دستاورد انقلاب:آمار اعدام ها از سال ۵٧تا ٩۵ ۳

 

با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران می خواهیم مروری به آمار اعدامی ها بپردازیم از سال ١٣۵٧تا سال ١٣٩۵ که این آمار بسیار وحشتناک می باشد. اینها اعدامهای رسمی و ثبت شده اند. اگر لیست ترورهای فتوایی و ناپدیدشدگان را هم می داشتیم، رقمی بسیار زشت و اندوهبار بیش از این هم می شد.

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران طی گزارشی اعلام کرده بود که "در سال٢٠١۴ ٩۶۶ نفر در ایران اعدام شده‌اند که این تعداد بالاترین رقم اعدام در بیست سال گذشته است". براساس این گزارش "تعداد اعدام‌شدگان از ٩١ نفر در سال ٢٠٠۵ به ٩۶۶ نفر در سال ٢٠١۴ افزایش یافته است

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران طی گزارشی اعلام کرده بود که “در سال٢٠١۴
٩۶۶ نفر در ایران اعدام شده‌اند که این تعداد بالاترین رقم اعدام در بیست سال گذشته است”.
براساس این گزارش “تعداد اعدام‌شدگان از ٩١ نفر در سال ٢٠٠۵ به ٩۶۶ نفر در سال ٢٠١۴ افزایش یافته است

١: از بهمن ۵٧تا اسفند ۵٨

۴٣٨ اعدام با رأی دادگاه انقلاب اسلامی در ایران….در روز ۲۷ بهمن ۱۳۵۷ اولین گروه از سران نظام سابق که شامل ۴ ارتشبد ارتش شاهنشاهی ایران بود با حکم دادگاه انقلاب به ریاست صادق خلخالی به اعدام محکوم شدند.

بنا به گزارش سازمان عفو بین‌الملل از پیروزی انقلاب تا اسفند ۱۳۵۸ تعداد ۴۳۸ نفر توسط دادگاه انقلاب اعدام گردیده‌اند.

نسل جوان لاجوردی و گروه اعدامش را نمی شناسد ولی اینها بهمراه بسیاری دیگر هزاران جوان معصوم را اعدام کرده اند. شاید امروز مدیر بانک و یا استاندار یا وزیر باشند!

نسل جوان لاجوردی و گروه اعدامش را نمی شناسد ولی اینها بهمراه بسیاری دیگر هزاران جوان معصوم را اعدام کرده اند. شاید امروز مدیر بانک و یا استاندار یا وزیر باشند!

٢: در سال ۵٩ بیش از ۶٢۴نفر اعدام شدند.

یکی از مشهورترین اعدام‌های خلخالی اعدام ۹ نفر در مریوان در رابطه با “کوچ اعتراضی” بود. ورود ارتش به شهر مریوان در مرداد ماه ۵۹ با خروج اعتراضی مردم این شهر برای جلوگیری از وقوع جنگ روبرو شد. بر اساس گزارشهای موثق تقریبا تمام ساکنان مریوان به مدت دو هفته به اردوگاهی در خارج از این شهر پناه بردند. بعدها در این رابطه ۹ نفر از جمله دو برادر عضو یک خانواده تیرباران شدند.

٣: در بین سال های ۶٠  تا ۶۴  (١۴٧٩۴نفراعدام شدند)

طبق آمارهای دقیقی که جمع آوری شده است  بیش  از ١۴٧٩۴دربین سالهای ۶٠تا۶۴اعدام شدند.که بیشتر آن درسال ۶٠اتفاق افتاده است واسامی کشته شدگان به قرار لینک آبی رنگ سطر بالا می باشد.

۴: دربین سالهای ۵٩ تا ۶٧ در جنگ عراق

وإیران صدها ایرانی ظاهرا کشته و یا مفقودالاثر شدند که به گواهی بسیاری از همراهان ایشان ، رژیم از  میدان جنگ برای ناپدید کردن برخی از مخالفان خود استفاده نموده است.

۵: در سال ۶۵و ۶۶ (١۴۵۶اعدام )

طبق خبرهای واخبارهای ثبت شده تخمین شده است که در سال های ۶۵و۶۶ در حکومت اسلامی ایران نزدیک به ١۶٧١ اعدام صورت گرفته باشد که موثق ترین آن ١۴۵۶نفر ثبت شده است.

۶: اسامی اعدام کودکان وزنان

ازسال۶٠تا ۶٧ اگر بر پایه اسامی این افراد معرفی کنیم میتوانیم رقمی بالغ بر ٣٢٠٠نفر را إعلام کنیم که در لینک زیر ذکر شده است.

در میان اعدامیها زنان و افرادی بودند که زمان دستگیری 15 تا 17 سال داشته اند. لیست 4500 نفر از ایشان جمع آوری شده است.

در میان اعدامیها زنان و افرادی بودند که زمان دستگیری ۱۵ تا ۱۷ سال داشته اند. لیست ۴۵۰۰ نفر از ایشان جمع آوری شده است.

٧: در تابستان سیاه سال ۶٧ (۴۴٨۴اعدام)

در تابستان ۱۳۶۷ واقعه‌ای بود که طی آن به فرمان سید روح‌الله خمینی، چندین هزار زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های مرداد و شهریور ۱۳۶۷ به شکلی مخفیانه اعدام و در گورهای دسته‌جمعی دفن شدند.به طور کلی جرم زندانیان همکاری با سازمان‌های مخالف نظام به خصوص سازمان مجاهدین خلق ایران و همچنین طیف‌های مختلفی از گروه‌های چپ، کمونیست و مارکسیست بود.تعداد قربانیان این واقعه نزد مراجع مختلف متفاوت و بین ۳۰۰۰تا ۴۴۸۲ نفر تخمین زده می‌شوند. گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد تعداد زندانیان سیاسی اعدام‌شده را دست‌کم ۱۸۷۹ نفر اعلام کرده‌است.

مقامات ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران انجام اعدام‌ها را انکار نمی‌کنند، بلکه در قریب به اتفاق موارد از آن دفاع کرده‌اند و آن جنایت را برای حفظ نظام، لازم و ضروری شمرده‌اند.آیت‌الله منتظری، بلندپایه‌ترین مخالف اعدام‌ها بود و اعتراضات‌هایش به قیمت برکناری‌اش از جانشینی آیت‌الله خمینی و به حبس خانگی تا زمان مرگش انجامید.

درلینک اسامی ۴۴٨٢نفرثبت شده است که میتوانیدمشاهد کنید.

بدلیل تعداد زیاد اعدامها در سال 67 از جرثقیل با اعدام همزمان تا 50 نفر استفاده شد. با جرثقیل نخاع قطع نمی شود و جوان بیچاره زجر بسیاری تا پایان آخرین نفس خواهد کشید.

بدلیل تعداد زیاد اعدامها در سال ۶۷ از جرثقیل با اعدام همزمان تا ۵۰ نفر استفاده شد. با جرثقیل نخاع قطع نمی شود و جوان بیچاره زجر بسیاری تا پایان آخرین نفس خواهد کشید.

یادی از قتل های زنجیره ایی

قتل‌های زنجیره‌ای، به قتل یا اعدام فتوایی برخی از شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی منتقد نظام جمهوری اسلامی در دههٔ هفتاد خورشیدی در داخل و خارج از ایران گفته می‌شود که به گفتهٔ برخی منابع با صدور فتوی توسط روحانیون بلندپایه و توسط پرسنل وزارت اطلاعات در زمان وزارت علی فلاحیان (وزیر اطلاعات دوران ریاست‌جمهوری هاشمی رفسنجانی) و دری نجف آبادی (اولین وزیر اطلاعات در دولت محمد خاتمی) صورت گرفت.گرچه در مجموع، قتل‌ها در طول چندین سال اتفاق افتاده و تعداد قربانیان به بیش از هشتاد نویسنده، مترجم، شاعر، فعال سیاسی و شهروندان عادی می‌رسد.

۸:اعدام از سال ۶٧ تا ٧٧

ودر بین این ده سال از ۶٧تا ٧٧بیش از ۶٧٨٣اعدام صورت گرفته است در طول این یک دهه !

حمله به کوی دانشگاه در سال ٧٨ (٧کشته)

هجده تیر یا وقایع کوی دانشگاه تهران به مجموعه ناآرامی‌ها و درگیری‌ها بین روزهای هجدهم تا بیست وسوم تیرماه ۱۳۷۸ میان دانشجویان، نیروهای انتظامی و افراد موسوم به لباس شخصی‌ها، اطلاق می‌شود.مجموعهٔ فعالان حقوق بشر در ایران ادعا دارد ۷ نفر در واقعه حمله به کوی دانشگاه کشته شده‌اندکه تاکنون فقط هویت عزت‌الله ابراهیم‌نژاد و فرشته علیزاده روشن شده‌است.شورای متحصنین در بیانیه ۲۶ تیر مرگ تامی حامی‌فر را نیز تأیید کردو سعید زینالی نیز از هنگام دستگیری توسط مأموران ناپدید شده است؛ همچنین چشم یک دانشجوی پزشکی بر اثر اصابت گلوله تخلیه، دست و پای عده‌ای شکسته و تعداد زیادی دانشجو ضرب وشتم شدند.از این حادثه به عنوان بزرگ‌ترین چالش جنبش دانشجویی در ایران بعد از انقلاب ۱۳۵۷ نیز یاد می‌شود.

عباسعلی خلعتبری اعدام شد. پیرمرد 66 ساله ای که همه توان خود را برای پیشرفت ایران در مجامع بین الملل بکار برده بود و پاسپورت ایرانی را به یکی از قویترین پاسپورتها بدل ساخته بود. او را به جرم فساد در زمین اعدام کردند! در متن اتهامهای او قرار داد مهم 1975 الجزایر با عراق و نیروگاه اتمی بوشهر بعنوان جرائم او در حیف و میل بیت المال قرائت شد! امروز اما همه ایران در حال حیف و میل واقعی است. اینست تاوان ملتی که قهرمان خود را نشناسد.

عباسعلی خلعتبری اعدام شد. پیرمرد ۶۶ ساله ای که همه توان خود را برای پیشرفت ایران در مجامع بین الملل بکار برده بود و پاسپورت ایرانی را به یکی از قویترین پاسپورتها بدل ساخته بود. او را به جرم فساد در زمین اعدام کردند! در متن اتهامهای او قرار داد مهم ۱۹۷۵ الجزایر با عراق و نیروگاه اتمی بوشهر بعنوان جرائم او در حیف و میل بیت المال قرائت شد! امروز اما همه ایران در حال حیف و میل واقعی است. اینست تاوان ملتی که قهرمان خود را نشناسد.

9: از سال ٧٨تا ٧٩

طبق آمار سازمان های حقوق بشری در طول این نه سال اگر بر فرض حساب کرد هر سال در ایران حداقل ۵۶٠اعدام صورت گرفته باشد بر جمع نه سال ۵٢٢٠ اعدام صورت گرفته است.

۱۰: ازخرداد٨٨ تا تیر ٨٩ (١۵٢اعدام ، سیاسی )

در پی اعلام نتایج دهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران و اعلام پیروزی دوبارهٔ محمود احمدی‌نژاد، تظاهرات و راهپیمایی‌های بی‌سابقه‌ای در خیابان‌ها و میدان‌های تهران و همچنین شهرهای دیگر ایران، توسط معترضان به نحوهٔ شمارش آرا و حامیان میرحسین موسوی، رقیب اصلی احمدی‌نژاد در انتخابات، در ماه‌های خرداد و تیر ۱۳۸۸ به راه افتاد که بزرگترین راهپیمایی‌های اعتراضی در تاریخ ۳۰ سال جمهوری اسلامی ایران بود.

در جریان سرکوب معترضان توسط نیروهای پلیس و شبه‌نظامیان بسیج و سپاه پاسداران، به ویژه در روزهای ۲۵ و ۳۰ خرداد ۱۳۸۸، تعدادی از معترضین و عابرین کشته و مجروح شدند.

این لیست مربوط به قتل یا مواد مخدر ویا تجاوز ویا هرآن چیزی که در دنیا اتفاق می افتد نمی باشد.

ملت ما عادت کرده که با هرسازی برقصد و پایکوبی کند. سازی که به دنبال آن اعدام مردم بیگناه و بیکاری روز افزون و افسردگی جوانان است.

ملت ما عادت کرده که با هرسازی برقصد و پایکوبی کند. سازی که به دنبال آن اعدام مردم بیگناه و بیکاری روز افزون و افسردگی جوانان است.

11: آمار در سال ١٣٩١و ١٣٩٢

طبق آمار آژانس خبررسانی کُردپا، ٨١۴ مورد مجازات اعدام در سال نخست دولت روحانی به اجرا درآمده است که در مقایسه با بازه زمانی سال قبل (١٢ مردادماه سال ١٣٩١ تا ١٢ مرداد سال ١٣٩٢) با تعداد ۵۵٣ مورد، افزایش ۴٧ درصدی داشته است.

مجازات اعدام برای افرادی که هنگام ارتکاب جرم کمتر از ١٨ سال سن داشته‌اند، ١۶ مورد بوده که حکم اعدام تمامی آنان بعد از رسیدن به سن ١٨ سالگی به اجرا درآمده است.

با استناد به آمار ثبت‌شدە در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، ١٩ تن از افراد اعدام شده زن بودە و همچنین حکم اعدام ۶٩٧ نفر از آنان به صورت گروه‌های ٢ تا ١۶ نفره و ١١٧ نفر از این افراد بصورت فردی اعدام شده‌اند.

طبق آمار ثبت‌شدە، تنها اسامی ٣۶٧ تن از افراد اعدام‌شدە طی یک سال اخیر معلوم می‌باشد و اسامی ٣۴٠ تن نامعلوم، ٨۵ تن تنها حروف اول نام و نام‌خانوادگیشان موجود است و همچنین ٢٢ تن از آن‌ها تنها اسم کوچکشان منتشر شده است.

اعدامهای گروهی برای ایجاد رعب و وحشت از ابزارهای انقلاب اسلامی است. اسلام هم البته دست آقایان را باز گذاشته است تا به راحتی انگ « مفسد فی الرض » و « محاربه » را به دگر اندیشان بزنند و ایشان را به اعدام رهنمود سازند!

اعدامهای گروهی برای ایجاد رعب و وحشت از ابزارهای انقلاب اسلامی است. اسلام هم البته دست آقایان را باز گذاشته است تا به راحتی انگ « مفسد فی الرض » و « محاربه » را به دگر اندیشان بزنند و ایشان را به اعدام رهنمود سازند!

12 : محاربه ومفسد فی الارض

در سال ٢٠١٣، ٢٩ نفر با اتهام محاربه و فساد فى الارض اعدام شدند. در بین این افراد از کسانى که با اتهام مبارزه مسلحانه دستگیر شده بودند وجود داشت تا وابستگى به گروه‌هاى سیاسى اپوزیسیون و متهمان به تروریسم. بیشتر اعدام شدگان این دسته، از گروه هاى اتنیکی و از مناطق بلوچستان، کردستان و مناطق عرب‌نشین ایران بودند. برای جزئیات بیشتر به بخش “گرههای اتنیکی” مراجعه شود.

١٣: آمار اعدام در سال ١٣٩٣

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران طی گزارشی اعلام کرده بود که “در سال ٢٠١۴، ٩۶۶ نفر در ایران اعدام شده‌اند که این تعداد بالاترین رقم اعدام در بیست سال گذشته است”.

براساس این گزارش “تعداد اعدام‌شدگان از ٩١ نفر در سال ٢٠٠۵ به ٩۶۶ نفر در سال ٢٠١۵ افزایش یافته است که حدود نیمی از آنها در رابطه با مواد مخدر اعدام شده‌اند. برخی از آنها پیش از رسیدن به سن قانونی ١٨ سالگی به اعدام محکوم شده بودند”.

همچنین آمده که “در سال گذشته زندان قزل‌حصار با ١۵۵ نفر و زندان رجائی‌شهر کرج با اعدام ١٠٩ نفر بیشترین تعداد اعدام‌ها را در ایران داشته اند”.

پیشتر نیز در همین رابطه سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرده بود که رژیم اسلامی ایران از آغاز دی‌ماه ٩۴ تا تیرماه ٩۴، ۶٩۴ نفر را اعدام کرده است که طی این بازه زمانی حکم اعدام ٣٩ شهروند کُرد توسط دستگاه قضایی رژیم اسلامی ایران به اجرا در آمده است که از این تعداد ۴ زندان سیاسی کُرد جزو اعدام‌شدگان بود‎ه‎اند.

فرتور رخدادی عادی در ایران زمین را نشان می دهد! اعدام انسان ها و تماشای جان دادن شان توسط عده ای دیگر از هم نوعان شان! به راستی پست ترین جانوران نیز به تماشای مرگ هم نوعان خویش، نمی نشینند! ما کجای تاریخ ایستاده ایم و به کدام قهقرا رهسپاریم؟!

فرتور رخدادی عادی در ایران زمین را نشان می دهد! اعدام انسان ها و تماشای جان دادن شان توسط عده ای دیگر از هم نوعان شان! به راستی پست ترین جانوران نیز به تماشای مرگ هم نوعان خویش، نمی نشینند! ما کجای تاریخ ایستاده ایم و به کدام قهقرا رهسپاریم؟!

١۴: آمار اعدام در سال ١٣٩۴

اجرای احکام اعدام در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ۲۰۱۴ دست کم ۴۰٪ افزایش داشته است، هم چنین صدور احکام اعدام نیز با افزایش ۲۱۵٪ همراه بوده است. تعداد اعدام‌ها در ملاء عام ۳٪ نسبت به سال ۲۰۱۴ کاهش داشته است و اعدام زنان نیز ۵۰٪ کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بر اساس این گزارش ۶۹٪ اعدام شدگان به اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر در ایران اعدام شدند. ۲۱٪ به اتهام قتل، ۶٪ به اتهام تجاوز به عنف، ۱٪ به اتهام نامعلوم، و ۱٪ درصد نیز به اتهام محاربه و افساد فی الارض در ایران اعدام شدند.مجموماً از ۳۲۱ گزارش گردآوری شده ۳۴۲ مورد نقض حقوق برای ۱۴۷۱ شهروند به ثبت رسیده است.

اعدام خدمتگزاران و مدافعان قانون به بهانه حفظ اسلام و انقلاب! ما که نفهمیدیم! اگر شما فهمیدید بگویید که چرا بزرگانی مانند معلم خلبان جهانبانی و خلعتبری وزیر خارجه ایران را اعدام کردند؟ براستی اعدام وزیر آموزش و پرورش با چه هدفی انجام شد؟ اسلام خمینی و داعش چه فرقی دارد؟

اعدام خدمتگزاران و مدافعان قانون به بهانه حفظ اسلام و انقلاب! ما که نفهمیدیم! اگر شما فهمیدید بگویید که چرا بزرگانی مانند معلم خلبان جهانبانی و خلعتبری وزیر خارجه ایران را اعدام کردند؟ براستی اعدام وزیر آموزش و پرورش با چه هدفی انجام شد؟ اسلام خمینی و داعش چه فرقی دارد؟

١۵: آمار اعدام هادر سال ١٣٩۵

اعدام دست‌کم ۶٧١ زندانی از ابتدای سال ۲۰۱۶  و بالا رفتن آمار آن حقوق‌بشر ایران اعلام کرده بود ، ۵ مرداد ماه ۱۳۹۵: اعدام دست‌کم ۲۵۰ نفر از تاریخ ۱ ژانویه تا ۲۰ جولای سال جاری توسط سازمان حقوق‌بشر ایران به ثبت رسیده است. این آمار نشان می‌دهد به‌طور متوسط در هر روز بیش از ۱ نفر اعدام شده است.

همچنین در تاریخ ١٢مرداد ماه ٢٠زندانی اهل سنت کُرد درحالی که حکم آنها ناعادلانه بود به اجرا گذاشته شد واعدام شدند.

در هفت ماه اول سال میلادی گذشته (۲۰۱۵) بیش از ۷۰۰ نفر در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند، این آمار برای تمام سال به ۹۶۹ نفر بالغ شد که این بالاترین حد در طی ۲۵ سال گذشته بوده است.

باتوجه به گزارشات سازمان حقوق‌بشر ایران و آمارهایی که توسط این نهاد به ثبت رسیده است، جرائم مربوط به مواد مخدر و قتل عمد همچون سال‌های گذشته بالاترین میزان اعدام را به خود اختصاص داده بودند.

گفتنی است، در سال ۲۰۱۶ مقامات ایران اجرای حکم اعدام در مقابل دیدگان شهروندان از جمله کودکان را ادامه دادند. همچنین اعدام چندین مجرم نوجوان در میان اعدامیان این سال گزارش شده و سازمان حقوق بشر ایران هنوز در حال بررسی موارد ایشان است.

برخی از نکات مهم گزارش اخیر سازمان حقوق بشر ایران در خصوص اعدام‌ها بین ۱ ژانویه تا ۲۰ جولای ۲۰۱۶:

%۴۵ از اعدام‌ها توسط منابع رسمی در ایران گزارش شده‌اند.

%۴۷ از اعدام‌ها با جرائم مربوط به مواد مخدر صورت گرفته است.

%۳۹ درصد از اعدام‌ها با اتهام قتل عمد بوده است.

۱۹ تن در ملاء عام اعدام شده‌اند.

شایان ذکر است که سازمان حقوق بشر ایران در خصوص برخی از گزارشات اعدام همچنان در حال تحقیق است که به علت عدم تأیید قطعی در این آمار گنجانده نشده است.

همچنین در ١٢مرداد ماه سال ٩۵ بیش از سی نَفَر از جوانان اهل سنت اعدام شدند.  ١٨نفر دیگر آنها در آستانه اعدام هستند.

در کل طی شش ماه دوم سال ٩۵ بیش از ٣٨۶ اعدام  به ثبت رسیده که رسانه‌های رسمی و قوه قضائیه تنها ١٧٣ فقره از آن را اعلام کرده‌اند.

پیش بینی می شود آمار دقیق اعدام در سال ٩۵بیش از نهصد نفربوده است.

که در مقاله ایی بعنوان آمار وارقام اعدام ها در ۵سال گذشته نگارنده به آن اشاره کرده است .

می کشید می کشید .. و باز هم می کشید! شما حتی به دختر 17 ساله هم رحم نکردید و به جرم بهائی بودن او را کشتید...

می کشید می کشید .. و باز هم می کشید! شما حتی به دختر ۱۷ ساله هم رحم نکردید و به جرم بهائی بودن او را کشتید…

 اعدام بهائیان

ابتدای انقلاب ۵۷ ایران تا به حال،  دست کم ۲۰۲ نفر از بهائیان به خاطر اعتقادشان به دین بهائی، و یا ترویج و تبلیغ آن، توسط حکومت اسلامی اعدام شده‌اند.

 اعدام اهل سنت

در مورد اهل سنت  که شهروند درجه دوم در ایران محسوب می شود وبیشتر در مناطق مرزی  ساکن می باشند.

در مورد آمار اعدام ها وکشتاروترور علما سنی در طول این چهار ده بسیار فراوان می باشد که قابل شمارش نیستند واکثریت اهل سنت از ملیت های کورد وبلوچ وترکمن صحرا وعرب اهواز می باشند

وای بر ما !

اگر ما تمامی این آمار وکشتار واعدام ها وترور فتوایی در این چهار ده از انقلاب اسلامی ایران را کنار هم قراردهیم به رقم فاجعه باری می رسیم که از گفتن آن باید لرزید!

بصورت تقریبی میتوان ۶١هزار نَفَر اعدام رسمی را تخمین زِد !

بن مایه

بنیاد برومند، تارنگارتخصصی حقوق بشر درایران، عفو بین الملل، کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، خبرگزاری هرانا

کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، کردپا، کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ، آژانس خبری موکریان، سازمان حقوق بشر ایران، ماف نیوز، شبکه حقوق بشر کردستان ، روژی کورد، سنی نیوز، هنگاو، ، روژ نیوز، کانون حمایت از خانواده جان باختگان، بگونه، کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، کمپین فعالین بلوچ، رادیو فردا، صدای آمریکا، بی بی سی فارسی، کیهان لندن، کیهان نوین، رادیو زمانه، رادیو فرهنگ، حزب کمونیست کارگری، گزارشگران بدون مرز، آزادی بیان، کمپین بین المللی نه به اعدام، ایران پیک، سایت میهن، زیتونه، دویچه وله، العربیه فارسی، جوانه ها، نه به زندان نه به اعدام،.آژانس خبر ایران، آزادی بیان، صدا نیوز، سازمان دیدبان حقوق بشر، تحلیل روز، سایت سویدوند وابسته به ژنو، خودنویس، دیدگاه، عرفان نیوز، خبرگزاری صدای مسیحیان، سحام نیوز، سحبانیوز، روژهلات تایمز، شورای شمس، زاگرس پوست، خبر گر، سایت راه کارگر، سایت ملیون ایران، خبر کلمه فارسی، کانال نور، وصال حق، کانال توحید، خبرنگاران آزاد کردستان، سایت بهانیوز، پژواک ایران، گُویا نیوز، سایت عصرآنارشیسم، جنگ خبر، همبستگی ملی، عصر نو، مجاهدین خلق، ایرانگولبال، نشریه راوی

  • ghalatanzazan.rousi@radiofada.

    http://asre-nou.net/php/view.php?objnr=40019
    http://www.dailyvideoreports.net/korosh-erfani-feb-9/

    http://www.radiofarda.com/a/f7-taboo-e22-on-intellectoels-and-islamic-republic/28301671.html
    روشنفکران پیش از انقلاب بهمن ۵۷ کجا بودند؟

    جواب من :

    همان جایی که الان هستند . برای روسیه و اسد و علیه مردم ایران و امریکا و اسرائیل و دموکراسی و آزادی بیان و توسعه اقتصادی
    ————————————————————————————————————
    دوباره سالگرد انقلاب شد و عوامل مارکسیست روسی و پوتین در رادیو فردا ، بی بی سی فارسی ، دوچه ولله و زمانه شروع کردند از روشنفکران و سازمانهای مارکسیست و چپ دفاع که آنها نبودند در انقلاب !

    پس چرا
    همه این سازمانها و افراد اول انقلاب میگفتند ما بودیم !
    پس چرا
    عوامل آنها میگویند انقلاب را دزدیدند ؟ یعنی اینها انقلاب کردند ولی آخوندها دزدیدند . خوب آخوندها برای کی دزدیدند ؟ روسیه و اسد و حزبالله ! نه امریکا و ترکیه و اسرائیل !

    اما این سوال غلطی است که بپرسید کی بود کی نبود !
    از آنها بپرسید بعدا که آمدید و بودید چه کردید ؟ از دادگاه های خلخالی و از اشغال سفارت امریکا و از تشکیل و تقویت سپاه پاسداران و از کودتا علیه جبهه ملی و بازرگان و بنی صدر و کشتار مجاهدین و پیکار و …. چرا حمایت کردید ؟ فقط تیتر رسانه های مردم و کار را در آنروز ها همه روزه بدون سانسور پخش کنید !

    از الان بپرسید .
    چرا روسیه از سرزمین ما و مردم ما به عنوان گوشت دم توپ و در جهت پیشبرد سیاست های امپریالیستی خودش استفاده میکند و ما تنها کشور با دولت ثابت مستقر و مردمی که ۸۰ در صد آنها هوادار فرهنگ غرب و امریکا هستند و سیل مهاجرین آنها به امریکا و اروپا سرازیرند و مغز های آنها در دانشگاه های آمریکایی ( ۱۲۰۰۰ دانشجو در امریکا است ) مشغول هستند و هیچ عمل تروریستی تا کنون علیه امریکا انجام نداده اند صدر نشین لیست تروریست ها در امریکا هستند ؟ شما سازمانهای چپ ، مارکسیستی ، روشنفکری روسی همه با رژیم هم صدا و هماهنگ هستید علیه امریکا و اسرائیل و پشتیبانی از اعراب تروریست وقتی مردم ایران شعار مرگ بر روسیه و نه غزه ، نه لبنان سر میدهند . اگر ۱۰ ، ۲۰ ، یا ۳۰ سال دیگر از همینها بپرسید چرا نشستید ایران ویران شود و یک دیکتاتوری بعثی روسی ایران را اشغال کند و یا ایران مثل سوریه شود همینها باز میگویند ما نبودیم ! اکبر گنجی بود و ابراهیم یزدی و بهنود و مجاهدین و
    مهاجرانی !!!!
    برای اینکه این مارکسیست های روسی و عوامل پوتین در غرب رسانه ها را اشغال کرده اند و خبر نگاری نیست که مستقیما همین الان برود با یک سوال مشخص دست همه اینها را رو کند

    از عمویی ، تابان ، زر افشان ، رئیس دانا ، دولت آبادی ، فرج سر کوهی ، ادیب زاده ، صادق صبا ، جمشید فاروقی ، آرمان مستوفی ، محمدی ، ناصر کاخ ساز ، آرامش دوستدار ، آشوری ، شیدان وثیق ، درویش پور ، قهرمانی ، ممبینی ، شالگونی ، تقوایی ، توکلی ، فلاحتی ،طالعی ، ابراهیم گلستان ، نوریزاده ، شاکری زند ، اغنمی ، ثقفی ، سعید رهنما ، دنیز ابشچی ، رئیسی ، همایون ، عرفانی ، میلانی ، میرفطروس ، چالنگی ، یحیایی ، سلطانزاده ، علامه زاده ، شاکری ، …. بپرسد نظر آنها در مورد روابط استراتژیک یکطرفه روسیه با آخوندها و استفاده آنها از آسمان و زمین ایران برای حمله به کشور ثالث و درگیر کردن ایران در مناقشات منطقه برای پیشبرد منافع روسیه چیست ؟ آنها را مجبور کند جواب صریح بدهند برای ثبت در تاریخ ! از آنها بپرسد چرا همه حرکت های کوچک امریکا و اسرائیل و ترکیه را محکوم میکنید ولی روسیه و اسد از هر نوع انتقادی مصونیت دیپلماتیک ایدیولوژیک دارند ؟ تا چه رسد به لنین و استالین و کاسترو !

    و سوال آخر برای ان دسته از سربازان پوتین که دروغ می پراکنند که این رژیم ولایت فقیه آنگونه که هست ساخته دست امریکا و کارتر است :

    چرا شما مارکسیست های روسی و روسیه پشتیبان ماجراجویی های ان و نفع برنده از این رژیم هستید ؟ اگر آمریکایی است چرا سیاه کل وار و اشغالگرانه ( فرقه دموکرات و قاضی محمد ) و فعال برای سرنگونی ان نمیجنگید ؟

    اگر آمریکایی است چرا مثل عربستان و مصر و پاکستان نباشد ؟

    چرا اموال ایرانیان را حرام اسد و حزب الله میکند ؟در حالیکه آنها هم به سوی عربستان و امریکا رفتند . ان دسته از سربازان پوتین که دروغ می پراکنند که این رژیم ولایت فقیه آنگونه که هست ساخته دست امریکا و کارتر است :

    چرا شما مارکسیست های روسی و روسیه پشتیبان ماجراجویی های ان و نفع برنده از این رژیم هستید ؟ اگر آمریکایی است چرا سیاه کل وار و اشغالگرانه ( فرقه دموکرات و قاضی محمد ) و فعال برای سرنگونی ان نمیجنگید ؟

    اگر آمریکایی است چرا مثل عربستان و مصر و پاکستان نباشد ؟

    چرا اموال ایرانیان را حرام اسد و حزب الله میکند ؟در حالیکه آنها هم به سوی عربستان و امریکا رفتند .

  • belahat.bipayan@mullah.net

    روس ها از ایران بی نیاز شوند به ما خنجر می زنند، گفتگوی سایت دیپلماسی ایرانی با عبدالله رمضان زاده
    ————————————————————————————————————

    اینها سخنان عبدالله رمضان زاده کرد مسلمان مارکسیست اسلامی است که سخنگوی دولت سید خندان و آبدارچی بی خاصیت خاتمی است . به جز این تکه “من روسو فوبیا “هستم و “روس ها از پشت به ما خنجر میزنند” همه حرفهای او همان مزخرفات سپاهان روسی ، احمدی نژاد ، موسوی ، رفسنجانی و همین اعتدالیون روسی است . که با سخنان مصباح یزدی و مکارم شیرازی هیچ تفاوت ماهوی و حتا ظاهری ندارد .

    کمیته ۴ جانبه ! قدرت اسلام ، مصر و عربستان و ایران و ترکیه کنار هم !

    فقط یک احمق که از سیاست بین الملل و امنیت استراتژیک و ژئو پلیتیک چیزی نمیداند اینگونه در مورد نخود و لوبیا توی اش نذری سخن فرسایی میکند . یکی به این احمق دیوانه که شریک همان احمق های حاکم فعلی است که موشک می اندازند به امید ترساندن امریکا و به پشت گرمی روسیه ! و گروگان میگیرند و میفروشند تا صباحی چند به حکومت جنایت کار آلت دست روسیه (که فعلا عشق عربستان و ترکیه دارد و سودای دوستی با ترامپ و معامله بزرگ در سر) ادامه دهند تا فرجی حاصل شود ، بگوید

    اگر بازی با آتش سیاست اینقدر آسان و قوانین قدرت این اندازه بچه بازی بود ، آلمان و ژاپن و انگلیس که شما تخم چپ آنها هم نیستید و بقیه اروپا این همه به امریکا باج نمیدادند . چقدر زود فراموش میکنید که حتا اباما که به اشتباه می خواست با کارت شما بازی کند نتوانست سرمای عدم اعتماد اروپا به امریکا را در مورد باز کردن نیم بند زنجیر تحریم ها علیه شما را گرم کند و کاخ سفید را ترک کرد در حالیکه هنوز هیچ اروپایی جرات ندارد از ترس امریکا و حاکمیت بلا منازع ان بر قوانین بین لمللی به شما حتا هواپیمای مسافربری ( کبریت بی خطر ) بفروشد .

    امنیت منطقه ای در استراتژی جهانی تعریف می شود

    شما یا در حوزه امنیت روسیه قرار میگرید یا در حوزه امنیت امریکا . بقیه اش یا کشک است یا به خودی خود می اید .

    اینکه این مردک گلایه دارد که روسیه طبق قانون نانوشته با ترکیه بهتر می سازد تا ج ا (نوکر حلقه به گوش پوتین و سرباز پیاده او د رسوریه و یمن و عراق و افغانستان و لبنان !) دلیل اش همین است که او نمی فهمد ترکیه مهم تر از ج ا است چون در حوزه امنیت امریکا و ناتو است و رهبر ان بر خلاف شما نوکران بی جیره و مزد روسیه دستی در سیاست دارد و اهل بازی است . اما با مراعات قوانین بازی !

    شما و ترکیه و عربستان و مصر روی هم پخی نیستید !

    اگر میخواستید پخی بشوید باید مثل شاه سابق عضو سنتو و سیتو میشدید در حوزه امنیتی تعریف شده امریکا ! یا میرفتید مثل اسد و قذافی و صدام و دیکتاتورهای آسیای مرکزی نوکر روسیه میشدید

    شما نه ان هستید ، چون برای روسیه ان اندازه ارزش ندارید و نه این ماندید بعد از ساقط کردن شاه . شما به سیاستمداران ( بنی صدر و بازرگان و سنجابی و فروهر و امیر انتظام و قطب زاده ) گوش ندادید . فریب چهار تا مامور شوروی را خوردید ( کیانوری ، طبری ، عمویی و نوکران اسلامی مارکسیست آنها ، موسوی ، نبوی ، خوئینی ها ) که ماموریت آنها حتا حفظ منافع مردم ایران در حوزه امنیت شوروی نبود . آنها خیانت کارانی بودند که ماموریت آنها ضمیمه کردن ایران به شوروی بود چه با اشغال ، چه با کودتا ، چه به صورت تکه تکه کردن . تفاوت این مادر قحبه ها با اسد و ناصر و علی اف و نیاز اف و صدام و قذافی و دیکتاتورهای وابسته دیگر در ان بود که آنها برای کشور خودشان , روسیه را به عنوان پشتیبان انتخاب کرده بودند و یا حد اقل برای حفاظت از دیکتاتوری خودشان ! نه برای منافع روسیه .

    دقت میکنی ؟

    شما با یک خیانت دسته جمعی روبرو هستید

    همه شماها علیرغم تفاوت های ظاهری که با هم دارید و دائم دنبال حذف همدیگر هستید در این خیانت بزرگ ضد ملی در فروش ایران به روسیه در برابر هیچ ! شریک جرم هستید .

    حالا خامنه ای ملی مضحکی را زندان می اندازد ، زن و بچه آنها اسیر هستند ، برخی از آنها را برای عبرت سایرین میکشد ! اما باز اینها خایه های خامنه ای را هم میلیسند و برای “نبرد او در سوریه برای هیچ” سوت میزنند !

    درد شما علاج ندارد

    من نزدیک به ۳۰ سال است در غرب زندگی میکنم و به همه چیز این جهان شگفت انگیز آشنا هستم به شما میگویم درد شما بی علاج است . روزگاری نه چندان دور یوشکا فیشر که اتفاقا از حزب سبز آلمان بود و نگران شما ، گفت رهبران ج ا حساب هایی کرده اند اما حساب هایشان اشتباه است !

    روزگاری نه چندان دورتر یکی ا ز وزاری هند به شما گفته بود محاسبات شما بی اساس است . امریکا در حال فروپاشی نیست و هنوز قدرت برتر و تعیین کننده در جهان است . او گفت روسیه هرگز پشتیبان و متحد سنتی شما نخواهد شد اما شما گوش ندادید . تفاوت هند با شما در همین است . آنها به جای چین و روسیه امریکا را برگزیدند ولی شما ابله ها به روسیه که چشمانش برای بلعیدن ایران برق میزند و اعمالش همه از روی سو ظن و خیانت کارانه و امپریالیستی است اعتماد کردید و ضرر آنرا هم دیدید .

    چرا ؟ چون سیاست نمیدانید . همینکه میگویید با مصر و ترکیه و عربستان باید متحد شوید اما با امریکا دشمن باشید نشان از درجه بلاهت شما دارد چون همه آنها با امریکا و اسراییل دوست هستند .

    چقدر شما ها خرید ؟

    اگر مصر و عربستان و ترکیه میتوانستند بیل بزنند در کون خودشان میزدند .

    شما اگر یک مثقال سیاست بلد بودید باید قبل از آنها با اسرائیل و امریکا متحد میشدید تا ببینید چه جوری روسیه و چین هم دنبال شما می آیند تا چه رسد به عربستان و ترکیه و مصر .

    حوزه امنیتی ! آقا !

    میفهمید ؟

    همه مشکلات در نبودن در حوزه امنیتی است !

    شما مثل یک خانه بی در و پیکر هستید که نه خودتان توان دفاع از خود دارید و نه تحت پوشش حفاظتی یک نیروی محافظ قوی هستید .

    تازه میروید به خانه های بغلی و چند تا آنورتر هم سنگ میزنید و شیشه میشکنید و دشمن میتراشید .

    تنها راه علاج شما این است که امریکا به زودی حوصله اش سر میرود و یکباره همه را از شر شما خلاص میکند . همانطوری که صدام و قذافی و میلو شویچ و … حوصله آنها را سر بردند

    در این تردید نکنید

  • Dear Amir Entezam

    پیام صوتی عباس امیرانتظام درباره انتخابات و تکذیب حمایت از روحانی

    http://www.iranpressnews.com/source/206535.htm
    ——————————————————————————————-

    مارکسیست های روسی از هر چه بتوانند فرار کنند از دفاع از خلخالی در کشتار و از حمایت از ننگین ترین حادثه تاریخ معاصر ( بالا رفتن مزدوران شوروی از دیوار سفارت امریکا و گروگانگیری ) و از ظلمی که به عباس امیر انتظام کردند و هنوز ادامه میدهند ، نمی توانند شانه خالی کرده و خودشان را به کوچه علی چپ بزنند یا توجیهات ابلهانه بیاورند نظیر سیاه کل و فرقه روسی آذربایجان .

    چرا نیکفر سر جاسوس مارکسیست در رادیو زمانه از عباس امیر انتظام برای پخش خبر دروغ سر پاسدار طاها پارسا در زیتون ملی مضحکی عذر خواهی نمیکند ؟

    دروغی به این شاخ داری که مثل بقیه اخبار مارکسیست های روسی و اسلا می روسی دروغ است برای منافع روسیه ؟

    چرا فاروقی که دوچه ولله را کرده توالت عمومی پوتین در سیاست بین المللی و به هر چه حقیقت است میریند، به جای عذر خواهی از امیر انتظام یک مقاله آورده از شاهد ( دم روبه ) ، دو سه تا کس کش و جنده روسی پوتین میز گرد تشکیل داده اند و گفته اند که روحانی لیبرال ( ها ها ها ، از خنده گوزیدم ) برای روسیه بهتر است . یک مزدور اسلا می روسی هم از آنطرف مدعی شده که نه روحانی سیاست مدون !!!! دارد به نفع پوتین نیست !

    نتیجه ؟ پوتین دنبال گوز پیچ کردن مردم دنیا است در مورد دموکراسی و آزادی بیان و حقوق بشر . به همین دلیل یک مارکسیست دیگر روسی به نام قهرمانی مدعی شده در اخبار روز روسی که دموکراسی امریکا هم بد و بدتر است .

    ای تف به کس ننه هر چی مارکسیست خر کس کش روسی است

    می خواهند بگویند که ترامپ و کلینتون با روحانی و رئیسی قابل مقایسه هستند .

    مردیکه کس کش می خوای کون بدی برای پوتین نذری ؟ ما که بخیل نیستیم خودت و رفقات و زنان و دخترا نتان همه فدای کیر پوتین . چرا ما را خر فرض میکنی ؟

    اولا امریکا سیستم دارد.

    دیدی که نگذاشتند و نمی گذارند ترامپ هر کاری بخواهد انجام دهد . حتا یک قاضی جلوی او می ایستد . همه رسانه ها علیه او آزادانه سخن پراکنی میکنند . یک مجری هر حرفی دلش بخواهد به او میزند

    کجای این با خامنه ای و پوتین و لنین و کاسترو شباهت دارد ؟ کس کشی هم حدی دارد .

    دوما ترامپ همه دموکرات ها و آنارشیست های چپ و مخالفین داخل حزب جمهوری خواه را زندان و حصر و شکنجه نکرد ، زیر آنها بمب نگذاشت بگذارد گردن مثلا داعش !

    تازه ترامپ استثنا است . قاعده دموکراسی آمریکایی بسیار محکم و ریشه دار است . همه میتوانند کاندید رییس جمهوری بشوند . داخل هر دو حزب هم ده ها گرایش متفاوت هست که اختلاف آنها گاهی از اختلافات چپ و راست در ایران بیشتر و جدی تر است .

    اصلا گوز چه ربطی به شقیقه دارد ؟

    شما کس کش ها ( مارکسیست های روسی ) متخصص مقایسه کیر خر با اتوبوس هستید و دائم هم اشتباهی سوار میشوید . خوب زن جنده چرا با بازرگان و بنی صدر و امیر انتظام ان چنان کردید ؟ هنوز علیه امیر انتظام لجن میپراکنید !

    چرا با رضا پهلوی و مریم رجوی کینه شتری دارید ؟

    نیکفر کس کش به جای عذر خواهی از امیر انتظام یک خبر جعلی آورده با خوشحالی ! که در نیویورک عمل تروریستی ( از نوع آسیای مرکزی – پوتین ساز ) صورت گرفته .

    آقا در ونزوئلا انقلاب است

    پوتین در فرنسه با چپ کس کش روسی ملانشون ( دارای نشان عالی از ملاها ) با سر خوردند زمین .

    خامنه ای در برابر بزرگترین شکست دوران ۳۹ ساله فقاهت روسی است . مردم شهرهای بزرگ رای نمی دهند

    اسد به زودی چون کفتاری خون آشام به سزای جنایات شیمیایی خودش میرسد .

    عربها اسرائیل را به رسمیت شناخته و دست ج ا از خاور میانه کوتاه و پوتین هیچ بهانه ای برای هیچ دخالتی نخواهد داشت .