شراب سرخ را دریابید تا دچار کم بینایی و سکته قلبی نشوید ۰

نوشیدن شراب سرخ به میزان کم مانع سکته قلبی، و موجب جلوگیری گرفتگی رگهای پا و از بین رفتن ماهیچه چشم در بیران و کوری می شود. بدیهی است مصرف زیاد آن مانند مصرف زیاد هرچیز برای بدن زیان آور است.

نوشیدن شراب سرخ به میزان کم مانع سکته قلبی، و موجب جلوگیری گرفتگی رگهای پا و از بین رفتن ماهیچه چشم در بیران و کوری می شود. بدیهی است مصرف زیاد آن مانند مصرف زیاد هرچیز برای بدن زیان آور است.

خوردن شراب و اثر آن روی چشم

میلیند پانده Milind Pande کارشناس و متخصص چشم می گوید به دلیل موادی که در پوست انگور وجود دارد با خوردن شراب قرمز از پیری ماهیچه های چشم جلوگیری می کند. همچنین رشد بی رویه رگهای خونی چشم را که موجب کاستن میزان دید می شود باز می دارد. بنابراین، به دنبال خوردن هویج و آب هویج برای حفظ دید چشم نروید زیرا شراب قرمز پاسخ گوی نیاز شما است.

تا چه اندازه شراب مفید است؟

پژوهش های علمی نشان می دهد که از یک تا دو و حتی سه گیلاس (لیوان) شراب سرخ برای شماری از اعضاء بدن مفید است. شراب سرخ در جلوگیری سرطان، بیماری قلبی، سکته ها، بیماری های روانی، مرگ زود هنگام، و پاره ای دیگر، می تواند کمک زیادی کند. جالب اینجاست که شماری از پژوهشگران بر این باورند که شراب سرخ خود موجب بیماری قلبی، سکته و پاره دیگر از بیماری ها است.
در هرحال، آخرین تحقیقات پزشکی نشان می دهد که یک و یا چند گیلاس شراب سرخ از افزایش فشار خون در زنان، و از نارسایی و لخته شدن خون در پای مردان جلوگیری می کند.

نظریات در باره شراب قرمز، گذشته و حال

در گذشته، تأکید بر این بود که به هیچ روی شراب ننوشید که حتی کمترین آن به تندرستی انسان آسیب می رساند. ولی امروزه باورها تغییر یافته و گروه زیادی از پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که نوشیدن مدارا و محدود شراب سرخ برای تن و فکر و اندیشیدن، هردو لازم و ضروری است. بنا براین، بازهم دوگانگی در نوشته های پژوهشگران دیده می شود.

نوشیدن شراب با غذا:

پژوهش دیگر بیان گر آنست که نوشیدن یک یا دو گیلاس شراب با غذا موجب از میان بردن باکتری هایی است که همیشه با غذا همراه بوده و موجب بیماری های گوناگونند.

اثر نوشیدن شراب بر روی مغز و رگها

شراب کار مغز را در زنان با سن بالاتر آسانتر می کند. آنهایی که یک و یا دو گیلاس شراب در روز می نوشند احتمال گرفتگی رگهای پاهایشان کمتر است و شراب جرایان خون را بهتر می کند. شراب برخلاف نوشیدنی های الکلی دیگر مقاومت بدن را در برابر میکرب پایین نمی آورد.

یک یا دو گیلاس شراب سرخ در روز می تواند روی بدن اثر بسیار خوبی داشته باشد.

یک یا دو گیلاس شراب سرخ در روز می تواند روی بدن اثر بسیار خوبی داشته باشد.

جلوگیری از سکته قلبی

دو گیلاس شراب برای مردان و یک گیلاس برای زنان، شانس زنده ماندن از یک حمله قلبی را زیاد می کند.

زیان های شراب روی بدن

آنچه در باره مزایای شراب گفته شد بستگی به نوشیدن بسیار کم آن دارد که از یک یا دو گیلاس بیشتر نباشد. وگرنه زیاده روی در مصرف شراب می تواند سرطان های گوناگون دهان، جگر، گلو، روده و معده را به وجود آورد. در زنان هم می تواند عامل سرطان پستان باشد. شراب زیاد روی جنین نیز اثر نامطلوبی خواهد داشت. نکته آخر این که گرچه نوشیدنی الکلی برای کم کردن و رفع نگرانی مصرف می شود، ولی استفاده زیاد آن اثر وارونه داشته بر غم، اندوه، و نگرانی شخص می افزاید.

تصویری از یک ساقی شراب که برای چهل ستون کشیده شده است.

تصویری از یک ساقی شراب که برای چهل ستون کشیده شده است.

نکته پایانی:

مطالعه روی شراب و نوشابه های الکلی دیگر سالیان زیادی است که از سوی پزشکان، متخصصان، و پژوهشگران انجام شده و نتایج ضد و نقیصی از شماری از آنان دیده می شود. آنچه مسلم است، مصرف شراب سرخ به میزان کم در روز می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. آخرین پژوهش با میلیند پانده نشان می دهد که شراب سرخ از پیر شدن شبکیه چشم که موجب کوری است جلوگیری می کند. تجربه شخصی هرکدام از ما با پزشکان نیز گویای این حقیقت است. زیرا پزشکان طراز اول جهان نیز نوشیدن شراب سرخ را برای جلوگیری از سکته قلبی و گرفتگی رگهای پا به بیماران خود توصیه می کنند.