در آورده اند!

براستی که به زانو در آمده است؟ نسلها و انسانها آمدند و رفتند و در طول ۳ نسل که از انقلاب شوم اسلامی گذشته است ، تنها کسانی که به زانو در آمده اند مردم بیچاره و فقیر ایرانند!

تبعیض شدید طبقاتی در سالهای اخیر

اشتباهات متعدد و پشت سر هم اقتصاد ندانان دولت جمهوری اسلامی ایران را به روزهایی سیاه و غم انگیز در رکود فزاینده رسانده است. امروز کارخانه ها و انبارها پر از کالا هستند ولی خریداری برای این کالاها نیست. صنعت ساختمان هم با رکودی بزرگ مواجه هست و حتی برای اجاره هم میزان تقاضا بشدت کاهش یافته است. براستی با وجودی که گروه بزرگی از جوانان ایرانی در آستانه ازدواج و تشکیل خانواده بودند، چه شد که ایران به این رکود فزاینده رسید؟

پاسخهای مختلفی برای پرسش بالا وجود دارد.

boat-of-IRI

رژیمی تمامیت خواه که مخالفتها را بر نمی تابد و هدفش به منافع شخصی عده ای در مرکز حاکمیت محدود است، نه می خواهد و نه می تواند اقتصاد  را تعمیر و تصحیح نماید. بنابراین هر چقدر هم پالانی زیبا برای خر انتخاب کنند ، خر همان خر است و جمهوری اسلامی اقتصادی تاریک و راکد را در چشم انداز آینده خویش خواهد داشت.

نحست آنکه نقدینگی موجود در دست مردم  بازدهی ندارد چرا که دستمزدها بسیار اندک است و طبقه متوسط کارگر و کارمند تنها شاید بتوانند اتاقی برای باران نخوردن و نانی برای نمردن تهیه کنند. زندگی با ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار در ماه در شهرهای ایران با هزینه مسکن و خوراک بالا فقط به بخور و نمیر می رسد و کوچکترین هزینه اضافی مانند درمان و دارو را هم بر نمی تابد و کارگران ایرانی اگر دچار بیماری شوند چندان کاری از ایشان برنمی آید!

این است حقیقت جمعیت اکثریت شهرهای ایران ! ولی در آن سوی دیوار نا مرئی تبعیض ، جمعیتی ۱۰ درصدی از ثروتمندان و نوکیسگان وجود دارند که اولا تصور می کنن که همه ایران مانند ایشان در ناز و نعمتند! و دوم اینکه گمان می برند که این ثروت با آورده به ایشان احترام و عزت میدهد.

اما برخلاف اندیشه گزاف این نو کیسگان ، نه آبرو و عزت خریدنی است و نه اینکه مردم ایران مانند ایشان در ناز نعمتند! آمارها و مشخصه های اقتصادی ایران از فقر و رکودی فزاینده خبر می دهد و بر خلاف ادعای گروهی که سر در برف فرو برده اند ، گروه بزرگی از جمعیت ایران از چرخه تقاضا برای کالاهای مختلف کنار رفته اند و این خروج طبقه متوسط از چرخه اقتصاد چیزی جز رکود را ببار نیاورده است.

اشتباهات متعدد و پشت سر هم اقتصاد ندانان دولت جمهوری اسلامی ایران را به روزهایی سیاه  غم انگیز در رکود فزاینده رسانده است. امروز کارخانه ها و انبارها پر از کالا هستند ولی خریداری برای این کالاها نیست. صنعت ساختمان هم با رکودی بزرگ مواجه هست و حتی برای اجاره هم میزان تقاضا بشدت کاهش یافته است. براستی با وجودی که گروه بزرگی از جوانان ایرانی در آستانه ازدواج و تشکیل خانواده بودن چه شد که ایران به این رکود فزاینده رسید؟

اشتباهات متعدد و پشت سر هم اقتصاد ندانان دولت جمهوری اسلامی ایران را به روزهایی سیاه غم انگیز در رکود فزاینده رسانده است. امروز کارخانه ها و انبارها پر از کالا هستند ولی خریداری برای این کالاها نیست. صنعت ساختمان هم با رکودی بزرگ مواجه هست و حتی برای اجاره هم میزان تقاضا بشدت کاهش یافته است. براستی با وجودی که گروه بزرگی از جوانان ایرانی در آستانه ازدواج و تشکیل خانواده بودن چه شد که ایران به این رکود فزاینده رسید؟

چشم انداز اقتصاد ایران تاریک است

هرچند گروهی به  دلارهای نفتی پس از پایان تحریمها دل بسته اند ولی چشم انداز اقتصاد ایران به دلایل زیر بسیار تاریک است. تمامی دلایل زیر حاصل سالها بی توجهی رهبران رژیم اسلامی و اقتصاد خرکی آنهاست :

۱) عدم اعتماد خارجیها برای سرمایه گذاری بدلیل نبود امنیت در ایران برای سرمایه گذاران خارجی. سرمایه گذاران خارجی به چه امیدی بیایند در حالیکه ۳۷ سال بر ضد خارجیها  تبلیغ شده است و مردم ایران خارجیها را دشمن خود می دانند؟ هر لحظه ممکن است عده ای از دیوار سفارتی بالا بروند و میلیونها دلار سرمایه گذاری افرادی بباد رود! بنابراین ریسک سرمایه گذاری در ایران بالاست.

۲) نبود رهبری و محوریت مشخص اقتصادی و تضاد سیاستهای دستگاههای مختلف. مجلس ، وزارتخانه ها ، سپاه ، گمرک ، بنیادها ، بیت رهبری و سپاه پاسداران تنها تعدادی از متولیان اقتصاد اسران هستند. مجامعه قدرتمندی مانند مجمع جهانی اهل بیت در پوشش فعالیت مذهبی به یکی از بزرگترین بازیگران اقتصاد ایران بدل گشته است. این نبود هماهنگی میان دستگاههای مختلف چه در قانون گذاری و چه در اجرای قانون به کاهش بازدهی و نا موفق بودن اقتصاد ایران انجامیده است.

۳) حذف مردم از چرخه اقتصاد. علاوه بر حذف طبقه متوسط و سقوط ایشان به خط فقر که نتیجه اش پایان تقاضا برای کالاهای مختلف و رکود بوده است، بازرگانان جزء که مبتکران و مولّدان بازرگانی هستند از  دسترسی به اطلاعات و امکانات بازرگانی محروم شدند و در رقابت نا برابر با بخشهای دولتی و شبه خصوصی  وابسته به دولت ، نا امیدانه کنار رفتند.

۴) یکی از مهم ترین عوامل رکود فعلی در ایران ، پایین بودن دستمزدها بخاطر ریخت و پاش بودجه است. بازدهی بودجه ایران بسیار پایین است و  کمترین توجهی به پایین بودن جیره کارمندان و کارگران نیست. خدمات دولتی هم قسمت ناچیزی از بودجه را شامل می شود. اما قسمت بزرگی از بودجه برای بنیادها و سازمانهای مختلف مذهبی هزینه می شود که در آن بنیادها کاری بجز مفت خوری و  دروغ سالاری پیدا نمی شود.

۵) عدم شفافیت آماری و دروغ به سرمایه گذاران از عوامل مهمی است که امنیت سرمایه گذاری در ایران را به حداقل رسانیده است. این عدم امنیت باعث شده است که سرمایه گذاران ترجیح بدهند یا در ایران سرمایه ها را به بانکه بسپارند و به سود ریالی آن  بسنده کنند و یا سرمایه های خود را از کشور خارج نمایند تا بتوانند از مزایای اقتصادهای شفافتر در دیگر نقاط جهان استفاده نمایند.

۶) تمامی عوامل بالا حاصل نبود دمکراسی و رسانه های افشاگر است. با وجود دموکراسی و پاسخگو بودن دولتها این عوامل بالا خود بخود کاهش خواهد یافت و براحتی می توان آنها را حل کرد. اما رژیمی تمامیت خواه که مخالفتها را بر نمی تابد و هدفش به منافع شخصی عده ای در مرکز حاکمیت محدود است، نه می خواهد و نه می تواند عوامل بالا را تعمیر و تصحیح نماید.

بنابراین هر چقدر هم پالانی زیبا برای خر انتخاب کنند ، خر همان خر است و جمهوری اسلامی اقتصادی تاریک و راکد را در چشم انداز آینده خویش خواهد داشت.

 

  • Farshid

    وزارت دارایی آمریکا، مجموع هزینه تحریم های بین المللی برای اقتصاد ایران را، بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار تخمین زده است. تحریم هایی که ایران در جریان مذاکرات، برای رفع تک، تک آنها ناچار از چانه زنی و دادن امتیاز بر سر میز مذاکره برای نزدیک شدن (و البته نه رسیدن) به وضعیت “پیش از” تحریم ها شد.

  • میبینم که جز فحاشی … افترا … بی ناموسی دوستان روشنفکر اینجا راهی ندارند که جواب من رو بدند!!!!

    در مقابل ظلم و ستم های آمریکا همونطور که در پاناما – نیکاراگووه … بولیوی … جنایات ویتنام و آفریقا ….
    داشتن قدرت نظامی و صد البته هسته ای امری ملزم میباشد که البته پیامدهای ناچیزی مثل تحریم را دربر داشته است .. که متاسفانه پروژه هسته ای به قرارداد ترکمنچای منجر گردید!!!
    اما اگر قدرت در دست سپاه نباشد این کشور سقوط خواهد کرد !!!!
    سالیان متوالی است که حتی یک بمب در تهران منفجر نشده !!
    روزانه بین ۵۰ – ۱۰۰ نفر از افراد دائش در قالب توریست از کشورهای عربستان و کوویت … ترکیه وارد مرزها و فرودگاه های ایران شده و تمام آنها سرنگون میشوند – افرادی که ۱ ساعت پس از ورود به فرودگاه در پی ساخت بمب و گاز ستناکس .. چاشنی های سی فور و … بوده اند !!!!
    چیزی در مورد هزینه امنیت میدانید؟؟؟؟؟
    امنیت ملت هزینه دارد – همه جای دنیا فقر هست – بیکاری هست !!!!!

    امیدوارم جز فحاشی جوابی هم داشته باشید!!

    • یک ایرانی

      تو گه خوردی همه جای دنیا فقر هست و بیکاری هست کثافت آشغال . رهبر جاکشت و مزدورای سینه چاکش میلیارد میلیارد میدزدن و اختلاس میکنن و دوزار خرج کشور نمیکنن تا جیب گشاد آخوند آشغال پر بشه . بیکاری و فقر فقط و فقط مال جمهوری اسهالیه . اینم که گفتی امنیت خود رژیم جمهوری اسهالیه نه ما . من جوان هنوز شغل ندارم کثافت آشغال . اومدی اینجا زرت و پرت زیادی میکنی آَشغال . چوسلمونای آشغال دزد اختلاس زن .

      • امید

        ولدالزناکه شغل لازم نداره همون کون که میدی برا هفت پشتت حرامزاده ت هم کافیه … اگه خواهرهم داری که من حاضرم برای هرشبش پنجاه هزارتومن بهت بدم ، دیگه چی میخوای ؟ سر یکسال کلی پول کس کشی در میاری پس دیگه چه مرگته ؟؟؟؟؟؟

        • یک ایرانی

          بچه کونی خیلی خوبه که ننه و آبجی جندت هر شب کونشونو به من میدن . اینم از بدبختیشونه دیگه . دیگه لازم نیست بری بیرون کون بدی . هر شب ننه و آبجی جندت ارزون هم حساب میکنن شبی سی تومن . مفت مفت . ارزون ارزون . دوست داشته باشن مشتری هم دارن که حسابی ترتیبشونو بدن . دیگه لازم نیست بری بیرون کون بدی . اینجوری بهتر نیست به نظرت ؟

          • رشید

            مرحبا به این آخوندا … همچین کیری به این وطن فروشهای حرامزاده جاسوس زده اند که حالاحالاها کونشان خواهدسوخت… کیرآخوندخاصیتش همین است دیگر … بدجوری کون را میسوزاند. مخصوصا کون وطن فروشهای جاسوس اجنبی را … اربابان کس کش انگلیسی و آمریکاییت هم آرزوی جنگ با اسلام را صدهاسال است که باخودشان به گور برده اند چه برسد به شما جیره خواران مزدورشان که ملت مسلمان بخواهند بدهنتان برینند ، توی فاضلاب غرق میشوید. درضمن کیر رهبر راهم بخوری ممکن است در گلوت گیرکرده وخفه ت کند.پیشنهاد میکنم کیر رهبر را به دهن خواهر و مادر فاحشه ات بذاری تا یواش یواش بمکند و خودت به همون کیر آخونده قناعت کنی … گردانندگان این سایت هم بهتره همون کیر اربابان انگلیسشون رو بخورند چون کیر ایرانی با گذاشتن بدهن این ولدالزناها نجس میشود و دیگر با هیچ ضدعفونی کننده ای پاک نمیشود
            زت زیاد

          • محتشم

            عیبی نداره ، زیادسخت نگیر … بالاخره کاریه که شده … بچه بودی کلاه سرت رفته و با یک آب نبات گول خوردی و بندرا آب دادی … دیگه کاریش نمیشه کرد و آب رفته به جوب باز نمیگرده … پشیمونی هم سودی نداره سعی کن فراموشش کنی و اگه کیر یارو آخونده خیلی گنده بوده و خونین و مالیت کرده و شبها از کابوسش از خواب میپری و زندگانیت بهم ریخته ، به یک روانپزشک مراجعه کن … البته فکرنمیکنم اینکارهم بتونه مشکلتو بکلی حل کنه ، پس چاره ای نداری که با کابوس کیر آخوند تا موقع بدرک واصل شدنت بسازی … چاره دیگری نداری گلم …

          • امید

            واااااااایییییییی ی یعنی کیر آخونده آنقدر گنده بوده که زده کونشو پاره کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه این آخوند ناقلا عرب بوده که کیرش اینقدر بزرگ بوده ؟ البته اینهم میشه گفت که کون این بچه ابنه ای خیلی تنگ بوده که پاره شده … بهرحال این بچه کونی بندرا بدجوری آب داده و پشیمونی سودی نداره و باید با کابوسهای شبانه اش بسوزه و بسازه … تا این باشه بخاطر یه دونه آب نبات به آخوندجماعت کون نده … 
            کرتیم آق محتشم … گل گفتی ولی یه کمی شل گفتی … روانپزشک برای یه بچه ابنه ای چکاری از دستش ساخته است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کیر آخوند بکون کسی بخوره دوا نداره مخصوصا اگه جاسوس موساد اسراییل نجس تر از سگ هم باشه …

          • چندنفرضدانقلاب

            هیکلت زیر گل بره … بی غیرت … آبروی ما ضدانقلاباروهم بردی … آخه آدم قحط بود که رفتی به یه آخوند کون دادی مردک ؟ میخواستی کون بدی میومدی انگلیس به خودمون میدادی همچین میکردیمت که خودت هم حال کنی نه اینکه خونین و مالین بشی و آبروی هرچه ضدانقلابه ببری و آتو دست این آخوندا بدی … آدم به سگ کون بده ولی به آخوند جماعت کون نده… الهی بمیری که ما ضدانقلابا رو ضایع کردی و دیگه نمیتونیم پیش آخوند جماعت سر بلند کنیم چون بلافاصله گاییدن تو پدر سگ رو به رخمون میکشن … ضدانقلاب که سرخود شد و بدون هماهنگی رفت به آخوند کون داد ، مین میشود دیگر … آخه آی کیو میخواستی به آخوند کون بدی لااقل بما میگفتی میومدیم از کون کردن آخوند مخفیانه فیلم میگرفتیم و بطور مستند آبروشو میبردیم … حالا چی که هم کونودادی هم آبروی مارو بردی … خاک عالم بر سرت …

          • هومن

            یک ایرانی که اینهمه بیشرف و کس کش نمیشه … ایرانی اصیل بخاطر یک وجب خاک کشورش که بدست بیگانه نیفته ، جونشو میده ولی شما سگهای حرامزاده اسراییل بخاطر جاسوسی برای بیگانگان کونتونو میدهین هیچ ، ناموس نداشته تونوهم به حراج میذارین …

          • فیضی

            چه خبرتونه ؟ چرا دسته جمعی ریختین سر این بیچاره ؟ میگین کون داده ؟ خب که چی؟ داده که داده … مگه مال شمارو داده ؟ کون مال خودشه میخواسته به آخوند بده … توروسنه نه شما چرا ناراحتین؟ مگه شماوکیل وصی مردمین ؟ حالا یه گهی خورده خریت کرده تو بچگی یه کونی هم به یه آخوند رندداده ، شما چرا باید بریزین سرش و ملامتش کنین ؟ ازخدا نمیترسین ؟ با یه بار کون دادن که آدم کونی نمیشود. باید ازخودتون خجالت بکشین که بیخودوبیجهت بچه مردمو کونی میکنین … واقعاکه !!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • رشید

            آخه فیضی جان شماکه از ماجرا خبری نداری که داری یکطرفه قضاوت میکنی … کاش فقط موضوع کون دادن به آخوند بود … این ولدالزنای حرامزاده را مادر فاحشه اش از یک سرباز اسراییلی گرفته و پس انداخته … حالاهم داره با نقاب یک ایرانی برای اسراییلی های نجس بدترازسگ وخوک جاسوسی میکنه … خودتو باشی با یک همچین جانور حرام نطفه نجس ترازسگ چیکار میکنی ؟

          • رشید

            باور کنید من نمیدونستم که این سگ حرامزاده جاسوس اسراییله … بخاطر حرفای تندی که زدم ازتون عذرخواهی میکنم … پیشنهاد میکنم برای اینکه به این سگ ولدالزنای اسراییلی یک درس حسابی بدیم ، دسته جمعی خودش و خانواده فاحشه شو بکنیم تا درس عبرتی برای بقیه جاسوسهای بدترازسگ اسراییلی بشه …

          • امید

            فیضی جان این حرفا از شمابعیده … از شما انتظارنداشتم … بنده خدا مگه کیرتو از سر راه آوردی که بخوای تو کس و کون سگهای نجس اسراییلی بکنی ؟ کسی این سگهارو بکنه سفلیس و طاعون میگیره … شمادیگه چرا ؟

          • فیضی

            امید عزیز مرا ببخشید ، من از این زاویه به قضیه نگاه نکرده بودم … ازشما ممنونم که بموقع به من هشدار دادید. این سگهای اسراییلی فقط برازنده آن هستند که انگلیسی ها و آمریکایی ها تو سایتهای gay آنهارا بکنند و شهوت نجسشانرا بدهن اینها بریزند. کیر ایرانی حیفه که تو کس و کون همچین جانورهای نجس زنازاده اسراییلی فرو بره …

          • فرشاد

            دمت گرم فیضی جان …

          • مجتبی

            من یکی که چاکر حرف حسابم

          • اسماعیل مقدم

            دم آخوندا گرم که این تخمهای حرام اسراییلی را از مملکت بیرون کرده و ایران را از لوث وجود کثیف و نجسشان پاک کردند

          • مهدی

            زنده باد آخوند … مرگ بر تخم حرام اسراییلی بشمار…

          • شهریار

            معلوم استکه وقتی مادر فاحشه این تخم سگ اسراییلی کیر ایرانی را میگذارد و میرود به اسراییلی نجس تر از سگ و خوک کس میدهد ، پسر ولدالزنایش هم باید به آخوند کون بدهد دیگر !!!!!!!!!!¡!!!!!!!!!!!!!!!! غیر از این بود باعث تعجب میشد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • باربد

            مرگ بر اسراییل حرامزاده و مزدوران نجس تر از سگش

          • نوروزی

            وای چه بکن بکنیه اینجا … میشه یکی بمن بگه چه خبره اینجا ؟

          • هومن

            خبری نیست یه بچه حرام نطفه اسراییلی پیدا کردیم داریم ترتیب خودشو خانواده نداشته کس کششو میدیم …

          • نوروزی

            دست مریزاد … مگه ما اینجا شلغمیم ؟ بمام بگید مام ترتیب خودش و خانواده جاکشش رو یکجا روی هم میدیم البته با کاندوم چون ممکنه سفلیس بگیریم

          • Farshid

            Dameh akhond garm ke kose nannat va khahareto be haraj gozashtand, rastiy agar khodetam meykhay kon bedey bada nist , kholase khahar nananeto khodeto jemaatey mekoniem

      • امید

        حتما از آخوندا خاطره خیلی بدی داری … ایرادی نداره بچه بودی نفهمیدی بندرا آب دادی گذشته ها گذشته و دیگرنمیشود کاری کرد … سعی کن فراموش کنی و اگر نتوانستی و شبها با کابوس از خواب میپری ، به یک روانپزشک مراجعه کن … در ضمن کس کش هم خانواده و داروندارو همه کسته … فکرکردی دیگران فحش بلد نیستن بچه کونی مادر قحبه ?؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        • یک ایرانی

          کوسسسسسسسسسسسسسس ننت خارکسه کونی . دوست داری ترتیب خانواده کسکشتو یه جا بدم امتحانش مجانی مادرجنده . اگه دوست داشته باشی ترتیب خار جندتم یه جا میدم اینم امتحانش مجانیه مادرجنده . اگه دوست داشته باشی ترتیب خانواده جاکشتو هم یه جا میدم اینم امتحانش مجانیه بچه کونی مادرجنده .

    • Faraz

      to be kose nannat khandidi ke hamejah solmo setahme, jakesh keshvarhayeh ke saro sahb darand va yek hokomate sekular darand ke melatash darand hal meykond.in cherto pertaro on akhondayeh koskesh hielehbaz to maghzeh adamhayeh mozdor va ahmaghieh mesleh to kardand

  • kias

    شما کدام دسته اید؟

    بحث با انواع مسلمانان :
    ۱ = مسلمان
    ۲ = فعال دگر اندیش(هشدار ! خطر الفاظ رکیک و نامناسب)
    ____________
    بخش اول، مسلمان متعصب :

    ۱ : ک.. ننت مادر … ، ننتو گ… بی شرف حرو…..
    ۲ : سلام ! بله ؟ چی شده ؟
    ۱ : ک.. تو ‌‌ک.. ننت شده ، حروم… ولد زنا سگ مادر….و گ…
    ۲ : خب چرا ؟؟ برای چی ؟؟
    ۱: هر کی اهل بیت و قبول نداشته باشه مثل تو حرومزادست سگ باباتو …. داد
    ۲ : ادب هر کی نشانه شخصیتشه
    ۱ : گ.. نخور ک… اگه گیرت بیارم سرتو میبرم ، خودم آتیشت میزنم
    ۲ : بلاک
    ____________
    بخش دوم، مسلمان کمی متعصب :

    ۱ : آشغال عوضی، برای چی به اماما توهین میکنی ؟ شیطان پرست همجنسباز
    ۲ : توهین نکردم من فقط یه سری حقایقو‌ گفتم، یه کلمه توهین آمیز هم توش نیست
    ۱ : آره ارواح دلت، ایشالا حضرت عباس خودش به کمرت بزنه
    ۲ : میخوای دربارش منطقی حرف بزنیم؟
    ۱ : نه من با کافرای بی دین حرف نمیزنم، شما حرفتونم نجسه، میخوای تو دل من شک بندازی. گزارشتو به اطلاعات میدم ایشالا اعدامت کنن. بلاک
    ۲ : (در دل) موفق باشی
    ____________
    بخش سوم، مسلمان معمولی :

    ۱ : از کی پول میگیری اینا رو بزاری ؟
    ۲ : از هیشکی
    ۱ : دینت چیه ؟
    ۲: ندارم
    ۱ : خدا رو قبول داری ؟
    ۲: نه
    و…
    و….
    و…
    و….
    ۱ : گیرت بیارم میکنمت تو گونی ، حرومی غرب زده. بلاک
    ۲ : پووووف 😐
    ____________
    بخش چهارم، مسلمان روشنفکر نما :

    ۱ : منبع بده، منبع
    ۲: درود، برای چه موضوعی منبع بدم ؟
    ۱: برای فلان موضوع
    ۲ : بفرمایید : منبع ۱ / منبع ۲
    ۱ : منبع معتبر بده اینا معتبر نیستن، چون شیعه ننوشته
    ۲ : یعنی فقط کتابی که شیعه گفته باشه قبوله ؟ این چه جورشه ؟
    ۱ : منبعی قبوله که یا نوشته ی شیعه باشه، یا به نفع شیعه باشه
    ۲ : پوووووف، خب باشه، اینم فلان موضوع مشکل دار تو فلان کتاب شیعه
    ۱ : آدما جایز الخطان و شاید نویسنده ی شیعه اون کتاب این‌‌ جا رو اشتباه کرده
    ۲ : خب فلان کتاب و فلان نویسنده چی ؟
    ۱ : از کجا معلوم این کتاب اینجاش تحریف نشده باشه ؟؟؟ کار یهودی ها و فراماسوناست
    ۲ : قرآنو که قبول داری ؟ فلان آیه دستور قتل و همخوابی با کنیز رو داده
    ١: قرآن هزار تا تفسیر داره و تو در حد فهمش نیستی یه بسم الله قرآن صد تا کتاب تفسیر میخواد… در ضمن بلاک شدی، هکت میکنم جاتو پیدا میکنم پدرتو در میارم.

    • رهگذر

      جالب بود

      • kias

        اما نه برای مسلمانان

  • الهام

    بد تر از همه زنان بی نوای ایران هستند مسئولین دولت اسلامی به زنان کار نمیدهند اجازه شرکت در آزمونهای استخدامی هم نمیدهند میگویند یا بروید یک شوهر پیدا کنیدتمکین جنسی کنید کتک بخورید زنبارگیهایش را تحمل کنیدتا مقابلش به شما نفقه دهد یا کارتن خواب شوید
    من الان بیکارم چون زن هستم ولی از لج اینها هم که شده ترجیح میدهم از گرسنگی بمیرم نه اینکه برده جنسی شوم
    اینها زن را فقط ماشین سکس و جوجه کشی میبینند

  • faghat kherad

    آن پارسا که ده خرد و ملک رهزن است
    وان پادشاه که مال رعیت خورد(علی)گداست

  • رهگذر

    اقتصاد باید مال خر باشد. اقتصادی که مال خر نباشد اقتصاد نیست.

    (از کلمات گوه هربار سید هندی کارشناس عشق بازی با حیوانات و کودکان شیر خوار)

    • Ansgf

      بهتره بگی سید زنازاده هندی

  • GHASEM

    mibinam dustan fosh kari mikonan .ke niazi nist vaze mamlakat asaf bareh faghr bidad mikoneh ekhtelas va chapavol sar be falak keshideh hameh baayad charei pida konim

  • سعید از دیار پارس

    درود بر تو باران عزیز خیلی مقاله قشنگی بود هر جا هستی موفق باشی

  • سعید از دیار پارس

    به امید روزی که هممون خرد رو جایگزین خرافه کنیم و از خواب غفلت بیدار شیم و با دستای خودمون ایرانی اباد و ازاد رو درست کنیم
    باران جان هموطن عزیز هر جا هستی هزاران درود بر تو موفق باشی

  • فرشاد

    دوستان شما اسیر تبایغات این آخونای دست نشانده انگلیس شده اید بجای این حرفای بد بیاید کشور کوروشو داریوش ایران آریایی رو از دست این جنایتکاران اسلامزده عربای دوران جهالیت نجات دهیم ما همه اسیر فاشیسم شده ایم ما از تمدن ممتاز قرن ۲۱ بشر به تمدن دوران جهالیت سقوط کرده ایم این خطای چه کسانی بود شاه که ضعیف بود یا دوستان به اصطلاح دشمنش که به فکر براندازیش بودند مردم اروا تو سکسو لذتو تمدن زندگی می کنند ولی ما مردم اسلامزده جاهل تو بدبختیو مذهب خودساخته عرب.

  • mugaby.assad@putin.com

    روحانی؛ پیشنهاد دادن هدایای بیشتر به فرانسه

    http://www.iranpressnews.com/source/208042.htm#

    نفرت از استبداد سلطنتی یا عشق به خمینی؟

    http://www.iran-emrooz.net/index.php/politic/more/71961/

    وقتی همین حسن چاخان مملکت را در بست با سپاه و خامنه ای فروخت به روسیه شما ساکت بودید . همه رسانه های فارسی ساکت بودند .همه سیاستمداران ، اپوزیسیون قلابی ، روزنامه نگاران ، هنرمندان ، کانون نویسندگان ، توده ای ، فدایی ، ملی مذهبی ، موسوی ، خاتمی ، بهزاد نبوی ، روشنفکران مارکسیست روسی ساکت ماندند .
    مشکل مملکت فقط ملاها نیستند ، شما ها مشکل اساسی تر هستید چون به ملاها مشروعیت میدهید . شماها مصدق سرنگون کردید ، شاه را فراری کردید ، بازرگان را فرستادید خانه ، بنی صدر را فراری کردید . حتا در این رژیم آخوندی امثال کروبی و بهشتی را که اندکی با این ملاهای روسی تفاوت داشتند کوچک و رفسنجانی و خوئینی ها و خامنه ای را بزرگ کردید . از چه مینالید ؟ نگاه کنید به موگابه و مردم و ارتش و سیاستمداران ان . خجالت که نمی کشید