بایگانی ماهیانه: ژوئن 2012

سیاه رنگ پلیدی و حجاب اجباری، مایه فلاکت مردم و درماندگی زنان ایرانست۱۰

آیا چادر سیاه زنان فرهنگ و حقوق متعالی برای زنان در آن جامعه به همراه می آورد؟ اگر چنین است جامعه ای مذهبی را نام ببرید که به وجود آورندگان تحولات بزرگ علمی و فرهنگی و هنری اش زنانی چادری بوده باشند و آیا چادری سیاه زیبایی و آراستگی را به همراه خواهد داشت؟ پس چرا زیباترین زنان جهان بی حجاب هستند؟!

صدور حکم اعدامِ دو انسان به جُرم مَستی و گام بلند ایران به سویِ طالبانیسم!۱۴

آیا در عقب افتاده ترین قوانین جوامع انسانی نیز فردی را به جُرم نوشیدن الکل اعدام کرده و از بین می برند؟ این بربریت و توحش دادگاه های به شدت اسلامی ایران و تشنگی سیری ناپذیر قاضی های بی شرف به خون مردمان ایران زمین از کجا سرچشمه می گیرد؟

ایرانیان توانایی رسیدن به یک جامعه دموکرات حتی در فضای مجازی را هم ندارند!۷

چرا ایرانیان دست کم در فضای مجازی از برقراری یک جامعه دموکرات عاجزند و سخن مخالفان خود را نمی شوند و با توهین و برچسب زدن به مخالفان، تلاش می کنند تا صدای مخالف را خفه کرده و ایشان را با ترور شخصیتی نابود کنند؟ آیا عدم توانایی ایرانیان برای برقراری یک جامعه دموکرات مجازی نتیجه اعمال رژیم اسلامی است؟

نقدی برعلی‌ شریعتی؛ نظریه‌ پردازِ طرحِ ولایتِ فقیه۱۴

یکی‌ از افرادی که در تاریخ معاصرِ ایران، بی‌انصافانه به او ارج می‌نهند، بدونِ توجه به عمقِ تخریبگرِ مطالب‌ اش و اثر‌گذاریِ شگفتاورِ سخنانِ سطحی و یا قصارِ ادبی‌اش، علی‌ شریعتی است. البته گذراندن دورانِ سه‌ ساله‌ی تحصیل در دانشکده ادبیاتِ مشهد، به او قدرتِ قلمی بخشید تا بتواند خواننده را مجذوب کند.

آیا خدایی هستد، اگر هست کجاست، و چرا ما به او نیاز داریم؟ – بخش دوم۳۵

در بخش نخست دلیل پیدایش خدایان و پیامبران را که بر اساس نیازهای مادی و روانی انسان بود شرح دادیم، در این جا بررسی می شود که پیامبران و خدایان ساخته و پرداخته ما چه کسانی بودند؟. بحث مهمتر آن که دین اسلام چگونه پیدا شد و بشر را این چنین در خرافات فرو برد و دکان مفتخوری برای آخوند شارلاتان باز نمود؟.

مابا همه وجودمان از شاخاب پارس و دریای خزر آب های سرزمینمان پاسداری می کنیم۱۸

تاریخ چند هزار ساله ایران نشان می دهد که همواره پادشاهان میهن دوست و فداکار، و مردم باغیرت با نبودن راه شوسه و دشواری های دیگر، از آبهای کشور پاسداری نمودند. نقشه های زیادی از دوران باستان در موزه ها و کتابخانه ها وجود دارد که همگی نام شاخاب پارس و یا دریای پارس Persian Golf بر روی آنها دیده می شود.

بررسی مغلطه های پُر کاربرد – بخش سوم: مغلطه “مسموم کردن سرچشمه”۷

مسموم کردن سرچشمه، که در فارسی گاهی به غلط مسموم کردن چاه ترجمه شده است، مغالطه‌ ای است که کسی ادعایی کند و برای جلوگیری از اعتراض دیگران، صفت مذمومی را به مخالفان آن مدعا نسبت دهد؛ به طوری که اگر کسی بخواهد اعتراض کند، گویا خود را مصداقی از مصادیق آن صفت مذموم دانسته است.

تنها یک قیام خونین همگانی می تواند ما را از شر رژیم مرگبار آخوندی نجات دهد۸

همان برنامه هایی که محمدابن عبدالله و جانشینانش پیاده نمودند، و جهانی را غارت و چپاول کرده و به آتش و خون کشاندند. نخست از سوی خمینی و سپس جانشینش خامنه ای، تاکنون قلم به قلم و مو به مو به شرح زیر پیاده شده است. رژیم از دیدار ۱۴۰ ميليون امت خردباخته سالانه از حدود هشت هزار بقعه كشور گزارش می دهد.