کوکای رژیمی موجب افزایش قطر شکم و بیماری های گوناگون است ۵

پیش گفتار

نوشیدن نوشابه های گاز دار هرکدام موجب عوارض گوناگونی در معده و روده ها مانند زخم معده، تنبلی و کم کاری معده، سوء هاضمه و عوارض ناشناخته دیگر می شود. این مقاله در مورد اثر سوء و نا به جای کوکای رژیمی و بیماری های گوناگونی که می تواند به وجود آورد نوشته شده و نتیجه پژوهش های علمی پزشکانی است که در بخش بهداشت وپزشکی نشریه مئیل اون لیان Mail On Line تاریخ برابربا ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ به چاپ رسیده است.

گزارش دیگری نشان می دهد که تهیه نوشابه های گازدار ترکیبی از آب، مواد رنگی و طعم دهنده ها و گاز کربنیک یا دی اکسید کربن خوراکی است. مصرف مستمر آن ها به دلیل وجود مواد رنگی و گاز کربنیک سبب بروز اختلالاتی مانند پوکی استخوان، کهیر، عوارض تنفسی، گوارشی و رفتاری می شود. از طرفی قند موجود در این نوشابه ها موجب افزایش وزن، چاقی و عوارض ناشی از آن مانند دیابت، بیماری های قلب و عروق، پوسیدگی دندان به ویژه در کودکان و نوجوانان و… می شود. بنابراین از مصرف مداوم این نوشیدنی ها باید خودداری شود. سود سرشار از تهیه این نوشیدنی ها باعث تولید انواع این نوشابه ها شده; به طوری که تبلیغات غیرواقعی و ظاهر فریب باعث جلب مشتری های بسیار بویژه کودکان و نوجوانان شده است. مصرف بی رویه این نوشیدنی ها خطرها و آسیب های جدی را به دنبال خواهد داشت.

کوکای رژیمی Diet Coke چه واژه فریبنده ای که انسان ها را به عنوان بی ضرر بودن و تأثیر بد نداشتن روی بدن موجب می گردد که از خرد و کلان بی مهابا و بدون ترمز روزانه یک و یا چند بار از آن بنوشند ولیکن غافل از آن که بیماری های گوناگون و مرگ به دنبال آنست.

کوکای رژیمی Diet Coke چه واژه فریبنده ای که انسان ها را به عنوان بی ضرر بودن و تأثیر بد نداشتن روی بدن موجب می گردد که از خرد و کلان بی مهابا و بدون ترمز روزانه یک و یا چند بار از آن بنوشند ولیکن غافل از آن که بیماری های گوناگون و مرگ به دنبال آنست.

اثر مصرف کوکای رژیمی روی بدن

برخلاف آن که عامه تصور می کنند کوکای رژیمی بازدارنده چاقی است، دانشمندان با تجربیات روزانه خود نشان دادند آنهایی که روزانه یک قوطی کوکای گازدار رژیمی Diet Coke می نوشند میزان سه اینچ (نزدیک به ۸ سانتیمتر) بر قطر کمر آنان افزوده می شود و بر قطر و چاقی روی شکم و زیر شکم افزوده شده که می تواند بیماری هایی چون بیماری قند، سکته مغزی، سکته قلبی، و سرطان را به دنبال داشته باشد. بنابر این، آنان که برای جلوگیری از چاق شدن نوشابه گازدار رژیمی مصرف می کنند، به جای آن که وزنشان ثابت بماند، موجب افزایش قطر کمر، چاقی و بیماری های گوناگونی خواهند شد.

افزایش قطر شکم به دلیل نوشیدن نوشابه های گازدار، تنها نشانه چاقی روی شکم نیست بلکه بر چاقی زیر پوست و درون شکم نیز افزاده شده و بیماری های سکته قلبی، بیماری قند، سکته مغزی، و سرطان را به دنبال خواهد داشت.

افزایش قطر شکم به دلیل نوشیدن نوشابه های گازدار، تنها نشانه چاقی روی شکم نیست بلکه بر چاقی زیر پوست و درون شکم نیز افزاده شده و بیماری های سکته قلبی، بیماری قند، سکته مغزی، و سرطان را به دنبال خواهد داشت.

تجربیات به دست آمده

بنا بر گزارش داده شده، دانشمندان دانشگاه تگزاس آمریکا طی ۹ سال بر روی روش زندگی ۷۴۹ مکزیکی- آمریکایی، و اروپایی- آمریکایی که ۴۶۶ آنان جان سالم به در بردند، تعداد نوشیدن نوشابه های گاز دار آنان را کم کردند و به نتیجه بالا دست یافتند. دکتر شارون فولر تأیید کرد که نتایخ پژوهای به دست آمده حقیقت چاق شدن به جای لاغر شدن یا لاغر ماندن، و بروز بیماری های گوناگون را به خوبی نشان می دهد که جای تردید نیست. این نتایج به دست آمده با پژوهش هایی که در مراکز تحقیقاتی دیگر بر روی اثر نوشیدن نوشابه های گاز دار به خوبی برابری می کند و همخوانی دارد.

دکتر فرانک هو پروفسور مدرسه هاروارد  با پژوهش های  گوناگون نشان می دهد که کم کردن میزان شیریی در نوشابه های گازدار موجب جلوگیری از چاقی و بیماری های وابسته به چاقی خواهد شد.
  • مهمان

    روزبخیر
    جناب مسئولین سایت فضول محله با سپاس از زحمات شما در برقراری ارتباط با هم وطنان وهم هدف شدن برای بر پایی دمکراسی واقعی در ایران درهر جا ومکانی و مجموعه ای شخصی تابع مقرارت به آن مجموعه است که از طرف مسئول آن برای کنترل امور در آن مقراراتی در آن مکان ومجموعه به اجرا درمی آید وچون همیشه در هر جایی کسانی هستند که باعث اختلال در نظم هر مکانی برای بکرسی نشاندن نظرش به هر دلیل غیر منطقی و بدور از عرف و عدم رعایت موارد اخلاقی وعمومی و عدول ازآن مقرارات و اختلال در سایت مقابل نظرات مخالف خود باعث در بحثهای با برهان میشوند حال این شخص یا اشخاص از این قبیل که در بیشتر سایتهابعد چک و مرر آنو مطابق با مقرارات اعلام شده باشد پخش میشودو افراد بی شخصی و بیظرفیت بدلیل نا توانی در عدم پاسخ اقدام به بیانی زشت و غیر انسانی و بار گذاری های تکراری و اختلال در سایت و سوی استفاده از ازادی نظر و به عدم رعایت آن و همچنین مهمتر ازاین مخالف با اهداف سایت و نظر دهندگان است لذا ما نظر دهندها از مسئولین فضوله محله در خواست کوتاه شدن دست و نظرات موهومشان هم به سایت ونظر دهندها را داریم .لطفا اقداماتی در این جهت برای بهتر شدن اهداف لین این مجموعه گردد را انجام دهید.. با سپاس در خواست بیشتر نظردهندها و بینندگان

    • کوپرنیک

      به نظر شما وقتی بنیانگذاران دینی را با الفاظ رکیکی چون کوس باز بچه باز
      کونی و ولدزنای تازی و هزار و یک لقب زننده دیگر خطاب میکنید نامش توهین
      نیست؟؟؟
      قدری انصاف چیز بدی نیست
      بعد چگونه است که اگر همین عبارات و یا مشابه آنرا نثار خودتان کنند آنرا توهین تلقی میکنید؟؟؟
      وای بر شما با این انصاف و عدالتتان

    • کوپرنیک

      خودتان دائما این را تکرار کرده اید که هرکس باد بکارد طوفان درو خواهد کرد

      بجای نقد و رد دین بزرگی چون اسلام مشمئزکننده ترین عبارات را درج میکنید سپس انتظار کف و سوت و هورا دارید؟؟/

      بزرگان زیادی عالمانه دین اسلام و بنیانگذاران آنرا به شیوه ای علمی نقد و
      رد کردند اگر با قدری انصاف انسانی به شیوه خود بنگرید از این روش شرم
      خواهید نمود و بجای متهم نمودن بخش بزرگی از جامعه ایران خود را متهم
      خواهید کرد

      آینه گر عیب تو بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست

      هتاکی و سخنان رکیک که ثمره و میوه عملکرد زشت خودتان است در این سایت هرکس
      به هر زبانی و به هر میزانی که به بزرگان دین اسلام توهینهای رکیک کرد
      مورد تشویق قرار گرفت اما به محض آنکه شخصی مانند من دست به مقابله به مثل
      زد کوشیدید وی را بایکوت کنید

  • پرچم شیر و خورشید

    از این مقاله علمی لذت بردم. دستتون درد نکنه .عالی بود .

  • کوپرنیک 2007

    من یک اسلامیست نیستم بلکه به مراتب هم از شما ایرانی تر و عاشق وطنم و
    هم از امثال شما (از آخوندهایی که دین را وسیله چپاول ملتها کرده اند)
    بیزارترم.
    اما روش و شیوه شما چیزی است که سیطره تفکر آخوندی را بر
    سرنوشت ما پایدارتر میکند گاهی اوقات با خود می اندیشم نکند این سایت از
    طرف مسئولین ایران ساپورت می شود تا روند مدرنیزه شدن جامعه و تفکر دینی را
    با کندی مواجه کند چرا که اثر کار شما دقیقا نظام ایران و بربریت دینی را
    قدرتمندتر میکند
    من همان آرش آریانی تنها هستم که اسم حقیقی ام کوروش
    است اما دریغم آمد که اسمی چنین سترگ را در سایتی که از در و دیوارش حرفهای
    رکیک و ناموسی میبارد بیاورم
    خدا را شاکرم که در راه و هدفم هم خالصانه تلاش میکنم و هم تنها هستم

    اسلامیستها به ما برچسب منحرف و التقاطی و غربزده میزنند و مدعیان دروغین سکولاریزم که شما باشید برچسب واپسگرایی و تعصب دینی
    عمری را در جهت تجربه اندوزی از فلسفه گرانسنگ مغرب زمین نمودم بنابراین تهمتهایتان را صرفا به حساب کوتاهی افق اندیشه تان میگذارم